Arkadiusz Ciołek

Analiza danych, analiza ryzyka kredytowego, płynności, operacyjnego, certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, analiza i usprawnianie procesów, udział w projektach.
Gdynia, pomorskie

Umiejętności

Access Planowanie ciągłości biznesowej Leasing Microsoft Excel Minitab Six Sigma SQL Statistica Analiza ryzyka Zarządzanie ryzykiem MS Visio Statystyka Ryzyko kredytowe BCP ekonometria BPMS Power BI analiza zdolności kredytowej podmiotów indywidualnych i instytucjonalnych Ryzyko Płynności Ryzyko operacyjne Six Sigma Black Belt Certfied Budowa modeli scoringowych Analiza danych - Data Analysis Analiza danych statystycznych

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Towarzystwo Zarządzające SKOK
Starszy specjalista ds. ryzyka/ Starszy specjalista ds. analizy danych
Praca w firmie o profilu centrum usług wspólnych (SSC - Shared Services Center/ Centrum Usług Wspólnych) dedykowanym wsparciu podmiotów grupy SKOK (Dział Ryzyka/ Dział Wsparcia IT):
• definiowanie i utrzymanie systemów raportowych ryzyka kredytowego i ryzyka płynności, analiza danych ryzyka, prognozowanie ryzyka kredytowego, udział w testach warunków skrajnych, przygotowanie danych do systemów raportowych,
• tworzenie umów, procedur i instrukcji dotyczących usług raportowych dla współpracujących podmiotów
• koordynacja projektu opracowania i wdrożenia systemu zarządzania ciągłością działania firmy i planów ciągłości kluczowych procesów, analiza ryzyka operacyjnego,
• udział w projektach (scoring, model produktowy, hurtownia danych),
• analiza leasingowa, członek zespołu opiniującego,
• walidacja modeli scoringowych i tworzenie raportów monitorujących modele scoringowe,
• udział w procesie wyznaczania ceny nowych produktów kredytowych, szacowanie rentowności produktów, monitoring rentowności portfela produktów finansowych.
Logo
Manager ds. Ryzyka Operacyjnego
Bank BPH S.A., grupa General Electric
Pion Zarządzania Ryzykiem:
• organizacja procesu identyfikacji i oceny ryzyka operacyjnego we wszystkich jednostkach banku, wdrożenie i nadzór nad procesem zbierania danych o stratach operacyjnych, opracowanie i analiza kluczowych wskaźników ryzyka, tworzenie procedur zarządzania ryzykiem operacyjnym, opracowanie materiałów i szkolenia pracowników banku z zakresu ryzyka operacyjnego,
• wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie ryzykiem operacyjnym,
• integracja danych o ryzykach z danymi o procesach w centralnym repozytorium procesów banku,
• integracja danych pochodzących z systemów ryzyka operacyjnego w podlegających fuzji bankach,
• uczestnictwo w zespole roboczym zarządzania ciągłością działania banku (BCP),
• współpraca z globalnym zespołem ryzyka operacyjnego w grupie GE Capital.
Logo
Six Sigma Black Belt
Bank BPH S.A., grupa General Electric
Departament Jakości:
• kierowanie zespołami projektowymi oraz praca w zespołach projektowych na prawach członka zespołu, wsparcie zespołów projektowych w zakresie metodologii Six Sigma jako Black Belt, (projekty z obszaru sprzedaży, operacji, ryzyka, IT i prawnego),
• zarządzanie grupą projektów ACFC (At the Customer For the Customer) realizowanych w ścisłej współpracy z jedną z największych sieci RTV-AGD w Polsce,
• Six Sigma coaching (dziesięciu certyfikowanych Green Beltów),
• Prowadzenie szkoleń wstępnych z zakresu Six Sigma dla nowych pracowników (Six Sigma Awareness),
• uczestnictwo w cross-funkcjonalnych i korporacyjnych inicjatywach (np. program Best Practice Sharing), współpraca przy organizacji i uczestnictwo w międzynarodowych (korporacyjnych) konferencjach i warsztatach dotyczących cross-sell, retencji klientów, zaimplementowania procesów sprzedażowych w jednostkach pionu operacji oraz warsztatach dotyczących CRM (Customer Relationship Management),
• współpraca przy organizacji i prowadzeniu programu rozwojowego dla przedstawicieli handlowych.
Logo
Kierownik Działu Analiz
Bank BPH S.A., grupa General Electric
Departament Sprzedaży Ratalnej:
• rozwój środowiska raportowego dla sprzedaży ratalnej, zaprojektowanie systemu raportowania i zarządzania danymi o sieci sprzedaży banku, zapewnienie miesięcznego raportowania wyników,
• koordynacja ze strony oddziałów regionalnych projektu dotyczącego centralizacji zatwierdzeń kredytów,
• uczestnictwo w projektach usprawniających jako członek zespołu albo kierownik projektu,
• udział w pracach rozwojowych systemów wspierających sprzedaż, tworzenie wymogów biznesowych, scenariuszy testowych, planowanie testów i udział w testowaniu aplikacji, udział w kierowaniu wdrożeniem aplikacji sprzedażowej u współpracujących kontrahentów,
• udział w tworzeniu produktów kredytowych, udział w procesach rozliczeniowych z kontrahentami banku,
• analizy rynku, analizy danych – badanie trendów i prognozowanie sprzedaży, klasyfikacja klientów (budowa profilu klienta), klasyfikacja sklepów, badanie dochodowości produktów i kontrahentów.
Logo
Asystent ds. analizy danych
Bank BPH S.A., grupa General Electric
Departament Sprzedaży Ratalnej:
• raportowanie wyników sprzedaży,
• analiza jakości portfela kredytów, budowa raportów ryzyka,
• budowa modelu skoringowego (kilka generacji pionierskiego modelu oceny ryzyka kredytowego w banku),
• analiza pracy windykacji terenowej,
• analiza efektywności i jakości działań analityków kredytowych.
Unisoft Sp. z o.o.
Asystent - Konsultant
Szkolenia i wsparcie techniczne kontrahentów w zakresie funkcjonowania systemu księgowego.

Szkolenia i kursy

• Zarządzanie projektami (ESfMP – Essential Skills for Managing Projects, GE, 2003),
• Statistica – Przetwarzanie danych i raportowanie (StatSoft - 1999), Sieci neuronowe (StatSoft - 2000),
• SAS System – Przetwarzanie danych i raportowanie (SAS - 2002),
• Lean Six Sigma (cykl szkoleń i projektów szkoleniowych)
- Green Belt DMAIC (GE, kwiecień-maj 2000), Green Belt Certification (sierpień 2001)
- Black Belt DMAIC (GE, marzec-maj 2003), Black Belt Certification (listopad 2004)
• Zarządzanie ryzykiem operacyjnym (WIB - 2006),
• Prezentacja i komunikacja (ODiTK – 2009),
• Zarządzanie płynnością banku (EFORUM - 2011),
• Zarządzanie ryzykiem kredytowym (Akademia FES/ MoreInfo - 2012)
• Zarządzanie ryzykiem płynności (Spółdzielcze Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe - 2014)
• Testy Warunków Skrajnych (2015)
• Korporacyjne szkolenia e-learningowe dotyczące zarządzania ryzykiem: Introduction to Modeling Methods, Introduction to Scorecards, Introduction to Operational Risk, Modele skoringowe,
• Pakiet szkoleń e-learningowych dla managerów Harvard Business School Publishing, m.in. Przewodzenie zespołem, Rozwiązywanie problemów, Zarządzanie innowacją i kreatywnością, Zarządzanie zmianami, Usprawnianie procesów,
• Korporacyjne/ międzynarodowe konferencje dotyczące zarządzania ryzykiem operacyjnym.

Edukacja

Logo
Analityk finansowy, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Logo
Ekonometria i Statystyka, magisterskie
Uniwersytet Gdański

Specjalizacje

Bankowość
Analiza/Ryzyko
Bankowość
Bankowość detaliczna
Finanse/Ekonomia
Inne
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości

Inne

Kierownik projektu:
• Utworzenie scentralizowanego procesu i przeniesienie z biur regionalnych do centrali banku procesów zatwierdzeń kredytów ratalnych i gotówkowych – funkcja ko-lidera ze strony biur regionalnych.
• Projekt ACFC (At the Customer for the Customer) – Usprawnienie procesów współpracy pomiędzy bankiem i kluczową siecią współpracujących sklepów. Koordynacja grupy podprojektów i innych inicjatyw. Lider projektu, wsparcie Six Sigma i członek zespołu wybranych podprojektów:
- Usprawnienie procesu i monitoring czasu zatwierdzeń kredytów,
- Monitoring wskaźnika poziomu zatwierdzeń kredytów,
- Usprawnienie procesów uruchomienia kredytów,
- Usprawnienie przepływu dokumentacji,
- Indywidualizacja korespondencji do klientów,
- Organizacja infolinii dla pracowników sieci,
- Organizacja infolinii banku dedykowanej klientom sieci,
- Badanie satysfakcji klientów,
- Organizacja procesu rozliczeń kampanii promocyjnych,
- Integracja bankowego systemu zatwierdzeń z systemem funkcjonującym w sieci,
- Wdrożenie BPMS (Business Process Management System),
- Utworzenie programu lojalnościowego dla klientów sieci,
- Organizacja szkolenia z zarządzania projektami (ESfMP) dla ko-liderów projektu po stronie sieci (pracownicy sieci), szkolenie prowadzone przez szkoleniowca banku.

• Wdrożenie do procesów bankowych zmian Prawa Bankowego w zakresie ochrony danych osobowych.
• Analiza luk w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym.
• Wdrożenie programu zarządzania ryzykiem operacyjnym.
• Koordynacja wdrożenia systemu zarządzania ciągłością działania organizacji (analiza ryzyk, procedury, plany komunikacji) oraz planów ciągłości działania kluczowych procesów.

Członek zespołu projektowego:
• Wdrożenie procesów sprzedażowych w jednostkach pionu operacji – grupa podprojektów skupionych na identyfikacji możliwości sprzedażowych w operacyjnej obsłudze klienta. Członek zespołu w wybranych podprojektach i wsparcie metodologiczne Six Sigma dla całego projektu. Po wdrożeniu w kilkumiesięcznym okresie stabilizacji – raportowanie wyników sprzedaży, rozliczenia agentów banku z wyników sprzedaży.
• Budget Card – utworzenie ko-brandowanej karty kredytowej.
• Projekt reorganizacji sieci sprzedaży ratalnej. Zdefiniowanie i późniejsze utrzymywanie aplikacji do zarządzania siecią przedstawicieli terenowych (raportowanie wyników, rozliczenia, prowadzenie bazy sklepów wraz z przypisanymi przedstawicielami handlowymi).

Wsparcie projektów w metodologii Six Sigma (rola Black Belta):
• Podniesienie wskaźnika ubezpieczeń kredytów w sprzedaży ratalnej – projekt skupiony na sklepach, gdzie obsługa kredytowa dokonywana była przez pracowników zewnętrznych (nie w bankowych punktach obsługi klientów).
• Badanie wartości dodanej w procesach sprzedaży kredytów samochodowych – analiza aktywności przedstawicieli banku, przeprojektowanie dziennych, tygodniowych i miesięcznych planów działań zespołu sprzedażowego.
• Usprawnienie procesu “password request”, wdrożenie BPMS, rozwój planów awaryjnych procesu.
• Usprawnienie procesu raportowania i rozliczeń z siecią sprzedaży banku.
• Wdrożenie procesu sprzedaży internetowej, utworzenie sklepu internetowego (projekt ACFC prowadzony z kluczową siecią sprzedaży).
• Wdrożenie programu retencji klientów w sprzedaży ratalnej – inicjatywa „kredyt na dowód”.
• Przeprojektowanie procesu sprzedaży ratalnej oraz późniejszej obsługi pod kątem metod działania mających na celu zwiększenie poziomu wskaźnika zgód klientów na po-sprzedażowy marketing produktów banku.
• Grupa projektów skupionych na wdrożeniu nowych produktów i wzroście dochodowości sprzedaży ratalnej we współpracujących sieciach sklepów.
• Usprawnienie procesów raportowania i rozliczeń pomiędzy bankiem i jednym z kluczowych klientów (siecią sklepów).

Osiągnięcia

• Realizacja projektów w roli kierownika projektu, członka zespołu i Black Belta,
• Certyfikacje z metodologii Six Sigma na poziomie Green Belta (2001) i Black Belta (2004),
• Nagrody Quality Team za udział w projektach: Budget Card (1999), Reorganizacja sieci sprzedaży ratalnej (2000), Centralizacja zatwierdzeń kredytów ratalnych (2001),
• Nagroda rektora Uniwersytetu Gdańskiego (1996),


Inne aktywności

• “Business Contact ‘96”/ Kiel, Niemcy – udział w programie organizowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie studenckie AIESEC,
• Bettels & Co. KG./ Hildesheim, Niemcy – praktyka w ramach wymiany organizowanej przez AIESEC (1996),
• Badanie długoterminowego bezrobocia w Gdańsku – projekt studencki w WUP (1997),
• Udział w akademickich mistrzostwach Polski w lekkiej atletyce – biegi średnie, przełaje,
• Działalność w teatrze studenckim (1992 - 1993).

Zainteresowania

Narciarstwo biegowe, spływy kajakowe, biegi długodystansowe, wędrówki.

Grupy

Uniwersytet Gdański
Uniwersytet Gdański
Studia na Uniwersytecie Gdańskim to konkurencyjność na rynku pracy. Pożądane wśród pracodawców kierunki studiów, praktyczne umiejętności dzięki nowoczesnym pracowniom oraz stażom.
Analityk Procesowy
Analityk Procesowy
Zapraszam wszystkich zajmujących się oraz zainteresowanych standaryzacją i optymalizacją procesów w organizacjach.
Analiza sprzedaży
Analiza sprzedaży
Forum dla ludzi związanych z analizą sprzedaży
Zarządzanie Procesami Biznesowymi
Zarządzanie Procesami Biznesowymi
Celem grupy jest wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy uzytkownikami grupy, poznawanie nowych trendów w zakresie zarządzania procesami biznesowymi i Open SOA.
Badania opinii i rynku
Badania opinii i rynku
Wszelkie kwestie dotyczące badań ankietowych.
BADANIA RYNKU.
BADANIA RYNKU.
Co badać? Jak badać? Dlaczego badać? Wszystko co chcesz wiedzieć o badaniach, ale bałeś się zapytać :):)
Banki
Banki
pracujesz w banku? chcesz pracować w banku? podziel sie swoimi doswiadczeniami - dowiedz sie wiecej... znajdz swoje miejsce pracy...
Bieganie
Bieganie
im dlużej tym lepiej
CRM
CRM
CRM - to nawet notes Pani Kasi ze spozywczaka ;] Poza tym: narzedzia, strategie i przede wszystkim - eksperci.
Ekonometria
Ekonometria
Grupa wszystkich lubiących modelowanie ekonometryczne, teoretyków jak i praktyków...
EXCEL w praktyce
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
Grupa PM
Grupa PM
PRINCE2, PMI, IPMA, ITIL, MoR, MSP, PBP, RUP, Six Sigma, Lean Management, ISO, Kaizen, FMEA i inne.