Jerzy Wasilewski

Prezes Zarządu & Dyrektor Generalny, Walmark/MBA Executive
Warszawa, mazowieckie

Doświadczenie zawodowe

Walmark
Prezes Zarządu & Dyrektor Generalny
Bezpośrednia odpowiedzialność za:
General management, funkcja Prezesa Zarządu, kreowanie i umiejętne implementowanie strategii firmy, leadership, zarządzanie kryzysem, dostarczenie zyskownego wzrostu, restrukturyzacja i zarządzanie zmianą, motywowanie,

Uzyskane efekty:
- Odwrócenie w ciągu pierwszego roku negatywnego trendu -13% odsprzedaży do konsumenta na wzrosty sprzedaży zgodnie ze wzrostem rynku +15%.
- Przeprowadzenie procesu zmian w funkcjonowaniu podległej spółki zwiększającej efektywność poprzez wzrost profitu o ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego.
- Skuteczne opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej budującej udziały rynkowe zarządzanych marek. Walmark jest piątym największym reklamodawcą branży Farmaceutycznej w Polsce.
Kompania Piwowarska S.A.
Dyrektor d/s Kluczowych Klientów
- Jako członek cross-funkcyjnego zespołu Commercial opracowywanie pięcioletnich strategii handlowych firmy w oparciu o analizę potencjału wzrostu Kategorii.
- Udział w opracowaniu nowego modelu dotarcia do rynku – „Route to Market” (dla wszystkich kanałów rynek tradycyjny, handel zorganizowany i HoReCa).
- Opracowywanie i monitorowanie budżetów, celów sprzedażowych i wskaźników jakościowych jako oceny poziomu implementacji przyjętej strategii.
- Udział w opracowaniu strategii re-launch marki Grolsch w Polsce – lider zespołu cross funkcyjnego.
- Udział w międzynarodowym zespole odpowiedzialnym za opracowanie i implementację wspólnej dla wszystkich krajów, strategii współpracy z sieciami handlu zorganizowanego.
- Opracowanie i wdrożenie nowego profilu kompetencyjnego dla podległego zespołu wraz z przygotowaniem programu wsparcia (edukacja, szkolenia).
- Zarządzanie zespołem tworzącym business unit do 100 osób, w tym 9 bezpośrednio (Menadżerowie zespołów Sprzedaży, KAM, Zarządzania Kategorią, Kontroli Kredytów, Logistyki, Rozwoju Biznesu, Kontroli Finansowej, HR i Trade Marketingu).
Kompania Piwowarska S.A.
Krajowy Kierownik ds. Kluczowych Klientów
- Opracowanie nowej polityki handlowej dla kanału handlu zorganizowanego:
- wdrożenie nowego modelu współpracy z Kluczowymi Klientami w oparciu o wspólnie ustalone cele, np. rozwój kategorii, wzrost efektywności, maksymalizację rentownej sprzedaży.
- Ustalenie budżetu i wskaźników jakościowych do oceny poziomu implementacji przyjętej strategii.
- Implementacja uzgodnionej z wybranymi klientami wizualizacji kategorii w oparciu o prowadzony projekt Zarządzania Kategorią.
- Udział w zespole odpowiedzialnym za opracowywanie i wdrażanie nowego mobilnego systemu informatycznego wspierającego raportowanie na potrzeby Kompani Piwowarskiej.
- Zapewnienie wysokich standardów pracy Kierowników ds. Kluczowych Klientów i Przedstawicieli poprzez realizację procesów rekrutacji, oraz nadzór nad programem szkoleniowym, coaching’owym.
- Zarządzanie zespołem do 7 osób (5 KAM i 2 JKAM).

Edukacja

Logo
Partnerzy: HEC Hautes Etudes Commercials Paris, LBS London Business School, , MBA
Business School of Warsaw – Executive MBA
Logo
Zarządzanie i Marketing, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Dział Transportu, inżynierskie
Politechnika Warszawska

Specjalizacje

Sprzedaż
Marketing/Reklama/Media

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
BPOSparrow
BPOSparrow
BPOSparrow – Centrum outsourcingu usług Contact Center. Zaprojektowane by spełniać oczekiwania, stworzone by trwać i zaspakajać najbardziej wymagających Klientów. Wspólnie dolecimy
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie