Wypowiedzi
-
WOKALNE TORNADO - WAKACYJNE WARSZTATY MUZYCZNE
Tydzień wspaniałej wokalnej przygody w otoczeniu czystej podkarpackiej przyrody. Zajęcia z emisji głosu, dykcji i interpretacji tekstu, wymiana doświadczeń zespołów wokalnych, próby chórów, śpiew solowy, praca z akompaniatorem, lekcje tańca i rytmiki, koncerty.
Termin: 28 lipca - 5 sierpnia 2012
Miejsce: GOK, Szkoła Podstawowa im. J. Piłsudskiego w Horyncu-Zdroju
Cena: 950 zł ( warsztaty, wyżywienie, hotel)
Zgłoszenia: do 30 czerwca 2012
Email: chor.conpassione@gmail.com
Kontakt tel.: 510042821- Magda, 794951921- Artur
Program:
• śpiew solowy
• emisja glosu
• dykcja, recytacja, zajęcia teatralne
• czytanie nut glosem
• taniec
• chór, zespoły wokalne
• praca z akompaniatorem
• koncerty (w Domu Kultury, na Scenie Plenerowej, w Sanatorich itp.)
Inne atrakcje:
• wypożyczalnia rowerów
• sanatoria
• pijalnia wód siarczkowych
• korty tenisowe
• basen
• sauna
• masaże
• siłownia
• stadnina koni
• dancingi, dyskoteki, klubo-kawiarnie
Zakwaterowanie:
Hotel “Centrum” ul. Al Przyjażni/ śniadania i obiadokolacje ( koszt 500 zł)
Warsztaty:
koszt 450 zł, zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków
Kadra:
śpiew solowy - Magdalena Skawińska
emisja glosu - Artur Backiel i Magdalena Skawińska
chóry, zespoły wokalne: Artur Backiel
dykcja. zajęcia aktorskie: Adam Tkaczyk
akompaniament: Paweł Lipski
więcej informacji: chor.conpassione@gmail.com
Organizatorzy:
Gmina Horyniec-Zdrój
M&M Studio
Współorganizatorzy:
Chór Con Passione
Chór Cantores Sanctae Barbarae
GOK w Horyńcu-Zdroju
ZAPRASZAMY!!!!- 11.05.2012, 12:40
-
Tydzień wspaniałej wokalnej przygody w otoczeniu czystej podkarpackiej przyrody. Zajęcia z emisji głosu, dykcji i interpretacji tekstu, wymiana doświadczeń zespołów wokalnych, próby chórów, śpiew solowy, praca z akompaniatorem, lekcje tańca i rytmiki, koncerty.
Termin: 28 lipca - 5 sierpnia 2012
Miejsce: GOK, Szkoła Podstawowa im. J. Piłsudskiego w Horyncu-Zdroju
Cena: 950 zł ( warsztaty, wyżywienie, hotel)
Zgłoszenia: do 30 czerwca 2012
Email: chor.conpassione@gmail.com
Kontakt tel.: 510042821- Magda, 794951921- Artur
Program:
• śpiew solowy
• emisja glosu
• dykcja, recytacja, zajęcia teatralne
• czytanie nut glosem
• taniec
• chór, zespoły wokalne
• praca z akompaniatorem
• koncerty (w Domu Kultury, na Scenie Plenerowej, w Sanatorich itp.)
Inne atrakcje:
• wypożyczalnia rowerów
• sanatoria
• pijalnia wód siarczkowych
• korty tenisowe
• basen
• sauna
• masaże
• siłownia
• stadnina koni
• dancingi, dyskoteki, klubo-kawiarnie
Zakwaterowanie:
Hotel “Centrum” ul. Al Przyjażni/ śniadania i obiadokolacje ( koszt 500 zł)
Warsztaty:
koszt 450 zł, zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków
Kadra:
śpiew solowy - Magdalena Skawińska
emisja glosu - Artur Backiel i Magdalena Skawińska
chóry, zespoły wokalne: Artur Backiel
dykcja. zajęcia aktorskie: Adam Tkaczyk
akompaniament: Paweł Lipski
więcej informacji: chor.conpassione@gmail.com
Organizatorzy:
Gmina Horyniec-Zdrój
M&M Studio
Współorganizatorzy:
Chór Con Passione
Chór Cantores Sanctae Barbarae
GOK w Horyńcu-Zdroju
ZAPRASZAMY!!!! -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Śpiewamy
-
Tydzień wspaniałej wokalnej przygody w otoczeniu czystej podkarpackiej przyrody. Zajęcia z emisji głosu, dykcji i interpretacji tekstu, wymiana doświadczeń zespołów wokalnych, próby chórów, śpiew solowy, praca z akompaniatorem, lekcje tańca i rytmiki, koncerty.
Termin: 28 lipca - 5 sierpnia 2012
Miejsce: GOK, Szkoła Podstawowa im. J. Piłsudskiego w Horyncu-Zdroju
Cena: 950 zł ( warsztaty, wyżywienie, hotel)
Zgłoszenia: do 30 czerwca 2012
Email: chor.conpassione@gmail.com
Kontakt tel.: 510042821- Magda, 794951921- Artur
Program:
• śpiew solowy
• emisja glosu
• dykcja, recytacja, zajęcia teatralne
• czytanie nut glosem
• taniec
• chór, zespoły wokalne
• praca z akompaniatorem
• koncerty (w Domu Kultury, na Scenie Plenerowej, w Sanatorich itp.)
Inne atrakcje:
• wypożyczalnia rowerów
• sanatoria
• pijalnia wód siarczkowych
• korty tenisowe
• basen
• sauna
• masaże
• siłownia
• stadnina koni
• dancingi, dyskoteki, klubo-kawiarnie
Zakwaterowanie:
Hotel “Centrum” ul. Al Przyjażni/ śniadania i obiadokolacje ( koszt 500 zł)
Warsztaty:
koszt 450 zł, zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków
Kadra:
śpiew solowy - Magdalena Skawińska
emisja glosu - Artur Backiel i Magdalena Skawińska
chóry, zespoły wokalne: Artur Backiel
dykcja. zajęcia aktorskie: Adam Tkaczyk
akompaniament: Paweł Lipski
więcej informacji: chor.conpassione@gmail.com
Organizatorzy:
Gmina Horyniec-Zdrój
M&M Studio
Współorganizatorzy:
Chór Con Passione
Chór Cantores Sanctae Barbarae
GOK w Horyńcu-Zdroju
ZAPRASZAMY!!!! -
Tydzień wspaniałej wokalnej przygody w otoczeniu czystej podkarpackiej przyrody. Zajęcia z emisji głosu, dykcji i interpretacji tekstu, wymiana doświadczeń zespołów wokalnych, próby chórów, śpiew solowy, praca z akompaniatorem, lekcje tańca i rytmiki, koncerty.
Termin: 28 lipca - 5 sierpnia 2012
Miejsce: GOK, Szkoła Podstawowa im. J. Piłsudskiego w Horyncu-Zdroju
Cena: 950 zł ( warsztaty, wyżywienie, hotel)
Zgłoszenia: do 30 czerwca 2012
Email: chor.conpassione@gmail.com
Kontakt tel.: 510042821- Magda, 794951921- Artur
Program:
• śpiew solowy
• emisja glosu
• dykcja, recytacja, zajęcia teatralne
• czytanie nut glosem
• taniec
• chór, zespoły wokalne
• praca z akompaniatorem
• koncerty (w Domu Kultury, na Scenie Plenerowej, w Sanatorich itp.)
Inne atrakcje:
• wypożyczalnia rowerów
• sanatoria
• pijalnia wód siarczkowych
• korty tenisowe
• basen
• sauna
• masaże
• siłownia
• stadnina koni
• dancingi, dyskoteki, klubo-kawiarnie
Zakwaterowanie:
Hotel “Centrum” ul. Al Przyjażni/ śniadania i obiadokolacje ( koszt 500 zł)
Warsztaty:
koszt 450 zł, zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków
Kadra:
śpiew solowy - Magdalena Skawińska
emisja glosu - Artur Backiel i Magdalena Skawińska
chóry, zespoły wokalne: Artur Backiel
dykcja. zajęcia aktorskie: Adam Tkaczyk
akompaniament: Paweł Lipski
więcej informacji: chor.conpassione@gmail.com
Organizatorzy:
Gmina Horyniec-Zdrój
M&M Studio
Współorganizatorzy:
Chór Con Passione
Chór Cantores Sanctae Barbarae
GOK w Horyńcu-Zdroju
ZAPRASZAMY!!!! -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy chóralistyka
-
Adam Sobolewski:
Natomiast dzisiaj coś specjalnie dla Tamary ;)
hahahah:)
no wróżka normalnie i tyle ;) -
Dawid, bardzo mądrze napisane...gratuluje :)
Szczerze mówiąc im dłużej 'siedzę' w planowaniu tym bardziej pasuje mi tłumaczenia z google translatora, że forecaster - to po prostu wróżka. I boli mnie jedna rzecz. Jak jest dobrze, to nikt nie przyjdzie i nie powie, że jest dobrze, bo to przecież norma i tak powinno być. Za to jak się coś zawali (i to nie koniecznie coś dużego) to dopiero wtedy sypią się 'peany' na temat planowania, odpowiedzialności, konsekwencji itd...Ale cóż...sami chyba sobie wybraliśmy taką 'dolę' i nie ma co marudzić, tylko spiąć poślady i do roboty :-)
Tym optymistycznym akcentem, pozdrawiając z Budapesztu, życzę wszystkim miłego dnia :) -
:) pewnie byłoby sympatycznie spotkać się z takimi freakami i pogadać o demand planningu :)
To pewnie tak jest, że nikt inny nie chciał tego robić a z drugiej strony branie na siebie zbyt dużej ilości obowiązków nie służy. Ja w JJ wspomagałam copacking. Teraz jest osoba, która jest dedykowana do copackingu strickte więc jest łatwiej. Ja już sobie nie wyobrażam robienie wszystkiego dlatego obecnie jestem na etapie poprawiania/budowania od nowa całego procesu planowania. Więc będę się starała zbudować go tak, żeby robić swoje, a nie wszystko za wszystkich :) -
hahaha:) Kuba, nie musiałeś wszystkim mówić, że szamaliśmy placki po 22:) to nie zdrowe :)
Ale zgadzam się, że jest ogromna różnica między direct sale Avon/Oriflame vs. inne korporacje.
Ja byłam tym łosiem (stąd te placki), teraz ćwiczę asertywność.
Kuba, a może jako kontroler ruchu lotniczego też możesz dodać coś o planowaniu - np. przestrzeni powietrznej :)? jak tam?
i tak wogóle trochę prywaty - idziemy jutro na piwo z ex Johnsonami (Centrum, 18.00, miejsce http://www.parana.pl/)Może wpadniesz? a może ktoś jeszcze chętny:)? -
Adam S.:
Co tak na prawdę masz na myśli mówiąc, że zakres obowiązków w Oriflame był dla Ciebie głównym powodem zmiany? Chodzi o wspomnianą przez Zbyszka różnorodność zadań, czy rolę demand plannera w samym procesie?
Chodziło mi o brak różnorodności w Oriflame. Tam nie mieliśmy nawet wglądu na to, jakie są stocki, nie musieliśmy sprawdzać forecast accuracy no i tematy wspomniane przez Zbyszka czyli dbanie o order fullfilment i inventory, copacking, zarządzanie zapasem, ustalanie z fabryką parametrów dla produkcji...dodalabym jeszcze liczne raportowanie i usprawnianie procesów, procedura Slob/Obsolete itd.Tam nie obejmowało to zakresu obowiązków forecastera. Demand Planner to osoba czuwająca nad prawidłowością całego procesu planowania, a forecaster to osoba od wpisywania cyferek na kampanię...Jak Paulina to przeczyta to się wkurzy, ale ... generalnie teraz mam dużo większy zakres obowiązków... :) -
Dokładnie...ja chyba dlatego po 5 m-cach w Oriflame już jestem w SC Johnson :)
-
Adam S.:
Po drugie mam nadzieje, ze sie nie obrazisz, ale naszla mnie teraz taka refleksja - chyba juz od urodzenia byles predysponowany do zostania demand plannerem ;]
Pozdrawiam,
Adam
hahahha - dobre :) nie zła refleksja :) -
O Iwona, to przez 5 miesięcy pracowałyśmy w jednej firmie a nawet się nie poznałyśmy :) Kiedy wracasz do pracy? Pozdrów Paulinę i cały 'krzyżak':)mój były :)
-
W Calsbergu na Iłżeckiej:) Ja tam pracowałam na III (kurcze chyba:)) piętrze w JJ:)
-
no właśnie. Nie chodziło mi o szczegóły wyliczania tylko ogólnie o mierniki.
Teoria mówi, że MAPE zawsze powinien być zestawiany ze sprzedażą a nie z planem ale tu też w każdej firmie jest inaczej i pomimo, że wzór mówi jedno, to w praktyce bywa różnie.
U nas błędu ilościowego jako takiego się nie wylicza, raczej tylko % i to też jest jakaś wariacja na temat, bo liczy się coś pomiędzy WMAPE/MAPE/BIAS. Oprócz tego zawsze vs. sprzedaż, nie zamówienia. Jeżeli zamówienie było a brakowało towaru na stocku to wlicza się jako utracona sprzedaż i pogarsza wyniki MAPE. W poprzedniej firmie było prosto MAPE/BIAS i to wszystko. Oprócz tego oosy(out of stock) odliczane było z kalkulacji.
Teraz MAPE6(czyli 6 m-cy przed miesiącem sprzedażowym) wyliczany jest po kategoriach (tzw. agregated level) a MAPE1 po sku (czyli w największym stopniu szczegółowości) -
Zgadzam się z Tobą tylko jedna uwaga. Nie masz wrażenia, że często jesteśmy (Demand Plannerzy) rozliczani z KPI, na które nie koniecznie mamy wpływ? Nawet taki Mape czy Wmape?jeżeli promo jest 'potwierdzone'(nienawidze tego słowa:) u klienta to nie masz podstaw nie wierzyć danemu KA (Key Accountowi), że klient promocji nie kupi albo że zmieni 'potwierdzony' termin. Zamawiasz towar, co-packujesz promo a tu...często wyjeżdża połowa wolumenu i to w innym terminie - co całkowicie rujnuje wyniki. Ale faktycznie w Avonie czy w Oriflame wygląda to zupełnie inaczej. Wysokość sprzedaży uzależniona jest od zmiennej ceny, pozycjonowania w katalogu, layoutu itd...i nie forecastowane jest w szutkach tylko w UPA(unit per active - w Avonie inaczej to się nazywa z tego co się orientuję...)
-
Czy koryguje prognoze ze względu na wysokość zapasów - jeżeli bym tak robiła, to oznaczałoby to, że nie jest to dobry, niezależny forecast. Na plan sprzedaży nie powinny mieć wpływu zapasy. Bardziej chodziło mi tu o rozdzielanie stocku po klientach tak, jak było to oryginalnie zaplanowane. Nie w każdej firmie planuje się po klientach, gdyż jest to wyższa szkoła jazdy, ale jeżeli nawet nie planujemy po klientach sprzedaży regularnej, to sprzedaż promocyjna (duże akcje promo) powinny być jednak szczegółowo zaplanowane. Oprócz rozdzielania według palnów, do mierników OTIF mogę również zaliczyć 'kodowanie' braków - czyli interpretacja jakie braki były spowodowane: brakiem towaru (overselling czy supply)/błąd CS etc.Dlatego jest to strikte dodatkowa praca.
Odnośnie raportowania, faktycznie obecnie mamy w dziale osobę, która przygotowuje takie raporty i analizy i muszę przyznać, że jest to LUXUS! :) W J&J wszystkie analizy robiliśmy sami (2 demand plannerów) i nie było mowy o jakimkolwiek dodatkowym headcountcie dla takiego 'analityka'. Ale jest to bardzo duże odciążenie, bo można się skupić wtedy na faktycznych analizach i przygotowywaniu prognoz a nie na siedzeniu w danych i grzebaniu w excelu (chociaż to też ma swoje plusy :) -
Proste pytanie: jakie mierniki są stosowane w Waszych firmach w celu mierzenia popraności prognoz? MAPE, WMAPE, FA? jakie są targety? jakie lead timy (na przykład MAPE1, MAPE6 czyli który forecast jest brany pod uwagę w naliczaniu FA)?
-
No to ja też się przedstawię. Mam na imię Tamara. Moja przygoda z planowaniem zaczeła się w firmie Johnson&Johnson gdzie na początku (przed wprowadzeniem SAPa) zajmowałam się planowaniem jak i zamawianiem towaru w fabrykach. Po wprowadzeniu SAPa, a co za tym idzie, możliwości forecastowania statystycznego, zaczęto bardziej naciskać na poprawę wyników MAPE/BIAS. W J&J zdobyłam 7 letnie doświadczenie w planowaniu po czym uznałam, że czas na zmiany i poszłam do Oriflame gdzie forecastowanie wyglądało zupełnie inaczej. Teraz pracuję w SC Johnson gdzie moim wyzwaniem jest wprowadzenie statystycznego planowania dla Czech/Słowacji i Węgier. Jest to ogromne wyzwanie a jednocześnie bardzo ciekawa praca. Mogę wykorzystać swoje doświadczenie i wprowadzać nowe rozwiązania. Mam nadzieję, że mój zapał i zaangażowanie znacznie obniży MAPE/BIAS :) trzymajcie kciuki bo jestem na okresie próbnym hahaha :)
- 1
- 2