Rafał Krzyżański

Rafał Krzyżański E-commerce Manager

Temat: Czy firmy FMCG mogą reklamować się na listach zakupów?

Listonic (http://www.listonic.pl) proponuje reklamę na mobilnej liście zakupów. Reklama kontekstowa (max. 35 znaków) wyświetla się przy wybranych słowach kluczowych. I tak np. po dopisaniu do listy zakupów "kurczak" wyświetli się reklama "Najlepszy z Poldrobu". Taka reklama ma ogromną siłę, ponieważ potencjalny klient widzi ją w momencie wyboru produktu ze sklepowej półki.

konto usunięte

Temat: Czy firmy FMCG mogą reklamować się na listach zakupów?

Rafał K.:
Listonic (http://www.listonic.pl) proponuje reklamę na mobilnej liście zakupów. Reklama kontekstowa (max. 35 znaków) wyświetla się przy wybranych słowach kluczowych. I tak np. po dopisaniu do listy zakupów "kurczak" wyświetli się reklama "Najlepszy z Poldrobu". Taka reklama ma ogromną siłę, ponieważ potencjalny klient widzi ją w momencie wyboru produktu ze sklepowej półki.

Ilu użytkowników ma listonic.pl? Innymi słowy, ilu odbiorców będzie miała taka reklama?

Nie do końca rozumiem sens takie aplikacji. Cytując ze strony:
"Wszystkie twoje listy zakupów w jednym miesjcu" - tak, wszystkie lądują w jednym, zazwyczaj w koszu na śmieci.
"Listy zakupów są wszędzie z Wami, na dowolnym telefonie. Zawsze kiedy ich potrzebujecie" - generalnie potrzebne są one tylko w sklepie, a do tego wystarcza kartka i ołówek (nie ma co kopać się z tradycją).
"Wspólne listy dla rodziny, znajomych, firmy..." - o, dla firm to może mieć dobre zastosowanie!
"Badania dowodzą że ludzie planujący zakupy z listą wydają dużo mniej, niż Ci którzy decyzje zakupowe podejmują w sklepie." - ja też zawsze planuje zakupy z listy, ale problem w tym, że moja żona podchodzi do tego inaczej.
"Ułatwienie zakupów które robisz regularnie" - patrząc po sobie, mogę powiedzieć, że tak, co tydzień mam w 50% powtarzalność pozycji na liście zakupów... ale tylko 50%, więc np. powtarzalność całej listy byłaby dla mnie wręcz myląca.
"Dostępne na wielu serwisach i blogach kulinarnych pozawalają jednym kliknięciem zamienić przepis na listę składników w telefonie" - i to uważam, za super rozwiązanie, aczkolwiek, nie wiem jak to wygląda w praktyce.

Pomysł z reklamą niegłupi, a nawet całkiem całkiem, ALE... skuteczność takiej reklamy zależy też liczby jej odbiorców, to raz. Dwa (na podanym wyżej przykładzie), a co jeśli nie we wszystkich sklepach, nie na każdej półce znaleźć można wyroby "Poldrobu"? Teraz różni producenci sprzedają swoje produkty w różnych sieciach. Dodatkowo, są też wytwórcy, którzy produkują tylko na rynek lokalny (np. województwo) i sprzedają swoje produkty jednej, czy dwóm określonym sieciom. Czy jest jakieś rozwiązanie w aplikacji, które mierzy się z tym problemem?Piotr Kolas edytował(a) ten post dnia 20.01.11 o godzinie 16:33
Rafał Krzyżański

Rafał Krzyżański E-commerce Manager

Temat: Czy firmy FMCG mogą reklamować się na listach zakupów?

Po kolei:)
1. Listonic w tej chwili ma 75 000 zarejestrowanych użytkowników, którzy codziennie tworzą 500-700 list zakupów, na których dodawane jest ok. 7 000 produktów.

2. Listonic jest zawsze przy Tobie, nie musisz za każdym razem tworzyć nowej listy, nie pogniecie Ci się w kieszeni i nie ma obciachu chodzenia z kartką zagubionym wśród sklepowych półek.

3. Tradycja tradycją, ale wygoda zwycięży.

4. Każdą listę można współdzielić z innymi osobami, dodatkowo w czasie rzeczywistym widzimy, czy ktoś korzystający z tej samej listy wrzucił już produkty do koszyka.

5. Listę można wyciągnąć z archiwum i dowolnie ją zmodyfikować. Coś dodac i coś usunąć.

6. Zapraszam na http://www.mojewypieki.blox.pl tam można sprawdzić działanie przycisków Listonic w praktyce.

7. Jeśli chodzi o problem reklamodawców. Większość naszych użytkowników mieszka w dużych miastach i robi zakupy w supermarketach, gdzie jest większa szansa na obecność znanych marek. Rozwiązanie dla mniejszych producentów przygotowujemy, jednak obecnie oferta kierowana jest do największych producentów FMCG

konto usunięte

Temat: Czy firmy FMCG mogą reklamować się na listach zakupów?

Rafał K.:
Po kolei:)
1. Listonic w tej chwili ma 75 000 zarejestrowanych użytkowników, którzy codziennie tworzą 500-700 list zakupów, na których dodawane jest ok. 7 000 produktów.
7. Jeśli chodzi o problem reklamodawców. Większość naszych użytkowników mieszka w dużych miastach i robi zakupy w supermarketach, gdzie jest większa szansa na obecność znanych marek. Rozwiązanie dla mniejszych producentów przygotowujemy, jednak obecnie oferta kierowana jest do największych producentów FMCG

Hmm, to jednak... nieskonkretyzowany target group i dość mały w takim razie! Z drugiej strony +1 to też wzrost sprzedaży ;)
Ilu użytkowników dziennie kupuje w sieciach X, Y i Z majonez, by przekonać ich do kupna majonezu marki W? Czy dysponujecie takimi danymi, dodatkowo z informacją szczegółową nt. danje grupy i w określonym regionie/mieście?
6. Zapraszam na http://www.mojewypieki.blox.pl tam można sprawdzić działanie przycisków Listonic w praktyce.

Z chęcią wypróbuje, bo to rozwiązanie najbardziej mnie interesuje.

PS.
(..) nie ma obciachu chodzenia z kartką zagubionym wśród sklepowych półek.

E tam, tych wszystkich zagubionych, błąkających się z rozpaczą w oczach, pchajacych jedną ręką wózek, w drugiej dierżąc kartkę papieru łączy pewnego rodzaju braterstwo!... i fakt, że są żonaci ;) - to żadne obciach.
Rafał Krzyżański

Rafał Krzyżański E-commerce Manager

Temat: Czy firmy FMCG mogą reklamować się na listach zakupów?

Mały target w porównaniu z masą, która np. ogląda TVN:) Ale jest to już sporo osób, które głównie używają smartfonów, mieszkają w dużych miastach i korzystają z Internetu w telefonie komórkowym robiąc zakupy w hiper marketach, a to już robi się bardzo atrakcyjny target:D

Na podstawie statystyk możemy określić ile osób chce kupić Majonez, inaczej nie moglibyśmy prowadzić rozliczeń związanych z reklamą.

PS. Żona to skarb, a dzięki Listonicowi może łatwiej sterować mężem:) i bez obciachu...

Następna dyskusja:

Czy da się zaroboc w sieci ?




Wyślij zaproszenie do