Jakub Zajdel

Jakub Zajdel Project Manager,
Ciszewski MSL
Financial
Communications

Temat: rozważania - czy trendsetting jest zgodny z prawem

Zastanawiam się czy trendsetting, jako narzędzie reklamy lub pr, jest zgodny z prawem. Według naszego prawa, reklama musi być zakomunikowana, a w przypadku działań liderów opinii raczej o to trudno. Jakie jest wasze zdanie? (tak czysto teoretycznie)
Mariusz Woźnicki

Mariusz Woźnicki Dyrektor
zarządzający, Harder
& Harder

Temat: rozważania - czy trendsetting jest zgodny z prawem

No cóż, rzeczywiście, trendsetting i działanie na liderach opinii w formie w której występuje w Polsce (szczególnie w formie jaką stosuje firma Sreetcom) nie jest zawsze do końca legalny, ani zgodny z przyjętymi normami etycznymi dla branży reklamowej. Jednak światowe standardy realizacji tego typu projektów, a w szczególności WOMMA Ethics Code (do ściągnięcia na http://www.womma.org/ethics/code/) szczegółowo określają te fakty. W praktyce wygląda to tak, iż każdy lider opinii biorący udział w kampanii WoM powinien informować osoby z którymi rozmawia o marce bądź produkcie o tym, że bierze udział w kampanii marketingu szeptanego i otrzymał przedmiot kampanii (informacje lub produkt) od agencji przeprowadzającej kampanię WoM.



Wyślij zaproszenie do