Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Google inwestuje w chińskie Web 2.0

Google inwestuje w chińskie Web 2.0

Google Inc., właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata, kontynuuje ekspansję na drugim co do wielkości rynku internetowym, stając się współudziałowcem chińskiego portalu społecznościowego Tianya.cn.
Według różnych doniesień medialnych amerykańska firma nabyła między 10 a 60 proc. udziałów w spółce będącej właścicielem platformy Tianya.cn. Google stara się rozbudować swoje wpływy na chińskim rynku internetowym, który liczy ok. 162 mln użytkowników. Niedawno firma otrzymała od rządu w Pekinie tymczasową koncesję na opracowywanie treści internetowych na terenie Chin. Według ostatnich badań instytutu badawczego Analysys International Google posiada 23 proc. udziałów w rynku chińskim, którego niekwestionowanym liderem jest Baidu.com (58 proc. udziału w rynku).

źródło: http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=11871&rss=1