Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: Zagraniczne konto a wypłata w bankomacie PL-problem...

Witajcie...

Czy możecie coś polecić na taką sytuację, bo mi już sił brakuje. Otóż klient posiada konto w banku w Norwegii. Tam spływa mu wynagrodzenie. Klient był na świeta w Polsce (jest Polakiem) i wypłacał w bankomacie e-card gotówkę. Chciał wypłacić 4000 zł i taką też kwotę podał w bankomacie, jako do wypłaty. Niestety nastąpił problem i bankomat wydał mu tylko 2500 zł. Klient pomyślał, że może ma jakiś limit załozony co do wypłat i sprawę zignorował. Po 3 tygodniach wrócił do Norwegii, zerknął na rachunek a tam obciążenie na kwotę ok 4000 zł jako wypłata z bankomatu w PL. Poszedł więc do swojego banku, gdzie mu powiedzieli, że to nie jest ich sprawa i aby zgłosił się do firmy obsługującej bankomat w PL. Zadzwonił więc do e-card, gdzie z kolei usłyszał, że musi złożyć reklamację w banku w którym ma konto i z którego pochodziła karta. Wiem też, że jeśli w PL się coś takiego zdarzy wystarczy złożyć reklamację telefoniczną, bankomat jest przeliczany i reklamacja rozpatrzona pozytywnie lub też nie. Czy mieliście taką sytuację i macie jakieś doświadczenia w takim temacie? Proszę o wsparcie...:)

konto usunięte

Temat: Zagraniczne konto a wypłata w bankomacie PL-problem...

Zlozylbym reklamacje pisemna i tu i tu. W Polsce kluczowe znaczenie moze miec tresc podpisanych pomiedzy firmami obslugujacymi bankomaty a bankami, takich umow nie ma raczej na poziomie miedzynarodowym i wowczas rzeczywiscie moze byc problem z jasnym uzyskaniem odpowiedzi przez telefon. Pisemna reklamacja bedzie zawierala od razu uzasadnienie lub przynajmniej bedzie dobrym przyczynkiem do dalszej dyskusji.

Przy okazji jesli mozesz to daj znac o jaki bank chodzi, moze byc na priv.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Zagraniczne konto a wypłata w bankomacie PL-problem...

IMHO to jednak jest sprawa banku, który wydał kartę. Facet otrzymał z bankomatu 2.500 zł a obciążono go kwotą 4.000 zł, korzystał z ich karty i to nie klient powinien rozstrzygnąć czyja to wina (karty czy bankomatu).

Następnie bank (wydawca karty) powinien zwrócić się z prośbą o wyjaśnienie do właściciela bankomatu. Ten ostatni reklamację rozpatruje pozytywnie (zwraca kasę) lub nie (sprawa może mieć dalszy ciąg).
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: Zagraniczne konto a wypłata w bankomacie PL-problem...

Robert S.:
IMHO to jednak jest sprawa banku, który wydał kartę. Facet otrzymał z bankomatu 2.500 zł a obciążono go kwotą 4.000 zł, korzystał z ich karty i to nie klient powinien rozstrzygnąć czyja to wina (karty czy bankomatu).

Następnie bank (wydawca karty) powinien zwrócić się z prośbą o wyjaśnienie do właściciela bankomatu. Ten ostatni reklamację rozpatruje pozytywnie (zwraca kasę) lub nie (sprawa może mieć dalszy ciąg).

Robert dokładnie tak i ja sądziłem, facet jednak twierdzi, że w Norwegii umywają recę i powiedzieli, że ma dochodzić prawdy w Polsce, więc albo im się nie chce tym zajmować albo mają jakieś inne wewnętrzne przepisy na taki stan rzeczy..
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Zagraniczne konto a wypłata w bankomacie PL-problem...

Mimo wszystko złożyłbym pisemną reklamację w banku, który wydał kartę, że wypłaciłem 2.500 zł a obciążono mnie kwotą 4.000 zł.
Obciążenie niezgodne z faktyczną wartością transakcji.

A gdyby wypłacał kasę np. w Meksyku lub w RPA to również miałby TAM wyjaśniać na czym polegał problem?

Jeżeli bank by mnie olał to napisałbym do właściciela bankomatu. Dodatkowo można też skontaktować się z organizacją płatniczą, która kartę wydała (pewnie VISA lub MC) i zapytać jak ww. sprawę załatwić.

ps
generalnie fatalnie, że facet od razu się sprawą nie zainteresował, wtedy byłoby łatwiej...Robert S. edytował(a) ten post dnia 12.01.11 o godzinie 15:02



Wyślij zaproszenie do