Sylwester Moskalik

Sylwester Moskalik Konsultant BPM/Case
Manager

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Jak wiadomo silnik stosowany w Astrach F, G, Vectrach B, Tigrach itp. itd.

.... jak wiadomo silnik nie do końca udany. Raczej nie zalecany do przerabiania na gaz no i lubi "łyknąć" oleju. Głośniejszy i mniej ekonomiczny niż jego poprzednik 1.6 8V 75KM.

.... opiszcie swoje doświadczenia z tym silnikiem (te pozytywne i negatywne)

konto usunięte

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

X 16 XEL w Astrze G, krótko go mam wiec mogę powiedzieć tylko o spalaniu:

Trasa: 6,1 - 6,7
Miasto: 8,5 - 10

Gazu nie będzie ...
Łukasz Sikora

Łukasz Sikora mgr administracji

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

1.4 16V ECOTEC o mocy 92 KM (X 14 XE) może stara ale.... jara, niestety także paliwo:
Miasto - 10
Trasa - 8
plusem jest sporo elektroniki... (nawet antena chowana... :)

Gazu nie będzie...
Ireneusz K.

Ireneusz K. kontroling

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

1.6 16V ECOTEC 100KM - "łyka" olej, wrażliwy na kiepskiej jakości paliwo, ostantnio po pewnym zatankowaniu zaczął mi się dusić przy przyspieszaniu, nawet zapaliła mi się kontrolka sterowania silnikiem - po kolejnym tankowaniu na sprawdzonej stacji problemy zniknęły
Marcin G.

Marcin G. "Jeśli większość
ludzi wierzy, iż coś
jest prawdą,
ucieka...

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

1.6 X16XEL pił olej ponad 1 L na 1000 :) ... wymienilem pierscienie, uszczelki i teraz jest ok... ale 200 km/h poszedl :) tylko ze na niemieckiej autostradzie... cos z temperatura sie dzieje albo zacina sie termostrat i czujnik sie wypalil i czeka mnie niebawem wymiana... spalanie w normie oczywiscie jak noga sie ciezsza nie zrobi. Ale jestem zadowolony z niego ma 10 lat ale smiga mam go niecale 9 miesiecy zrobilem okolo 18 000 i wiekszych problemow nie bylo . Sledze ciagle forum vectraclub i jezeli cos sie dzieje jest tam praktycznie kazdy problem opisany. Polecam cenne porady i mozna sie wiele dowiedziec.
Miłosz S.

Miłosz S. IT Manager, PMP

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

1.4 16V 98 r . Silnik szybciutki, w miare oszczedny - gaz ok 8-9l przy sredniej jezdzie. Przy tym dosc tanie czesci eksploatacyjne.
Grzegorz Kiersznowski

Grzegorz Kiersznowski IT Manager @
Autentika

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

1,6 16V z vectry ciągnie olej jak tylko moze. Słaby silnik. Wieksza moc w porownaniu z poprzednikiem osmiozaworowym, lecz tamten był silnikiem bezkolizyjnym, co dla niektorych tez jest zaletą.
Tomasz M.

Tomasz M. Specjalista ds.
Raportowania i
Analiz /SAP KeyUser/

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

rzeczywiście lubi olej. najlepsze odczucia z jazdy przy tym silniku tylko przy wysokich obrotach...duuużo powyżej 3 tys obr...jak juz napisal poprzednik silnik jest bardziej kolizyjny niż 8V.
Rafał M.

Rafał M. Wlasna Firma -
wkrótce szczegóły

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Ja mam Astrę II 1.6 16V 100KM i wszystko jest ok. Oleju nie bierze prawie w ogóle, w mieście pali mi 8l. za miastem 6,5. Ale jak ją kupiłem to wymieniłem wszystkie filtry (paliwowy, powietrza, oleju) olej i rozrząd , możę dzięki temu teraz jest wszystko ok
POZDRAWIAM
Rafał
Krzysztof Kawecki

Krzysztof Kawecki Specjalista ds.
Realizacji
Inwestycji
Deweloperskich

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Witam,
Nie zgadzam się z opinią że 1,6 16v to słaby silnik.
Pisanie tekstu, że "w vectrze jest słabiutki" a jaki ma być?
Jaka jest masa Vectry? Moim zdaniem ten silnik i tak sobie doskonale radzi z Vectrą. W tym przpadku ma iść w parzę ekonomika z jako takim przyspieszeniem. Ten sam silnik w Tigrze, co prawda z nastawem o 6km większym czyni z tego auta małego sprintera. A w corsie GSI dodatkowe 4km od tigry robi z niej małą wariatkę. Miałem ten silnik w Vectrze, Tigrze a Corsą miałem przyjemność pojeździć. Nigdy nie było problemów. Owszem lubi brać olej ale jest to zależne od stylu jazdy. Jeżeli nie ganiasz i wkręcasz na obroty do 3 - 3,5 tys. obrotów to branie oleju jest znikome. Jak kręcisz na maksa to każdy silnik weźmie olej. Dziwą mnie też pojęcia mniej lub bardzie kolizyjny? Albo kolizyjny albo nie. A jakie ma to znaczenie dla kogoś kto dba o przeglądy i wymianę rozrządu (max co 60 tys. km dla opla) włącznie z pompą wody? Żadne. Inna sprawa jak ktoś jeździ do awarii no to kolizyjność jest istotna, strzela pasek to spycha na bok, wyciąga z bagażnika nowy pasek, zmienia i jedzie dalej.

Rozpisałem się strasznie. Dla mnie silnik jest ok. Jak kto dba tak ma.
I na koniec pytanie: Jaka marka ma bezkolizyjny silnik 16V ?
Pytam bo nie wiem.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy opli :)

konto usunięte

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Ja rowniez musze pochwalic 1.6 16v. Slyszalem ze bierze olej ale moj poki co przy przebiegu niecale 70 tys. nie wykazuje nadmiernego zuzycia i nie zdarzylo mi sie jeszcze dolewac. Jedyny mankament, to slabosc motoru przy niskich obrotach i koniecznosc utrzymywania silnika pow. 3 tys., w przeciwnym razie dynamika kuleje. Pasek rozrzadu faktycznie nalezy wymieniac co 60 tys. ale jest to jeden z niewielu slabych punktow auta, bo ma ono calą mase plusów. No moze jeszcze glosnosc motoru przeszkadza przy wyzszych predkosciach - ale to juz czepiajac sie. Poza tym ma dobra elastycznosc, umiarkowane spalanie i niską usterkowosc osprzetu. Polecam jako dobry kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem.
Michał Poznanski

Michał Poznanski kierowca, koscielnik

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

panowie ja przejechałem bez ingeręcji w silnik 350000km jak na jaki kolwiek silnik bezynowy jest to przebieg godny!!!silnik od przebiegu 70000km jest zagazowany i jest to instalacja podcisnieniowa(jest to pierwsza generacja gazu zaleca sie do tego typu silników sekwecyjny wtrysk) wiec jesli ktos mówi ze nie bedzie chodził to gada głupoty jesli mątujecie gaz i szukacie najtaniszej instalacji tak sie to konczy ja w swoim 1.6 16v mam instalacje lovato jest to lider w produkcji zainwestowałem wiecej pieniedzy na początku i zaowocowało bezproblemowa eksplatacja !!! a co do brania oleju jesli smyrasz obrotomierzem po czerwonym polu to łyka ale cos za cos pozatym karzda 16 bierze i fajnie chodzi na wysokich obrotach w 8v momet obrotowy szybko spada przy wysokich obrotach co zniecheca do krecenia silnika !!! a jesli ktos nie widzi różnicy miedzy 75km z silnika 1.6 8v a 100 z 1.6 16v to niech sie schowa i nie wypisuje głupot na forach bo jest matoł!!!co do spalania to ja jezdze dosyc zywo i spala około 10 gazu na 100km tryb mieszany !!! a jest to astra f
Michał B.

Michał B. 'Błogosławieni,
którzy nie mają nic
do powiedzenia, a
mim...

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Michał Poznanski:
ingeręcji [...] jaki kolwiek [...] mątujecie [...] pozatym [...] karzda
Kolego - jeśli ktoś nie zna zasad ortografii to
niech sie schowa i nie wypisuje głupot na forach bo jest matoł!!!
(albo przynajmniej zainstaluje sobie przeglądarkę FireFox z modułem sprawdzania pisowni :)

Co do meritum. Mam Astrę II Kombi z silnikiem 1.6 16V, przejechane prawie 200 tys (z czego ponad połowa na gazie). Z silnikiem nie mam żadnych problemów. Olej wymieniam co 10tys, a pomiędzy wymianami dolewam jednorazowo 0.5 l.
Faktycznie brakuje dynamiki na niższych obrotach, ale ogólnie nie narzekam.
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Michał B.:

Co do meritum. Mam Astrę II Kombi z silnikiem 1.6 16V, przejechane prawie 200 tys (z czego ponad połowa na gazie). Z silnikiem nie mam żadnych problemów. Olej wymieniam co 10tys, a pomiędzy wymianami dolewam jednorazowo 0.5 l.
Faktycznie brakuje dynamiki na niższych obrotach, ale ogólnie nie narzekam.


ja mam ten sam silnik w Viki z 97 r.
nalatane ma na liczniku 250000 a w pamięci pewnie drugie tyle ;)
jeździ bez zastrzeżeń tylko tak jak kolega wspomniał trzeba dolewać olej...zauważyłem że jak była zalana GMowskim półsyntetykiem to piła go dużo więcej niż teraz kiedy jest zalana Mobilem - też półsyntetykiem.
I też śmigam nią na gazie...
Michał B.

Michał B. 'Błogosławieni,
którzy nie mają nic
do powiedzenia, a
mim...

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Kamil S.:

zauważyłem że jak była zalana GMowskim półsyntetykiem to piła go dużo więcej niż teraz kiedy jest zalana Mobilem - też półsyntetykiem.
I też śmigam nią na gazie...
Nie wiem, czy jakość oleju ma wpływ na jego zużycie - ja osobiście nie oszczędzam i wlewam Mobil 1 5w50 (syntetyk), i tak jak pisałem wcześniej zwykle dolewam 0,5l na 10tys. (niektórzy piszą o dolewkach rzędu 1l na 1tys !)
Robert Chrzanowski

Robert Chrzanowski Purchasing &
Logistic Manager,
Stora Enso Narew

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Michał B.:
Kamil S.:
Nie wiem, czy jakość oleju ma wpływ na jego zużycie
ma.

osobiście nie oszczędzam i wlewam Mobil 1 5w50 (syntetyk),
az taki dobry olej nie jest wymagany w takim silniczku, ale szkodzi tez nie szkodzi, przypadkiem nie miałes na mysli 5w40?Robert Chrzanowski edytował(a) ten post dnia 17.04.11 o godzinie 10:48
Grzegorz Kowalski

Grzegorz Kowalski Student, Akademia
Morska w Szczecinie

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Witam.
Tak jak w temacie posiadam Vectre b 97r kombi 1.6 16V. Czytam o waszych spalaniach i łykaniu oleju i mam pytanko, bo moje spalanie kształtuje się na poziomie 12L/100km w cyklu mieszanym. Jazda poza miastem 100-110 km/h. Staram się nie kręcić wyżej niż 3000 obr. bo później zaczyna troszkę wyć. Samochód sprowadzony od Niemca około 9 miesięcy temu. Aktualny przebieg 187tys z czego z 12tys to moje. Rozrząd wymieniony, olej Castrol 15W40. Wydaje mi się, że troszeczkę za dużo mi to cudo pali. Deptane za bardzo też nie jest. Jeżeli chodzi o branie oleju to minimalnie coś na bagnecie spadło. No i mogę powiedzieć, że czasami pomimo większego depnięcia na gaz auto jest troszkę zamulone. Tzn gorzej się rozpędza niż dla porównania Vectra A 1.6 jaką miałem okazję się przejechać.
Paweł Laurów

Paweł Laurów Komunikatywność i
dbałość o relacje są
podstawą!

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Miałem tylko doświadczenie z 1,6 16V w citroenie xsara II, ale z tego co pamiętam to 16V lubią raczej wysokie a nie niskie obroty

konto usunięte

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Panowie, mam także asterkę f z 97 roku z silnikiem 1,6 16v - i takie oto pytania: do jakich obrotów bezpiecznie jest kręcić silnik? Zaznaczę, że nie robię tego nagannie często jedynie, gdy potrzebuję nagle więcej mocy (np przy wyprzedzaniu)?
- jak wspomniałem moja asterka jest z 97 roku, przebieg 270 tys km (z czego 20 tys. moje) i zamierzam ją mieć w posiadaniu aż się nie rozleci, dlatego chcę o nią dbać i chuchać na zimne. Stąd to pytanie - np. jadąc autostradą to jaka prędkość maksymalna jest zalecana? Bo ostatnio jechałem 160km/h przy ok 4-4,5 tys. obrotach (nie pamiętam już dokładnie) przez ładne kilka godzin. I wszystko było ok, ale zastanawiam się jaka jest optymalna prędkość przy tak długich trasach...? Wiem, że to pytanie może wydawać się banalne, ale wolałbym wiedzieć niż potem płakać i płacić...
- a ostatnie pytanie: z racji czystego lenistwa dojeżdżam do pracy autem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to ze autem z domu do firmy jadę... 1-2 minuty... Pieszo szedłbym z 10 min max. Wiem, że silnik nie dogrzany, jadę na ssaniu, itd. Ale jak wspomniałem - to z lenistwa.
W każdym bądź razie zauważyłem ostatnio wyraźny ubytek oleju. W zasadzie musiałem dolać dobre 1,5 litra. Zastanawiałem się z początku co się z tym olejem stało, że tyle go ubyło. Silnik się nie poci. Wszystko wygląda ok. Jakiś miesiąc temu wymieniałem tylni tłumik. No i taki ładny błyszczący a na jego końcówce zauważyłem gromadzącą się sadzę. Dało mi to do myślenia i gdy zajrzałem pod spód auta zauważyłem, że na łączeniu tylnego tłumika z rurą kapie olejem. Czy ten znaczny ubytek oleju może być spowodowany takim krótkotrwałym uruchamianiem silnika (2 razy dziennie)?

Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM

Olej tuż przed tłumikiem? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć... Upewnij się, czy to faktycznie olej, bo ja stawiałbym, że to coś innego.
Powiedz też Sławku, ile przejechałeś zanim ubyło te 1,5 litra oleju, bo być może wcale nie jest to dużo.

Odnośnie spalania oleju, to fabrycznie nowy silnik 1,6 16V ma normę wg producenta: maksymalnie 0,7 l/1000 km (kiedyś było to 0,6l/1000 km).

Wśród użytkowników opli z tym silnikiem powszechna jest opinia, że "bierze olej" (choć po wymianie pierścionków faktycznie problem ustaje - cóż wykonanie może nie jest najlepsze, ale tak to bywa z prototypami - GM dopiero raczkował z silnikami 16V, gdy zrobił ten silniczek).

Następna dyskusja:

[SPRZEDAM] OPEL CORSA 1.4 1...




Wyślij zaproszenie do