Maciej Hassa Mba

Dyrektor Zarządzający w Absolvent Consulting
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Właściciel
EB Unit
Logo
Dyrektor Zarządzający
Grupa Absolvent.pl - Absolvent Consulting
Tworzenie i realizacja strategii employer brandingowych opartych na employer value proposition i dostosowanych do potrzeb biznesowych klienta, wdrażanie zaprojektowanych działań w życie i ich ewaluacja to główne zadania , którymi żyjemy w Absolvencie.

Grupa Absolvent.pl łączy młodych kandydatów do pracy z właściwymi pracodawcami – profesjonalnie, z wykorzystaniem najnowszych technologii z uwzględnieniem prawdziwych potrzeb i motywacji obu grup.

W ramach Grupy Absolvent.pl rozwijamy:
- Absolvent.pl – największą platformę rekrutacyjną dla studentów i młodych absolwentów;
- Absolvent Talent Days – największe i najbardziej prestiżowe targi pracy i praktyk dla studentów i młodych absolwentów w Polsce;
- Absolvent Consulting – agencję specjalizującą się w doradztwie strategicznym w obszarze HR i EB;
- Stypendium z Wyboru – ogólnopolski program stypendialny, pomagający zrealizować zawodowe i edukacyjne marzenia młodych ludzi;
- Mentor Kariery – największy ogólnopolski przewodnik po TOP Pracodawcach w Polsce.

Co zrobimy dla Twojej firmy?
- Pomożemy Ci dotrzeć do najlepszych młodych kandydatów, wykorzystując najbardziej skuteczne kanały online i offline.
- Wesprzemy Cię w przygotowaniu strategii employer brandingowej oraz w budowaniu Twojego wizerunku jako pożądanego pracodawcy.

Do kogo kierujemy ofertę?
Naszymi klientami są duże korporacje z listy TOP 500, a także wszystkie firmy, które w przemyślany sposób chcą budować swój wizerunek pracodawcy wśród studentów i absolwentów.
Santander Bank Polska
Ekspert Employer Brandingu
Podczas mojej, stosunkowo krótkiej, pracy w Banku Zachodnim WBK przygotowałem dla tej organizacji strategię employer brandingową na najbliższe lata oraz opracowałem employer value proposition.
Grupa PZU
Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy
• Strategia EB – tworzenie i zarządzanie działaniami. Awans w rankingu Pracodawca Roku AIESEC z 36. na 5. miejsce w trzy lata oraz z 56. na 10. w rankingu Universum;
• Marketing – tworzenie, realizacja i rozliczanie efektów kampanii EB. M.in.: „Kura” i „Thor”;
• EVP - przygotowanie i wdrożenie Employer Value Proposition;
• Budżet – planowanie i wydatkowanie wielomilionowego budżetu;
• Rekrutacja – przygotowanie i zarządzanie programem staży i praktyk – ponad 300 przyjętych osób w trzy lata – 60 proc. zostało w PZU po stażu lub praktyce;
• Facebook, LinkedIn – stworzenie pierwszych w historii firmy profili społecznościowych. Dziś w kategorii HR w Polsce oba są w pierwszej piątce największych i najbardziej aktywnych (dane Sotrender 2015 - marzec);
• Badania – opracowanie i wdrożenie systemu ewaluacji działań EB oraz badań grup docelowych – skuteczności działań EB (KPI’s);
• Publikacje prasowe – tematyka EB, motywacji i zaangażowania – m.in.: miesięcznik Benefit, Magazyn EB, HR Standard, Personel i Zarządzanie, Rzeczpospolita, Puls Biznesu;
• Internet – stworzenie i zarządzanie zakładką karierową na pzu.pl. W ciągu 3 lat blisko 10-krotny wzrost liczby odwiedzających. Aktualnie ponad 300 tys. wejść miesięcznie;
• Eventy – realizacja wielu spotkań wewnętrznych. M.in.: kilkuset osobowe spotkania top menadżerów, wielotysięczne pikniki dla wszystkich pracowników. Nagrody i wyróżnienia zarządu;
• Zaangażowanie – tworzenie programów podnoszących zaangażowanie pracowników. Wzrost o 9 p.p.;
• Nagrody i wyróżnienia - WDR 2014 - Bohaterowie HR w kategorii „Największy sukces HR”, EB Excellence Award – Doskonała Kampania Internetowa, EB Kreator - najlepsza kampania w social media 2014, EB Stars;
• Zespół – zarządzanie grupą 3 pracowników i 27 doradców i ambasadorów studenckich.
Grupa PZU
Lider Nurtu Komunikacji Wewnętrznej, projekt odświeżenia marki
• Komunikacja - przygotowanie i wdrożenie kompleksowej strategii komunikacji odświeżenia marki PZU skierowanej do grupy ponad 20 tys. pracowników i agentów;
• E-learning – przygotowanie i wdrożenie e-learningu w PZU. Pierwsze szkolenie przeszło 95 proc. uprawnionych;
• Portal wewnętrzny – budowa portalu informacyjnego dla pracowników;
• Przestrzeń biurowa - koordynacja zmiany wystroju wnętrza wybranych biur, budowa pierwszej siłowni dla pracowników;
• Wizytówki – przygotowanie procesu dystrybucji i projekt. Jednego dnia pracownicy i agenci (ponad 10 tys. wybranych osób) otrzymali wizytówki z nowym logiem;
• Paczka PZU - przygotowanie procesu dystrybucji i projekt. 23 tys. paczek na biurkach pracowników i agentów w ciągu jednego tygodnia;
• Wolontariat - przygotowanie koncepcji i wdrożenie wolontariatu pracowniczego w PZU;
• Zarządzanie pięcioosobowym zespołem.
Grupa PZU
Kierownik/Koordynator Zespołu Komunikacji Wewnętrznej – wybrane aktywności
• Gazeta wewnętrzna – redaktor naczelny wydawnictwa. Nakład 5-10 tys. sztuk miesięcznie oraz wydanie intranetowe.
• Intranet – zarządzanie treścią, funkcjonalnościami i rozbudowami portalu;
• Kodeks etyczny – przygotowanie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników PZU;
• CSR – udział w tworzeniu raportu społecznego PZU, wyróżnionego w VII edycji konkursu “Raporty Społeczne”. Raport przygotowano metodą The European Sustainability Reporting Association (ESRA);
• Ambasadorzy Marki – stworzenie i prowadzenie ponad 150 osobowej grup pracowników w całym kraju wspomagających działania komunikacyjne;
• Restrukturyzacje zatrudnienia – tworzenie i realizacja planów komunikacji;
• IPO – odpowiedzialność za część komunikacji wewnętrznej przy okazji debiutu giełdowego PZU SA;
• Zarządzanie grupą trzech pracowników.
Grupa PZU
Specjalista, Starszy Specjalista, Główny Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej
• Prasa wewnętrzna - przygotowanie i redakcja treści;
• Dostawcy – współpraca i zarządzanie pracą dostawców zewnętrznych;
• Plany komunikacji - tworzenie planów i strategii komunikacji projektów;
• Badania - udział w prowadzeniu badań skuteczności działań komunikacji wewnętrznej;
• Integracja - organizacja wyjazdów szkoleniowo-integracyjnych dla pracowników;
• Chaty - prowadzenie i organizacja chatów. M.in. z członkami zarządów PZU. Rozwój nowych kanałów komunikacji – np. sms;
• Raporty roczne – nadzór nad przygotowaniem marketingowych raportów rocznych firmy;
• Filmy korporacyjne – nadzór nad przygotowaniem filmów korporacyjnych.
Logo
Różne stanowiska
Poprzednie firmy i doświadczenia
Dziennikarz – staże w redakcji Faktów (TVN) oraz TAI (TVP); Copywriter – staż w McCann-Erickson Polska (Zentropy Partners); Junior account manager – Partner of Promotions; Menadżer muzyczny – zespołu Konfuzz, Agenda, Plazmatikon; Menadżer restauracji – KOM (Katarzyna Figura), Stacja Rynek; Praca za granicą – Anglia, Irlandia prawie 2 lata – m.in. prowadzenie biura podróży i restauracji; Prezenter TV – autorski program w pierwszej polskiej TV; internetowej TV FLY (Eklektyczny bałagan).

Edukacja

Logo
General MBA, MBA
Politechnika Warszawska
Logo
CSR – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
Logo
Media marketing and PR, magisterskie
University of Warsaw

Specjalizacje

Human Resources/Zasoby ludzkie
Rekrutacja/Employer Branding
Human Resources/Zasoby ludzkie
Szkolenia/Rozwój
Human Resources/Zasoby ludzkie
Wynagrodzenia i benefity

Zainteresowania

Narciarstwo – licencjonowany instruktor PZN; Bieganie – czas na 5 km 20 minut, 10 km 45 minut, 21 km - 1h 37 minut; Piłka nożna – Najwyższy osiągnięty poziom: III liga (Gwardia Warszawa); Polska muzyka hip-hopowa – w 2004 r. w Sony Music Polska wydałem płytę: Agenda, Coś do zrobienia.

Organizacje

Działalność społeczna: Wolontariat – pomysłodawca i realizator wielu akcji wolontariackich; Członek Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej "Mokotów Residence"; Członek Komisji Rewizyjnej PZU Sport Team.

Inne

Sukcesy, osiągnięcia, publikacje: Wykładowca na studiach EB na Akademii Leona Koźmińskiego. Przedmioty: podstawy zarządzania komunikacją wewnętrzną i kierunek zmian i najnowsze trendy w EB; Wykładowca na studiach dla HRBP-ów na Akademii Leona Koźmińskiego – EB; Publikacje prasowe dotyczące tematyki EB, motywacji i zaangażowania – m.in.: miesięcznik Benefit, Magazyn EB, HR Standard, Personel i Zarządzanie, Rzeczpospolita, Puls Biznesu; Prelekcje dotyczące tematyki EB – m.in. EB na Stadionie, Brunch EB, konferencje Pulsu Biznesu; Liczne nagrody i wyróżnienia branżowe - WDR 2014 - Bohaterowie HR w kategorii „Największy sukces HR”, EB Excellence Award – Doskonała Kampania Internetowa, EB Kreator - najlepsza kampania w social media 2014, EB Stars i inne; Zbudowanie w 3 lata employer brandingu w PZU potwierdzone awansem w rankingu Pracodawca roku AIESEC z 36. na 5. w 3 lata czy w rankingu Universum z 56. na 10.

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.