Umiejętności
Marketing
Kreowanie i wdrażanie strategi Trade Marketing
zarządzanie Firmą
Tworzenie rozwiązań - optymalizacja procesu komunikacji i sprzedaży
Programy komputerowe
doświadczenie w zarządzaniu zespołem
język rosyjski - zaawansowany
angielski zaawansowany
język niemiecki /poziom zaawansowany
Dystrybucja - Sprzedaż
Planowanie strategi marketingowej i handlowej
Wizerunek & PR
Języki
angielski
biegły
niemiecki
biegły
rosyjski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Country Sales Manager Poland
HeidelbergCement Group
• Prowadzenie oddziału spółki Cementa sp. z o.o. – oddziału Cementa AB, należącej do HeidelbergCement Group
• Budowanie sieci odbiorców instytucjonalnych w Polsce i w Niemczech
• Tworzenie budżetów i planów rozwojowych
• Utrzymywanie relacji biznesowych z klientami
• Organizowanie i optymalizowanie logistyki produktów
• Polityka cenowa
• Organizowanie wsparcia technicznego dla klientów
• Załatwianie reklamacji i rozbieżności
• Kreowanie nowych obszarów działania
• Budowanie sieci odbiorców instytucjonalnych w Polsce i w Niemczech
• Tworzenie budżetów i planów rozwojowych
• Utrzymywanie relacji biznesowych z klientami
• Organizowanie i optymalizowanie logistyki produktów
• Polityka cenowa
• Organizowanie wsparcia technicznego dla klientów
• Załatwianie reklamacji i rozbieżności
• Kreowanie nowych obszarów działania
Kierownik ds. Marketingu
(II 2009 – VII 2011) Tuplex sp. z o.o. Warszawa
Kierownik ds. Marketingu
Odpowiedzialność za trade marketing i komunikację (odpowiedzialność za 8 krajów oraz 16 oddziałów w Polsce)
• Opracowanie i wdrożenie systemu narzędzi wspierających sprzedaż (materiały drukowane, wzorniki, systemy szkoleń produktowych, newslettery, komunikacja z wybranymi grupami konsumenckimi)
• Stworzenie od podstaw nowej strony internetowej z nowymi funkcjonalnościmi oraz współudział w tworzeniu i rozwijaniu intranetu
• Rozwijanie narzędzi komunikacji wewnętrznej
• Budżetowanie
Kierownik ds. Marketingu
Odpowiedzialność za trade marketing i komunikację (odpowiedzialność za 8 krajów oraz 16 oddziałów w Polsce)
• Opracowanie i wdrożenie systemu narzędzi wspierających sprzedaż (materiały drukowane, wzorniki, systemy szkoleń produktowych, newslettery, komunikacja z wybranymi grupami konsumenckimi)
• Stworzenie od podstaw nowej strony internetowej z nowymi funkcjonalnościmi oraz współudział w tworzeniu i rozwijaniu intranetu
• Rozwijanie narzędzi komunikacji wewnętrznej
• Budżetowanie
Dyrektor ds. Marketingu i Promocji
Track Tec S.A. i CTL Logistics S.A.
(II 2007 – II 2009) CTL Logistics S.A. oraz (V 2011 do I 2013) Track Tec S.A.
Warszawa
Dyrektor ds. Marketingu i Promocji
Odpowiedzialność za działania promocyjne, w tym PR Grupy CTL (20 spółek w Polsce i zagranicą) oraz Grupy Track Tec (4 zakłady produkcyjne, biura w Polsce i zagranicą). Raportowanie do Zarządu.
• Tworzenie planów promocyjnych i czuwanie nad ich realizacją
• Tworzenie strategii PR w Polsce, rozwój narzędzi (w tym obsługa biura prasowego)
• Budowanie systemów komunikacji wewnętrznej w oparciu o odpowiednie narzędzia (zarządzanie pracami teamu marketingowego)
• Marketing wystawienniczy – targi międzynarodowe, międzynarodowe konferencje w kraju i za granicą
• Marketing prosprzedażowy (kreacja, nadzór nad produkcją)
• Internet, Intranet
• Organizacja spotkań wewnętrznych (Rada Nadzorcza, Zarząd, kadra zarządzająca)
• Wspólpraca z podmiotami zewnętrznymi (ag.reklamowe, ag. PR)
• Projekty specjalne: prace nad przygotowaniami do wejścia spółki na giełdę
Warszawa
Dyrektor ds. Marketingu i Promocji
Odpowiedzialność za działania promocyjne, w tym PR Grupy CTL (20 spółek w Polsce i zagranicą) oraz Grupy Track Tec (4 zakłady produkcyjne, biura w Polsce i zagranicą). Raportowanie do Zarządu.
• Tworzenie planów promocyjnych i czuwanie nad ich realizacją
• Tworzenie strategii PR w Polsce, rozwój narzędzi (w tym obsługa biura prasowego)
• Budowanie systemów komunikacji wewnętrznej w oparciu o odpowiednie narzędzia (zarządzanie pracami teamu marketingowego)
• Marketing wystawienniczy – targi międzynarodowe, międzynarodowe konferencje w kraju i za granicą
• Marketing prosprzedażowy (kreacja, nadzór nad produkcją)
• Internet, Intranet
• Organizacja spotkań wewnętrznych (Rada Nadzorcza, Zarząd, kadra zarządzająca)
• Wspólpraca z podmiotami zewnętrznymi (ag.reklamowe, ag. PR)
• Projekty specjalne: prace nad przygotowaniami do wejścia spółki na giełdę
Dyrektor Marketingu Raben Group B.V.
Odpowiedzialność za marketing 12 spółek w 8 krajach, członek Competenece Center – zarząd
• Stworzenie systemu marketingu europejskiego
• Marketing strategiczny: misja, wizja, cele strategiczne, strategia, strategie innowacyjne i pozycjonowanie
• Budowanie systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (strategia komunikacji, nowe instrumenty marketingowe)
• Zarządzanie zespołem marketingowym
• Działania ATL i BTL
• Badania pierwotne i wtórne, satysfakcji klientów, kierowców, pracowników, konkurencji, stopnia wdrożenia projektów wewnętrznych
• PR i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
• Projekty specjalne (strategia wzrostu i startegie innowacyjne, nowe rynki, nowe usługi, nowe możliwości)
• Budżetowanie
• Stworzenie systemu marketingu europejskiego
• Marketing strategiczny: misja, wizja, cele strategiczne, strategia, strategie innowacyjne i pozycjonowanie
• Budowanie systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (strategia komunikacji, nowe instrumenty marketingowe)
• Zarządzanie zespołem marketingowym
• Działania ATL i BTL
• Badania pierwotne i wtórne, satysfakcji klientów, kierowców, pracowników, konkurencji, stopnia wdrożenia projektów wewnętrznych
• PR i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
• Projekty specjalne (strategia wzrostu i startegie innowacyjne, nowe rynki, nowe usługi, nowe możliwości)
• Budżetowanie
Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu / Członek Zarządu
P.W. Constans Sp. z o.o
• Rozwój firmy (firma zajmuje się aranżacją i wyposażeniem placówek handlowych, posiada własny biurowiec, magazyny i bazę transportową)
o Zdobywanie nowych kontrahentów I klientów
o Współpraca z krajowymi i zagranicznymi producentami mebli przemysłowych (stanowiących wyposażenie placówek handlowych)
o Wprowadzanie systemu jakości ISO
• Zarządzanie wszystkimi obszarami firmy: handel, marketing i PR, sprawy finansowe, gospodarka magazynowa, transport krajowy i międzynarodowy; zarządzanie zasobami ludzkimi: rekrutacja, szkolenia, tworzenie płacowych systemów motywacyjnych, administracja firmy
• Uprawnienia specjalistyczne: imienny certyfikat kompetencji zawodowych w krajowym transporcie drogowym rzeczy nr 04815/F2/03 oraz imienny ceryfikat kompetencji zawodowych w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy nr 03405/F4/03
o Zdobywanie nowych kontrahentów I klientów
o Współpraca z krajowymi i zagranicznymi producentami mebli przemysłowych (stanowiących wyposażenie placówek handlowych)
o Wprowadzanie systemu jakości ISO
• Zarządzanie wszystkimi obszarami firmy: handel, marketing i PR, sprawy finansowe, gospodarka magazynowa, transport krajowy i międzynarodowy; zarządzanie zasobami ludzkimi: rekrutacja, szkolenia, tworzenie płacowych systemów motywacyjnych, administracja firmy
• Uprawnienia specjalistyczne: imienny certyfikat kompetencji zawodowych w krajowym transporcie drogowym rzeczy nr 04815/F2/03 oraz imienny ceryfikat kompetencji zawodowych w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy nr 03405/F4/03
Kierownik Działu Marketingu
• Planowanie działań marketingowych oraz PR (wewnętrznych i zewnętrznych) dla marek VW, Audi i Porsche oraz ich realizacja
o Budżetowanie
o Tworzenie wizerunku marek samochodowych
o Działania ATL i BTL
• Wybór firm współpracujących (agencji reklamowych, graficznych, instytutów badawczych)
• Współpraca z centralami marek VW, Audi i Porsche w Niemczech
• Wprowadzanie na rynek samochodów luksusowych VW: Phaetona i Touarega – odpowiedzialność za całość projektu
• Współpraca z innymi oddziałami europejskimi
o Budżetowanie
o Tworzenie wizerunku marek samochodowych
o Działania ATL i BTL
• Wybór firm współpracujących (agencji reklamowych, graficznych, instytutów badawczych)
• Współpraca z centralami marek VW, Audi i Porsche w Niemczech
• Wprowadzanie na rynek samochodów luksusowych VW: Phaetona i Touarega – odpowiedzialność za całość projektu
• Współpraca z innymi oddziałami europejskimi
Marketing Manager
• Tworzenie budżetów marketingowych
• Wybór agencji marketingowych
• Działania ATL i BTL (kampanie, programy lojalnościowe, programy zorientowania na klientów, programy „kick-off”)
• Badania marketingowe
• Tworzenie programów szkoleniowych dla pracowników stacji benzynowych
• Wybór partnerów do prowadzenia stacji
• Działania PR: wewnętrzne i zewnętrzne (rzecznictwo firmowe, festyny, akcje promujące bezpieczeństwo na drogach, broszury wewnętrzne, kontakty z prasą, CI)
• Udział w spotkaniach za granicą
• Organizowanie imprez integracyjnych
• Wybór agencji marketingowych
• Działania ATL i BTL (kampanie, programy lojalnościowe, programy zorientowania na klientów, programy „kick-off”)
• Badania marketingowe
• Tworzenie programów szkoleniowych dla pracowników stacji benzynowych
• Wybór partnerów do prowadzenia stacji
• Działania PR: wewnętrzne i zewnętrzne (rzecznictwo firmowe, festyny, akcje promujące bezpieczeństwo na drogach, broszury wewnętrzne, kontakty z prasą, CI)
• Udział w spotkaniach za granicą
• Organizowanie imprez integracyjnych
wystawiono
Pracowałem wspólnie z Andrzejem kilka lat podczas budowy sieci stacji paliw Aral w Polsce. Dzięki jego ciężkiej i efektywnej pracy, wiedzy marketingowej i zdolnościom interpersonalnym udało nam sie zbudować wśród naszych Klientów świadomość marki Aral w Polsce i zaufanie do niebieskich stacji, prowadzonych pod tą marką.
Andrzej jest osoba otwartą, o szerokich horyzontach, bardzo przyjazną, kreatywną, pełną świeżych pomysłów marketingowych.
Podczas naszej wspólnej pracy zawsze mogłem liczyć na wsparcie Andrzeja i bardzo dobrą współpracę między kierowanym przez niego Marketingiem i Działem Operacyjnym. To była dla nas wszystkich w Operacji komfortowa sytuacja mieć oparcie w takim fachowcu jak Andrzej, mającym szeroką wiedze marketingową, niezbędną w organizacji różnych przedsięwzięć, m.in. takich jak uroczyste otwarcia stacji, promocje nowych produktów, kampanie reklamowe, badania marketingowe Klientów, itp. Wszystkie działania Andrzeja cechował zawsze najwyższy poziom kompetencji i profesjonalizmu. Z czystym sumieniem mogę rekomendować Andrzeja, nie tylko jako eksperta od marketingu, ale także jako uczciwego i sympatycznego człowieka, o bardzo dobrych zdolnościach komunikacyjnych, który zawsze z optymizmem i zaangażowaniem podchodzi do najtrudniejszych wyzwań. Dzięki tym zaletom Andrzeja, mimo iż nie pracujemy razem od wielu lat, nadal pozostajemy w bliskim kontakcie...
Andrzej jest osoba otwartą, o szerokich horyzontach, bardzo przyjazną, kreatywną, pełną świeżych pomysłów marketingowych.
Podczas naszej wspólnej pracy zawsze mogłem liczyć na wsparcie Andrzeja i bardzo dobrą współpracę między kierowanym przez niego Marketingiem i Działem Operacyjnym. To była dla nas wszystkich w Operacji komfortowa sytuacja mieć oparcie w takim fachowcu jak Andrzej, mającym szeroką wiedze marketingową, niezbędną w organizacji różnych przedsięwzięć, m.in. takich jak uroczyste otwarcia stacji, promocje nowych produktów, kampanie reklamowe, badania marketingowe Klientów, itp. Wszystkie działania Andrzeja cechował zawsze najwyższy poziom kompetencji i profesjonalizmu. Z czystym sumieniem mogę rekomendować Andrzeja, nie tylko jako eksperta od marketingu, ale także jako uczciwego i sympatycznego człowieka, o bardzo dobrych zdolnościach komunikacyjnych, który zawsze z optymizmem i zaangażowaniem podchodzi do najtrudniejszych wyzwań. Dzięki tym zaletom Andrzeja, mimo iż nie pracujemy razem od wielu lat, nadal pozostajemy w bliskim kontakcie...
Szkolenia i kursy
Szkolenia: PR I Marketing, 7 nawyków skutecznego działania, role lidera, zarządzanie czasem, nowe trendy w komunikacji marketingowej, szkolenia sprzedażowe
Edukacja
Specjalizacje
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Zainteresowania
Podróże, muzyka, film, fotografia, życie;)
Inne
-ciągłe dążenie do profesjonalizmu,
-wysokie wymagania w stosunku do siebie i do innych,
-poczucie humoru (dar tworzenia dobrej atmosfery w firmie)
-wysokie wymagania w stosunku do siebie i do innych,
-poczucie humoru (dar tworzenia dobrej atmosfery w firmie)
Grupy
CEO KLUB
Klub CEO, właścicieli, prezesów, członków zarządu, dyrektorów generalnych, dyrektorów zarządzających, top menedżerów, najwyższej kadry zarządzającej. Kontakty biznesowe. Prestiżowe spotkania biznesowe
Przedsiębiorczość
Przedsiębiorcy, osoby przedsiębiorcze, współpraca biznesowa, przyjaciele biznesowi, rozwój osobisty i firmowy, pomoc, dotacje, biznesplany. Przedsiębiorczość