Radosław Czarnecki

Director of Product Management · Product Management Team Director · Head of Product
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Electronic Product Design Preparing Business Cases Product Design Project Management Zarządzanie zespołem Zarządzanie portfelem projektów Zarządzanie marketingiem Rozwój produktu Badania marketingowe New Product Development Budowanie strategii Strategy and Roadmap Definition Rozwój nowych biznesów rozwój nowych produktów Planowanie strategiczne - Strategic Planning Budowanie wydajnych zespołów biznes międzynarodowy

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor zarządzania Produktami
Amica Handel i Marketing
• Zarządzanie kluczową częścią portfela produktów Grupy Amica, stanowiącą ponad 50% wartości sprzedaży i 60% marży Grupy
• Zarządzanie 6 osobowym zespołem Product Managerów
• Zarządzanie i nadzorowanie kilkunastu złożonych projektów nowych produktów - pełen cykl NPI od koncepcji do etapu go-to-market; Wdrażanie produktów w wielu wersjach i na wielu rynkach.
• Budowanie strategii produktowe i mapy rozwoju wspierające cele biznesowe spółki w horyzoncie 1 / 3 / 6 lat.
• Tworzenie procesów i procedur NPI, PLM, NPI, rozwój narzędzi kategorii PIM i ich synchronizacja z SAP.
• Merytoryczny wkład w wiele projektów nowych produktów
Logo
Head of Product
The CDA Ltd. - społka córka Grupy Amica w UK
• Zarządzanie 6 osobowym działem Product Managerów
• Zarządzanie portfolio spółki CDA pod 3-ma markami
• Tworzenie procesu zarzadzania produktami - synchronizowanie metodologii z HQ z uwzględnieniem kultury i procesów spółki-córki, wraz ze wsparciem systemów informatycznych : SAP, Windchill, PIM.
• Kierowanie projektami „synergicznymi” – nakierowane na uzyskiwanie maksymalnych korzyści dla CDA i Amiki wynikających z akwizycji i włączenia do Grupy Amica
• Zarządzanie zawartością komunikacji produktowej do Klientów, Sprzedaży,
• Współpraca z 15 dostawcami z Chin i Turcji – negocjacje cenowe, nowości produktowe, projekty ODM
Amica Wronki SA
Zastępca Dyrektora ds Zarzadzania Produktami, Strategiczny Manager Produktu
• Rozwijanie i zarządzanie portfolio kategorii pralek i zmywarek dla całej Grupy Amica
• Zarządzanie zespołem Product Managerów i współpracującą komórką R&D (projektowo);
• Przeprowadzenie zmiany strategii z OEM (zakup produktów „z półki”) na podejście ODM (inwestycja w elementy designu i dywersyfikację produktu)
• Wprowadzenie nowej strategii produktowej, która umożliwiła wejście w segmenty mainstream
• Zreorganizowanie portfolio pomiędzy dostawcami dla strategicznego bezpieczeństwa zakupowego (Chiny/Turcja), konkurencyjności
i optymalizacji kosztowej portfolio
• Wynegocjowanie korzystne warunków inwestycji w design produktów przez dostawców, bardzo korzystnych dla Amica
• Doprowadzenie do wzrostu sprzedaży w kategorii pralek i zmywarek o ponad 30%, poprawa rentowności obu kategorii.
• Zbudowanie długofalowych dobrych relacji z dostawcami (szczególnie istotne w Chinach)
Amica Wronki SA
Dyrektor zarządzania Produktem
• Kształtowanie globalnej strategią produktową Grupy Amica dla potrzeb realizacji strategii biznesowej i targetów Grupy
• Zarządzanie zespołem 10 Product managerów w Centrali Amica oraz „macierzowo” zespołem Product Managerów w Spółkach-Córkach
• Przeprowadzenie dużej zmiany organizacyjnej – wydzielenia zespołów Strategicznego i Rynkowego Zarządzania Portfolio, co przełożyło się na poprawę efektywności i rozwój zespołu - koncepcja utrzymana do dzisiaj.
• Zarządzanie międzynarodowymi projektami takimi jak: wdrożenia na nowe rynki i do kluczowych klientów
Amica Wronki SA
Strategiczny Manager Produktu
• Zarządzanie portfolio sprzętu grzejnego , stanowiące 70% wartości obrotu Grupy Amica
• Zarządzanie i rozbudowa zespołu Product Managerów, rozwój osób w zespole, którego efektem były awanse i promocje
• Kompleksowe wdrożenia nowych produktów w podległej kategorii, skutkujące wzrostem o około 10/15% rocznie w wartości i ilości sprzedaży, przy utrzymaniu wysokiej rentowności. Przykłady wdrożeń – linie wzornicze Integra, Fusion, Scandium, kilka generacji płyt indukcyjnych, oraz gazowych,
• Współpraca z czołowymi polskimi designerami i firmami badawczymi przy rozwoju design i ocenie powodzenia nowych wdrożeń
• Współpraca ze spółkami-córkami oraz klientami przy opracowywaniu portfolio
• Zarządzanie i koordynacja portfela kilkunastu projektów wdrożeniowych rocznie i budżetu inwestycyjnego dla kategorii Cooking.
• Wdrożenie „pionierskich” projeków outsourcingowych OEM i ODM zrealizowanych z dostawcami z Chin w kategorii płyt gazowych.
• Rekomendacje i implementacja programów redukcji kosztów i unifikacji komponentów w celu poprawy rentowności kategorii (obniżenie kosztów wytworzenia niektórych subkategorii o kilkanaście/kilkadziesiąt PLN/szt)
• Operacyjne zarządzanie produktem na rynku polskim: pozycjonowanie cenowe, wprowadzanie i wycofywanie produktów z oferty sprzedażowej.
DECORA S.A.
Product Manager
• Zarządzanie produktami z linii Festor, Vidella, Fix Prix - ponad 2000 SKU dla 20 krajów – sprzedaż ok. 30 mln zł rocznie czyli ok. 17% obrotu firmy.
• Zarządzanie projektami NPI – wdrożenie nowych wybarwień listew wykończeniowych, kasetonów sufitowych i nowych profili listew wykończenia sufitu.
• Integracja do oferty głównej nowej kategorii listew wykończeniowych metalowych po akwizycji producenta.
• Planowanie sprzedaży, forecasting, ustalanie targetów dla szefów sprzedaży na poszczególnych rynkach
Irwin Industrial Tool Company Sp. z o.o.
Regionalny kierownik sprzedaży
• Zarządzanie sprzedażą firmy na terenie zachodniej Polski – wdrażałem strategię skracania kanału dystrybucji
• Kierowanie zespołem regionalnych przedstawicieli handlowo-technicznych
• Zarządzanie budżetem wsparcia sprzedaży poprzez planowanie i realizację działań promocyjnych BTL.
Logo
Specjalista ds. sprzedaży
P.S. Unicum
• Obsługiwałem i poszerzałem bazę klientów i przygotowywałem oferty cenowe dla zleceń
• Realizowałem zlecenia dla Klientów - każde zlecenie było osobnym „projektem”
• Zdobyłem doświadczenie w branży poligraficznej i technikach druku

Projekty

Wprowadzenie nowej platformy piekarników XXL
Projekt strategiczny dla Amica, w którym po opóźnieniu projektu i wielu niespełnionych parametrach przejąłem temat i udało mi się w ciągu około 12 miesięcy doprowadzić do powrotu projektu na właściwe tory – - zorganizowałem i przekonałem zarząd do dodatkowych zasobów dla rozładowania kolejki opóźnień, przepracowałem priorytety projektu, wprowadziłem analitykę i systematyczną komunikację do rynków , i klientów. Obecnie projekt realizuje założenia które przed nim stały.
Projekt – harmonizacja portfolio CDA z Amica
Po akwizycji CDA byłem odpowiedzialny za audyt i rekomendacje odnośnie harmonozacji i unifikacji portfolio tej spółki córki. Udało mi się to zrobić w ciągu około 18 miesiecy, gruntownie zmieniając strukturę portfolio, przy zachowaniu wzrostu sprzedaży i poprawy rentowności. Bardzo duże wyzwanie związane z pogodzeniem interesów Centrali a jednocześnie kultury organizacyjnej CDA.
Zakres obowiązków
odpowiedzialny za : analiza, benchmark, business case, przedstawienie rekomendacji, powołanie i zaplanowanie projektu, koordynowanie prac działów zaangazowanych, raportowanie do zarządu
Wprowadzenie I-cook timer i Amica Smart
Zrealizowałem wraz zespołem od podstaw zupełnie nowy interface dotykowy do piekarników, z wielopoziomowym menu. Projekt powadziałem od początkowej idei, feasibility study, poprzez faze rozwojową i testową, do wdrożenia na rynek. Przez wiele lat to był flagowy produkt Amica na rynku, wspierany kampanią z Agnieszką Radwańską. Nie był olokomotywą sprzedaży ale nie takie były jego cele – miał być kluczowym produktem pokazującym kompetencję i zaawansowanie technologiczne firmy.
Zmiana struktury organizacyjnej działu PM w Amica
Przeprowadziłem gruntowną zmianę w myśleniu o zadaniach i rolach PM – wydzieliłem PM strategiczny działający na długofalowych projektach i roadmapach i PM rynkowy wspierający sprzedaż i realizację budżetu. Podzieliłem zespół i rozbudowałem go. To pozwoliło skoncentrować się na priorytetach i realizować cele firmy w krótkim i dłuższym okresie. Ta filozofia działania PM jest utrzymana do dzisiaj.

Edukacja

Logo
Design Management, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu
Logo
Zarządzanie i Marketing, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marką
Marketing
Zarządzanie produktem

Grupy

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni