konto usunięte
Temat: zakup ksera - > toner czy stanowi wartość początkową...
czy przy zakupie ksera do wartości początkowej środka trwałego wliczam wartość tonera, który jest wyszczególniony na fakturze??Wartość ksera przekracza 3500 zł, będzie użytkowane dłużej niż rok, przeznaczone na potrzeby jednostki, itd, itp..spełnia więc wszystkie wymogi aby zaliczyć go do ŚT zarówno pod względem rachunkowym jak i podatkowym..
proszę jednak mi wytłumaczyć, czy toner zaliczać do wartości czy po prostu wrzucić w koszty??
ja doliczyłem go do wartości środka trwałego, wychodząc z założenia, że przy pierwszym uruchomieniu środek trwały musi być "kompletny i zdatny do użytku"..nie wiem jednak czy takie podejście jest prawidłowe..
pozostałe zakupy tonerów zaliczane są (co jest logiczne:)..) do materiałów eksploatacyjnych..natomiast co z pierwszym tonerem, który jest zainstalowany w kserze i jest wyszczególniony na fakturze??
wiem, że to mało znacząca sprawa..pytam się jednak, bo zostało to zarzucone podczas pewnej kontroli, jako źle wyceniona wartość początkowa środka trwałego..