konto usunięte

Temat: Reklamacja w przypadku licytacji

Witam,
Zakupiłam na licytacji 2 towary od jednego sprzedawcy. (Os prywatna)
W rzeczywistości okazały się one niezgodne z opisem.

Poinformowałam sprzedawce, iż składam reklamacje i żądam zwrotu pieniędzy oraz kosztów przesyłki - przesyłka za kurtkę płaszczyk zł (!) gdzie w przypadku odesłania wyszło 9 zł.

Otrzymałam od Pani wiadomość:

Witam, musiałam się dowidziec co zrobić w takiej sytuacji jaka ma miejsce, zatem:

W przypadku jednak, gdy konsument odstąpił od umowy korzystając z uprawnień, jakie wynikają z prawa do namysłu, wtedy też będzie on ponosił koszty przesłania produktu z powrotem do przedsiębiorcy.

UWAGA! W sytuacji, gdy kupiła Pani produkt na licytacji i będzie mieć zastosowanie reżim konsumencki - stosujemy ustawę o Szcz. warunkach sprz. kons., która nie przewiduje szczególnych rozliczeń z tytułu zwrotów produktów pocztą, za wyjątkiem art. 8 ust. 2
Tak na prawde nie powinnam zgodzić sie na zwrot towaru gdyż:
Czego zwrócić nie można:
- przedmiotów zakupionych na licytacji,
- nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania,
- produktów, które ulegają zepsuciu (np. artykuły spożywcze o krótkim terminie przydatności),
- prenumeraty prasy,
- produktu wykonanego na indywidualne zamówienie klienta.

Jeśli zakupiliśmy towar przez internet i chcemy go zwrócić należy o tym poinformować sprzedawcę w formie pisemnej w ciągu 10 dni. Oświadczanie takie najlepiej przesłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Istotne jest, aby rezygnacji z towaru dokonać na piśmie. Oświadczenie ustne złożone przez telefon nie będzie wystarczające. Termin ten liczony jest od otrzymania towaru przez kupującego. Od chwili przesłania pisma z odstąpieniem od umowy umowa uważana jest za niezawartą. Klient musi zwrócić zakupiony towar w stanie nienaruszonym, a sprzedawca oddać mu pieniądze. Sprzedawca musi zwrócić pieniądze nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W takim samym terminie należy odesłać towar. Ustawa nie reguluje kto powinien ponieść koszty przesyłki. Na stronie Federacji Konsumentów można znaleźć informację, że koszty odesłania towaru ponosi konsument.

Zatem koszty dostawy ponosi konsument Pani.
Pieniądze Pani wysle tylko bez kosztow przesylki poniewaz Pani powinna je poniesc.



Czy sprzedająca ma racje ? ? ?
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: Reklamacja w przypadku licytacji

To, o czym pisze Sprzedawca nie ma większego znaczenia, ponieważ Ty nie chcesz zwrócić towaru, a reklamować go z tytułu niezgodności towaru z umową.

W takiej sytuacji pakujesz towar, dołączasz pismo z reklamacją (opisujesz dokładnie co jest nie tak z danym towarem) i wysyłasz do Sprzedawcy (zawsze przesyłką rejestrowaną, np. polecony, dla pewności). Sprzedawca ma obowiązek przyjąć towar i rozpatrzyć reklamację. Nie musi się z nią zgadzać, w takim wypadku pozostanie sprawa sądowa.

Sprzedawca pisze o zwrocie. Faktycznie, jeśli nie jest firmą i jeśli nie był to zakup w opcji Kup teraz, to nie ma obiązku zwracać towaru. Nawiasem mówiąc w przypadku takiego zwrotu, Ty ponosisz koszt wysłania przedmiotu do firmy.

Następna dyskusja:

Reklamacja towaru z allegro




Wyślij zaproszenie do