Adam Banach

Manager ds. Strategii Cenowej, Bank BPH
Gdańsk, pomorskie

Umiejętności

bankowość Analiza finansowa modelowanie finasowe Microsoft Word SAS (program) Microsoft PowerPoint Microsoft Excel (w stopniu zaawansowanym) PL/SQL - podstawy analiza sprawozdań finansowych

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Bank BPH
Manager ds. Strategii Cenowej
•Monitoring the sales results and income of designated product line (credit cards), new sales profitability analysis, assessment of plan implementation level, initiatives and projects aiming to improve profitability and sales results.
•Assessment and/or acceptance of pricing conditions proposals submitted by other bank departments to introduce new products or modify them.
•Monitoring the implementation of financial plans for credit cards: measurement and analysis of deviations.
•Preparing reports for the period, summaries and action plan proposals regarding the management of P&L of credit products.
Bank BPH
Ekspert ds. Dochodowości
•Opracowywanie modeli raportowania rachunku wyników dla oddziałów własnych Banku. Dokonywanie alokacji kosztów i przychodów w ramach sieci oddziałów własnych Banku. Na tej podstawie dokonywane są przez Zarząd Banku decyzje dotyczące funkcjonowania placówek.
•Przygotowywanie raportów i przedstawianie rekomendacji w zakresie poprawy dochodowości w celu maksymalizacji wyników finansowych Banku. Podstawą dla przygotowywania rekomendacji jest rachunek zysków i strat opracowany dla poszczególnych kanałów w oparciu o stworzone modele alokacji kosztów i przychodów. Wyjaśnianie niezgodności istniejących w otrzymywanych danych finansowych, analizowanie odchyleń, korygowanie błędnych danych.
•Cykliczne przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla klientów wewnętrznych (głównie Dyrektorów Makroregionalnych, Regionalnych i Oddziałów) z zakresu raportów Scorecard w celu maksymalizacji efektywności ich wykorzystania.
•Egzekwowanie terminowości otrzymywanych informacji od komórek, z którymi się współpracuje – w szczególności Pion Finansowy, Pion Marketingu i Pion Operacji.
Bank BPH
Analityk Finansowy
•Terminowe sporządzanie analiz opłacalności projektów inwestycyjnych – specjalizacja w ocenie projektów związanych z nieruchomościami (sprzedaż, nowe otwarcia, relokacje, modernizacje, przedłużenia umów najmu);
•Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do obsługi procesu akceptacji projektów;
•Dbanie o optymalizację kosztową projektów (np. szukanie potencjalnych możliwości kapitalizacji kosztów wg standardów IFRS i US GAAP);
•Przeprowadzanie audytów okresowych i powdrożeniowych projektów inwestycyjnych;
•Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Banku w celu optymalizacji procesów (np. proces przedłużania umów najmu);
•Prezentowanie wyników analiz i audytów kadrze menedżerskiej – również Członkom Zarządu w języku angielskim;
•Monitorowanie sieci placówek Banku pod względem ich wyników finansowych;
•Przygotowywanie niestandardowych analiz na ‘ad hoc’ (np. porównanie opłacalności zakupu oraz leasingu samochodów dla pracowników);
•Przygotowanie od podstaw procesu zbierania lokalnych sign-off jako WorkFlow na środowisku SupportCentral;
•Przeprowadzenie szeregu szkoleń dla Project Managerów z wypełniania modelu finansowego preCBA.
Blue Media S.A.
Analityk Finansowy
•Sporządzanie wraz z Dyrektorem Finansowym planu finansowego na następne lata;
•Przygotowywanie wraz z Dyrektorem Finansowym budżetu Spółki;
•Analiza finansowa bilansu i rachunku zysków i strat wraz z propozycją rozwiązań zwiększających rentowność, poprawiających strukturę bilansu, płynność;
•Nadzór nad realizacją projektu objętego dofinansowaniem unijnym;

Szkolenia i kursy

Ukończony kurs przygotowawczy do egzaminu CIMA F1 „Financial Reporting and Taxation”
Kurs przygotowujący do egzaminu na certyfikat Chartered Financial Analyst Level 1
Prawo jazdy B

Edukacja

Logo
Zarządzanie - Inwestycje i Nieruchomości, magisterskie
Uniwersytet Gdański

Specjalizacje

Ubezpieczenia
Analizy/Ryzyko/Aktuariat

Zainteresowania

Śpiewanie
Muzyka
Literatura
Kino

Grupy

Uniwersytet Gdański
Uniwersytet Gdański
Studia na Uniwersytecie Gdańskim to konkurencyjność na rynku pracy. Pożądane wśród pracodawców kierunki studiów, praktyczne umiejętności dzięki nowoczesnym pracowniom oraz stażom.