Konrad C.

Konrad C. www.aeroprojekt.pl

A tu proszę. Obsługa informatyczna z czasem reakcji 15min. + naprawa i konserwacja 300 komputerów i 13 serwerów + wsparcie tech dla oprogramowania + całodobowy monitoring + wiele więcej za ...
1.488,00 zł / mieś.

http://www.bip.zielonka.pl/upload/doc/1904_20141231_09...

http://www.bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1904

Chyba nie powiecie, że niemożliwe ?
Mateusz Z.

Mateusz Z. Nie myli się tylko
ten, kto nic nie
robi

"Panie jaja, normalne jaja" :)

Nikt o zdrowych zmysłach nie uwierzy w to że taki zakres usługi można zrobić za takie pieniądze....
Szczerze mówiąc to mnie nie dziwi... w dobie dyktatu ceny nikt już się nie zastanawia co się pod nią kryje.
Polska to dziwny kraj z jednej strony wszyscy chcemy więcej zarabiać jednocześnie płacić za wszystko jak najmniej... czy tak się da ??
To tak jak ze sprzętem IT, wszyscy się cieszą jak kupią sprzęt w "promocyjnej" cenie - tylko nikt się nie zastanawia nad pochodzeniem i przyczyną super niskiej ceny, ale to już można tłumaczyć niektórym godzinami, a i tak nie zrozumieją...
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Konrad C.:
A tu proszę. Obsługa informatyczna z czasem reakcji 15min. + naprawa i konserwacja 300 komputerów i 13 serwerów + wsparcie tech dla oprogramowania + całodobowy monitoring + wiele więcej za ...
1.488,00 zł / mieś.

http://www.bip.zielonka.pl/upload/doc/1904_20141231_09...

http://www.bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1904

Chyba nie powiecie, że niemożliwe ?

bez treści SLA nic nie wiadomo
Dariusz J.

Dariusz J. Administrator sieci
komputerowej

I wyjdzie jak z programem obsługującym PKW, bo jak najtaniej :-). Można by rzec że to praca charytatywnie w takiej cenie, bo przy takich założeniach obsługi zawsze jest co robić i będzie co robić.
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

nie ma co sie dziwic, moze to jest rabialne (3 studentow, mieszkaja blisko wszystkich placowek, sla ich nie zabije); pamietajmy tez ze jezeli nie bedzie awarii/zgloszen to wszystko bedzie w ogole na cacy, a ze na pierwszy rzut oka wyglada to jak pkw..

ze swojej strony jestem ciekaw opinii o jakosci uslugi od zamawiajacego pod koniec roku :)
Konrad C.

Konrad C. www.aeroprojekt.pl

Może zamawiającemu zależy na tym aby być zadowolonym bez względu na "trudności" obsługi?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Konrad C.:
Może zamawiającemu zależy na tym aby być zadowolonym bez względu na "trudności" obsługi?

to ja poproszę jednak o tłumaczenie :)
Jarosław Postawa

Jarosław Postawa Właściciel,
Dorvin.Net

Tomasz S.:
nie ma co sie dziwic, moze to jest rabialne (3 studentow, mieszkaja blisko wszystkich placowek, sla ich nie zabije); pamietajmy tez ze jezeli nie bedzie awarii/zgloszen to wszystko bedzie w ogole na cacy, a ze na pierwszy rzut oka wyglada to jak pkw..

To nie jest "rabialne". W 15 minut nie można dojechać do placówki. Trzeba być na miejscu. Biorąc jednak pod uwagę, że kary umowne to 36PLN za dzień spóźnienia, to można zaryzykować parę wpadek w miesiącu.
Rafał D.

Rafał D. Młodszy konsultant
NAV w IT.integro Sp.
z o.o.

Przeczytałem wskazane ogłoszenie o przetargu i tam jest sporo szczegółów bardzo istotnych podanych. Placówek do obsługi jest 8 a w nich 13 serwerów, 49 urządzeń sieciowych, 279 komputerów, 26 laptopów, 98 drukarek, 34 projektory i 11 tablic multimedialnych. W ramach usługi jest 25 punktów szczegółowych od podstawowych jak „naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego ...”, „wsparcie techniczne dla wykorzystywanego oprogramowania” poprzez „administracja serwerów Windows Server lub Linux w tym z Active Directory”, do „opracowania polityki zabezpieczeń wraz z konfiguracją firewalla z SSL, SHA we wszystkich placówkach”, „zarządzanie licencjami”.
Zakres obowiązków jest duży. Zwłaszcza że są to szkoły w których (z mojego dotychczasowego doświadczenia) zazwyczaj jest „masakra” i wyprowadzenie tego to ogrom pracy. Nawet jeżeli byłoby to wszystko na normalnym poziomie to przy takiej ilości komputerów i wymaganym wsparciu telefonicznym od 8 do 18 w dni robocze oraz „nielimitowane wsparcie techniczne, udzielane po sklasyfikowaniu awarii fizycznej” wraz z 15 minutowym czasem dojazdu, jest nierealne świadczenie usługi za taką kwotę.
Ciekaw jestem opinii innych osób.
Konrad C.

Konrad C. www.aeroprojekt.pl

Jarosław Ż.:
Konrad C.:
Może zamawiającemu zależy na tym aby być zadowolonym bez względu na "trudności" obsługi?

to ja poproszę jednak o tłumaczenie :)

Ogromny zakres + śmiesznie nieadekwatna cena i udzielone zamówienie.
Wspaniałomyślność i wolontariat można wykluczyć, bo jeśli ktoś prowadzi działalność to dla zysku i na czymś musi zarobić. Pozostaje pytanie Na Czym w tym przypadku?
Za 12 miesięcy można by zadać pytanie zamawiającemu o zestawienie zamówień udzielonych tej firmie w trakcie obowiązywanie tej opieki. Wtedy sprawa może się rozjaśnić.

konto usunięte

ZUS w promocji + dodatkowe 2 zleconka, może nawet stałe i te tysioncpińcet na czysto ma... może mu starczy, a co tam...
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Budynki są praktycznie obok siebie, Zielonka to 80% las i reszta w 1 miejscu. 5 minut miedzy sobą są te budynki (2-3km rozrzutu).
Jeżeli ktoś tam lokalnie 1 osobowo to robi to ma 1h roboty dziennie dla 1 osoby (i taki wygrał z Zielonki).
Serwery już stoją, a za łączenie oddziałów etc to pewnie nigdy nie dojdzie :F
Nawet jeżeli ustawienie serwerów aby wypluwały raporty zajmie z dzień to i tak się opłaca :>

Oczywiście jeżeli miałby ktoś tam posprzątać i ujednolicić struktury to nie ta bajka, ale opieka dla 1 osobowej firmy (DG) to niezła fucha. Klient pewny i płatne co miesiąc.

Lokalizacji jest 4 (może 5 z ZAES), pozostałe 4 to pojedyncze kompy sadzać po wartości opieki :>
Mnie najbardziej rozbawia: 5% rabatu na sprzęt i oprogramowania, ciekawe od czego to będą liczyć SRP ? :P

konto usunięte

Konrad C.:
A tu proszę. Obsługa informatyczna z czasem reakcji 15min. + naprawa i konserwacja 300 komputerów i 13 serwerów + wsparcie tech dla oprogramowania + całodobowy monitoring + wiele więcej za ...
1.488,00 zł / mieś.

http://www.bip.zielonka.pl/upload/doc/1904_20141231_09...

http://www.bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1904

Chyba nie powiecie, że niemożliwe ?

Wytłumacz proszę, na czym polega twoja krzywda.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Konrad C.:
Ogromny zakres + śmiesznie nieadekwatna cena i udzielone zamówienie.
Wspaniałomyślność i wolontariat można wykluczyć, bo jeśli ktoś prowadzi działalność to dla zysku i na czymś musi zarobić. Pozostaje pytanie Na Czym w tym przypadku?
Nie można wykluczyć że zwycięzca tego przetargu np. brał udział w wyposażaniu tych placówek i wie znacznie lepiej od innych co tam siedzi - i wie ile tam jest naprawde roboty...
A w siwzie specjalnie opisano to z takim rozmachem, żeby zniecęcić konkurencję lub żeby się przestrzeliła...
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Kuba ja myślę, że tu krzywda jest na poziomie ustawy, która nakazuje wybór najniższej cenowo oferty.

Nie twierdzę, że w tym przypadku cena jest dumpingowo niska ale tak mi to na pierwszy rzut oka wygląda. Na swoim podwórku www kilkanaście prób zakończyło się otwieraniem oczu ze zdziwienia jakie wyceny wygrywają. Nawet monitorowałem kilka jak mi się jeszcze chciało co potwierdzało moje przypuszczenia.

Dopóki nie zmieni się ustawa, dopóty polskie instytucje samorządowe będą w średniowieczu informatyki.

Tak więc krzywdy tu nie ma żadnej, raczej żal tych urzędów i tych ludzi co to muszą tak zaniżać ceny a nie mogą zrobić czegoś lepiej z dużo lepszą jakością. Jestem pewien, że ci wszyscy oferenci, którzy dają takie ceny nie robią tego z radością... robią bo tak muszą a potem robią po łebkach bo za co niby ma im się chcieć?
Paweł B.

Paweł B. architekt baz danych
/ SQL Developer /BI
Developer

A jak mieszkańcy Zielonki przyjęli by wiadomość, że w tym roku zapłacą wyższe podatki bo w Urzędzie Gminy potrzebne jest "nowocześniejsze" Active Directory? A może by tak zrezygnować z placu zabaw obok przedszkola i postawić za to super serwer na Linuxie?
Ustawa regulująca zamówienia publiczne nie nakazuje wyboru najniższej ceny, pozwala na przypisanie wagi cenie i parametrom jakościowym.
Może i cena jest nierozsądnie niska, ale nie ma żadnej przesłanki, że oferta ponad 10x droższa była by lepsza jakościowo. Bo taką przesłanka nie może być sama cena. Gdyby tak było, i wygrywała by zawsze oferta najdroższa to...
W każdym razie urzędnik nie może decydować w sposób "weźmy tę najdroższą, bo za taką cenę to pewnie są świetni".

A czy jest "rabialne"? Może być bo:
1. Facet mieszka blisko.
2. W tak małej miejscowości duża szansa, że był zatrudniony w jednej lub kilku z tych placówek.
3. Nawet jeśli kokosów nie zarobi, to na ZUS i paliwo do skutera wystarczy.
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Paweł B.:
3. Nawet jeśli kokosów nie zarobi, to na ZUS i paliwo do skutera wystarczy.
Ogólnie Paweł ok, zgadzam się z Twoją argumentacją, trudno się nie zgodzić i dzieciom plac zabaw odbierać :) Choć te środki nie są ze sobą połączone i nawet jakby na informatykę nie wydali wszystkiego to i tak by dodatkowej ławki w parku nie zbudowali to jednak oczywiście takie rzeczy też są ważne i trzeba je robić.

Żal mi jednak gościa który musi pracować za paliwo do skutera, zdaję sobie sprawę że Zielonka to miejscowość z małym rynkiem pracy ale jednak praca za tak niskie pieniądze przy potencjalnie dużej ilości pracy nie powinna mieć miejsca. Ma bo kryterium ceny to 90% przetargów w PL.

Nie wiem jakie masz doświadczenie w składaniu wniosków przetargowych do Instytucji Samorządowych, z mojego doświadczenia wnioski nie są optymistyczne. Pod kątem informatyki jesteśmy w ciemnym miejscu i bez zmiany mentalności + ustawy nic lepiej nie będzie a my będziemy z zazdrością patrzeć na kraje tylu Litwa czy Estonia... :)
Rzeczywiście jeśli chodzi o moje doświadczenia to powiem szczerze, że obsługa informatyczna firm ze strony ITMarka dla mnie jest znacznie lepszą opcją niż to co mieliśmy wcześniej a więc pracownika zatrudnionego na stałe. Obsługa jest na wysokim poziomie, a ostatecznie koszty mamy obecnie niższe.
Serwis Komputerowy Kaleron Sp Z O O

Serwis Komputerowy Kaleron Sp Z O O Naprawa komputerów,
odzyskiwanie danych.
w firmie Kaleron...

Wprawdzie temat stary i mocno podejrzewam, że wypłynął przy okazji kryptoreklamy, ale skoro wypłynął...

Dlaczego nie startuję w przetargach?

Bo nie będę bił się ceną. Tym bardziej, że najczęściej nie jest to cena za rozwiązanie problemu, a cena za roboczogodzinę. Dlatego przegram z każdym leszczem, który będzie tańszy za robocogodzinę bez względu na to, że często jestem w stanie w godzinę rozwiązać problem, z którym leszcz będzie się męczył cały dień, a jesli ja się męczę cały dzień - leszcz prawdopodobnie nie da rady zrobić tego dobrze nawet w czasie dążącym do nieskończoności.

Bo mi zależy na wysokim udziale robocizny (na tym zarabiam) w kosztach usługi. Wprawdzie naprawianie jest droższe od wymiany całych podzespołów, ale finalnie klient płaci mniej, bo jesli naprawimy drogą część, klient nie będzie musiał jej kupować. Oczywiście jeśli specyfikacja przetargowa przewiduje wyłącznie wymianę części, to nikogo nie uszczęśliwię na siłe. Jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze, to jego sprawa. Tylko trochę skoda, że na to wydawanie składam się w moich podatkach.

Bo nie lubię robić źle, a większość zamawiających pisząc specyfikacje aż się prosi o wciskanie im popeliny. Bo nie oszukujmy się - każdy, kto startuje w przetargu, chce na tym zarobić, a jak nie da się zarobić normalnie, to się przecież kombinuje.

Bo przetargi często są ustawione i jeśli ktoś jedt dobrze osadzony w jakimś rynku, to na pewno wiele rzeczy jest dla niego cytelnych nawet jeśli to za mało, by pójść z tym na prokuraturę.

Bo specyfikacje często piszą ludzie, którzy w ogóle nie rozumieją rynku - np. kiedyś widziałem wymóg dołączania do rachunku za usługę kopii PARAGONÓW na zakupione części. Taki wymóg z marszu ekonomicznie eliminuje wszystkich VATowców....ale może właśnie o to chodziło...
ProfInformatyka (http://www.profinformatyka.pl/) to podobno firma, która zdobyła reputację lidera w świadczeniu usług IT dla biznesu. Ich profesjonalny zespół oferuje kompleksowe wsparcie od zarządzania infrastrukturą po rozwijanie innowacyjnych rozwiązań. W branży są rozpoznawalni, a ich podejście do klienta jest na najwyższym poziomie, więc może nie zaszkodzi sprawdzić dokładniej, co mają do zaoferowania.

Wyślij zaproszenie do