Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
Zarzadzanie czasem ...
No ja ostatnio (tu wychodzi moja wrodzona skromnosc, ale sukces trzeba naglasniac :) ) nawet zostalem przedstawiony jako wzor osoby wsrod studentow , ktora potrafi bardzo dobrze zarzadzac swoim czasem. Wywiad ze mna znalazł się w "Rzeczpospolitej" , dodatku: Moja kariera, z dnia 4 pazdziernika 2006 roku.
Do zarządzania czasem - korzystalem zawsze z organizera/kalendarza , takiego "papierowego", ale od poczatku tego roku zainwestowalem w palmtopa, a dokladniej to w palmofon (MDA III). Dzieki czemu dochodzi prestiz :D oraz przypomnienia glosowe o spotkaniach.
Jednak aby w pelni korzystac z jakiegokolwiek "organizera" jest potrzebna wewnetrzna samodyscyplina przede wszystkim do umieszczania w nim zadan/spotkan/wydarzen na biezaco. Pamietajcie ze zapisany (na papierze, czy w formie elektronicznej) pomysl/wydarzenie/etc ma o 80% wieksza szanse spelnienia/wdrozenia.
Iwona z nawykiem notowania waznych informacji jest na bardzo dobrej drodze do optymalnego wykorzystania swojego czasu !
Wiadomo, nie zawsze mozemy precyzyjnie oszacowac czas przewidziany przez nas na dane wydarzenie. Przykladem z dzisiejszego dnia jest moje zebranie Samorzadu Studenckiego dotyczacego organizacji Jubileuszowego Balu Wydzialowego, na ktore zaplanowalem sobie czas 30 minut, jednak potrwalo blisko 1,5h.
Na taki poslizg zlozyly sie 2 aspekty:
- pierwszy : czynnik ludzki ( nalezy pamietac ze nie wszyscy potrafia zarzadzac swoim czasem tak jak my, i naszym poboznym zyczeniem jest abu tak bylo, jednak niestety "innym" daleko do tego), blisko polowa czlonkow zebrania przyszla z opoznieniem 20 minutowym. (Dla mnie nie do pomyslenia, bym mogl sam nie wywiazac sie z terminu, bez mocnego wytlumaczenia/powodu)
- drugi: czynnik X (chaosu, nieprzeiwdywalnosci/etc) doszlo kilka kwestii spornych wyniklych z dzialan otoczenia blizszego ktore wymagaly natychmiastowej reakcji.
No i w wyniku czego, koniec spotkania zaplanowany na 11:45 przelozyl sie na 12:45.
Wnioski:
Efektywne zarzadzanie czasem ma miejsce tylko w otoczeniu przeplywu informacji (gdybym wiedzial o takim spoznieniu bez podania mocnych argumentow, to bym przelozyl zebranie na inny termin). I wlasnie stworzenie , zapewnienie sobie takiego przeplywu informacji jest moim zdaniem kluczem do efektywnego zarzadzania czasem.