konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Witam wszystkich serdecznie,

Zapraszam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat efektywnego zarządzania biurem.

W jaki sposób wg Was można sprzyjać kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy?
Jak budować dobrą atmosferę pracy? Jak planować własną pracę, jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”?

Wszelkie opinie, sugestie, uwagi mile widziane.

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

ciekawą propozycją jest wdrożenie do biura "filozofii" 5S
dla mnie czyste i schludne biuro jest świętną wizytówką firmy !

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Czy możesz przybliżyć "filozofię" 5S? :)
Krzysztof Kohut

Krzysztof Kohut Doradca finansowy

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

No tez chcialbym wiedziec co to jest:D
Ale ja np proponuje przedewszystkim filozofie usmiechu:D
Troszke pracowalem w biurze i wiem jak to wyglada ale przedewszystkim najwazniejsza jest osoba w biurze.. nie chodzi mi o wiek, plec itd ale o jej zalety takie jak kreatywnosc, inteligencja oraz poczucie humoru.
Strasznie jest jak ludzie wchodza do biura a tam.. maruda nieusmiechnieta z mina pogrzebowac mowiaca do nas "po cos tu przylazl".
Czasem mniej wazniejsza jest wiedza merytoryczna niz inne rzeczy.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Moim zdaniem samo biuro to za mało, by stworzyć pozytywny wizerunek firmy. To znaczy większość Klientów, którzy się z ofertą stykają, do biura nie przychodzi. Jeśli oferta będzie tworzyć "pozytywny wizerunek", to Klient będzie się spodziewał czegoś pozytywnego i... najczęściej zobaczy to, co chciał zobaczyć :)
Wiesław J.

Wiesław J. to takie trudne...
ale ciągle staram
się uciekać od
rutyn...

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Nie znam programów, projektów nakierowanych na ten bardzo wąski cel. Z pewnością takie są i z pewnością noszą obco brzmiące nazwy:) Szukam w moich doświadczeniach - co wpłynęło na dobry wizerunek firmy, co zaszkodziło?
A może przede wszystkim zależy to od ludzi?
Od pozytywnego nastawienia i wielu cech miłych zarówno w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym firmy jak i wewnątrz, w ciasnym biurze?
Dojrzewam chyba do przekonania, że firma to ludzie, jakość firmy, jej wizerunek to jakośc ludzi.
Prawda, że odkrywcze? ;-)
...i jakie klasyczne!

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Krzysiu, fajnie, że zwróciłeś na to uwagę. Faktycznie, jak wita nas ktoś uśmiechnięty, energiczny to jakoś tak przyjemniej nam…w życiu do nikogo bym nie powiedziała „po coś tu przylazł" Nigdy! Skoro ktoś przyszedł tzn., że coś chciał, ma interes, jest umówiony albo chce zobaczyć, zagadać, poderwać recepcjonistkę, etc.

Pawle, a Ty mówisz już o czymś więcej. Rzeczywiście oferta, która wychodzi do klienta jest też wizytówką. Ja np. zwracam uwagę nie tylko na tą merytoryczną część, ale też, w dużej mierze na tą wizualną stronę.

Wiesław, z pewnością wiesz co mówisz.  Choć nie posiadam dużego doświadczenia, w 100% się z Tobą zgodzę, że najcenniejszym zasobem są ludzie i to od nich, od jakości ich pracy, zaangażowania zależy efektywność realizowanych zadań.

Ciekawa jestem na co zwracacie uwagę przychodząc do jakiegoś biura? Powiedzmy, że jesteście umówieni na spotkanie biznesowe i czy w ogóle rozglądacie się? Czy jest coś na co szczególnie zwracacie uwagę czy może to Was w ogóle nie interesuje?
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy...ciekawy temat i bardzo szeroki.Zgodze sie z Pawłem, że wystrój firmy niekoniecznie wpływa na jej wizerunek. CHoć nie ukrywam, ze w odwiedzanych niektórych placówkach zauważyłam zasady typu "feng shui"...Ale cóż Nam po tym, kiedy personel niekoniecznie spelnia Nasze wymagania. Myślę, że na budowanie odpowiedniego wizerunku wpływają czasem bardzo małe, wydawałoby się na pierwszy rzut oka niewidoczne działania typu:

1. oczywiście kadra, bardzo ważne by ludzie tzw. "pierwszego kontaktu" handlowcy, sekretarka, pani z recepcji zdawali sobie sprawę z tego z kim rozmawiają, gdzie ewentualnie potencjalny "zainteresowany" może znaleźć rozwiązanie sprawy z ktora się udał do danej firmy
2. To także zwykłe zwroty typu Dzień Dobry nazywam się....w czym mógłbym pomóc( niezależnie od stanowiska) i niezależnie od czasu puszczanej w słuchawce melodyjki
3. Wysłana odowiedź na ofertę, która do firmy dotarła nawet jeśli jest negatywna. Zauważyłam, że w Polsce jest często tak, że jeżeli jesteśmy czymś niezainteresowani poprosty nie odpowiadamy

A jeśli wchodzę na spotkanie biznesowe....no cóz to już cała strategia....jaka kawa, jak podana, jaka woda mała butelka czy duża, jaki kolor ścian, jaki wystrój , obrazy kupione w Ikei czy ręczna robota, panele czy parkiet, balkon czy klimatyzacja, palenie czy zdrowie, szef czy szefowa, powerpoint czy rozmowa....a w konsekwencji cały wizerunek opiera sie poprostu na rozmowie.....bo wychodze z założenia , ze nie ma negocjacji bez wzajemnych relacji....wiec coz mi po parkiecie i wodzie evan jeżeli partner mnie lekceważy albo najwyraźniej nie słucha...a my Polacy chętniej mówimy rzadziej słuchamy :)


MAGDALENA ZDRENKA edytował(a) ten post dnia 17.10.06 o godzinie 21:37

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

http://www.pcp.com.pl/index.php?content=files/metody.h...

zachecam do lektury...

pamietajcie, ze wszystkie japonsie filozofie zwiazane z zarzadzania produkcja, mozna przeniesc do codziennego zycia !

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Zasada feng shui-bardzo modna i fakt popularna. Ważne sa wyraźnie opisane pokoje w których chcemy cos załatwic i jesli juz nie faktyczny porządek to chcociaz wrażenie ładu :-) Miło jest gdy w pomieszczeniu jest jasno i pokój nie jest zagracony. Mozna wymieniac wiele oczekiwań jednak najważniejsza jest dla mnie kultura osobista pracowników i zainteresowanie klientem. Uśmiech,chec udzielenia pomocy,nie okazywanie zniecierpliwienia..to jest to :-)
Michał Jan Bagiński

Michał Jan Bagiński www.mjbaginski.pl

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Aleksander W.:ciekawą propozycją jest wdrożenie do biura "filozofii" 5S
dla mnie czyste i schludne biuro jest świętną wizytówką firmy !


Ciekawa mi się wydaje koncepcja zastosowania 5S, które jak rozumiem – wywodzi się z Japonii i oznacza:
1. Serii – organizacja
2. Seito – porządek
3. Shitsuke – dyscyplina
4. Seiketsu - standaryzacja
5. Seiso – czystość

Koncepcję znam tylko teoretycznie, jako podstawę KAIZEN czy filozofii TQM. Czy zechcesz podać konkretne rozwiązania dla tego przypadku?




Bartłomiej K.

Bartłomiej K. Koordynator
Projektów UE

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

jeśli to wymysł japończyków, to na pewno jest też 6 s - satori :-)

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Osiągnięcie efektywnych procesów i całej
organizacji jest możliwe. Czy Kaizen pozwala
osiągnąć ten cel?
Ciekawy artykuł: http://www.pl.kaizen.com/uploads/tx_nppresscenter/maty...

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

bartłomiej k.:jeśli to wymysł japończyków, to na pewno jest też 6 s - satori :-)


heehhe :)))

5S nie obowiązuje zasada "Satori" czyli nam znanej bliżej jako "Eureka"... choć Japończycy pewnie doznają olśnień podczas każdego dnia pracy :))


a wracając do wykorzystania 5S w biurze...

1S - SEIRI - czyli selekcja tego co mamy na biurku, zainteresowanym podesle artykul z przedstawieniem rozwiazania (dla czesci linii produkcyjnej) ale mozna go zastosowac do biurka, miejsce pracy jak kazde inne, a ile czasu mozna zaoszczedzic :)))))

gdy wdrozy sie ten etap mozna przejsc dalej :)))

PS. niektorym firmom wdrozenie 1S zajmuje blisko rok czasu :)
Michał Jan Bagiński

Michał Jan Bagiński www.mjbaginski.pl

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

poproszę!

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

to poprosze o mail'a w wiadomosciach prywatnych
artykul mam w pdf'ie , jest kilka zdjec, a do korespondecji GL nie mozna dolaczac zalacznikow...
Łukasz Felsztukier

Łukasz Felsztukier Niemożliwe staje się
niemożliwe tylko
wtedy, jeśli w to
u...

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Olku,
ja również piszę się na ten artykuł. U mnie zabudowa biurka rośnie wykładniczo w funkcji czasu :)
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Ok to bracia Japończycy Nam nieco pomogą dzięki Aleksandrowi i jego artkułowi...natomiast jestem ciekawa Waszych rozwiązań, prywatnych patentów, które wydały się Wam przydatne lub takie na które zwracacie uwagę u innych?

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Ja mam taki nawyk, że wszystko sobie notuję. Wieczorem albo z samego rana zapisuję sobie na kartce co mam zrobić, jeśli dochodza nowe zadania również umieszczam je na liście. Następnie zastanawiam się co jest ważniejsze a co może poczekać. Staram się w ten sposób gospodarować swoim czasem aby się wyrabiać z pracą jednego dnia, aby mieć poczucie, że coś tego dnia "fajnego", ważnego zrobiłam. Nie zawsze udaje mi się ze wszystkim (co zostało zaplanowane) zdążyć...ale pracuję nad tym...

A tak ogólnie to uważam, że np. jeśli ktoś nie potrafi znaleźć czasu na wakacje, bo ciągle pracuje, jest taki zapracowany, nie był z żoną od 5 lat nad morzem - to w moim przekonaniu taka osoba może mieć problem z efektywnym gospodarowaniem swoim czasem...

konto usunięte

Temat: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Zarzadzanie czasem ...

No ja ostatnio (tu wychodzi moja wrodzona skromnosc, ale sukces trzeba naglasniac :) ) nawet zostalem przedstawiony jako wzor osoby wsrod studentow , ktora potrafi bardzo dobrze zarzadzac swoim czasem. Wywiad ze mna znalazł się w "Rzeczpospolitej" , dodatku: Moja kariera, z dnia 4 pazdziernika 2006 roku.

Do zarządzania czasem - korzystalem zawsze z organizera/kalendarza , takiego "papierowego", ale od poczatku tego roku zainwestowalem w palmtopa, a dokladniej to w palmofon (MDA III). Dzieki czemu dochodzi prestiz :D oraz przypomnienia glosowe o spotkaniach.

Jednak aby w pelni korzystac z jakiegokolwiek "organizera" jest potrzebna wewnetrzna samodyscyplina przede wszystkim do umieszczania w nim zadan/spotkan/wydarzen na biezaco. Pamietajcie ze zapisany (na papierze, czy w formie elektronicznej) pomysl/wydarzenie/etc ma o 80% wieksza szanse spelnienia/wdrozenia.

Iwona z nawykiem notowania waznych informacji jest na bardzo dobrej drodze do optymalnego wykorzystania swojego czasu !

Wiadomo, nie zawsze mozemy precyzyjnie oszacowac czas przewidziany przez nas na dane wydarzenie. Przykladem z dzisiejszego dnia jest moje zebranie Samorzadu Studenckiego dotyczacego organizacji Jubileuszowego Balu Wydzialowego, na ktore zaplanowalem sobie czas 30 minut, jednak potrwalo blisko 1,5h.

Na taki poslizg zlozyly sie 2 aspekty:
- pierwszy : czynnik ludzki ( nalezy pamietac ze nie wszyscy potrafia zarzadzac swoim czasem tak jak my, i naszym poboznym zyczeniem jest abu tak bylo, jednak niestety "innym" daleko do tego), blisko polowa czlonkow zebrania przyszla z opoznieniem 20 minutowym. (Dla mnie nie do pomyslenia, bym mogl sam nie wywiazac sie z terminu, bez mocnego wytlumaczenia/powodu)
- drugi: czynnik X (chaosu, nieprzeiwdywalnosci/etc) doszlo kilka kwestii spornych wyniklych z dzialan otoczenia blizszego ktore wymagaly natychmiastowej reakcji.
No i w wyniku czego, koniec spotkania zaplanowany na 11:45 przelozyl sie na 12:45.

Wnioski:
Efektywne zarzadzanie czasem ma miejsce tylko w otoczeniu przeplywu informacji (gdybym wiedzial o takim spoznieniu bez podania mocnych argumentow, to bym przelozyl zebranie na inny termin). I wlasnie stworzenie , zapewnienie sobie takiego przeplywu informacji jest moim zdaniem kluczem do efektywnego zarzadzania czasem.




Wyślij zaproszenie do