Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Witam,

zastanaiam sie jaki samochod wybrac.
Wymagania: niezawodny (żeby sie nei psul), napęd na wszystkie koła, 4/5 drzwi,
Dobrze by było: klimatyzacja, w miarę ekonomiczny - nie za duże spalanie

Do 25-30 tys, ewentualnie troszke wiecej

Nie bedzie sluzyl do jezdzenia w bardzo trudnym terenie - tylko na polskich, bocznych, zasniezonych i stromych drogach :)

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

ok zeby bylo jajo - po pierwsze benzyna, benzyna-gaz czy diesel.
Naped na 4 kola hmm loto Ci o klase SUV czy terenowy - roznica suv naped na przod i tyl jest samoczynnie zalaczany jak traci przyczepnosc, terenowy staly na tyl i przod dolacza sie(samemu)jak jest potrzeba,albo caly czas na 4 kola
Co do spalania samochod musi wypic to co potrzebuje tak wiec 10 l ropy/100 km to takie min!
Jakies preferowane marki?Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 11:26

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Niepotrzebna ci terenówka, tylko SUV. Pomyśl o rav4 z dieslem z lat 02-03. Ma stały 4x4 + blokadę centralnego dyfra, co jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż dopinana wiskozowo tylna oś (badziew, z porządnego kopnego śniegu nie wyjedziesz) stosowana w większości SUVów (xtraile, crv i inne).
Freelandera nawet nie bierz pod uwagę, chyba że dwójkę, ale to sporo wyższy przedział cenowy.

Prawdziwe terenówki, zwłaszcza w podanym zakresie cenowym to koszta. I to takie, że zużycie paliwa na poziomie 50zł na 100km będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem ;)

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Najchetniej benzyna+gaz - nie beda duze przebiegi, a przy dieslu boje sie kosztow napraw

Moze to być SUV a nie prawdziwa terenowka

Dotychczas zastanawialem sie nad:
suzuki grand vitara
kia sorrento
ew. suzuki ignis

CRV i RAV4 sa od nich wyraznie drozsze (np. od grand vitary z tego samego roku)

Mysle ze rocznik 2002/2003 i powyżej

Ten naped z dolaczana wiskotycznie tylna osia (np. ignis) to rzeczywiscie taki badziew?

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Robert Kowalski:

Ten naped z dolaczana wiskotycznie tylna osia (np. ignis) to rzeczywiscie taki badziew?

Podstawowy problem to taki, że załącza się z opóźnieniem. Zwykle wtedy, kiedy jest zbyt późno, bo auto jest już zagrzebane. Nie ma cudów - tam, gdzie podłoże jest kopne działają tylko auta ze spiętym napędem 50/50 lub nowoczesne, elektroniczne protezy blokad, takie jak np. w Tuaregu.

Żeby być jednak ścisłym - kopne podłoże to np. 50cm kopny śnieg, torf lub błoto, czyli zwykle miejsca, gdzie "normalny" kierowca na trzeźwo się nie zapuści. Choć np. na sypkiej plaży taki x-trail będzie miał też duże problemy. Zwłaszcza po zatrzymaniu.

Grand Vitara to bdb wybór. Tam masz klasyczny napęd 4x4 + reduktor i sztywny most z tyłu. Auto można uznać za prawdziwą, choć niewielką terenówkę. No i japoniec, a to wielki plus w kierunku bezawaryjności.Damian Pomaski edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 12:35

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Suzuki SX4 - a moze byc calkiem ladny

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Damian Pomaski:
Zwykle wtedy, kiedy jest zbyt późno, bo auto jest już zagrzebane. Nie ma cudów - tam, gdzie podłoże jest kopne działają tylko auta ze spiętym napędem 50/50 lub nowoczesne, elektroniczne protezy blokad, takie jak np. w Tuaregu.
Nowoczesne elektroniczne protezy blokad to jest wlasnie syf! Nie raz nie dwa przekonalem sie ze stare sprawdzone mechaniczne dolaczanie napedow jest najlepsze poniewaz pare razy wiciagalem znajomych super navarami czy innymi badziewiami co musza czekac w ciul czasu zeby wszystko ladnie sie zazebilo a u mnie w syfie przelaczam na 4 i jade dalej i nie czekam i nie tone w blocie dalej!

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Krzysztof W.:
Damian Pomaski:
Zwykle wtedy, kiedy jest zbyt późno, bo auto jest już zagrzebane. Nie ma cudów - tam, gdzie podłoże jest kopne działają tylko auta ze spiętym napędem 50/50 lub nowoczesne, elektroniczne protezy blokad, takie jak np. w Tuaregu.
Nowoczesne elektroniczne protezy blokad to jest wlasnie syf! Nie raz nie dwa przekonalem sie ze stare sprawdzone mechaniczne dolaczanie napedow jest najlepsze poniewaz pare razy wiciagalem znajomych super navarami czy innymi badziewiami co musza czekac w ciul czasu zeby wszystko ladnie sie zazebilo a u mnie w syfie przelaczam na 4 i jade dalej i nie czekam i nie tone w blocie dalej!

Navara nie ma "elektronicznej protezy blokad". Z grubsza rzecz biorąc takie systemy ma tuareg czy Discovery (od czasów trójki). Sam mam dwie klasyczne terenówki, jedną ze 100% blokadami mostów (swoją drogą chyba mylisz dołączany na sztywno przód + reduktor z blokadami).

Jeździłem na torze testwoym nowym disko. Tuaregiem też. I zapewniam Cię, że te auta potrafią o wiele więcej niż KAŻDY seryjny, klasyczny samochód terenowy z lat 90-tych.

Inna rzecz, że takie mnóstwo elektroniki się sypie, nie lubi błota, wilgoci, syfu i...nie ma duszy :D Dlatego ja wolę swojego klasika, 15-letniego land cruisera. I po zmianie zawiasu, kół, dołożenia blokad i paru pierdół, żaden nowomodny prom kosmiczny mi nie podskoczy ;)
Piotr Włodarczyk

Piotr Włodarczyk General Manager -
Branch in Poland at
ROLAND
Rechtsschutz...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Witaj!
Zastanów się pażnie nad przeznaczeniem tego auta. Jeśli chodzi Ci poprostu o trakcję lepsza niż zwykłego auta napędzanego na jedną oś - wybierz jakieś auto osobowe z napędem na 4 koła, pozwoli ono zachować w miarę zbliżoną ekonomikę do zwykłej osobówki, a jednak da o wiele więcej trakcji. Jest kilka aut w tej cenie:
1. Subaru Forester - polecam, szczególnie stare wersje z silnikiem 2,0 lub 2,0t :-)
2. Suzuki Ignis - mało wyględne autko, ale robi.
3. Audi z quattro - starsze modele ale znajdziesz ciekawe sztuki z Włoch.

Jeżeli jednak będziesz chciał tym zjechać z asfaltu, ale trzymać się dróg gruntowych, wybierz wyżej zawieszone auto. Podpowiedzi wcześniejsze kolegi były trafione, małe a'la-terenówki:
1. Rav4 stara wersja
2. Suzuki Vitara i Grand - polecam, porządne auta
3. Misiek Pajero
4. Jeep Cherokee XJ i WJ
pozostałe z niezależnym zawieszeniem raczej sobie odpuść.

Jeżeli jednak po głowie Ci chodzi troszkę błądzenia poza drogami gruntowymi (a to wciąga:-) to w podanej kasie znajdziesz porządne auta terenowe:
1. LR Discovery - może nawet TD5 (po 1998), acz taniej w eksploatacji wyjdą starsze modele. + LR Defender
2. Nysa Patrol
3. Jakiś stary porządny Mercedes G tez kupisz.
4. Suzuki Samurai i Jimny
5. Jeep Wrangler
6. Toya Land Cruiser - z dedykacją dla Damiana :-)

Także pomyśl najpierw, co to auto ma robić. Bo jeśli tylko pojechac boczną drogą w górach .... znajdź ładne Subaru Forester i będzie Pan zadowolony.
Pozdrawiam
PiotrPiotr Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 12:56
Andrzej Wolańczyk

Andrzej Wolańczyk Właściciel lek.wet.,
Lecznica dla
zwierząt WOL-WET /
V-c...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Panie Robercie przeglądnij sobie dokładnie to forum i wtedy wprowadzaj "nowy" temat. O kupowaniu terenówki czy autka 4x4 to tu pisaliśmy wielokrotnie.
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Niezależnie od finalnego wyboru - 20 do 24k na auto i 6-10k na pakiet startowy + wszelkie usterki. I tu warto się zorientować w cenach części - np. ta sama rzecz do naprawy w powiedzmy Cherokee XJ czy Disco może być relatywnie tania, w Land Cruiserze już raczej tania nie będzie. A przy Twoim budżecie (jeśli zdecydujesz się na coś "poważniejszego") raczej nie mówimy o "nuffka sztuka gwarancja 5 lat" :)

Powodzenia i frajdy z wyboru!
Czesław Pojechał

Czesław Pojechał pojechali.pl
prowadzimy w
kierunku przygody

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Piotr Włodarczyk:
Witaj!
Zastanów się pażnie nad przeznaczeniem tego auta. Jeśli chodzi Ci poprostu o trakcję lepsza niż zwykłego auta napędzanego na jedną oś - wybierz jakieś auto osobowe z napędem na 4 koła, pozwoli ono zachować w miarę zbliżoną ekonomikę do zwykłej osobówki, a jednak da o wiele więcej trakcji.

Święte słowa!!!!
Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie do czego ma służyć Twoje nowe cacko za 30 tyś. Bo Off-Road wiele ma twarzy :) Możesz jeździć zwykłym maluchem po lasach i łąkach, albo nurzać się w błocie na rajdach przeprawowych mątwą, która na czarnym boi się 20km/h. Jak również możesz pokochać podróżowanie i zacząć zwiedzać odległe krainy.
Niestety nie ma samochodu idealnego do wszystkiego.
A moja propozycja jest taka: najpierw kupić cokolwiek z napędem na 4 koła i reduktorem, żeby zacząć jeździć. Im tańsze tym lepsze bo nie będzie żal jak się popsuje! Wtedy będzie czym spróbować co kręci, a co bawi.

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Długi, nie ciśnieniuj :) Facet chce mieć coś z 4x4, bo go irytuje męczenie się na parkingach i podjazdach pod wyciąg narciarski walka osobówką :D

CRV se zanabędzie czy forestera i będzie zadowolony ;)

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Andrzej Wolańczyk:
Panie Robercie przeglądnij sobie dokładnie to forum i wtedy wprowadzaj "nowy" temat. O kupowaniu terenówki czy autka 4x4 to tu pisaliśmy wielokrotnie.

Przepraszam, na swoje usprawiedliwienie dodam ze ja szukalem takiej pol-terenowki, co do przeznaczenia o ktore kilka osob pytalo, to napisalem na poczatku: Nie bedzie sluzyl do jezdzenia w bardzo trudnym terenie - tylko na polskich, bocznych, zasniezonych i stromych drogach :)

Juz wybralem - suzuki ignis. Nie wyglada jak terenowka, ale spokojnie jedzie sobie powoli po sniegu pod stroma gore, co rozne inne auta (z roznymi kierowcami) z napedem tylko na przod nie dawaly rady :)
Czesław Pojechał

Czesław Pojechał pojechali.pl
prowadzimy w
kierunku przygody

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

He He Damian i tak za bardzo terenowo celowałeś:)
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

A ja się podepnę pod temat:
Samochód - nie nowy
Centralny dyfer
(reduktor w standarcie)
Hak na 3-3,5 tony?

Dyskoteka -zarówno 1 do 3
Dodge Durango
Dodge RAM
Mitasubishi ze swym superselectem (ale nie wiem ile ma na haku)
Defender?
AAA - P38?

i więcej nie znam, poproszę o podpowiedźGrzegorz "Klamer" Jasiński edytował(a) ten post dnia 25.02.10 o godzinie 14:52

konto usunięte

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

(uzupelniajac liste)
Toyota Land Cruiser?
Michał C.

Michał C. ...umiarkowanie w
dążeniu do prawdy
nie jest cnotą...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

G-klasa?
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Rafal G.:
(uzupelniajac liste)
Toyota Land Cruiser?

Która, bo się na cyferkach nie rozeznaje
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: Samochod z napedem na wszystkie kola, choc nie do duzego...

Michał C.:
G-klasa?

AA właśnie, ale na pewno ma pow. 3t na haku?

Następna dyskusja:

Ciekawe/dziwne zmoty potrze...




Wyślij zaproszenie do