Andrzej Chodacz

Dyrektor Zarządzania Sprzedażą Pośrednią do Klientów SME i SOHO
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Zarządzanie klientami Umiejętności analityczne Język angielski w biznesie Zarządzanie zmianą Umiejętności komunikacyjne Copywriting E-commerce Ekonomika Internet zarządzanie marketingiem Media Umiejętności organizacyjne i priorytetyzacja Public Relations Zarządzanie Sprzedażą Zarządzanie czasem Internet marketing Zarządzanie zespołem Prawo jazdy kat B pakiet Office, zarządzanie projektem, negocjacje Zaawansowane zdolności prezentacji oraz komunikacji interpersonalnej

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Orange Polska S.A.
Dyrektor Zarządzania Sprzedażą Pośrednią SME & SOHO
• tworzenie strategii działania kanału sprzedaży do klientów SME i SOHO
• wyznaczanie i realizację celów (sprzedażowych, retencyjnych, jakościowych, efektywnościowych oraz przychodowych) w obszarze ofert mobilnych i stacjonarnych
• utrzymanie efektywnej sieci sprzedaży (ilość, jakość)
• kreowanie i wdrażanie zmian w systemach motywacyjnych i prowizyjnych
• przygotowywanie analiz ilościowych i jakościowych działań sieci sprzedaży do klientów SME i SOHO oraz tworzenie, wdrażanie i modyfikacja modeli biznesowych: Autoryzowany Partner (Agent), Partner Handlowy (NMS), Reprezentant Handlowy (VAR), Partner FIX, Partner Technologiczny (IT)
• zarządzanie portfelem klientów SME i SOHO
• zarządzanie Agentami, siecią agencyjną oraz nadzór nad prawidłowością wykonywania Umowy Agencyjnej OPL
• sprzedaż usług strategicznych/sprzedaż usług/produktów z branży IT i telko/sprzedaż Mobile do Klientów Strategicznych
• Wsparcie formalno-prawne (negocjacje/opiniowanie umów, kontraktów, porozumień zabezpieczających interesy OPL)
Logo
Dyrektor ds. sprzedaży
AmeriGas Polska (UGI Corp.)
Odpowiedzialność za zespół sprzedaży (butle - 20 osób), procesy sprzedaży do istniejących dystrybutorów (pond 200) oraz do klientów kluczowych (e.g. BP, Shell, Lotos, Schenker). Budowę biznesowych relacji długoterminowych. Za kreację i realizację programów lojalnościowych, promocję sprzedaży.
Odpowiedzialność za pozyskiwanie nowych klientów, w tym za projekty akwizycyjne (analiza opłacalności, negocjacje warunków i umów, za plany operacyjne przejęcia.
Odpowiedzialność za EBIDTA w segmencie gazu w butlach.
Logo
Dyrektor Integracji Biznesu
AmeriGas Polska (UGI Corp.)
Odpowiedzialność za przygotowanie strategii integracji firmy w ramach procesu akwizycji AmeriGas - BP LPG. Mapowanie i re-definiowanie procesów sprzedaży, obsługi klienta. Przygotowanie oferty handlowej po integracji. Przygotowanie strategii dla segmentu butli 2017, w tym marketing mix. Budowa struktur działu sprzedaży, definiowanie kompetencji i odpowiedzialności stanowisk. Negocjacje strategiczne z największymi/kluczowymi klientami BP LPG. Opracowanie i liderowanie projektowi rozwoju firmy przez akwizycje.
Konsalnet
Dyrektor Klientów Kluczowych
Odpowiedzialność za: procesy negocjacyjne z dużymi podmiotami typu B2B oraz instytucje publiczne, akwizycję nowych podmiotów, analizę opłacalności, formułowanie oferty, tworzenie planów współpracy, analizę rynków docelowych, zarządzanie budżetem działu. KPI: wolumen, marża, wynik operacyjny.
Tuplex Sp. z o.o.
Dyrektor Pionu Produktowego
Odpowiedzialność za: procesy negocjacyjne z dostawcami tworzyw sztucznych, formułowanie oferty do klientów B2B, zarządzanie zespołem category menedżerów i specjalistów ds. produktu (10 osób), tworzenie strategii rozwoju i portfela produktów, analizę rynków docelowych (reklama, budownictwo, przemysł), globalnego rynku dostawców, tworzenie i zarządzanie budżetem działowym, projektowanie i wdrażanie kampanii marketingowych. KPI: wynik operacyjny (EBITA).
Gaspol S.A.
Krajowy szef sprzedaży i projektów strategicznych
Odpowiedzialność za: zarządzanie zespołem sprzedaży i obsługi klienta (80 osób, 8 bezpośrednio – regionalni kierownicy sprzedaży, KAM), zarządzanie istniejącymi klientami (ok. 300 firm w tym klienci kluczowi, np. Castorama, OBI, Statoil; programy motywacyjne, spotkania, budowanie relacji długoterminowych), za pozyskiwanie nowych klientów (B2B), za projekty akwizycji rynku (prowadzenie negocjacji, analiza opłacalności, formułowanie umowy, plan operacyjny przejęcia), za współtworzenie strategii, za analizy rynków docelowych. KPI: wolumen, wynik operacyjny (EBIT), nowy wolumen z przejęć.
Gaspol S.A.
Marketing & PR Manager
Odpowiedzialność za: strategię marketingową i komunikacyjną, wizerunek firmy, budowę i repozycjonowanie marki Gaspol, standardy, budżet, kontakty z mediami; za trade marketing (sklep internetowy), za nowe media (strony internetowe, portale), za programy motywacyjne dla Dealerów. Prowadzenie projektów z zakresu CSR, efektywności energetycznej, organizacja konferencji prasowych, branżowych, warsztatów dla dziennikarzy. Odpowiedzialność za procesy lobbingowe, politykę sponsoringową, relacje inwestorskie, kontakty z administracją publiczną, samorządami, Lokalnymi Grupami Działania, uczelniami. Zespół 6 osób. KPI: EBIT, KPI marki (rozpoznawalność, ocena).
Gaspol S.A.
Kierownik marketingu
Odpowiedzialność za: współtworzenie i wdrażanie strategii marketingowej - marketing mix, budżet marketingowy – reklama, promocja, programy lojalnościowe dla Dealerów (350), komunikacja marketingowa z rynkiem, interesariuszami. Tworzenie oferty handlowej, umów, analiza wyników, rankingi, udział w projektach IT (ERP, CRM). Nadzór na procesem zarządzania klientami kluczowymi (B2B, instytucje publiczne). Uczestniczenie w projektach CSR. Zespół 4 osoby.
Gaspol S.A.
Kierownik produktu
Odpowiedzialność za: hurtowy kanał sprzedaży gazu w butlach, współtworzenie i realizację strategii produktu, tworzenie i zarządzanie budżetem marketingowym (segmentacja, programy motywacyjne, promocja, reklama). KPI: wolumen, marża.
Gaspol S.A.
Regionalny kierownik sprzedaży
dpowiedzialność za jeden z 4 regionów sprzedaży (1/4 Polski), zarządzanie zespołem sprzedaży (7 przedstawicieli handlowych, 7 kierowników centrów dystrybucyjnych), wdrażanie działań promocyjnych, rozwój sprzedaży detalicznej, zarządzanie istniejącymi (100 dealerów) i pozyskiwanie nowych klientów. KPI: wolumen, marża, koszty, kontrybucja.
Gaspol S.A.
Przedstawiciel handlowy
Odpowiedzialność za terytorium sprzedaży (35 firm B2B). KPI: wolumen, marża, należności, majątek.
Logo
V-ce dyrektor biura
Izba przemysłowo-handlowa w Białymstoku
Organizacja misji gospodarczych, wywiadownia gospodarcza, kontakty z mediami, organizacja spotkań członków Izby.
Logo
Dyrektor i nauczyciel
Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku
Organizacja szkoły od zera do własnej siedziby, stworzenie zespołu (60 osób)zarządzanie – procesy dydaktyczne, organizacyjne, kontakty z władzami oświatowymi, samorządem lokalnym, praca w zarządzie Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej.

Edukacja

Logo
Marketing na rynkach międzynarodowych, MBA
Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie
Logo
filologia polska , magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem
Public Relations
Wewnętrzny PR
Sprzedaż
Energia

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.