Temat: Nowe szaty PLL LOT
1. Przed II wojną światową zrobiono żurawia w kółku jako logo lotu. Samolotu nie były malowane w całości, tylko kółko z żurawiem na ogon i PLL LOT lub POLISH AIRLINES na bok kadłuba.
2. Po wojnie niewiele się zmieniło, zaczęły się jednak zmieniać samolotu, nadal robiono podobnie tyle że było więcej białej farby i błękitny pasek na kadłubie. Szczególnie na ogonie Il-62 żuraw był za mały i całość nie przedstawiała się dobrze. Jeżeli Tu-134 jeszcze jakość wyglądały, to najstarsze il-18 już tragicznie
3. W roku 1975 zaczęto przemalowywać wszystkie samoloty, jak też do biur PLL LOT na całym świecie zaczęły napływać wszelkie gadżety z nową identyfikacją. To była nowa era. Nie tylko AN-24 ale nawet IL-18 zaczęły wyglądać po prostu elegancko. Błękit zmienił się w GRANAT! Logo LOT wypełniło cały kadłub. Dziób samolotów cały biały, miał jednak granatowy pas pod oknami kabiny pilotów co wzmacniało masywność. To już było raczej wzornictwo przemysłowe. Była to odpowiedź na pytanie co można z robić z radzieckimi maszynami by wyglądały lepiej, atrakcyjnie, po prostu bardziej profesjonalnie. I udało się...
4. Dziś mamy pomysły które nie mają związku z wzornictwem przemysłowy. Problem e tym, że dla mnie jest to raczej grafika naklejana na samolot niż "pochylenie" się nad samą maszyną.
5. Problem ostatni. Gdyby inwestor zagraniczny wyłożył gotówkę i po prostu kupił PLL LOT na własność, 100 razy by się zastanowił na dotykaniem - czego? MARKI i jej tradycji.
6. Czy jest gdzieś wycena marki LOT? Wtedy dowiemy się ile pójdzie w błoto. TEORETYCZNIE.