Karol Jaworowski

export manager CIS, Baltics
Białystok, podlaskie

Języki

angielski
biegły
rosyjski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Ustronianka Sp. z o.o.
Export Manager CIS,Baltics
09.2010 – obecnie Ustronianka Sp. z o.o. (polska spółka, obroty powyżej 100 mln rocznie, jeden z
pięciu największych producentów wody i napojów w Polsce), Ustroń
Export Manager CIS, Baltics
-Planowanie, wdrażanie, monitorowanie efektywności przeprowadzanych działań ATL/BTL;
-Organizacja przepływu dokumentów finansowych pomiędzy partnerami, cotygodniowe raportowanie
i analizowanie rynku pomiędzy kadrą firm dystrybucyjnych oraz własną kadrą zarządzającą,
finalizowanie kontraktów;
- Bieżąca współpraca z kadrą zarządzającą dystrybutorów krajowych oraz lokalnymi agencjami
reklamowymi.
Osiągnięcia:
Zainicjowanie współpracy z dystrybutorami, zbudowanie silnej sieci dystrybucji, wprowadzenie na
rynki zagraniczne produktów:1) Litwa, Łotwa, Bułgaria - ekskluzywny dystrybutor - Maxima Grupe,
2) Białoruś – Enix 3)Estonia – Severi 4) Ukraina – Energy Ocean 5) Kaliningrad – Koeningtrade.
Wzrost sprzedaży eksportowej firmy Ustronianka o 57% (2010/2011).
MarketShare Sp. z o.o.
Business Development Manager, Kijów
09.2009 – 06.2010 MarketShare agencja reklamy (firma polska, P&A, obroty powyżej10 mln
rocznie , jedyna krajowa agencja reklamowa działająca na terytorium Ukrainy), Kijów
Business Development Manager
- Aktywny udział w planowaniu strategii, kampanii marketingowej dla klientów;
- Nadzór nad planowaniem, wykonaniem oraz monitorowaniem efektywności przeprowadzanych
promocji w kanałach ATL/BTL;
- Nadzór nad przygotowaniem i adaptacją reklam ATL dla klientów;
- Zarządzanie, finalizacja , nadzór oraz weryfikacja dokumentów finansowych wewnątrz i na zewnątrz
Firmy, bieżący kontakt z klientami oraz personelem agencji.
Osiągnięcia:
Nadzór nad „below-the-line” promo akcjami dla Seat Ukraine, Alfa Insurance Ukraine, SV Vodka,
Bacardi-Martini w latach 2009 – 2010. Współpraca z klientem oraz nadzór nad przeprowadzeniem
ATL media kampanii dla PZU Ukraina. W 2009 – 30% wzrost sprzedaży polis
Logo
Brand Development Manager, CIS ,Baltics - Biuro w Kijowie ( Ukraina )
Bacardi LTD ( Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o. )
07.2001 – 08.2009 Bacardi – Martini , Tradall Group (firma z kapitałem włoskim, obroty powyżej 3-4
mld $ rocznie, jeden z trzech największych producentów spirytusowych na świecie), Kijów,
Warszawa

12.2006 – 08.2009 Brand Development Manager- Białoruś, Mołdawia, Gruzja, Kazachstan, Ukraina

- Wdrażanie, nadzór oraz analiza strategii marketingowo-merchandising -owej w kanałach on/off
trade implementowanej przez kadrę zarządzającą dystrybutorów;
- Planowanie, opracowanie, wdrażanie polityki sprzedażowo-marketingowej poprzez efektywne
zarządzanie wydzieloną grupą menedżerską u lokalnych dystrybutorów oraz pracownikami agencji
reklamowych przydzielonych do poszczególnych projektów;
- Planowanie, wdrażanie, monitorowanie efektywności przeprowadzanych działań ATL/BTL;
- Organizacja przepływu dokumentów finansowych pomiędzy partnerami, cotygodniowe
raportowanie i analizowanie rynku pomiędzy kadrą firm dystrybucyjnych oraz własną kadrą
zarządzającą , finalizowanie kontraktów;
- Współpraca oraz codzienny kontakt z kadrą zarządzającą dystrybutorów krajowych oraz lokalnymi
agencjami reklamowymi.
Osiągnięcia:
Zaplanowanie oraz wdrożenie strategii marketingowych i merchandisingowych (ATL/BTL) dla
kluczowych marek (Martini i Bacardi) – 1,5 wzrost sprzedaży kluczowych marek w latach 2006-2009,
Wprowadzenie na rynki dystrybutorów nowego portfolio produktowego z segmentu Top Premium –
Bombay Gin, Dewar’s Whisky, Grey Goose Vodka. Inicjacja oraz koordynowanie działań Bacardi
Bartenders Academy w latach 2006-2009, projekt został oficjalnie zatwierdzony jako benchmark
dla pozostałych rynków dystrybucyjnych nadzorowanych przez koncern Bacardi Ltd. Tworzenie oraz
implementacja media kampanii dla marki Bacardi (ATL) – Bacardi zdobyło 2 pozycję w rankingu
świadomości marki wśród klientów ( segment alkoholi Premium ) w latach 06-00., Zaangażowanie w
pracę nad globalną strategią marketingową dla kluczowych marek w krajów CIS w ramach grupy
Bacardi Europe.
10.2005 – 11.2006 Horeca Manager, Region Wschód - Olsztyn, Białystok, Lublin, Bacardi-Martini Polska

07.2001 – 09.2005 Merchandising and Promotion Manager – Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina
- Wdrażanie, nadzór oraz analiza strategii marketingowo-merchandising -owej w kanałach on/off
trade implementowanej przez kadrę managerską dystrybutorów
- Planowanie, opracowanie oraz wdrażanie polityki sprzedażowo-marketingowej dla dystrybutorów
oraz agencji reklamowych;
- Planowanie, wdrażanie oraz monitorowanie efektywności przeprowadzanych działań ATL/BTL;
- Organizacja przepływu dokumentów finansowych pomiędzy partnerami, cotygodniowe
raportowanie i analizowanie rynku pomiędzy kadrą firm dystrybucyjnych oraz własną kadrą
zarządzającą , finalizowanie kontraktów;
- Współpraca oraz codzienny kontakt z kadrą zarządzającą dystrybutorów krajowych oraz lokalnymi
agencjami reklamowymi;
Osiągnięcia: Zaplanowanie oraz wdrożenie strategii marketingowych i merchandisingowych
dla kluczowych marek (Martini i Bacardi) – 2 wzrost sprzedaży kluczowych marek w latach 03-06
Inicjacja oraz koordynowanie działań Martini Bartenders Academy w latach 02-06. Projekt został
oficjalnie zatwierdzony jako benchmark dla pozostałych rynków dystrybucyjnych nadzorowanych
przez grupę Bacardi-Martini, tworzenie oraz implementacja media kampanii dla marki Martini oraz
Bacardi (ATL) – Martini zdobyło 1 pozycję w rankingu świadomości marki wśród klientów ( segment
alkoholi Premium ) w latach 02-06, Nadzór nad innowacyjnym programem sponsoringu dla marki
Martini w latach 03-06 – patronat Projektu “Adeaters Night” ( jedno z bardzo znaczących wydarzeń
dla ukraińskiej branży reklamowej – 6 godzinny pokaz najlepszych reklam w danym roku ,
Zaangażowanie w pracę nad globalną strategią marketingową dla kluczowych marek w krajach CIS w
ramach grupy Bacardi – Martini.

Szkolenia i kursy

Bacardi Rus, Moskwa - Techniki Negocjacyjne.
Bacardi GB, Londyn - Bacardi Marketing Way.

Edukacja

Logo
Psychologia Biznesu dla menadżerów, studia podyplomowe
Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie
Logo
Aspect ILS - TOEIC Business English, studia podyplomowe
Manhattan College , New York, USA
Logo
Marketing i Zarządzanie, magisterskie
Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie
Logo
Zarządzanie i Marketing, licencjackie
Politechnika Białostocka

Inne

Obsługa komputera: zaawansowana znajomość Microsoft Windows, MS Office, Lotus Notes
Czynne prawo jazdy kat A, B, T (od 1989)

Grupy

2 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej
b2b BUSINESS. Informacje, dyskusje, szkolenia
b2b BUSINESS. Informacje, dyskusje, szkolenia
Na tym forum nie zamieszczamy ogloszen businessowych. Jest przeznaczone do dyskusji najlepszych sposobow prowadzenia businessu na skale co najmniej hurtowa, lacznie z expansja na teren Unii. Wspolprac
Białystok
Białystok
Ludzie związani z Białymstokiem w jakikolwiek sposób - życiem, pracą, szkołą...
Biznes na terenie Ukrainy
Biznes na terenie Ukrainy
Pomoc w zalozeniue biznesu na terenie Ukrainy
Business Consulting
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
CV Expert HR bez cenzury
CV Expert HR bez cenzury
Kompleksowo wspieramy specjalistów i managerów w procesie wdrażania zmian zawodowych. Prowadzimy innowacyjne projekty outplacement kierowane do klientów biznesowych i indywidualny
CVexpert.pl
CVexpert.pl
Kompleksowo wspieramy specjalistów i managerów w procesie wdrażania zmian zawodowych. Prowadzimy innowacyjne projekty outplacement kierowane do klientów biznesowych i indywidualny
Kijów
Kijów
Grupa dla osób związanych z Kijowem ( praca,podróże,wspomnienia).
Przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość
Przedsiębiorcy, osoby przedsiębiorcze, współpraca biznesowa, przyjaciele biznesowi, rozwój osobisty i firmowy, pomoc, dotacje, biznesplany. Przedsiębiorczość
Rosyjski język biznesu
Rosyjski język biznesu
Język Rosyjski w sferze biznesu.
Sprzedaż
Sprzedaż
Grupa dla osób interesujących się praktykami sprzedażowymi, traktujących sprzedaż jako sztukę, mająca ciekawe doświadczenia w zakresie sprzedaży.
WSPÓŁPRACA  BIZNESOWA
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA
Grupa, w której można nawiązać kontakty handlowe, biznesowe. Zarekomendować siebie lub kogoś. Dla tych którzy chcą poszerzać swoje kontakty biznesowe http://www.goldenline.pl/grupa/networker