Joanna
Z.
www.facebook.com/Omo
lokko
Temat: urlop okolicznościowy a brak aktu ślubu - zagadka
W 2007 roku pracownikowi zostało przyznane 2 dni urlopu okolicznościowego (ślub pracownika). Mimo kilkakrotnych próśb o dostarecznie dokumentu aktu ślubu, pracownik go nie dosniósł. A dziś podał sygnaturę akt wraz z informacją, że nie ma on obowiązku dosterczenia dokumentu.Kodeks Pracy ani Rozporządzenie z maja 1996 regulujące zwolnienia od pracy, nic nie mówią o obowiązku dostarczenia potwierdzenia faktu, na którego okoliczność wykorzystuje się urlop okolicznościowy.
Jednak w jednej z interpretacji znalazłam informację, że na żądanie pracodawcy, pracownik ma obowiązek dostarczenia wymaganych dokumentów.
Do tej pory taka sytuacja nigdy mie się nie zdarzyła, że pracownik odmówił doniesienia aktu zgonu członka rodziny, czy aktu ślubu.
Przejrzałam też wcześniejsze tematy w grupie i chyba nikt nie spotkał się z takim problemem.
Ponieważ stanowisko pracownika jest dość zagadkowe - bardzo bym chciała sprawę doprowadzić do końca. Czy istnieje może wyrok sądowy, lub jakakolwiek wiążąca interpretacja, która dawałaby mi podstawę do domagania się potwierdzenia zawarcia związku małżeńskiego ?