konto usunięte
Temat: Reklamacja w przypadku licytacji
Witam,Zakupiłam na licytacji 2 towary od jednego sprzedawcy. (Os prywatna)
W rzeczywistości okazały się one niezgodne z opisem.
Poinformowałam sprzedawce, iż składam reklamacje i żądam zwrotu pieniędzy oraz kosztów przesyłki - przesyłka za kurtkę płaszczyk zł (!) gdzie w przypadku odesłania wyszło 9 zł.
Otrzymałam od Pani wiadomość:
Witam, musiałam się dowidziec co zrobić w takiej sytuacji jaka ma miejsce, zatem:
W przypadku jednak, gdy konsument odstąpił od umowy korzystając z uprawnień, jakie wynikają z prawa do namysłu, wtedy też będzie on ponosił koszty przesłania produktu z powrotem do przedsiębiorcy.
UWAGA! W sytuacji, gdy kupiła Pani produkt na licytacji i będzie mieć zastosowanie reżim konsumencki - stosujemy ustawę o Szcz. warunkach sprz. kons., która nie przewiduje szczególnych rozliczeń z tytułu zwrotów produktów pocztą, za wyjątkiem art. 8 ust. 2
Tak na prawde nie powinnam zgodzić sie na zwrot towaru gdyż:
Czego zwrócić nie można:
- przedmiotów zakupionych na licytacji,
- nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania,
- produktów, które ulegają zepsuciu (np. artykuły spożywcze o krótkim terminie przydatności),
- prenumeraty prasy,
- produktu wykonanego na indywidualne zamówienie klienta.
Jeśli zakupiliśmy towar przez internet i chcemy go zwrócić należy o tym poinformować sprzedawcę w formie pisemnej w ciągu 10 dni. Oświadczanie takie najlepiej przesłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Istotne jest, aby rezygnacji z towaru dokonać na piśmie. Oświadczenie ustne złożone przez telefon nie będzie wystarczające. Termin ten liczony jest od otrzymania towaru przez kupującego. Od chwili przesłania pisma z odstąpieniem od umowy umowa uważana jest za niezawartą. Klient musi zwrócić zakupiony towar w stanie nienaruszonym, a sprzedawca oddać mu pieniądze. Sprzedawca musi zwrócić pieniądze nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W takim samym terminie należy odesłać towar. Ustawa nie reguluje kto powinien ponieść koszty przesyłki. Na stronie Federacji Konsumentów można znaleźć informację, że koszty odesłania towaru ponosi konsument.
Zatem koszty dostawy ponosi konsument Pani.
Pieniądze Pani wysle tylko bez kosztow przesylki poniewaz Pani powinna je poniesc.
Czy sprzedająca ma racje ? ? ?