Umiejętności
Business Management Solutions
Consulting
Negocjacje kontraktu
Interim Management
Lean Startup
Lean Thinking
New Business Development
Project Management
Technical management
Facilities Construction & Real Estate
Operational Management
Technical Real Estate Project Management
Administration
Business Processes and Support Services
Języki
polski
ojczysty
angielski
dobry
niemiecki
dobry
Doświadczenie zawodowe
Property, Facility & Administation Management - zarzadzanie operacyjne spółką celową
Skalski-Logistic Park (Grupa SKALSKI)
branża: usługi deweloperskie, budownictwo kubaturowe
zakres: zarządzanie operacyjne, business development jako Zarządca Nieruchomości
(spółka celowa)
Facilities Construction & Real Estate, Operational & Technical Management, General Affairs, Business Operations
zarządzanie operacyjne przedsiębiorstwem i jego majątkiem,
określenie kluczowych wskaźników i rozwój systemów raportowania do pomiaru wydajności spółki, określenie możliwości rozwoju i efektywności, controlling, zarządzanie operacyjne, optymalizacja kosztów, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie zespołem, negocjacje, planowanie, organizowanie, kontrola i nadzór, administrowanie i zarządzanie majątkiem, współpraca księgowością,
prowadzenie analiz finansowych, w szczególności planowanie (identyfikacja kluczowych kwestii operacyjnych, poprawa rentowności, rozwój), budżetowanie (tworzenie i kontrola budżetu spółki), prognozowanie (opracowanie modelów i wskaźników finansowych, w celu podejmowania decyzji dotyczących zagadnień biznesowych i rozwiązywania problemów), raportowanie (do Właściciela =Prezesa Zarządu oraz instytucji finansującej projekt =bank), miesięczne i kwartalne analizy wyników finansowych w odniesieniu do prognoz, budżetu i wcześniejszych rezultatów,
kompleksowe zarządzanie realizowanymi projektami i zespołem projektowym, nadzór i wsparcie,
budowanie długofalowych relacji z Klientami, pozyskiwanie najemców, realizacja długookresowych kontraktów handlowych, współpraca z podwykonawcami i dostawcami, prowadzenie negocjacji, monitoring i analiza rynku, udział w spotkaniach i konferencjach (m.in. Property Forum Wrocław),
property, facility & utility management: zarządzanie oraz techniczne utrzymanie majątku (nieruchomości i infrastruktury), kompleksowa współpraca z klientami (inwestycje, przebudowy, serwis, reagowanie na bieżące potrzeby użytkowników, rozwiązywanie problemów, analiza możliwości), opracowanie kompleksowych planów przeglądów, zarządzanie podwykonawcami, inwestycje, zarządzanie mediami, planowanie i realizacja projektów inwestycyjnych, prowadzenie postępowań prawno-administracyjnych.
zakres: zarządzanie operacyjne, business development jako Zarządca Nieruchomości
(spółka celowa)
Facilities Construction & Real Estate, Operational & Technical Management, General Affairs, Business Operations
zarządzanie operacyjne przedsiębiorstwem i jego majątkiem,
określenie kluczowych wskaźników i rozwój systemów raportowania do pomiaru wydajności spółki, określenie możliwości rozwoju i efektywności, controlling, zarządzanie operacyjne, optymalizacja kosztów, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie zespołem, negocjacje, planowanie, organizowanie, kontrola i nadzór, administrowanie i zarządzanie majątkiem, współpraca księgowością,
prowadzenie analiz finansowych, w szczególności planowanie (identyfikacja kluczowych kwestii operacyjnych, poprawa rentowności, rozwój), budżetowanie (tworzenie i kontrola budżetu spółki), prognozowanie (opracowanie modelów i wskaźników finansowych, w celu podejmowania decyzji dotyczących zagadnień biznesowych i rozwiązywania problemów), raportowanie (do Właściciela =Prezesa Zarządu oraz instytucji finansującej projekt =bank), miesięczne i kwartalne analizy wyników finansowych w odniesieniu do prognoz, budżetu i wcześniejszych rezultatów,
kompleksowe zarządzanie realizowanymi projektami i zespołem projektowym, nadzór i wsparcie,
budowanie długofalowych relacji z Klientami, pozyskiwanie najemców, realizacja długookresowych kontraktów handlowych, współpraca z podwykonawcami i dostawcami, prowadzenie negocjacji, monitoring i analiza rynku, udział w spotkaniach i konferencjach (m.in. Property Forum Wrocław),
property, facility & utility management: zarządzanie oraz techniczne utrzymanie majątku (nieruchomości i infrastruktury), kompleksowa współpraca z klientami (inwestycje, przebudowy, serwis, reagowanie na bieżące potrzeby użytkowników, rozwiązywanie problemów, analiza możliwości), opracowanie kompleksowych planów przeglądów, zarządzanie podwykonawcami, inwestycje, zarządzanie mediami, planowanie i realizacja projektów inwestycyjnych, prowadzenie postępowań prawno-administracyjnych.
Facility Management, Health & Safety
branża: elektronika użytkowa (montaż telewizorów LCD)
zakres: administracja, zarządzanie oraz techniczny nadzór nad obiektem, infrastrukturą, mediami, podwykonawcami, Specjalista ds. BHP i PPOŻ.
facility & utility management: zarządzanie oraz techniczne utrzymanie nieruchomości i infrastruktury – ok. 40.000 m2, optymalizacja wykorzystywanej powierzchni, zarządzanie podwykonawcami: ochrona obiektu (security), utrzymanie czystości (cleaning), odzież robocza (rental), inne (m.in. pest control, vending), zarządzanie mediami (energia elektryczna, gaz, woda, ścieki, sprężone powietrze, HVAC), inicjowanie i wdrażanie projektów inwestycyjnych,
zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie projektami realizowanymi przez zespół dyrektorów oraz kierowników średniego szczebla, koordynacja spraw związanych z bhp oraz ppoż., wdrażanie systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (OHSAS 18001:2009) oraz systemu zarządzania ochroną środowiska (ISO 14001:2004), organizacja oraz prowadzenie szkoleń dla pracowników, samodzielne prowadzenie audytów w zakresie: bhp, ochrony środowiska, ppoż., dokumentacji technicznej, zgodności z prawem i procedurami,
zarządzanie ryzykiem, udział w auditach ubezpieczeniowych (risk survey), wdrażanie standardów grupowych, tworzenie i kontrola budżetu w zarządzanych obszarach, optymalizacja kosztów działalności, negocjacje z podwykonawcami,
dzięki bardzo dobrej wiedzy w zakresie MS Excel i metod statystycznych byłem odpowiedzialny za opracowywanie procedur, instrukcji, tworzenie kalendarza czasu pracy dla całej fabryki, tworzenie narzędzi ułatwiających zbieranie danych oraz na ich podstawie przygotowywanie szczegółowych raportów (prezentowanych Zarządowi i Dyrektorom innych Departamentów),
zakres: administracja, zarządzanie oraz techniczny nadzór nad obiektem, infrastrukturą, mediami, podwykonawcami, Specjalista ds. BHP i PPOŻ.
facility & utility management: zarządzanie oraz techniczne utrzymanie nieruchomości i infrastruktury – ok. 40.000 m2, optymalizacja wykorzystywanej powierzchni, zarządzanie podwykonawcami: ochrona obiektu (security), utrzymanie czystości (cleaning), odzież robocza (rental), inne (m.in. pest control, vending), zarządzanie mediami (energia elektryczna, gaz, woda, ścieki, sprężone powietrze, HVAC), inicjowanie i wdrażanie projektów inwestycyjnych,
zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie projektami realizowanymi przez zespół dyrektorów oraz kierowników średniego szczebla, koordynacja spraw związanych z bhp oraz ppoż., wdrażanie systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (OHSAS 18001:2009) oraz systemu zarządzania ochroną środowiska (ISO 14001:2004), organizacja oraz prowadzenie szkoleń dla pracowników, samodzielne prowadzenie audytów w zakresie: bhp, ochrony środowiska, ppoż., dokumentacji technicznej, zgodności z prawem i procedurami,
zarządzanie ryzykiem, udział w auditach ubezpieczeniowych (risk survey), wdrażanie standardów grupowych, tworzenie i kontrola budżetu w zarządzanych obszarach, optymalizacja kosztów działalności, negocjacje z podwykonawcami,
dzięki bardzo dobrej wiedzy w zakresie MS Excel i metod statystycznych byłem odpowiedzialny za opracowywanie procedur, instrukcji, tworzenie kalendarza czasu pracy dla całej fabryki, tworzenie narzędzi ułatwiających zbieranie danych oraz na ich podstawie przygotowywanie szczegółowych raportów (prezentowanych Zarządowi i Dyrektorom innych Departamentów),
Health & Safety Coordinator, Fire Protection
branża: obróbka stali, montaż, produkcja zbiorników, maszyn i urządzeń, produkcja środków chemicznych (wyposażenie dla przemysłu mleczarskiego)
zakres: Specjalista do spraw zarządzania BHP – nadzór nad 4 fabrykami oraz centrum usług wspólnych SSC (łącznie ok. 500 osób).
realizacja obowiązków wynikających z przepisów dotyczących służby bhp oraz ochrona przeciwpożarowa, nadzór nad warunkami pracy i bezpieczeństwem pracy, opracowywanie i wdrażanie planów poprawy bezpieczeństwa, prowadzenie szkoleń, identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji powypadkowej, nadzór nad badaniami środowiska pracy, funkcja doradcza w zakresie bhp i ppoż.
zakres: Specjalista do spraw zarządzania BHP – nadzór nad 4 fabrykami oraz centrum usług wspólnych SSC (łącznie ok. 500 osób).
realizacja obowiązków wynikających z przepisów dotyczących służby bhp oraz ochrona przeciwpożarowa, nadzór nad warunkami pracy i bezpieczeństwem pracy, opracowywanie i wdrażanie planów poprawy bezpieczeństwa, prowadzenie szkoleń, identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji powypadkowej, nadzór nad badaniami środowiska pracy, funkcja doradcza w zakresie bhp i ppoż.
Szef Biura we Wrocławiu, Projekt Manager
Haase & Naundorf Umweltconsulting GmbH, Osnabrück, Niemcy
branża: doradztwo w zakresie zarządzania w obszarze ochrony środowiska w firmach
kierowanie biurem we Wrocławiu, rozpoznanie rynku polskiego pod kątem ekspansji firmy, pozyskiwanie nowych klientów (od września 2004 do czerwca 2005 – Wrocław, Polska)
audyty środowiskowe, zarządzanie środowiskowe, optymalizacja kosztów w przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż, gospodarka odpadami ze szczególnym uwzględnieniem surowców wtórnych,
rozpoczęcie współpracy z firmą w ramach pobytu na stypendium w Niemczech fundowanego przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt oraz Fundację Nowickiego (pierwsze 6 miesięcy).
kierowanie biurem we Wrocławiu, rozpoznanie rynku polskiego pod kątem ekspansji firmy, pozyskiwanie nowych klientów (od września 2004 do czerwca 2005 – Wrocław, Polska)
audyty środowiskowe, zarządzanie środowiskowe, optymalizacja kosztów w przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż, gospodarka odpadami ze szczególnym uwzględnieniem surowców wtórnych,
rozpoczęcie współpracy z firmą w ramach pobytu na stypendium w Niemczech fundowanego przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt oraz Fundację Nowickiego (pierwsze 6 miesięcy).
inwestycje, optymalizacje, ochrona środowiska
SIEMENS Fabryka Izolatorów Sp. z o.o. / ARGILLON Polska Sp. z o.o.
branża: ceramika elektrotechniczna (izolatory NN, SN, WN)
zakres: Specjalista ds. Ochrony Środowiska, nadzór na inwestycjami i sprawami technicznymi, optymalizacja kosztów i procesów
wewnętrzny audit środowiskowy, opracowanie i wdrożenie mechanizmów umożliwiających funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego w myśl polskiego prawa ochrony środowiska i systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą ISO14001 (równocześnie realizacja praktycznej pracy magisterskiej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w oparciu o wdrażane rozwiązania w firmie),
bezpieczeństwo i higiena pracy, przygotowywanie i nadzór nad realizacją projektów: inwestycyjnych, przeniesienia produkcji, optymalizacji procesów produkcyjnych, uruchomienia nowej produkcji.
zakres: Specjalista ds. Ochrony Środowiska, nadzór na inwestycjami i sprawami technicznymi, optymalizacja kosztów i procesów
wewnętrzny audit środowiskowy, opracowanie i wdrożenie mechanizmów umożliwiających funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego w myśl polskiego prawa ochrony środowiska i systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą ISO14001 (równocześnie realizacja praktycznej pracy magisterskiej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w oparciu o wdrażane rozwiązania w firmie),
bezpieczeństwo i higiena pracy, przygotowywanie i nadzór nad realizacją projektów: inwestycyjnych, przeniesienia produkcji, optymalizacji procesów produkcyjnych, uruchomienia nowej produkcji.
firma rodzinna - wspólnik
Roczniak Recykling System Sp. z o.o., Zielona Góra, Polska
branża: konstrukcje stalowe, budowa maszyn
W ramach pracy w firmie rodzinnej nabyłem szeroką wiedzę na temat – konstrukcje stalowych, budowy maszyn, obróbki stali (cięcie, spawanie, obróbka precyzyjna, lakierowanie, montaż) oraz układów hydraulicznych i elektrycznych – jestem „przesiąknięty” tą wiedzą ze względu na charakter firmy, ponadto:
(kwiecień 2003 – lipiec 2006) inspektor ds. bhp,
(2000 – lipiec 2006) specjalista ds. ochrony środowiska,
(1998 – 2002) zarządzanie produkcją, logistyka, sprzedaż i marketing, utrzymywanie relacji z klientami, wykonywanie rysunków technicznych konstrukcji, zdobycie szerokiej wiedzy z zakresu mechaniki i budowy maszyn,
(1999) opracowanie dokumentacji technicznej maszyn w celu uzyskania niemieckiego certyfikatu organizacji TÜV w celu umożliwienia sprzedaży maszyn na rynek niemiecki,
W ramach pracy w firmie rodzinnej nabyłem szeroką wiedzę na temat – konstrukcje stalowych, budowy maszyn, obróbki stali (cięcie, spawanie, obróbka precyzyjna, lakierowanie, montaż) oraz układów hydraulicznych i elektrycznych – jestem „przesiąknięty” tą wiedzą ze względu na charakter firmy, ponadto:
(kwiecień 2003 – lipiec 2006) inspektor ds. bhp,
(2000 – lipiec 2006) specjalista ds. ochrony środowiska,
(1998 – 2002) zarządzanie produkcją, logistyka, sprzedaż i marketing, utrzymywanie relacji z klientami, wykonywanie rysunków technicznych konstrukcji, zdobycie szerokiej wiedzy z zakresu mechaniki i budowy maszyn,
(1999) opracowanie dokumentacji technicznej maszyn w celu uzyskania niemieckiego certyfikatu organizacji TÜV w celu umożliwienia sprzedaży maszyn na rynek niemiecki,
Szkolenia i kursy
wrzesień 2013
Optymalizacja wynagrodzeń członków zarządu i menedżerów z uwagi na koszty podatkowe i ZUS (SDZ Legal SCHINDHELM, Mec. dr Agnieszka Łuszpak-Zając, Mec. Wojciech Zając, Mec. Tomasz Szarek, doradca podatkowy Andrzej Łuszpak).
czerwiec 2013
Odpowiedzialność członków zarządu, prokurentów i pełnomocników (SDZ Legal SCHINDHELM, Mec. Tomasz Szarek).
czerwiec 2012
Mistrzostwo w negocjacjach (prof. Zbigniew Nęcki).
czerwiec 2010
Trening zachowań asertywnych, techniki antymanipulacji (Piotr Tymochowicz).
2008 – 2009
Prawo pracy (cykl szkoleń wewnętrznych w Toshiba Television Central Europe Sp. z o.o., Małgorzata Czachor).
luty 2008
Szkolenie okresowe dla pracowników służby bezpieczeństwa pracy i osób wykonujących zadania tej służby. (Ośrodek Szkolenia PIP we Wrocławiu, zaświadczenie nr 015/SŁUŻBY-O-002/2008).
styczeń 2008
Pierwsza pomoc przedmedyczna („Sal-Med.” – NZOZ).
czerwiec 2007
Zarządzanie zasobami ludzkimi (Pozarządowy Ośrodek Kariery Towarzystwa Edukacji Otwartej).
maj 2007
Audyt dostawców (DNV, zaświadczenie nr 321/Q/07).
kwiecień 2007
Rekrutacja i zatrudnianie (Pozarządowy Ośrodek Kariery Towarzystwa Edukacji Otwartej).
listopad 2006
Inspektor ochrony ppoż. (KW PSP we Wrocławiu, zaświadczenie nr 22/33/2006).
2005 - 2008
Szereg szkoleń dot. systemów zarządzania ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 (audyty, wdrożenia).
marzec 2003
Szkolenie dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy (SEKA, zaświadczenie nr 4/4/KR/2003).
1994 – 1996
Kurs szybkiego uczenia się i twórczego myślenia.
Optymalizacja wynagrodzeń członków zarządu i menedżerów z uwagi na koszty podatkowe i ZUS (SDZ Legal SCHINDHELM, Mec. dr Agnieszka Łuszpak-Zając, Mec. Wojciech Zając, Mec. Tomasz Szarek, doradca podatkowy Andrzej Łuszpak).
czerwiec 2013
Odpowiedzialność członków zarządu, prokurentów i pełnomocników (SDZ Legal SCHINDHELM, Mec. Tomasz Szarek).
czerwiec 2012
Mistrzostwo w negocjacjach (prof. Zbigniew Nęcki).
czerwiec 2010
Trening zachowań asertywnych, techniki antymanipulacji (Piotr Tymochowicz).
2008 – 2009
Prawo pracy (cykl szkoleń wewnętrznych w Toshiba Television Central Europe Sp. z o.o., Małgorzata Czachor).
luty 2008
Szkolenie okresowe dla pracowników służby bezpieczeństwa pracy i osób wykonujących zadania tej służby. (Ośrodek Szkolenia PIP we Wrocławiu, zaświadczenie nr 015/SŁUŻBY-O-002/2008).
styczeń 2008
Pierwsza pomoc przedmedyczna („Sal-Med.” – NZOZ).
czerwiec 2007
Zarządzanie zasobami ludzkimi (Pozarządowy Ośrodek Kariery Towarzystwa Edukacji Otwartej).
maj 2007
Audyt dostawców (DNV, zaświadczenie nr 321/Q/07).
kwiecień 2007
Rekrutacja i zatrudnianie (Pozarządowy Ośrodek Kariery Towarzystwa Edukacji Otwartej).
listopad 2006
Inspektor ochrony ppoż. (KW PSP we Wrocławiu, zaświadczenie nr 22/33/2006).
2005 - 2008
Szereg szkoleń dot. systemów zarządzania ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 (audyty, wdrożenia).
marzec 2003
Szkolenie dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy (SEKA, zaświadczenie nr 4/4/KR/2003).
1994 – 1996
Kurs szybkiego uczenia się i twórczego myślenia.
Edukacja
Specjalizacje
Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja
Łańcuch dostaw
Zarządzanie łańcuchem dostaw
Nieruchomości
Ekspansja/Rozwój/Zarządzanie projektem
Nieruchomości
Utrzymanie/Zarządzanie nieruchomościami
Transport/Spedycja
Zarządzanie transportem/spedycją
Organizacje
Agata Roczniak :: portfolio www.agata.roczniak.com.pl
Stowarzyszenie Środowisko dla Środowiska www.sds.org.pl
Stowarzyszenie Środowisko dla Środowiska www.sds.org.pl