Magdalena Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek czy możliwe jest
wyzwolenie zwierząt
w tak
eksploatatorsk...

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

ok, regulamin chyba złamałam ---> tytuł mojego wątku <sic!>

hej!

Proszę o pomoc w takiej sprawie: robię prostą grę flash, mam buttona, do którego chcę przypiąć akcję, która spowoduje że po najechaniu elementem graficznym o nazwie "muszla_Drag_and_Drop" na ten button uruchomi się movie clip....spróbowałam zadać kod :
on (rollOver) {
gotoAndPlay(105);
}
(movie clip zaczyna się od 105tej klatki)
ale movie clip nie uruchamia się gdy chwytam za grafikę i ją przesuwam w wyznaczone miejsce. Jeśli natomiast przesuwam samym kursorem to nie ma problemu, problem zaczyna się gdy biorę grafikę i ją tam umieszczam..akcja się nie inicjuje..chodzi o to aby obecność tej grafiki nad buttonem inicjowała akcję...Magdalena Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 15.08.10 o godzinie 17:24
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

Zdarzenie roolOver jest wywoływane po najechaniu kursorem nad obiekt który nasłuchuje tego zdarzenia. Jeśli najeżdżasz na ten element innym elementem(drag) to element przeciągany zasłania Ci element nasłuchujący(odgradza go od kursora który nie znajduje się wtedy bezpośrenio nad elementem nasłuchującym tylko nad muszla_Drag_and_Drop). Osobiście siedzę teraz w AS3 więc kodem nie rzucę bo as2 słabo pamiętam ale poszukaj w dokumentacji czegoś takiego jak mouseEnabled, mouseChildren(to są właściwości w as3 musisz znaleźć ich odpowiedniki dla as2). Wtedy po uchwceneniu muszli (jak zrobisz startDrag) ustawiasz te właściwości muszli na false i muszla nie będzie przesłaniać wtedy kursora.
Możesz się posłużyc również funkcjią HitTest (badanie "kolizji" mówiclipa z puktem czyt ze współrzędnymi kursora)Jerzy Wierzchowski edytował(a) ten post dnia 14.08.10 o godzinie 11:27
Magdalena Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek czy możliwe jest
wyzwolenie zwierząt
w tak
eksploatatorsk...

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

ustawiasz te właściwości muszli na false i muszla nie będzie przesłaniać wtedy kursora.

ustawiłam visible na false dla muszli..i już prawie jest ten efekt do którego dążę ( zdarzenie jest wykonywane), lecz po puszczeniu klawisza myszy muszla znika

on(press) {
startDrag(this)

}
on(release) {
stopDrag() ;
this._visible = false;
if ((Math.abs(this._x-27)<70) and (Math.abs(this._y-177)<70))
{ setProperty(this, _x, 27);
setProperty(this, _y, 177);
}
if ((Math.abs(this._x-198)<70) and (Math.abs(this._y-177)<70))
{ setProperty(this, _x, 198);
setProperty(this, _y, 177);
}
if ((Math.abs(this._x-371)<70) and (Math.abs(this._y-177)<70))
{ setProperty(this, _x, 371);
setProperty(this, _y, 177);

}

}

Mogłabym ew. przesłać jakoś .flaMagdalena Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 14.08.10 o godzinie 13:56
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?


ustawiłam visible na false dla muszli..\ lecz po puszczeniu klawisza myszy muszla znika

Właśnie do tego jest ta właściwość. Visible oznacza "widoczny" więc jeśli ustawiasz tą wartość na "fałsz" to zgodnie z logiką muszla znika:)

coś takiego znalazłem:
http://www.adobe.com/support/flash/action_scripts/acti...

zalecam przesiaść się an as3. jest szybszy i bardziej poukładanay.
Magdalena Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek czy możliwe jest
wyzwolenie zwierząt
w tak
eksploatatorsk...

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

Właśnie do tego jest ta właściwość. Visible oznacza "widoczny" więc jeśli ustawiasz tą wartość na "fałsz" to zgodnie z logiką muszla znika:)

no ok ;) a w takim razie czy jest może też taka właściwość, która nadaje przedmiotom cechy niewidoczności ( tak żeby nie stanowiły bariery pomiędzy kursorem i zdarzeniem ) lecz żeby fizycznie nie znikały?

zalecam przesiaść się an as3. jest szybszy i bardziej poukładanay.

poważnie bedzie trzeba...trafić na tutki lub fora poświęcone as2 jest ciężko :(
Magdalena Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek czy możliwe jest
wyzwolenie zwierząt
w tak
eksploatatorsk...

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

ok, regulamin chyba złamałam ---> tytuł mojego wątku <sic!>
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

no ok ;) a w takim razie czy jest może też taka właściwość, która nadaje przedmiotom cechy niewidoczności ( tak żeby nie stanowiły bariery pomiędzy kursorem i zdarzeniem ) lecz żeby fizycznie nie znikały?

a patrzyłaś pod linkiem który podałem?
zalecam przesiaść się an as3. jest szybszy i bardziej poukładanay.

poważnie bedzie trzeba...trafić na tutki lub fora poświęcone as2 jest ciężko :(

Jak się uczyłem as3 było odwrotnie:) ale dobre książki były na helion.pl polecam biblie as2(taka biała okładka z czerwonym paskiem.Jerzy Wierzchowski edytował(a) ten post dnia 15.08.10 o godzinie 20:39
Magdalena Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek czy możliwe jest
wyzwolenie zwierząt
w tak
eksploatatorsk...

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

a patrzyłaś pod linkiem który podałem?

spojrzałam..i chyba jednak zdecyduję się na wykrywanie kolizji :/
Piotr Rachtan

Piotr Rachtan Lead Flash Platform
Developer /
Shockwave Developer

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

trochę z pamięci i nie wiem czy tego szukasz:

MovieClip.enabled = false
(powinno wyłączyć Ci button-like events, rollOver itd na tym co "przeciągasz" więc to pod spodem powinno dostac rollOver)

Ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby wykrywanie kolizji
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: prosta gra flash - może mi ktoś doradzić...?

Jerzy Wierzchowski:

ustawiłam visible na false dla muszli..\ lecz po puszczeniu klawisza myszy muszla znika

Właśnie do tego jest ta właściwość. Visible oznacza "widoczny" więc jeśli ustawiasz tą wartość na "fałsz" to zgodnie z logiką muszla znika:)

coś takiego znalazłem:
http://www.adobe.com/support/flash/action_scripts/acti...

zalecam przesiaść się an as3. jest szybszy i bardziej poukładanay.
podałem wyżej:)

Następna dyskusja:

site/gra Flash




Wyślij zaproszenie do