Umiejętności
Abaqus
Fatigue Analysis
Fortran
Hypermesh
Hyperworks
nCode
NVH
Product Design
Python
Tłoczenie
Niemiecki
Angielski
Konstrukcja i projektowanie
Analizy numeryczne (MES)
Heeds
Tosca.Structure
Języki
angielski
biegły
niemiecki
biegły
Doświadczenie zawodowe
System Engineer CAE
Centrum Rozwojowe Forda w Kolonii - Dział Konstrukcji Zawieszeń
- kierowanie 2-osobową grupą Chassis/NVH CAE
- analiza CAE kompletnych modeli zawieszeń samochodów osobowych marki FORD,
- rozwój prototypów, optymalizacja, konstrukcja nowych elementów zawieszeń,
- analizy wytrzymałościowe oraz NVH z zastosowaniem solverów implicit oraz explicit time integration,
- programowanie interfejsu oprogramowania CAE (głównie Abaqus, nCode DesignLife, ALtair HyperWorks)
- wykorzystanie technik kosymulacji (Abaqus/Implicit - Abaqus/Explicit, ADAMS-FTire-Abaqus, Abaqus-FTire)
- analiza CAE kompletnych modeli zawieszeń samochodów osobowych marki FORD,
- rozwój prototypów, optymalizacja, konstrukcja nowych elementów zawieszeń,
- analizy wytrzymałościowe oraz NVH z zastosowaniem solverów implicit oraz explicit time integration,
- programowanie interfejsu oprogramowania CAE (głównie Abaqus, nCode DesignLife, ALtair HyperWorks)
- wykorzystanie technik kosymulacji (Abaqus/Implicit - Abaqus/Explicit, ADAMS-FTire-Abaqus, Abaqus-FTire)
Project Engineer FEM
Federal-Mogul Sealing Systems GmbH
Analizy CAE:
- osłon termicznych dla silników spalinowych (NVH, obliczenia termiczne, korelacja modeli materiałów kompozytowych, wytrzymałość zmęczeniowa, optymizacja kształtu),
- uszczelek pod głowice silników spalinowych (obliczenia termiczne kompletnych silników, wyznaczanie krzywych naprężenie/odkształcenie dla w/w uszczelek i ich korelacja z pomiarami rzeczywistymi, obliczenia 3D w celu optymalizacji siły uszczelniającej, analiza zmęczeniowa 2D - Gerber i Goodman),
- uszczelek stalowych
- uszczelnień gumowych (głównie 2D)
- osłon termicznych dla silników spalinowych (NVH, obliczenia termiczne, korelacja modeli materiałów kompozytowych, wytrzymałość zmęczeniowa, optymizacja kształtu),
- uszczelek pod głowice silników spalinowych (obliczenia termiczne kompletnych silników, wyznaczanie krzywych naprężenie/odkształcenie dla w/w uszczelek i ich korelacja z pomiarami rzeczywistymi, obliczenia 3D w celu optymalizacji siły uszczelniającej, analiza zmęczeniowa 2D - Gerber i Goodman),
- uszczelek stalowych
- uszczelnień gumowych (głównie 2D)
CAE Analyst
TECOSIM Technische Simulation GmbH
sporządzanie modeli FEM na podstawie otrzymanych od zleceniodawców modeli geometrycznych (IGES) w HyperMesh oraz ANSA, dodawanie warunków brzegowych, przeprowadzanie analiz statycznych i dynamicznych z wykorzystaniem solverów ABAQUS Standard, ABAQUS Explicit, MSC Nastran, analiza i interpretacja wyników, tworzenie raportów dla klientów. Opracowywanie nowych technologii analiz typu crash-test oraz NVH. Od 01.08.2007 praca dla Ford Chassis CAE w Centrum Rozwojowym Forda, Köln
inżynier produktu, inżynier d/s. analiz statycznych
TECOSIM Technische Simulation GmbH
W ramach stażu w programie Leonardo da Vinci PLUS praca jako inżynier d/s. analiz - sporządzanie modeli FEM na podstawie otrzymanych od zleceniodawców modeli geometrycznych (IGES) w HyperMesh, dodawanie warunków brzegowych, przeprowadzanie analiz statycznych z wykorzystaniem solverów ABAQUS Standard, MSC Nastran, analiza i interpretacja wyników, tworzenie raportów dla klientów
Szkolenia i kursy
Altair: TCL-Training for HyperGraph – client-specific post-processing, 2011
Altair: OptiStruct Nichtlineare Analyse, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperStudy, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperMesh/HyperView Basic Grundlagen des FE Pre- und Postprocessing, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperMesh Customizing, Altair Deutschland, 2013
Sicheres Auftreten für Ingenieure, Naturwissenschaftler und Informatiker, CAHRS Training, 2008
Processautomatisierung und Datenmanagement in der CAE, CAHRS Training, 2009
Projektmanagement in der CAx/basierten Automobilentwicklung, CAHRS Training, 2009
Advanced ANSA & μETA course, 2012
Ansys Workbench 13.0 - Kurs podstawowy (Grafing, sierpien 2011) + On-Site Pilot Project: Brake Squeal Simulation with Ansys, (Detroit, Mi 01-30.09.2011)
ISIGHT for ABAQUS, Abaqus Deutschland GmbH, Ford Entwicklungszentrum, Köln, Deutschland, 2009
Metal inelasticity and damage, ABAQUS Deutschland GmbH, Monachium, 2008
Writing User Subroutines with ABAQUS, ABAQUS Deutschland GmbH Aachen, 2007
Crash Basistraining mit Paul Du Bois - Radioss Expert, Mercedes-Benz Company, 2007
Kurs uzupełniający z podstaw technik symulacji zderzeń (Euro-NCAP), głównie pod kątem programów LS-Dyna, RADIOSS, PamCRASH. Kurs wewnętrzny dla pracowników TECOSIM Technische Simulation GmbH, Kolonia, 2007
Podstawy i techniki analizy MES, TECOSIM Technische Simulation GmbH, Kolonia, 2007 (160 godzin)
Programowanie OpenAT modułów GPS/GSM/GPRS firmy Wavecom, Kraków 2006
Altair: OptiStruct Nichtlineare Analyse, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperStudy, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperMesh/HyperView Basic Grundlagen des FE Pre- und Postprocessing, Altair Deutschland, 2013
Altair: HyperMesh Customizing, Altair Deutschland, 2013
Sicheres Auftreten für Ingenieure, Naturwissenschaftler und Informatiker, CAHRS Training, 2008
Processautomatisierung und Datenmanagement in der CAE, CAHRS Training, 2009
Projektmanagement in der CAx/basierten Automobilentwicklung, CAHRS Training, 2009
Advanced ANSA & μETA course, 2012
Ansys Workbench 13.0 - Kurs podstawowy (Grafing, sierpien 2011) + On-Site Pilot Project: Brake Squeal Simulation with Ansys, (Detroit, Mi 01-30.09.2011)
ISIGHT for ABAQUS, Abaqus Deutschland GmbH, Ford Entwicklungszentrum, Köln, Deutschland, 2009
Metal inelasticity and damage, ABAQUS Deutschland GmbH, Monachium, 2008
Writing User Subroutines with ABAQUS, ABAQUS Deutschland GmbH Aachen, 2007
Crash Basistraining mit Paul Du Bois - Radioss Expert, Mercedes-Benz Company, 2007
Kurs uzupełniający z podstaw technik symulacji zderzeń (Euro-NCAP), głównie pod kątem programów LS-Dyna, RADIOSS, PamCRASH. Kurs wewnętrzny dla pracowników TECOSIM Technische Simulation GmbH, Kolonia, 2007
Podstawy i techniki analizy MES, TECOSIM Technische Simulation GmbH, Kolonia, 2007 (160 godzin)
Programowanie OpenAT modułów GPS/GSM/GPRS firmy Wavecom, Kraków 2006
Edukacja
Specjalizacje
Inżynieria
Motoryzacja
Zainteresowania
modelarstwo, żeglarstwo, narty
Organizacje
Expert Group Simulation Brake Noise (EKS)
Inne
- 4 wnioski patentowe
Nagrody i wyróżnienia:
-2016: 3x Excellence Award at 2016 Ford's Digital Innovation Awards
- universal multiaxial bush element for Adams and Abaqus -> NVH & strength analysis
- Multi-attribute control arm optimization approach
- In-house front lower control arm design for c490 platform
- 2014: People's Choice Award at 2014 Ford's Digital Innovation & CAE Awards for the project "Universal Crash/Strenght/NVH Vehicle-level model: Abaqus co-simulation approach"
- 2014: Excellence Award at 2014 Ford's Digital Innovation & CAE Awards
-2012: Executive Award for the Brake Squeal non-linear analysis method - top honor at the 2012 Ford Global CAE (Computer-Aided Engineering) Technical Innovation TMM (Technical Maturity Model) Awards held May 23 in Dearborn with global participation from Merkenich, Dunton, South America and Mexico. The method is industry-first solution capable to virtually predict all the squeal issues of the disc brake system without need for dyno testing
http://www.at.ford.com/news/cn/Pages/Global%20CAE%20Recognizes%20Innovations%20from%20Top%20Engineers.aspx
- 2007: główna nagroda w konkursie "Dyplom z Abaqus" na najlepszą pracę dyplomową napisaną z wykorzystaniem programu Abaqus organizowanym przez generalnego dystrybutora na Polskę *firma BudSoft).
Nagrody i wyróżnienia:
-2016: 3x Excellence Award at 2016 Ford's Digital Innovation Awards
- universal multiaxial bush element for Adams and Abaqus -> NVH & strength analysis
- Multi-attribute control arm optimization approach
- In-house front lower control arm design for c490 platform
- 2014: People's Choice Award at 2014 Ford's Digital Innovation & CAE Awards for the project "Universal Crash/Strenght/NVH Vehicle-level model: Abaqus co-simulation approach"
- 2014: Excellence Award at 2014 Ford's Digital Innovation & CAE Awards
-2012: Executive Award for the Brake Squeal non-linear analysis method - top honor at the 2012 Ford Global CAE (Computer-Aided Engineering) Technical Innovation TMM (Technical Maturity Model) Awards held May 23 in Dearborn with global participation from Merkenich, Dunton, South America and Mexico. The method is industry-first solution capable to virtually predict all the squeal issues of the disc brake system without need for dyno testing
http://www.at.ford.com/news/cn/Pages/Global%20CAE%20Recognizes%20Innovations%20from%20Top%20Engineers.aspx
- 2007: główna nagroda w konkursie "Dyplom z Abaqus" na najlepszą pracę dyplomową napisaną z wykorzystaniem programu Abaqus organizowanym przez generalnego dystrybutora na Polskę *firma BudSoft).
Grupy
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
INDIE
zapraszam wszystkie soby zainteresowane temtem INDII kultury ,religii ,wartości ,przemian jakie zachodzą , gospodarki ...oczywiście ludzi
prosze o opinie ,nowe tematy,marzenia,zainteresowa
inżynieria materiałowa
grupa dla wszystkich inżynierów materiałowych oraz dla osób zainteresowanych tą dziedziną nauki
Praca dla inżynierów. Niemcy.
Praca w Niemczech dla inżynierów (informatyków, automatyków, robotyków i innych.); Znajdziecie na nim oferty pracy, informacje pomocne w relokacji, informacje jak znaleźć mieszkanie itd.
SIMULIA
SIMULIA to marka Dassault Systèmes, w ramach której oferowane produkty z zakresu symulacji komputerowych, analiz sprzężonych i optymalizacji: Abaqus FEA, Isight, CATIA V5 i V6 Analysis, DesingSight.