Adam W.

Adam W. Technical Consultant

Temat: postfix+dyndns problem

czesc,
Ostatnio natchnelo mnie,aby postawic sobie wlasny serwer pocztowy. Szczerze mowiac nie wiem jak ugryzc temat. Mam serwerek na wirtualnej maszynie CENTOS 5.5 (na citrixie). serwer jest za NAT'em. Na routerze mam skonfigurowany ddns (dajmy na to domene adam.homelinux.net, nie chce tworzyc domeny na np nazwie.pl. Otworzylem odpowiednie porty na firewallu i przekierowalem je na serwer. Ustawilem dns'y na serwerze 192.168.1.1, 89.229.6.83 (dns mojego dostawcy) i dns google'owy 4.2.2.2. Opieralem sie o artykul http://wiki.centos.org/HowTos/postfix. stworzylem sobie konto dajmy na to adam@adam.homelinux.net. Wszystko ustawilem jak w artykule i ww. dns'y wysylam maile ale nic z tego. ani nie wychodza z serwera ani na niego nie pzychodza? czy ma ktos jakis how to jak step by step taki serwer postawic? :-) bylbym bardzo wdzieczny za porade (wskazowki), bo szczerze mowiac w tym temacie jestem kompletnie zielony
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: postfix+dyndns problem

1. Serwer pocztowy musi być widziany na świecie pod prawdziwym adresem IP (chowanie go za NATem to ciekawy pomysł...) Najlepszy test - to telnet na adres serwera na port 25

2. Domena musi być poprawnie wpisana w DNSie i widoczna na świecie - czyli jak zrobisz nslookup do serwera DNS którego używasz musi być rozwiązywana.

3. W DNSie musi być wpisany rekord MX dla twojej domeny wskazujący na serwer pocztowy.
Adam W.

Adam W. Technical Consultant

Temat: postfix+dyndns problem

Andrzej Zieliński:
1. Serwer pocztowy musi być widziany na świecie pod prawdziwym adresem IP (chowanie go za NATem to ciekawy pomysł...) Najlepszy test - to telnet na adres serwera na port 25

2. Domena musi być poprawnie wpisana w DNSie i widoczna na świecie - czyli jak zrobisz nslookup do serwera DNS którego używasz musi być rozwiązywana.