Umiejętności
Social Media Marketing
Negocjacje
rekrutacja
Zarządzanie zespołem
zarządzanie marką
Komunikacja Marketingowa
Analiza konkurencji
Zarządzanie marketingiem
Planowanie rynku
Kreatywne rozwiązywanie problemów
marketing produktu
Prowadzenie szkoleń, prezentacji
Coaching i motywacja
Negocjacje międzynarodowe
Wprowadzenie nowych produktów
Oferta produktowa
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Marketing Director
• planowanie strategii marketingowej dla regionu Central & Eastern Europe: Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, Czechy, Węgry, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja, Grecja, Rumunia, Bułgaria
• odpowiedzialność za obrót/sprzedaż oraz wskaźniki finansowe związane z rentownością biznesu
• koordynowanie procesu wdrażanie nowych produktów i marek w CEE
• zarządzanie zespołem Product Managerów i Cluster Marketing Managerów - 15 osób w regionie CEE
• planowanie ścieżek sukcesji dla podległej kadry
• nadzorowanie procesu przygotowania oraz egzekucji budżetu marketingowego
• współpraca z Działem Sprzedaży, Back Office, Customer Service, Logistyką i Serwisem w celu realizacji kompleksowych projektów projektów i maksymalizacji wyników
• badanie potencjału rynkowego dla nowych produktów (B2B), analiza konkurencji
• dbanie o właściwy wizerunek marek w mediach oraz we wszystkich kanałach sprzedaży
• analizowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju firmy
• odpowiedzialność za obrót/sprzedaż oraz wskaźniki finansowe związane z rentownością biznesu
• koordynowanie procesu wdrażanie nowych produktów i marek w CEE
• zarządzanie zespołem Product Managerów i Cluster Marketing Managerów - 15 osób w regionie CEE
• planowanie ścieżek sukcesji dla podległej kadry
• nadzorowanie procesu przygotowania oraz egzekucji budżetu marketingowego
• współpraca z Działem Sprzedaży, Back Office, Customer Service, Logistyką i Serwisem w celu realizacji kompleksowych projektów projektów i maksymalizacji wyników
• badanie potencjału rynkowego dla nowych produktów (B2B), analiza konkurencji
• dbanie o właściwy wizerunek marek w mediach oraz we wszystkich kanałach sprzedaży
• analizowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju firmy
Senior Brand Manager Skil & Dremel
• development and implementation of marketing strategy and annual brand plans /according to MAPL/
• responsibility for Turnover/Sales and Financial Indicators (cooperartion with controlling and finance department)
• Marketing Budget management and responsibility for money allocation depending on market situation and strategy changes
• market , competitors and consumers analysis with support of data from Research Agences (SMG KRC, GfK)
• strategic planning for the Polish market (forecasting & demand planning)
• product range management (incl. new products launches) for four product categories : Dremel DIY, Skil DIY, Skil Garden, Skil Masters (Profi)
• daily cooperation with central country-, brand- and product management at Skil & Dremel headquarter in Netherlands in Breda
• cooperation with local trade marketing and sales force to develop distribution and improve POS implementation
• PR activities /according to PR Plan/ , focus on online and social media (FB, own platform, pinterest, etc), cooperation with blogers
• responsibility for Turnover/Sales and Financial Indicators (cooperartion with controlling and finance department)
• Marketing Budget management and responsibility for money allocation depending on market situation and strategy changes
• market , competitors and consumers analysis with support of data from Research Agences (SMG KRC, GfK)
• strategic planning for the Polish market (forecasting & demand planning)
• product range management (incl. new products launches) for four product categories : Dremel DIY, Skil DIY, Skil Garden, Skil Masters (Profi)
• daily cooperation with central country-, brand- and product management at Skil & Dremel headquarter in Netherlands in Breda
• cooperation with local trade marketing and sales force to develop distribution and improve POS implementation
• PR activities /according to PR Plan/ , focus on online and social media (FB, own platform, pinterest, etc), cooperation with blogers
Regional Brand Manager Dremel and Rotozip (Power Tools. Sales Europe Poland)
• development and implementation of marketing strategy and annual brand plans /according to MAPL/
• responsibility for Turnover/Sales and Financial Indicators (cooperartion with controlling and finance department)
• Marketing Budget management and responsibility for money allocation depending on market situation and strategy changes
• market , competitors and consumers analysis with support of data from Research Agences (SMG KRC, GfK)
• strategic planning for the Polish market (forecasting & demand planning)
• product range management (incl. new products launches)
• daily cooperation with central country-, brand- and product management at Dremel headquarter in Netherlands in Breda
• cooperation with local trade marketing and sales force to develop distribution and improve POS implementation
• PR activities /according to PR Plan/ , focus on online and social media (FB, own platform, pinterest, etc), cooperation with blogers
• cooperation with external agencies (PR , Creative, Event, Travel, Research, Printing, etc)
• responsibility for Turnover/Sales and Financial Indicators (cooperartion with controlling and finance department)
• Marketing Budget management and responsibility for money allocation depending on market situation and strategy changes
• market , competitors and consumers analysis with support of data from Research Agences (SMG KRC, GfK)
• strategic planning for the Polish market (forecasting & demand planning)
• product range management (incl. new products launches)
• daily cooperation with central country-, brand- and product management at Dremel headquarter in Netherlands in Breda
• cooperation with local trade marketing and sales force to develop distribution and improve POS implementation
• PR activities /according to PR Plan/ , focus on online and social media (FB, own platform, pinterest, etc), cooperation with blogers
• cooperation with external agencies (PR , Creative, Event, Travel, Research, Printing, etc)
Marketing Director
• planowanie strategii marketingowej dla regionu Central & Eastern Europe: Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, Czechy, Węgry, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja, Grecja, Rumunia, Bułgaria
• odpowiedzialność za obrót/sprzedaż oraz wskaźniki finansowe związane z rentownością biznesu
• wdrażanie nowych produktów i marek
• zarządzanie zespołem Product Managerów i Cluster Marketing Managerów - 15 osób w regionie CEE
• planowanie ścieżek sukcesji dla podległej kadry
• nadzorowanie procesu przygotowania oraz egzekucji budżetu marketingowego
• wspieranie Działu Sprzedaży, Back Office, Logistyki i Serwisu w realizacji projektów
i maksymalizacji wyników
• badanie potencjału rynkowego dla nowych produktów (B2B), analiza konkurencji
• dbanie o właściwy wizerunek marek w mediach oraz we wszystkich kanałach sprzedaży
• analizowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju firmy
• odpowiedzialność za obrót/sprzedaż oraz wskaźniki finansowe związane z rentownością biznesu
• wdrażanie nowych produktów i marek
• zarządzanie zespołem Product Managerów i Cluster Marketing Managerów - 15 osób w regionie CEE
• planowanie ścieżek sukcesji dla podległej kadry
• nadzorowanie procesu przygotowania oraz egzekucji budżetu marketingowego
• wspieranie Działu Sprzedaży, Back Office, Logistyki i Serwisu w realizacji projektów
i maksymalizacji wyników
• badanie potencjału rynkowego dla nowych produktów (B2B), analiza konkurencji
• dbanie o właściwy wizerunek marek w mediach oraz we wszystkich kanałach sprzedaży
• analizowanie trendów rynkowych oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju firmy
Marketing Manager Junkers /4 subordinates/
• MAPL preparation and implementation
• daily cooperation with headquarter (Wernau, Germany)
• A&P , PR responsibilities,
• C-budget tracking
• fairs preparation in cooperation with ZVW – central department at Bosch headquarter (Stuttgart, Germany)
• events for journalists and main customers,
• daily cooperation with headquarter (Wernau, Germany)
• A&P , PR responsibilities,
• C-budget tracking
• fairs preparation in cooperation with ZVW – central department at Bosch headquarter (Stuttgart, Germany)
• events for journalists and main customers,
Marketing Specialist - Central Marketing Department (Blaupunkt, Junkers)
• marketing for two brands Blaupunkt and Junkers
• A&P, PR responsibilities
• POS materials production and implementation,
• C-budget tracking
• fairs preparation in cooperation with ZVW – central department at Bosch headquarter(Stuttgart, Germany)
• events for journalists and main customers,
• new Bosch office official opening for press journalists and Top customers
• A&P, PR responsibilities
• POS materials production and implementation,
• C-budget tracking
• fairs preparation in cooperation with ZVW – central department at Bosch headquarter(Stuttgart, Germany)
• events for journalists and main customers,
• new Bosch office official opening for press journalists and Top customers
Key Account Manager
• searching for manufacturers
• cooperation with big furniture companies
• logistics planning of deliveries to German cooperating companies
• cooperation with big furniture companies
• logistics planning of deliveries to German cooperating companies
Szkolenia i kursy
6.2016 – Smart B2B Lead Generation / Trio Conferences
11.2014 – Social media trends, ePR & eMarketing / Think Kong
6.2013 - Sztuka wizażu w biznesie/ Dress code-Business corporate
6.2012 - Marketing Excellence Advanced / Robert Bosch GmbH, Stuttgart, Germany
4.2010 – Integrated Marketing / Informedia Polska, Puls Biznesu
6.2009 - Teamship / House of Skills
6.2008 - Marketing Excellence Basic / Dremeleurope Breda, NL
5.2008 – Marketing of luxury goods (premium products) / ECU Marketing
10.2007 – Marketing vs PR / ECU Marketing
6.2007 – Practical techniques for product management / ECU Marketing
6.1998 – Inspiring Leadership / DOOR Poland
4.1998 – How to prepare the effective advertising campaign / Midwest
Business Training
11.2014 – Social media trends, ePR & eMarketing / Think Kong
6.2013 - Sztuka wizażu w biznesie/ Dress code-Business corporate
6.2012 - Marketing Excellence Advanced / Robert Bosch GmbH, Stuttgart, Germany
4.2010 – Integrated Marketing / Informedia Polska, Puls Biznesu
6.2009 - Teamship / House of Skills
6.2008 - Marketing Excellence Basic / Dremeleurope Breda, NL
5.2008 – Marketing of luxury goods (premium products) / ECU Marketing
10.2007 – Marketing vs PR / ECU Marketing
6.2007 – Practical techniques for product management / ECU Marketing
6.1998 – Inspiring Leadership / DOOR Poland
4.1998 – How to prepare the effective advertising campaign / Midwest
Business Training
Specjalizacje
Marketing
Zarządzanie marką
Zainteresowania
Interior design
Cycling/ Jogging/ Streaching
Travelling
Cycling/ Jogging/ Streaching
Travelling
Organizacje
https://www.goldenline.pl/anna-chmielewska3
Inne
Driving Licence:
Category B (car)
Category B (car)
Grupy
Banking
Osoby pracujące w branży jak również wszystkie zainteresowane coraz dynamiczniej rozwijającymi się usługami bankowymi. Stwórzmy grupę, która będzie pomocna nie tylko dla nas, ale również dla pozostały
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Dress Code czyli Etykieta Ubioru
Zasady dobierania odpowiedniego ubioru w sytuacjach biznesowych i nie tylko. Co wolno, a czego nie wypada założyć?
Giełda
Giełda Papierów Wartościowych staje się coraz ważniejszym elementem gospodarki. Nasza grupa powstała aby wszystkim zarówno początkującym jak i dobrze obeznanym z rynkiem pomóc w wymianie doświadczeń i