Paweł Tomaszewski

AM OPTICAL Ltd. - Dyrektor Handlowy
Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Umiejętności

Budżetowanie Strategia biznesowa Negocjacje PowerPoint Zarządzanie Sprzedażą Zarządzanie projektami MS Excel Zarządzanie zespołami sprzedażowymi

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor handlowy
AM OPTICAL Ltd.
Logo
National Sales Force Manager
AM OPTICAL Ltd.
Zarządzanie sprzedażą na rynku krajowym ; tworzenie strategii sprzedażowych dla podległego rynku ; zarządzanie Działem Sprzedaży i Zespołem Terenowym
Przedsiębiorstwo Produkcji Farmaceutycznej Hasco-Lek S.A.
Dyrektor FMCG
Zarządzanie zespołem i rynkiem FMCG w Polsce - rynek tradycyjny (Dystrybutorzy, sieci lokalne, detal niezrzeszony), kanał nowoczesny (handel sieci zorganizowanych - hiper & super market's, drugstores, discounters, convenience, petrol stations)
NUTRICIA Polska Sp. z o.o.
Distributor & Polish Chains Manager
- operacyjne zarządzanie sprzedażą w Polsce w Kanale Tradycyjnym, C&C oraz w powiązanych sieciach handlowych (min. Grupa EuroCash <Eurocash Dystrybucja, Eurocash C&C, Delikatesy Centrum>, Makro C&C, Selgros Polska, Alma Market, Spar Polska, Grupa Kapitałowa BAĆPOL, Grupa Specjał, ŻABKA Polska)
- ustalanie oraz wdrażanie strategii i planów rozwojowych dla podległego rynku
- zarządzanie i kontrola budżetów, warunków handlowych, kontraktów i umów handlowych
- prowadzenie negocjacji handlowych z kluczowymi klientami
- zarządzanie podległym zespołem, aktywny coaching
NUTRICIA Polska Sp. z o.o.
Area Sales Manager
zarządzanie podległym terenem - Polska Północna (terytorialnie 1/4 kraju); organizacja, coaching, kontrola i motywacja podleglego zespołu sprzedaży ; efektywne zarządzanie strategicznymi klientami; nadzór i zarządzanie budżetem; procesy rekrutacyjne; opracowywanie i wdrażanie procesów mających na celu optymalizację pracy podległego zespołu; opracowywanie długofalowych strategii handlowych dla podległego terenu
Red Bull Sp.z o.o.
Regionalny Kierownik Sprzedaży
– kierowanie i organizowanie działania podległego regionu; kształtowanie strategii sprzedaży; planowanie i kontrola budżetów; zarzadzanie grupą PH i Kierowników ds. Hurtu, Detalu i Sieci Lokalnych; wspólpraca z kluczowymi klientami; audyt i coaching podległych pracownikow
Żywiec Zdrój S.A.
Kierownik ds. Rozwoju Rynku
– kształtowanie strategii rozwoju i sprzedaży, koordynacja działań w podległym regionie ; współpraca i zarządzanie kluczowymi klientami (kanał tradycyjny i wybrani klienci rynku nowoczesnego); kierowanie grupą Przedstawicieli Handlowych/Merchandiserów; kontrola sprzedaży i działań rynku MT, TT i AFH; zarządzanie i kontrola budżetów promocyjnych i sprzedażowych; aktywny coaching podległych pracowników
Żywiec Zdrój S.A.
Kierownik ds. Rozwoju Hurtu
– kierowanie rozwojem sprzedaży i dystrybucji, kontroling kosztów zwiazanych ze współpracą z klientami hurtowymi i zarządzanie budżetami promocyjnymi; współpraca i zarządzanie rynkiem hurtowym w regionie, kontrola i organizacja działań marketingowych i trade-marketingowych.
PPUH Woseba Sp. z o.o.
Przedstawiciel Handlowy
- 05.02.2001 – 15.03.2003 - Przedstawiciel Handlowy – umowa o pracę (nieoficjalnie od 10.2002r. - obowiązki kierownika i koordynatora sprzedaży na region kujawsko-pomorski) – aktywna sprzedaż w kanale detalicznym i hurtowym, organizacja i koordynowanie działań promocyjnych, zarządzanie budżetem promocyjnym
- 11.2000r. – 01.2001r. zatrudniony na zasadzie umowy-zlecenia na stanowisku Przedstawiciela Handlowego;
- 04.2000r. - 10.2000r. zatrudniony na zasadzie umowy-zlecenia jako osoba odpowiedzialna za promocje i animacje produktów firmy WOSEBA;
ABM Agencja Badań Marketingowych
Niezależny współpracownik - ankieter
badanie lokalnego rynku w zakresie "Średnie przedsiebiorstwa handlowe i usługowe"

Projekty

- SuperMarkets Acceleration Plan
- strategia rozwoju kanału Supermarketów
- Sales Leadership Team
- grupa wypracowująca strategiczne działania biznesowe i rozwojowe dla Działu Sprzedaży
- Wydania Zewnętrzne
- wypracowanie procedur wewnętrznych, mechanizmów monitorujących, systemu kontroli z zakresu rozliczeń promocyjnych w oparciu o produkt gratisowy
Zakres obowiązków
- lider projektu
- Optymalizacja Dystrybucji w rynku tradycyjnym
- optymalizacja portfolio produktowego dedykowanego do aktywnej dystrybucji w rynku tradycyjnym ; optymalizacja klientów hurtowych
Zakres obowiązków
- lider projektu
- Umowa Handlowa - Sieci Lokalne
- stworzenie optymalnej umowy handlowej wraz z serwisami promocyjnymi/sprzedażowymi dla lokalnych sieci handlowych
Zakres obowiązków
- lider projektu
- Umowa Handlowa - Dystrybucja
- stworzenie umowy handlowej wraz z serwisami promocyjnymi/sprzedażowymi dla Dystrybutorów (min. współpraca z kancelariami prawnymi)
Zakres obowiązków
- lider projektu
- Must Stock List
- współtworzenie listy optymalnego portfolio dla rynku tradycyjnego ; listy asortymentowe w podziale na kategorie sklepów
Zakres obowiązków
- odpowiedzialny za analizę danych na poziomie sklepów tradycyjnych ; wypracowanie rekomendacji asortymentowych dla Dystrybutorów w oparciu o stworzoną listę produktową
- Route To Market
- optymalizacja Działu Sprzedaży

Szkolenia i kursy

- 2012 - Scotwork Polska - negocjacje
- 2010 - Franklin Covey Polska - "4 Role Lidera"
- 2010 - Franklin Covey Polska - "7 Nawyków Skutecznego Działania"
- 2009 - DOOR Training & Consulting - "Inspirujące Przywództwo"
- 2009 - Fabryka Matywacji - "Skuteczne Prezentacje sprzedażowe"
- 2006 - GBR Resources Polska Sp. z o.o. - „Techniki sprzedaży”
- 2005 - KONTRAKT Konsultacje i Szkolenia - „Coaching w zespołach handlowych”
- 2004 - KONTRAKT Osh - „Sprzedaż i Negocjacje”
- 2000 - INSTYTUT BUSSINES CONSULTING - seminarium „Marketingowe i psychologiczne techniki sprzedaży”

Edukacja

Logo
KOLEGIUM ZARZĄDZANIA I FINANSÓW - Studia Menedżerskie - Zarzadzanie, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowo-Techniczna, magisterskie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Logo
Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowo-Techniczna, licencjackie
Uniwersytet Jana Kazimierza w Bydgoszczy

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Muzyka, Film,

Inne

NETTO Polska - negocjacje umowy i podpisanie kontraktu
ŻABKA Polska - negocjacje umowy i podpisanie kontraktu
MARKET DETAL - Mila - negocjacje umowy i podpisanie kontraktu

Grupy

Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
UMK jest liderem wśród uczelni Polski Północnej m.in. pod względem potencjału naukowego i liczby studentów (25 tys.). To także największy pracodawca w regionie.
SCOTWORK. Cały świat negocjacji
SCOTWORK. Cały świat negocjacji
NEGOCJACJE TO NASZ KONIK! SCOTWORK to największa na świecie firma konsultingowa, już od 1975 roku specjalizująca się w poprawie wyników i doskonaleniu umiejętności negocjacyjnych.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
SGH STUDIA MENEDŻERSKIE LI EDYCJA
SGH STUDIA MENEDŻERSKIE LI EDYCJA
Dla absolwentów Studiów Menedżerskich SGH.