Marek Boratyński

Social Media, szeroko rozumiana branża HR
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

projektowanie programu nauczania Curriculum Development Digital Marketing Przywództwo edukacyjne Technologia Edukacyjna Facebook Facebook Fan Page Creation Facebook Fan Page Strategies Facebook Marketing Google Adwords Google Adwords Professional Google Analytics Google Apps Google Docs Google Maps Google Webmaster Tools Google+ Microsoft Office Microsoft Word Prestashop SEM Social Media Marketing Teacher Training Transcription Services Korepetycje Wordpress adwords e-PR Facebook ads Facebook advertising Google SketchUp AdWords - Reklama Facebook - menedżer reklam Kampanie reklamowe Google Adwords Google Tag Manager SEO/SEM Fanpage Facebook, AdWords Audits Adwords Editor Gimp, Photoshop podstawowe umiejętności copywriting, social media marketing, SEM Power Editor SEO, SEM, Marketing, Szkolenia Magento, SEM, SEO AdWords podstawy E-Commerce SEM AdWords zaawansowany Pozycjonowanie i optymalizacja stron SEO i SEM Brand 24

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Specjalista i analityk SEO/SEM
NetMediaArt
Jestem odpowiedzialny za płatne działania reklamowe online (PCC, SEM m.in. Facebook Ads, AdWords Ads i inne sieci reklamowe oraz partnerskie), analitykę skuteczności działań marketingowych oraz widoczności w sieci wyszukiwania, optymalizację stron internetowych i działań reklamowych. Wykonuje (m. in.) następujące zadania:
- tworzenie raportów i analiz,
- tworzenie i administracja różnych form płatnych reklam w sieciach AdWords i Facebook (praktycznie wszystkich dostępnych w tym dynamicznych reklam na Facebooku i w AdWords) dla klientów firmy,
- wyszukiwanie informacji,
- wsparcie administracji stroną internetową,
- niekiedy tworzenie postów na Facebooku,
- pozyskiwanie fanów,
- tworzenie strategii reklamowej i lejka sprzedażowego dla klientów,
- analizy wewnętrzne i zewnętrzne,
- wsparcie działań kreatywnych,
- optymalizacja stron internetowych klientów,
- przygotowywanie list słów kluczowych,
- analityka widoczności stron klientów,
- analityka i estymacje skuteczności działań reklamowych (planowanych lub wdrażanych),
- tworzenie clik map stron internetowych,
- wielopoziomowa analityka stron internetowych w narzędziach takich jak Sem Storm, Yandex Metrica, Google Analitycs,
- optymalizacja działań firmy w moim obszarze (m.in. wdrożenie i administracja Google Tag Manager, Business Manager i inne),
- szeroko rozumiane wsparcie działań content marketingowych (analizy, estymacje, słowa kluczowe, wybór miejsc itd.),
- analizy widoczności marki,
- optymalizacja kampanii płatnych w celu zwiększenia współczynnika konwersji,
- wrażanie wielopoziomowego śledzenia konwersji i zaawansowanego targetowania w sieci reklamowej,
- praca z narzędziami takimi jak Google Merchant Centre, Brand 24, Power Editor, Buissnes Manager i inne),
- wyszukiwanie informacji,
- działania ogólnomarketingowe (co trzeba to robię).
Logo
Growth Hacker Marketing
NetMediaArt
Jestem odpowiedzialny za płatne działania reklamowe online (PCC, SEM m.in. Facebook Ads, AdWords Ads i inne sieci reklamowe oraz partnerskie), analitykę skuteczności działań marketingowych oraz widoczności w sieci wyszukiwania, optymalizację stron internetowych i działań reklamowych. Wykonuje (m. in.) następujące zadania:
- administracja i tworzenie contentu na fanpage wybranych klientów,
- audyty i optymalizacja właściwie wszystkiego (od social media, przed AdWords, po strony internetowe),
- tworzenie, administracja i optymalizacja pod konwersję różnych form płatnych reklam w sieciach AdWords i Facebook (praktycznie wszystkich dostępnych w tym dynamicznych reklam na Facebooku i w AdWords) dla klientów firmy,
- wyszukiwanie informacji,
- wsparcie administracji stroną internetową,
- niekiedy tworzenie postów na Facebooku,
- pozyskiwanie fanów,
- tworzenie strategii reklamowej i lejka sprzedażowego dla klientów,
- analizy wewnętrzne i zewnętrzne,
- wsparcie działań kreatywnych,
- optymalizacja stron internetowych klientów,
- przygotowywanie list słów kluczowych,
- analityka widoczności stron klientów,
- analityka i estymacje skuteczności działań reklamowych (planowanych lub wdrażanych),
- tworzenie clik map stron internetowych,
- wielopoziomowa analityka stron internetowych w narzędziach takich jak Sem Storm, Yandex Metrica, Google Analitycs,
- optymalizacja działań firmy w moim obszarze (m.in. wdrożenie i administracja Google Tag Manager, Business Manager i inne),
- szeroko rozumiane wsparcie działań content marketingowych (analizy, estymacje, słowa kluczowe, wybór miejsc itd.),
- analizy widoczności marki,
- optymalizacja kampanii płatnych w celu zwiększenia współczynnika konwersji,
- wrażanie wielopoziomowego śledzenia konwersji i zaawansowanego targetowania w sieci reklamowej,
- praca z narzędziami takimi jak Google Merchant Centre, Brand 24, Power Editor, Buissnes Manager i inne),
- wyszukiwanie informacji,
- działania ogólnomarketingowe (co trzeba to robię).
Logo
Copywriter
Freelancer
Jako freelancer wykonałem wiele zleceń dotyczących pisania, redakcji szeregu tekstów o różnych stylach i charakterze (m.in. przygotowanie redakcji książki, teksty specjalistyczne HR i marketingowe itd.). Aktualnie współpracuje z fundacją Willow Art.

Jako wolontariusz administrowałem i współprowadziłem (aktualnie raczej doradzam) kilka niekomercyjnych stron społecznościowych na portalu Facebook (między innymi profile współprowadzonych kół naukowych, profil zaprzyjaźnionej pracowni rysunku itd.). Aktualnie współpracuje z fundacją Willow Art.
Smart MBC
Team leader w Dziale Marketingu
Jako lider zespołu marketingowego Smart MBC nadzorowałem działania marketingowe w firmie. W związku z tym w zakres moich obowiązków wchodziło szereg działań związanych z budową i nadzorowaniem pracy zespołu, działaniami w nowych mediach, tworzeniem strategii i standardów działań w różnych obszarach z nastawieniem na wsparcie sprzedaży, czy budowaniem marki pracodawcy itd.
Generalnie oswajanie chaosu. :)
Jako praktykant, asystent ds. mediów społecznościowych, team leader w dziale marketingu SmartMBC. Wykonywałem szereg zadań związanych m.in. z:
- wyszukiwaniem informacji,
- administracją nad stroną internetową,
- opieką nad social media (m. in. trzykrotny organiczny wzrost liczby fanów),
- przygotowywanie prostych grafik, wykresów i infografik do mediów społecznościowych,
- budowaniem świadomości marki na rynku lokalnym,
- opiekowaniem się wizerunkiem marki w mediach,
- kontaktem z freelancerami,
- pisaniem tekstów (specjalistycznych i reklamowych),
- tworzeniem strategii ogólnomarketingowej, mediów społecznościowych i marki pracodawcy,
- przygotowaniem programu ambasadorskiego,
- wykonywaniem analiz wewnętrznych i zewnętrznych,
- przygotowaniem, wysyłką i opieką nad newsletterem,
- diagnozą i wsparciem działań różnych działów firmy,
- diagnozą i wsparciem sprzedaży,
- korespondencją biznesową,
- przygotowywaniem ofert i prezentacji,
- zarządzaniem zespołem praktykantów i stażystów,
- rekrutacją, wdrażaniem, szkoleniem praktykantów i stażystów,
- wdrażanie sklepu internetowego,
- inne działania ogólnomarketingowe.
Smart MBC
Asystent ds. Mediów Społecznościowych
W Smart MBC byłem odpowiedzialny za kanały społecznościowe oraz wsparcie PRowe emarketingu. Wykonywałem następujące zadania:
- wyszukiwaniem informacji,
- administracją nad stroną internetową,
- opieką nad social media (m. in. trzykrotny organiczny wzrost liczby fanów),
- przygotowywanie prostych grafik, wykresów i infografik do mediów społecznościowych,
- budowaniem świadomości marki na rynku lokalnym,
- opiekowaniem się wizerunkiem marki w mediach,
- kontaktem z freelancerami,
- pisaniem tekstów (specjalistycznych i reklamowych),
- tworzeniem strategii ogólnomarketingowej, mediów społecznościowych i marki pracodawcy,
- przygotowaniem programu ambasadorskiego,
- wykonywaniem analiz wewnętrznych i zewnętrznych,
- przygotowaniem, wysyłką i opieką nad newsletterem,
- diagnozą i wsparciem działań różnych działów firmy,
- diagnozą i wsparciem sprzedaży,
- korespondencją biznesową,
- przygotowywaniem ofert i prezentacji,
- zarządzaniem zespołem praktykantów i stażystów,
- rekrutacją, wdrażaniem, szkoleniem praktykantów i stażystów,
- wdrażanie sklepu internetowego,
- inne działania ogólnomarketingowe.
Smart MBC
Praktykant ds. Social Media
Podczas praktyk w Smart MBC byłem odpowiedzialny za kanały społecznościowe oraz wsparcie PRowe emarketingu. Wykonywałem następujące zadania:
- pisanie tekstów,
- wyszukiwanie informacji,
- wsparcie administracji stroną internetową,
- postowanie w G+ i na Facebooku,
- pozyskiwanie fanów,
- tworzenie strategii social media firmy.
Logo
Praktykant ds. HR
Purcon Engineering
Podczas praktyk w Purcon Engineering:
- kontaktowałem się z potencjalnymi klientami firmy,
- poszukiwałem kandydatów do bieżących procesów rekrutacyjnych (w tym m. in. headhunting),
- pracowałem na systemie CRM.

Podsumowując 80% czasu poświęcałem na sprzedaż usług (i związany z nim kontakt z firmami zewnętrznymi), a 20% na wielotorowe poszukiwania kandydatów do bieżących procesów rekrutacyjnych.
Studenckie Radio Politechniki Poznańskiej Afera
Prowadzący i współprowadzący audycję
W okresie współpracy z Aferą:
- współtworzyłem kilkadziesiąt audycji (część prowadziłem lub współprowadziłem),
- znacznie rozwinąłem kompetencje społeczne i miękkie,
- udoskonaliłem umiejętność pracy w zespole (jako lider audycji jak i grający na pozycji pomocnika). :)
Logo
Praktykant ds. obsługi klienta
Echopoznania.pl
Podczas bezpłatnych praktyk w portalu internetowym Echopoznania.pl:
- przeprowadziłem wstępną selekcje CV praktykantów,
- asystowałem przy dwóch rozmowach rekrutacyjnych,
- wykonywałem zadania z zakresu telemarketingu i emarketingu,
- pozyskiwałem klientów,
- asystowałem przy organizacji konkursu projakościowego.

Obowiązki:
- telefoniczny oraz mailowy kontakt z klientem indywidualnym i biznesowym.
EFEKT
Mobilny Doradca Finansowy, doradca klienta w branży usług finansowych
Praca na umowę zlecenie polegająca na:
- kontakcie telefonicznym z klientem indywidualnym,
- spotkaniach z klientem indywidualnym,
- wykonywaniu analiz finansowych,
- prezentacji narzędzi finansowych,
- sprzedaży narzędzi finansowych.

Obowiązki:
- kontakt z klientami i rozwiązywanie (ewentualnych) problemów,
- realizacja zamówień,
- przygotowanie towaru do odbioru.

Nauczyłem się:
- samodzielności
Super Siódemka Sp. z o.o.
Konsultant ds. obsługi klienta i magazynu
Praca dorywcza wakacyjna (2006 i 2007) polegająca na:
- przygotowaniu towaru dla klientów indywidualnych,
- przygotowanie towaru dla sklepów,
- kontakcie z klientami i odbiorze zamówień,
- pełnej obsłudze sprzedażowej klientów.

Obowiązki:
- kontakt z klientami i rozwiązywanie (ewentualnych) problemów,
- realizacja zamówień,
- przygotowanie towaru do odbioru.

Zacząłem:
- aktywnie słuchać klienta,
- rozumieć potrzeby i problemy klienta,
- pracować w grupie,
- organizować swój czas pracy,
- organizować wykonywane przez siebie zadania zgodnie z priorytetami firmy.
h&m
Pracownik magazynu w branży odzieżowo-tekstylnej
H&M
Praca dorywcza na umowę zlecenie polegająca na przygotowaniu towaru wysyłanego do sklepów.

Obowiązki:
- szybka realizacja zamówień sklepów,
- przygotowanie towaru do wysyłki.

Szkolenia i kursy

"Polish-American Leadership Academy" (2012)
"Pierwszy krok we własny biznes" (2012)
i inne liczne szkolenia z organizacji czasu, negocjacji, kontaktu z klientem oraz umiejętności sprzedażowych
Certyfikowany specjalista Marketing Automation Sales Manago
Certyfikowany specjalista Google Adwords (Certyfikat z reklam AdWords w sieci wyszukiwania, Certyfikat z reklam wideo AdWords, Certyfikat z reklam AdWords w Zakupach Google, Certyfikat z reklam AdWords w sieci reklamowej, Certyfikat z reklam mobilnych AdWords).
Certyfikat Google Analytics
Szkolenie Facebook PRO

Edukacja

Logo
Pedagogika, doradztwo zawodowe i personalne, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
Pedagogika, doradztwo zawodowe i personalne, licencjackie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne i Społeczne, Filologia Polska, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
MISH (zajęcia z Filozofii ogólnej, Psychologii, Kognitywistykii, Filologii Polskiej, Socjologii), licencjackie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Human Resources/Zasoby ludzkie
Rekrutacja/Employer Branding
Internet/e-Commerce/Nowe media
E-marketing/SEM/SEO
Internet/e-Commerce/Nowe media
Media społecznościowe
Internet/e-Commerce/Nowe media
Sprzedaż/e-Commerce
Internet/e-Commerce/Nowe media
Inne

Zainteresowania

autostop, psychologia pracy i organizacji, blogi SEM i SEO, nauka programowania, nauka testowania, nauka Big Data, taniec

Organizacje

Koło studentów MISHiS
Koło Hermeneutyczne UAM

Współorganizowałem cztery konferencje naukowe (m. in. "Filozofia i literatura" czy "Hermeneutyki Sensu") oraz współorganizowałem liczne spotkania z polskimi i zagranicznymi naukowcami ("Seminaria humanistyczne").
Sam występowałem z autorskimi referatami na ponad 20 konferencjach naukowych.

Inne

Certyfikowany specjalista Marketing Automation
Certyfikowany specjalista Google Adwords (Certyfikat z reklam AdWords w sieci wyszukiwania, Certyfikat z reklam wideo AdWords, Certyfikat z reklam AdWords w Zakupach Google, Certyfikat z reklam AdWords w sieci reklamowej, Certyfikat z reklam mobilnych AdWords).
Certyfikat Google Analytics
Znajomość Yandex Metrica
Więcej informacji na moim profilu publicznym LinkedIn: www.linkedin.com/in/marekboratynski1988.

2013-2014 - Organizowałem liczne warsztaty dla licealistów przy Instytucie Filologii Polskiej UAM. Część z nich prowadziłem lub współprowadziłem. W zakres moich obowiązków wchodziła organizacja, koordynacja i prowadzenie warsztatów. Oprócz tego zajmowałem się podtrzymywaniem kontaktu z zainteresowanymi licealistami i wyszukiwaniem chętnych (i posiadających predyspozycję, oraz wiedzę) do wolontaryjnego prowadzenia warsztatów. Przygotowałem i wygłosiłem ponad dwadzieścia autorskich referatów naukowych.

Grupy

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
Automatyka
Automatyka
Dla wszystkich zainteresowanych automatyką.
ELEKTRO Współpraca
ELEKTRO Współpraca
Grupa zrzeszająca pracowników handlu produktami elektrotechnicznymi i automatyki na terenie Polski
elektroonline.pl
elektroonline.pl
Grupa osób związanych z branżą szeroko pojętej elektryki od automatyki, elektroniki, elektrotechniki przez energetykę po informatykę i telekomunikację.
Elektrotechnika
Elektrotechnika
Projektanci i wykonawcy instalacji elektrycznych i teletechnicznych
Giełda Pracy
Giełda Pracy
Grupa dla szukających pracy.
GL - Szukam pracy
GL - Szukam pracy
Forum dla osób poszukujących pracy.
HANDLOWCY
HANDLOWCY
Handlowcy, doradcy, managerowie. Zwał jak zwał. Grupa dla wszystkich sprzedających i budujących relacje z klientem.
HANDLOWCY W POLSCE
HANDLOWCY W POLSCE
ZAPRASZAM WSZYTSKICH LUDZIKOW ZE SPOLECZNOSCI GOLDENLINE ALE SZCZEGOLNIE SPRZEDAWCOW HANDLOWCOW KAZDEGO TOWARU RZECZY ITD.
Jak zostać trenerem biznesu
Jak zostać trenerem biznesu
Grupa dla wszystkich tych, którzy myślą o pracy trenera...
Kariera inżyniera
Kariera inżyniera
Grupa zrzeszająca inżynierów chcących rozwijać swoje kariery !
Kartony, pudełka, blistry i inne wynalazki
Kartony, pudełka, blistry i inne wynalazki
Pracujesz na codzień projektując kartoniki? Uwielbiasz tworzyć formy przestrzenne z płaskiej kartki? Twoje hobby to modelarstwo kartonowe? Łączysz design 2D z 3D? Ta grupa jest dla Ciebie :)