Temat: cool hunting w PL

Informacje o panujących lub nadchodzących trendach, są podstawą planowania działań marketingowych i biznesowych. Cool hunting stał się na tyle znaczącym obszarem aktywności rynkowej, że jedna z zachodnich uczelni uruchomiła taki kierunek studiów. Na naszych oczach zrodził się nie tylko nowy biznes, ale i nowa dziedzina nauki.

W Polsce minie jeszcze pewnie kilka lat, zanim uczelnie wykryją nową niszę. Czy SGH lub Szkoła Koźmińskiego pozwolą nam na zgłębianie wiedzy o trendach ?
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: cool hunting w PL

Przypomina to raczej 'wróżenie z fusów" :-) co także jest fajne. Na Uczelni nie nauczą nic, trzeba mieć oczy szeroko otwarte i umieć analizować, a napewno nie iść jak koń z klapkami na oczach.

Temat: cool hunting w PL

W Polsce cool-hunting dopiero raczkuje. W Stanach rozwija się tak szybko i staje się tak popularny, że pojawili się już jego pierwsi przeciwnicy. Zapoczątkowali odwrotny ruch: uncool-hunting.oczywiscie ze tak,
mimo to cool hunting jest to całkiem przyszłościowy zawód. Takie firmy jak Levi's, British Airways and Bacardi maja juz wlasna grupe takich łowców trendów.
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: cool hunting w PL

W google na hasło cool hunting pojawia się 1,9mln odnośników. Wybierając jedną z pierwszych http://www.coolhunting.com/ już mi się podoba. W Polsce nie tworzymy trendów a jedynie je naśladujemy, co nie jest "cool".

Temat: cool hunting w PL

wejdz sobie na http://trendz.pl
tam rowniez jest cos w rodzaju cool hunting, staramy sie rowniez przenosic rzeczy na polske, jednak tutaj ludzie sa nadal bardzo zamknieci. jeszcze kilka late temu nikt nie wiedzial co to PR i twierdzil, ze mu niepotrzebny,teraz juz zadna firma nie moze sobie bez niego poradzic
mam nadzieje ze tak rowniez bedzie z cool hunting u nas w PL
Katarzyna K.

Katarzyna K. AP Accountant at
Alcon
Pharmaceuticals LTD
SSC

Temat: cool hunting w PL

Cool hunting w Polsce istnieje, jednak bardziej "na własny użytek" prywatnych osób niż firm, które nadal wolą wpisywać się w wypośrodkowaną stylistykę dla mas. Trendy docierają do nas z opóźnieniem, ale tylko pozornym, bo ludzie zainteresowani szybko reagują na nowości, są na bieżąco dzięki internetowi. Dużo wolniej na pewno reagują firmy. Faktem jest też, jak już zresztą powiedziała Kasia, Polacy są w dużej większości konserwatywni i w związku tym trudno do nich trafić.
Poza tym, abstrahując już od wymiaru biznesowego cool huntingu, być może pewna blokada naszego społeczeństwa bierze się ze strachu przed śmiesznością. Na zachodzie trendy łatwiej "uwidaczniają się" choćby na ulicach, bo tam nikt się z nikogo nie naśmiewa w głos w metrze czy w autobusie, że ma np. za kolorowe, odjechane ciuchy. Są ludzie którzy nic sobie z tego nie robią, a są tacy, którzy może chcieliby nawet się trochę "udziwnić" ale się wstydzą i ograniczają się do kupowania bezpiecznych, "nieśmiesznych" a w konsekwencji nijakich rzeczy. Przekłada się to też na to co trafia do naszych sklepów. I niestety to o czym mówię zdaje mi się być polską specjalnością, bo nie spotkałam się z tym jak na razie nigdzie indziej.

konto usunięte

Temat: cool hunting w PL

"Faktem jest też, jak już zresztą powiedziała Kasia, Polacy są w dużej większości konserwatywni i w związku tym trudno do nich trafić." - szczególnie pokolenia od 40 i wzwyż, które właśnie i są w 80 % konsumentami dóbr trwałego użytku(samochody, nieruchomości, jachty etc.), a które młodsza część pracujących konsumentów nie może sobie pozwolić bez zaciągania kredytu.

Z ubraniami zgadzam się to taka polska lokalna mentalność, co moim zdaniem bierze się ze średniowiecznego klerykalnego katolicyzmu (analogii można szukać z krajami latynoamerykańskimi) w umysłach pomnożonego na traumatyczne komunistyczne i postkomunistyczne doświadczenia które wypleniły z jednostki ten osławiony egoistyczny indywidualizm, który właśnie i pobudza "wyróżniać się" przy braku jakigokolwiek niezdrowego zainteresowania ze strony społeczeństwa, ulicy, otoczenia etc.

Następna dyskusja:

Cool hunting w internecie




Wyślij zaproszenie do