Łukasz Orliński

Łukasz Orliński

Manager Sprzedaży B2B
Gliwice, śląskie

Umiejętności

B2B Chemistry Coatings Sprzedaż B2B Zarządzanie produktem Biegły angielski Powłoki lakiernicze praca w zespole i kierowanie zespołem Pakiet MS Offfice Farby i lakiery

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Becker Farby Przemysłowe Sp.  z o.o., Tarnów
Sales Manager Industrial Coatings
• Osobiście prowadziłem kluczowych klientów i kluczowe projekty poprzez bezpośrednie kontakty na różnym szczeblu organizacji klienta, prezentacje firmy oraz produktów, prowadzenie negocjacji handlowych.
• Prowadziłem projekty sprzedażowe związane ze zdobywaniem nowych klientów. Planowałem ich harmonogram, nadzorowałem i koordynowałem działania poszczególnych działów i osób
• Współtworzyłem strategię marketingową firmy m.in. poprzez badania rynkowe oraz definiowanie priorytowych projektów w poszczególnych segmentach.
• Byłem odpowiedzialny za wynik finansowy działu Industrial Coatings; planowałem i egzekwowałem wykonanie budżetu sprzedaży oraz zajmowałem się kontrolą kosztów.
• W latach 2005-2014 zarządzałem 5 osobowym zespołem przedstawicieli handlowych.
• Brałem udział w próbach technicznych i wymalowaniach reklamacyjnych.
BOC Gazy Sp. z o.o.
Product Manager
• • Nadzorowałem sprzedaż czynników chłodniczych (12 000 000 PLN/rok).
• Kontrolowałem działania przedstawicieli handlowych na podległym mi rynku (zależność funkcjonalna)
• Sprzedaż osobista – funkcja Key Account Managera.
• Współkreowałem wizerunek firmy poprzez publikacje artykułów branżowych, udział w targach i organizacje dorocznych sympozjów.
• Planowałem portfolio produktów, byłem odpowiedzialny za politykę cenową czynników chłodniczych, współpracowałem z dostawcami.
• Uczestniczyłem w pracach Fundacji Ochrony Warstwy Ozonowej PROZON. Od 1999 r. w charakterze Członka Zarządu Fundacji.

Szkolenia i kursy

Profesjonalny Manager (Kalkstein)
Sprzedaż osobista (Neuman Institute)
Negocjacje w biznesie (Neuman Institute)
Sprzedaż profesjonalna (Centrum Promocji Kadr Konstancin Jeziorna)
PEP wyznaczanie celów, motywowanie i ocena pracowników (szkolenie wewnętrzne Praxair)
Etyka w businessie (szkolenie wewnętrzne Beckers)
The Sustainability Journey- (szkolenie wewnętrzne Beckers)
First Certificate in English (ocena końcowa B)
Podstawy jakości (BOQ)

Edukacja

Logo
Zarządzanie Marketingowe Przedsiębiorstwem, studia podyplomowe
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Logo
Technologia Chemiczna, magisterskie
Politechnika Śląska w Gliwicach

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż
Inne

Zainteresowania

Sporty wodne: kajakarstwo górskie, żeglarstwo morskie, pływanie, windsurfing
Uprawnienia/Kursy: Jachtowy Sternik Morski; Marine Radio (SRC); Płetwonurek KDP/CMAS P1