Doświadczenie zawodowe
Finance and Commercial Manager
Ranbaxy Europe Limited
zarządzanie finansami regionu Południowej, Centralnej i Wschodniej Europy (SCE) – centrum zysku zrzesza 16 krajów (obrót: $27Mln-2010, $37Mln-2011 budżet)
regularne raportowanie do kierownictwa wyższego szczebla na poziomie regionu oraz centrali (włączając pełną analizę i komentarz)
kreowanie optymalnego modelu biznesowego dla regionu SCE (wliczając Europę i Indie), biorąc pod uwagę lokalne i globalne przepisy prawne i standardy rachunkowości
uczestniczenie w miesięcznych i kwartalnych przeglądach działalności przez zarząd - regionalny i w centrali
zarządzanie wszystkimi aspektami miesięcznego i kwartalnego planowania
przygotowanie rocznych budżetów
ciągła analiza finansowa i niefinansowa działalności w celu poprawy wyników, znalezienia oszczędności i ograniczenia ryzyka
wsparcie dla kierownictwa wyższego szczebla w zakresie średnio i długoterminowego planowania
ścisła współpraca z kierownictwem regionalnym i w centrali w związku z różnymi projektami (np. otwarcie zagranicznych przedsiębiorstw i przedstawicielstw, tworzenie strategii rozwoju, przejęcia, sprzedaż licencji)
czynny wkład w projekty rozwojowe oraz wprowadzanie nowych produktów
opracowanie nowych oraz rewizja istniejących umów handlowych (klienci i dostawcy)
nadzór nad procesem rejestracji cen produktów (nowych i istniejących)
prowadzenie negocjacji w odniesieniu do cen, marż, minimalnych ilości zamówień i innych warunków handlowych (klienci i dostawcy)
nadzorowane sprzedaży w celu osiągnięcia okresowych celów budżetowych
zarządzanie kapitałem obrotowym (w tym międy innymi ocena zdolności kredytowej klientów, windykacja należności przeterminowanych, zarządzanie zapasami, obsługa kont dostawców, rozpatrywanie zażaleń klientów)
zarządzanie wydatkami na środki trwałe
pomoc w sporządzaniu i audycie sprawozdań finansowych (zagranicznych spółek zależnych oraz przedstawicielstw)
zapewnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa zgodnie z wymogami prawnymi, rachunkowymi oraz korporacyjnymi
koordynacji łańcucha dostaw w celu zapewnienia ciągłego przepływu produktów na rynki SCE
ciągłe poszukiwanie usprawnień operacyjnych w łańcuchu dostaw
tworzenie i rozwój relacji z dystrybutorami, klientami i dostawcami
wpieranie działu regulacji w celu utrzymania cyklu życia istniejących produktów oraz wdrażania nowych produktów
regularne raportowanie do kierownictwa wyższego szczebla na poziomie regionu oraz centrali (włączając pełną analizę i komentarz)
kreowanie optymalnego modelu biznesowego dla regionu SCE (wliczając Europę i Indie), biorąc pod uwagę lokalne i globalne przepisy prawne i standardy rachunkowości
uczestniczenie w miesięcznych i kwartalnych przeglądach działalności przez zarząd - regionalny i w centrali
zarządzanie wszystkimi aspektami miesięcznego i kwartalnego planowania
przygotowanie rocznych budżetów
ciągła analiza finansowa i niefinansowa działalności w celu poprawy wyników, znalezienia oszczędności i ograniczenia ryzyka
wsparcie dla kierownictwa wyższego szczebla w zakresie średnio i długoterminowego planowania
ścisła współpraca z kierownictwem regionalnym i w centrali w związku z różnymi projektami (np. otwarcie zagranicznych przedsiębiorstw i przedstawicielstw, tworzenie strategii rozwoju, przejęcia, sprzedaż licencji)
czynny wkład w projekty rozwojowe oraz wprowadzanie nowych produktów
opracowanie nowych oraz rewizja istniejących umów handlowych (klienci i dostawcy)
nadzór nad procesem rejestracji cen produktów (nowych i istniejących)
prowadzenie negocjacji w odniesieniu do cen, marż, minimalnych ilości zamówień i innych warunków handlowych (klienci i dostawcy)
nadzorowane sprzedaży w celu osiągnięcia okresowych celów budżetowych
zarządzanie kapitałem obrotowym (w tym międy innymi ocena zdolności kredytowej klientów, windykacja należności przeterminowanych, zarządzanie zapasami, obsługa kont dostawców, rozpatrywanie zażaleń klientów)
zarządzanie wydatkami na środki trwałe
pomoc w sporządzaniu i audycie sprawozdań finansowych (zagranicznych spółek zależnych oraz przedstawicielstw)
zapewnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa zgodnie z wymogami prawnymi, rachunkowymi oraz korporacyjnymi
koordynacji łańcucha dostaw w celu zapewnienia ciągłego przepływu produktów na rynki SCE
ciągłe poszukiwanie usprawnień operacyjnych w łańcuchu dostaw
tworzenie i rozwój relacji z dystrybutorami, klientami i dostawcami
wpieranie działu regulacji w celu utrzymania cyklu życia istniejących produktów oraz wdrażania nowych produktów
Specjalista d.s. finansów / Asystent menedżer
Ranbaxy Europe Limited
współpraca z finansowym/handlowym menedżerem w zakresie logistyki i łańcucha dostaw
raportownie kosztów biura regionalnego do kierownictwa wyższego szczebla
przygotowanie rocznego budżetu kosztów dla biura regionalnego
prowadzenie księgi zakupów, w tym kodowanie i wprowadzanie faktur
windykacja należności
prowadzenie rozliczeń
przygotowanie rachunków międzyokresowych i rejestrowanie transakcji
przygotowanie tygodniowych płatności
przygotowywanie zeznań podatkowych VAT
regularne kontakty z dostawcami
sporządzanie zestawień na potrzeby audytu i kontakty z audytorami
uzgadnianie salda księgowego i bankowego
prognozy przepływów gotówki
raportownie kosztów biura regionalnego do kierownictwa wyższego szczebla
przygotowanie rocznego budżetu kosztów dla biura regionalnego
prowadzenie księgi zakupów, w tym kodowanie i wprowadzanie faktur
windykacja należności
prowadzenie rozliczeń
przygotowanie rachunków międzyokresowych i rejestrowanie transakcji
przygotowanie tygodniowych płatności
przygotowywanie zeznań podatkowych VAT
regularne kontakty z dostawcami
sporządzanie zestawień na potrzeby audytu i kontakty z audytorami
uzgadnianie salda księgowego i bankowego
prognozy przepływów gotówki
Accountant
Aston Draycott Chartered Accountants
sporządzanie sprawozdań finansowych dla spółek Limited oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (sole traders)
obliczanie zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i przygotowanie formularza CT600
sporządzanie zeznań podatkowych dla osób fizycznych oraz z tytułu podatku VAT, przychodów kapitałowych, dochodu z wynajmu oraz osób niebędących rezydentami w Wielkiej Brytanii
ogólne obowiązki księgowania transakcji
sporządzanie i składanie rocznych zeznań dla spółek Limited (Annual Returns for Companies House)
obliczanie miesięcznych zobowiązań podatkowych i z tytułu ubezpieczenia społecznego dla pracowników klientów firmy (payroll)
kontakty z klientami – doradztwo w zakresie podatków i księgowości
korespondencja i kontakty z Brytyjskim urzędem skarbowym (Inland Revenue) w imieniu klientów
obliczanie zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i przygotowanie formularza CT600
sporządzanie zeznań podatkowych dla osób fizycznych oraz z tytułu podatku VAT, przychodów kapitałowych, dochodu z wynajmu oraz osób niebędących rezydentami w Wielkiej Brytanii
ogólne obowiązki księgowania transakcji
sporządzanie i składanie rocznych zeznań dla spółek Limited (Annual Returns for Companies House)
obliczanie miesięcznych zobowiązań podatkowych i z tytułu ubezpieczenia społecznego dla pracowników klientów firmy (payroll)
kontakty z klientami – doradztwo w zakresie podatków i księgowości
korespondencja i kontakty z Brytyjskim urzędem skarbowym (Inland Revenue) w imieniu klientów
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Grupy
ACCA
czy ktoś z was jest może studentem ACCA?
lub chciałby nim być?
a może ktoś ma już te kwalifikacje?
Controllers
Grupa,której uczestnicy na codzień w firmach zajmują się controllingiem,rachunkowością zarządczą,analizami,planowaniem,audytem, zarządzaniem itp.Mile widziani również właścici
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
KARIERAwFINANSACH.PL
Grupa dla ludzi, którzy swoją karierę zawodową związali lub planują związać z księgowością, audytem i finansami. Poruszane wątki powinny dotyczyć tematyki związanej z rozwojem zawodowym i planowaniem