Języki
angielski
dobry
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Export Sales Director
2008 - 2010 - Dział Krajowy
2010 - obecnie - Dział Zagraniczny (cykliczny rozwój i wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych)
Zakres działań:
- project management - wdrożenie nowych systemów dla działów sprzedaży (Microsoft Dynamics AX oraz Comarch XL - specyfikacja wymagań i funkcjonalności)
- tworzenie stabilnej sieci odbiorców
- odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe podległego działu
- zarządzanie zespołem handlowym (15 osób)
- tworzenie polityki sprzedaży związanej z wyznaczaniem celów finansowych i pozafinansowych
- kształtowanie polityki cenowej
- rozwój działu sprzedaży
- sporządzanie raportów miesięcznych/ kwartalnych/ rocznych na potrzeby Zarządu
- kontrola spływu należności
- negocjacje z kluczowymi klientami w zakresie stałych kontraktów (rynki UE oraz rynki wschodnie)
- obsługa i współpraca z kluczowymi klientami
- uczestnictwo w targach branżowych i spotkania z klientami kluczowymi
- aktywne uczestnictwo w kształtowaniu portfolio firmy (propozycje wprowadzenia produktów do sprzedaży zgodnie z zapotrzebowaniem klientów)
- kontrola kosztów i budżetowanie
- zapewnienie obsługi administracyjnej wewnątrz firmy
Sukcesy:
- wzrost sprzedaży zgodny z nałożonymi planami przez Zarząd
- wzrost zatrudnienia o 50% w przeciągu kwartału
- reorganizacja struktury działu - podział na zespoły względem rynków międzynarodowych
- opracowanie ścieżki kariery i systemu motywacyjnego dla pracowników
- utrzymanie stałego zespołu specjalistów
2010 - obecnie - Dział Zagraniczny (cykliczny rozwój i wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych)
Zakres działań:
- project management - wdrożenie nowych systemów dla działów sprzedaży (Microsoft Dynamics AX oraz Comarch XL - specyfikacja wymagań i funkcjonalności)
- tworzenie stabilnej sieci odbiorców
- odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe podległego działu
- zarządzanie zespołem handlowym (15 osób)
- tworzenie polityki sprzedaży związanej z wyznaczaniem celów finansowych i pozafinansowych
- kształtowanie polityki cenowej
- rozwój działu sprzedaży
- sporządzanie raportów miesięcznych/ kwartalnych/ rocznych na potrzeby Zarządu
- kontrola spływu należności
- negocjacje z kluczowymi klientami w zakresie stałych kontraktów (rynki UE oraz rynki wschodnie)
- obsługa i współpraca z kluczowymi klientami
- uczestnictwo w targach branżowych i spotkania z klientami kluczowymi
- aktywne uczestnictwo w kształtowaniu portfolio firmy (propozycje wprowadzenia produktów do sprzedaży zgodnie z zapotrzebowaniem klientów)
- kontrola kosztów i budżetowanie
- zapewnienie obsługi administracyjnej wewnątrz firmy
Sukcesy:
- wzrost sprzedaży zgodny z nałożonymi planami przez Zarząd
- wzrost zatrudnienia o 50% w przeciągu kwartału
- reorganizacja struktury działu - podział na zespoły względem rynków międzynarodowych
- opracowanie ścieżki kariery i systemu motywacyjnego dla pracowników
- utrzymanie stałego zespołu specjalistów
Kierownik Działu Handlowego
- kierowanie działem handlowym
- kontrola spływu należności
- nadzór nad obsługą klientów przez dział handlowy
- wycena towarów
- sporządzanie raportów sprzedażowych
- realizacja planów sprzedaży
- analiza rynku pod kątem sprzedaży
- obsługa kluczowych klientów firmy, negocjacje handlowe
- zapewnienie odpowiednich narzędzi sprzedaży dla działu handlowego (promocje dla kontrahentów)
- sporządzanie umów kredytowych
- kontrola spływu należności
- nadzór nad obsługą klientów przez dział handlowy
- wycena towarów
- sporządzanie raportów sprzedażowych
- realizacja planów sprzedaży
- analiza rynku pod kątem sprzedaży
- obsługa kluczowych klientów firmy, negocjacje handlowe
- zapewnienie odpowiednich narzędzi sprzedaży dla działu handlowego (promocje dla kontrahentów)
- sporządzanie umów kredytowych
Specjalista ds. Sprzedaży
- pozyskiwanie i obsługa kontrahentów z branży GSM
- realizacja miesięcznych planów sprzedaży
- obsługa działu handlowego
- prowadzenie zestawień handlowych
- kontrola spływu należności
- koordynacja zamówień towarowych
- realizacja miesięcznych planów sprzedaży
- obsługa działu handlowego
- prowadzenie zestawień handlowych
- kontrola spływu należności
- koordynacja zamówień towarowych
Referent ds. Sprzedaży
- aktywne pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie długofalowych, pozytywnych relacji biznesowych
- obsługa kluczowych klientów
- sporządzanie ofert handlowych
- negocjowanie warunków współpracy oraz nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji zamówień
- wystawianie faktur VAT, sporządzanie raportów sprzedażowych, raportów kasowych, sporządzanie SADów (wprowadzanie dostaw)
- analiza sprzedaży
- zamówienia zakupu
- dbanie o terminowy spływ należności
- obsługa kluczowych klientów
- sporządzanie ofert handlowych
- negocjowanie warunków współpracy oraz nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji zamówień
- wystawianie faktur VAT, sporządzanie raportów sprzedażowych, raportów kasowych, sporządzanie SADów (wprowadzanie dostaw)
- analiza sprzedaży
- zamówienia zakupu
- dbanie o terminowy spływ należności
Szkolenia i kursy
- Ekspansja na nowe rynki zagraniczne
- Zarządzanie zespołem handlowym - szkolenie oraz coachingi indywidualne
- Mapowanie procesów i tworzenie procesów w firmie handlowej
- Szkolenie okresowe BHP dla pracodawców i innych osób kierujących pracownikami (ważne do 2017 r.)
- Teoria zachowań nabywców w sprzedaży
- Zaawansowane techniki sprzedaży i kontaktów z klientami B2B i B2C
- Zasady prawidłowej komunikacji w kontakcie telefonicznym
- Zarządzanie zespołem handlowym - szkolenie oraz coachingi indywidualne
- Mapowanie procesów i tworzenie procesów w firmie handlowej
- Szkolenie okresowe BHP dla pracodawców i innych osób kierujących pracownikami (ważne do 2017 r.)
- Teoria zachowań nabywców w sprzedaży
- Zaawansowane techniki sprzedaży i kontaktów z klientami B2B i B2C
- Zasady prawidłowej komunikacji w kontakcie telefonicznym
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą