Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: Co zamiast Google Website Optimizer?

Ciekawe, czy ktoś jeszcze zagląda na tę grupę :)

Jak wiadomo za dwa dni Google wyłącza nam GWO, oferując w zamian okrojone "Eksperymenty" w interfejsie Analytics. Dokąd się przenosicie jeśli używaliście Optimizera?

konto usunięte

Temat: Co zamiast Google Website Optimizer?

Regularnie:)

My od jakiegoś czasu wspieramy się innymi narzędziami (głównie ze względu na ominięcie IT) - najchętniej chyba Optimizely, chociaż nie jest to najtańsze rozwiązanie... Czasami wykorzystujemy również Visual Website Optimizer.

Nie oznacza to, że całkiem odwrócimy się od Google jeżeli chodzi o testy A/B - przy odpowiednim (dodatkowym) oskryptowaniu Eksperymenty GA ciągle na bardzo dużo pozwalają:)

Najbardziej denerwujący jest tam jednak sposób liczenia konwersji - w eksperymentach GA konwersje brane są z GA, a tam są liczone jako unikalne odsłony (tudzież zdarzenia), a nie tak jak w przypadku GWO, gdzie konwersja była liczona na unikalne użytkownika. Ma to szczególnie duże znaczenie dla testowania serwisów z dużą bazą powracających użytkowników. Mam nadzieję, że to naprawią szybko:)
Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: Co zamiast Google Website Optimizer?

Dzięki za odpowiedź. :) Też myślę o Visual.

No, Experiments nie są tak całkiem bez sensu, ale trzeba trochę się pomęczyć, żeby zrobić parę wersji strony. Ale dla powracających mam nadzieję że GA pamięta kreację?

konto usunięte

Temat: Co zamiast Google Website Optimizer?

No tak, tak. Każdy powracający dostaje tą samą wersję, która została mu wylosowana. Cały problem polega jednak w mierzeniu konwersji, bo:

W GWO było tak, że jak użytkownik dostał wersję A i w czasie tej samej (lub kolejnej) wizyty skonwertował, to konwersja została zaliczona tylko raz dla tego użytkownika i tej wersji - jedna konwersja na unikalnego użytkownika czyli na długość życia jego ciastek (czyli na pewno na długość trwania testu - zakładam, że testy nie prowadzi się dłużej niż 2-3 tygodnie, przynajmniej nie powinno się)

W GA jest teraz tak, że jeżeli użytkownik dostał wersję A i skonwertował, a dodatkowo przy następnej wizycie konwertuje (oczywiście na korzyść wersji A, bo ta wersja jest w jego ciasteczku i przy następnych wizytach automatycznie jest mu wyświetlana), to te kolejne konwersje są doliczane w Eksperymencie do wersji A, ponieważ są unikalność odsłony jest rozpatrywana w kontekście sesji. A w ten sposób liczone są właśnie cele w GA.

I to, co mi się nie podoba - zaliczenie kolejnych konwersji w przypadku Eksperymentów GA wcale nie potwierdza wyższości wersji A nad B. W przypadku GWO było to fajnie rozwiązane tą unikalnością konwersji na użytkownika:)

konto usunięte

Temat: Co zamiast Google Website Optimizer?

Apropos. Napisaliśmy dzisiaj artykuł na temat różnic pomiędzy Eksperymentami GA i GWO - zainteresowanych zachęcam do lektury: http://goo.gl/UzKoI

Następna dyskusja:

Szkolenia Google Analytics ...




Wyślij zaproszenie do