Łukasz Zieliński

Program Manager
Kraków, małopolskie

Umiejętności

Zarządzanie klientami Agile APQP motoryzacja Analiza biznesowa Strategia biznesowa Zarządzanie zmianą Elektronika Angielski Niemiecki Negocjacje międzynarodowe ISO9001 Auditor Kaizen Lean Management Lean Manufacturing Zarządzanie Marketing Strategia marketingowa PPAP Project Management Zarządzanie jakością Zarządzanie projektami programistycznymi Przywództwo w zespole Technologia TQM 5S 8D Problem Solving Zarządzanie zespołem ISO/TS 16949 Kontrola jakości Kierowanie zespołem Prawo jazdy kat B kontakt z klientem zewnętrznym QRQC, PDCA, FTA kierowanie zespołem, kontakty z klientami i dostawcami, negocjacje

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

VALEO Autosystemy  Sp. z o.o.
Senior Project Manager
VALEO Autosystemy  Sp. z o.o.
Program Manager
VALEO Autosystemy  Sp. z o.o.
Project Manager
Logo
Quality Front Office (Ford/Volvo/Jaguar/Land Rover/Mazda/Opel)
Valeo GmbH - Motorkühlsysteme, Stuttgart Germany
1) Main contact in Quality network between dedicated customers (Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Mazda) and production plants (Poland, France)
2)Coordinate development of the new projects and the modifications of existing products(plant in Poland and plant in France) - Project Management
3) Follows-up of the customer’s satisfactions level and quality issues.
4) Follows-up of the warranty situation and leads all necessary actions for it's improve. Participate to Warranty analysis and negotiations with the dedicated customers, Diffusion and analyze “ Extract of Warranty Parts in the field “ given by the customer and consolidate the cost for provision
5) Interface between Customer and Project Team for Quality. Main contact of the Quality Project Team Members (MEP) working with dedicated customers and explains internally documentation requirements (APQP, MSA, Q1 standards, FTA, 8D, FMEA, …).
6) With the support of the Quality Front Office Team, validate initial sample files prepared by production plants and present it to the customer.
7) Support production plants for specifics demands or problems (deviation requests, customer claims …)
8) With the support of the Quality Front Office Team, prepare plants for Customer audits (process, system…), according to the Customer standards.
9) Drives and participates to the warranty returns meetings organized by customers and supervise warranty analysis with help of the production plants.
10) Prepare and coordinate working meetings between plants and customer.
Logo
Quality Front Office Engineer (Ford / Volvo)
Valeo Engine Cooling \(Skawina / Goteborg Sweden\)
1) Main contact in Quality network between dedicated customers (Ford, Volvo) and production plants (Poland, France)
2) Follows-up of the customer’s satisfactions level and quality issues.
3) Follows-up of the warranty situation and leads all necessary actions for it's improve. Participate to Warranty analysis and negotiations with the dedicated customers, Diffusion and analyze “ Extract of Warranty Parts in the field “ given by the customer and consolidate the cost for provision
4) Supports and coordinate development of the new products and the modifications of existing products.
5) Interface between Customer and Project Team for Quality. Main contact of the Quality Project Team Members (MEP) working with dedicated customers and explains internally documentation requirements (APQP, MSA, Q1 standards, FTA, 8D, FMEA, …).
6) With the support of the Quality Front Office Team, validates the initial samples file prepared by production plants and presents it to the customer.
7) Support of the production plants for specifics demands or problems (deviation requests, customer claims …)
8) With the support of the Quality Front Office Team, prepare plants for Customer audit (process, system…), according to the Customer standards.
9) Drives and participates with the Customer to the warranty returns comex and supervises the analysis of products with help of the production plants.
10) Prepares and coordinates the working meetings between plants and customer.
Valeo Autosystemy
Project Quality Engineer
1. Analiza wymagań klienta (VW, Nissan, Renault, PSA) i opracowywanie planu jakości projektu
2. Opracowywanie planów kontroli, planów walidacyjnych próbki początkowej, zapewnienie ich wewnętrznej akceptacji oraz przedstawienie klientom w celu zatwierdzenia IS
3. Uczestniczenie w grupach projektowych w czasie rozwijania produktu
4. Kontrolowanie walidacji i koordynowanie realizacji działań korygujących
5. Weryfikowanie gotowości produkcji pre-seryjnej i seryjnej
6. Kontrola prób oraz procesu produkcyjnego, zatrzymanie wysyłki lub produkcji w przypadku ryzyka jakościowego,
7. Analiza: PPM, TLR, próbek po testach, reklamacji przy użyciu narzędzi i metod jakościowych tj; 8D, FMEA, FTA, PDCA, SPC, Kaizen, 5W2H, Pareto,
8. Kontakt z klientem podczas wdrażania produktu
9. Przygotowywanie i uczestniczenie w auditach wewnętrznych oraz auditach klienta

1. Analyzing of customer requirements (VW, Renault Nissan, PSA) and preparation of Project quality plan
2. Preparation of: control plans for new products, validation plans for initial samples, internal acceptance for production and presenting IS to customers for acceptation
3. Participation In Project work groups during development of the Project
4. Supervising of product validation according to customer requirements
5. Verification readiness for serial and pre-serial production
6. Control and supervising of production trails,
7. Analyzing of : PPM,TLR, samples after tests, trials, customer claims by using such quality tools as 8D, FMEA, FTA, PDCA, SPC, Kaizen, 5W2H, Pareto,
8. Contact with customers during Project development
9. Preparation and participation In internal audits and customer audits
Valeo Autosystemy
Customer Quality Engineer
1. Kontakt z klientem (Opel, SAAB, Vauxhall, VW, Mercedes, Audi, BMW, Ford, Volvo, Toyota, Skoda, Fiat, Peugeot, Citroen, Renault, Dacia)
2. Zapewnienie i nadzorowanie działań korygujących dla wszystkich zewnętrznych problemów jakościowych na linii klienta.
3. Rejestrowanie i nadzorowanie rozwiązywania problemów klienta, wykonywanie pierwszej analizy, komunikacja z klientem zgodnie z wymaganiami (FTA ,8D)
4. Wizyty w zakładach klienta ,centrach gwarancyjnych dla: zebrania danych, reakcji na problemy jakościowe oraz rozwiązywanie problemów gwarancyjnych.
5. Organizowanie i współudział w analizach zwrotów gwarancyjnych klienta (COMEX).
6. Zarządzanie bazą danych problemów jakościowych i gwarancyjnych w zakładzie.
7. Przygotowanie oraz udział w auditach klientów.
8. Animowanie działań prewencyjnych w celu wyeliminowania zwrotów z linii klienta lub zwrotów gwarancyjnych.
9. Pomiar satysfakcji klienta.
10 Analiza zwrotów gwarancyjnych oraz udział w rozwiązywaniu problemów gwarancyjnych.
11. Przygotowanie raportów jakościowych.
12. Analiza niezawodności wyrobów (Weibull).

1. Contact with such customers as: Opel, SAAB, Vauxhall, VW, Mercedes, Audi, BMW, Ford, Volvo, Toyota, Skoda, Fiat, Peugeot, Citroen, Renault, Dacia.
2. Assurance and supervising implementation of corrective actions in customer plants for all quality problems (claims)
3. Registering and supervision of customer’s problems solving, preparation of first analysis, communication with customers
4. Visiting customer plants, warranty centers to collect data, react and solve quality and warranty problems
5. Organization and cooperation In warranty analysis at customer plants (COMEX)
6. Management of quality/warranty problems database
7. Preparation and participation In customer audits
8. Supervising of preventive action to eliminate customer Line or warranty returns
9. Customer satisfaction analysis
10 Warranty analysis of returned parts from the field and participation In warranty problem solving groups
11. Preparation of quality reports
12. Product reliability analysis (Weibull).
Valeo Autosystemy
Asystent Jakości w platformie skraplaczy
Valeo Autosystemy
Asystent w dziale Logistyki

Szkolenia i kursy

1. Certyfikat Asystenta systemu zarządzania jakością wydany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A.
2. Certyfikat Auditora wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000
3. Certyfikat ukończenia kursu Lean Manufacturing wydany przez University of Kentucky oraz Politechnikę Wrocławską
4. FMEA - Failure Mode and Effect Analysis
5. Statystyczne sterowanie procesem SPC (Statistical Process Conrol).
6. Ukończony kurs CISCO CCNA(Cisco Certified Network Associate)
7. GD&T

Edukacja

Logo
Międzynarodowy system zarządzania jakością wg norm ISO 9000, studia podyplomowe
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Logo
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, magisterskie
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki

Specjalizacje

Inżynieria
Motoryzacja
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości

Zainteresowania

piłka nożna, motoryzacja, żużel, grafika komputerowa, kino, muzyka

Grupy

Auto Moto Praca
Auto Moto Praca
Grupa zrzeszająca poszukujących pracy i poszukujących Pracowników do pracy w branży motoryzacyjnej. Jesteś Headhunterem poszukującym ludzi w branzy auto-moto, inżynierem, mechanikiem, znasz branże mo
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
Cisco
Cisco
O sprzęcie i konfiguracji tegoż.
CYTATY
CYTATY
Najrozmaitsze aforyzmy, cytaty, złote myśli, "myśli nieuczesane" - jeśli znasz coś ciekawego przystąp do grupy i daj poznać innym.
Jakość
Jakość
Grupa osób związanych z zarządzaniem jakością, a także środowiskiem i bezpieczeństwem w organizacjach oraz auditowaniem systemów.
LinkedIn
LinkedIn
LinkedIn @ GoldenLine Gruopa skupia użytkowników międzynarodowego serwisu społecznościowego "Linked In" moderator: http://www.linkedin.com/in/MarekHelinski
Motoryzacja
Motoryzacja
Grupa miłośników czterech kółek :)
Personal Brand
Personal Brand
Personal Brand, czyli Marka Osobista. Zarządzanie rozwojem swojej kariery poprzez zarządzanie marką osobistą.
Zarządzanie Jakością
Zarządzanie Jakością
Grupa dla osób zawodowo zajmujących się zarządzaniem jakością (m.in. konsultantów, trenerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością)
Żużel
Żużel
Ekstremalny sport i za to go kochamy...