konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Umowa to jedno, a regulamin danej promocji to drugie.
a stracony klient to trzecie... jak kiedyś mówiłem, to firmie powinno zależeć na kliencie, a nie odwrotnie...
Oba trzeba czytać.
Jak znam te sprawy, to oba są ogólnodostępne.

Pewnie... A prawo znasz na wylot? Przecież przepisy też są ogólnodostępne :P taka luźna dygresja:)

Eh.. to nie wiesz co podpisujesz?
Sorka, ale dla mnie to brak odpowiedzialności.
A potem są efekty jak właśnie na załączonym obrazku.

Prawa nie znam na wylot, lecz jeśli coś chcę/potrzebuję zrobić
to się dowiaduję wcześniej na dany temat możliwie najwięcej informacji.

Googla jeszcze nie zbanowali. :]

A jak nie ma info za wiele, to po prostu pytam i chcę jasnych odpowiedzi.
Proste :)

Poza tym jak napisał Łukasz..
Nieznajomość prawa/przepisów nie zwalnia z jego przestrzegania :)

Cóż więcej dodać?
Chyba nic.Marcin B. edytował(a) ten post dnia 20.12.09 o godzinie 14:52
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Hehe, wiedziałem że dostanę formułkę 'nie znajomość prawa nie usprawiedliwia jego nie przestrzegania'.

Kontynuując wątek prawa:

Mi chodziło Panowie, o to że większość z nas zna ogólne zasady, dobre zwyczaje i normy. Żyjemy wg. nich, ale nie studiujemy prawa w ramach przedmiotu obowiązkowego podczas obowiązkowej edukacji - przecież każdy powinien znać prawo? A jak jest na prawdę? Wychodzimy z założenia, że przekazane zasady, normy itd które przekazują nam rodzice i środowisko są właściwe - nie zagłębiamy się w konkretne paragrafy itd. Tak samo w opisanym przypadku. Nie ma napisane, że operator ma obowiązek poinformować, ale dobry zwyczaj mówi, że warto poinformować klienta o końcu umowy i dalszych konsekwencjach. To ja przynoszę do niego pieniądze a nie on do mnie. A tak traci klienta, pieniądze oraz potencjalnych dalszych klientów.

Panowie nie popadajmy w hipokryzję, że czytacie absolutnie wszystkie umowy? Na zakupione buty, nożyczki, toner do drukarki, wycieraczki do szyb, abonament telefoniczny - umowę gwarancyjno-reklamacyjną też?

Zamykając temat, należy czytać wszystkie umowy (te małe i te 250 stronicowe wraz załącznikami po 200 stron), żeby nie znaleźć się w opisanej sytuacji...

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Szczerze?
Ja czytam.. raz się wpakowałem na minę właśnie przez nieczytanie
i od tamtej pory czytam.

A co do operatorów.. nie powiadamiają, bo to są po prostu koszty dodatkowe,
które normalnie pewnie musiałyby być doliczane do faktur.

Tak, należy czytać.
Większość problemów bierze się ze zwykłego niedoinformowania.

A ja powiem, że jak np. dla mnie coś jest niejasne, to sobie
odpuszczam daną umowę. I z reguły nie żałuję :)
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

A co do operatorów.. nie powiadamiają, bo to są po prostu koszty dodatkowe,
które normalnie pewnie musiałyby być doliczane do faktur.

Koszt wysyłki maila/smsa z powiadomieniem (który wysyłany jest z automatu) to raczej nie duży 'wydatek', pomijam że sama papierkowa robota przy późniejszych odwołaniach itd. generuje o wiele większe koszty.

Koniec tematu.Daniel Kanka edytował(a) ten post dnia 20.12.09 o godzinie 16:21

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Panowie nie popadajmy w hipokryzję, że czytacie absolutnie wszystkie umowy? Na zakupione buty, nożyczki, toner do drukarki, wycieraczki do szyb, abonament telefoniczny - umowę gwarancyjno-reklamacyjną też?

Ja akurat czytam każdą, nawet taką co ma 250 stron - proszę o przesłanie jej na maila i żeby nie zabierać komuś czasu czytam w domu :) Lepiej nie otwierać mleka niż płakać nad jego rozlaniem :)

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Koszt wysyłki maila/smsa z powiadomieniem (który wysyłany jest z automatu) to raczej nie duży 'wydatek', pomijam że sama papierkowa robota przy późniejszych odwołaniach itd. generuje o wiele większe koszty.

Daniel, niestety koszt wysyłki jak to nazywasz "z automatu" wcale nie jest mały - ktoś musi wprowadzić Twoje dane do systemu, później musi dopilnować, żeby ta informacja została wysłana (a co jak zmienisz maila lub nr tel?). Nawet jeśli będzie to robił automatycznie jakiś program to on również kosztuje (i to niemało) więc jednak koszty są.

Nadal zgadzam się z Tobą, że PRZYZWOITOŚCIĄ była by informacja i uszanowanie klienta, ale tak jak pisałem wcześniej - szacunek do klienta to jeszcze nieczęsto spotykana "cecha" firm niestety i również niestety firmy nie mają obowiązku Cię informować o kończącej się promocji :(

Pzdr
K
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Krzysztof Pawłowski:
Daniel, niestety koszt wysyłki jak to nazywasz "z automatu" wcale nie jest mały - ktoś musi wprowadzić Twoje dane do systemu, później musi dopilnować, żeby ta informacja została wysłana (a co jak zmienisz maila lub nr tel?). Nawet jeśli będzie to robił automatycznie jakiś program to on również kosztuje (i to niemało) więc jednak koszty są.

jeżeli chodzi o wklepywanie danych, to te akurat są robione każdorazowo gdy podpisujesz umowę - czasy gdy bazy danych były na papierku minęły dość dawno :) - jedyne co to ew. pani wklepująca dane musiałaby zaznaczyć sposób powiadomienia. Umówmy się też, że nikt nie klika i nie drukuje każdorazowo faktury tylko to też robi automat via net więc kwestia dopisania obsługi wysyłki maila (interface'u w ostateczności można nie modyfikować, można z góry zapisać że wysyłka jest via mail). Jeżeli chodzi o wysyłka via sms, to nie wiem jak to działa - czy płaci się prowizję operatorom czy jak.

Odnośnie zmiany maila lub tel - a co jak zgubisz klucze od skrzynki na listy?:)

Tak naprawdę to nie byłoby to nic hiper drogiego w porównaniu do kosztów:
-wysyłki pocztą listu
-koperty
-wydruku
-papieru
-czasu spędzonego na rozważaniem wniosku o reklamacje/gwarancje itd.

W każdym razie, każdy wyraził tu swoje racje i poglądy. Cały temat będzie przestrogą/ostrzeżeniem/informacją dla innych:)

To wesołych!!! :)

Następna dyskusja:

Firma "Multimedia"




Wyślij zaproszenie do