Ewa Kłosiewicz

Zakupy/Finanse/Negocjacje
Warszawa, mazowieckie

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Head of Procurement and Administration
GroupM
KLUCZOWE OBSZARY KOMPETENCJI:

- w obszarze zarządzania administracyjno – wykonawczego (w tym dział zakupów):

* koordynacja i kontrola doboru dostawców oraz analiza warunków handlowych i rozwoju rynku dostawców;
* umiejętność nawiązywania i rozwijania długotrwałych relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi;
* zakup materiałów i usług niezbędnych do funkcjonowania firmy, zawieranie umów i kontraktów;
* opiniowanie wykonania zleceń i planów;

- w obszarze zarządzania rozwojem spółek:

* opracowywanie oraz implementacja krótko – i długoterminowych strategii biznesowych na
podstawie analizy długoterminowych planów strategicznych, potencjału rynku oraz konkurencji na nim panującej;
* doświadczenie w procesach zarządzania zmianą; łatwość generowania i wdrażania innowacji; wprowadzanie nowoczesnych standardów zarządzania operacyjnego w istniejących, oraz nowotworzonych strukturach organizacyjnych;
* doświadczenie w budowaniu i dostosowywaniu struktur organizacyjnych do wymagań biznesu, oraz aktualnych i przyszłych potrzeb Klientów;
* doskonała znajomość zagadnień związanych z marketingiem, trade marketingiem i sprzedażą – tworzenie i egzekwowanie programów i inicjatyw trade marketingowych;

- w obszarze zarządzania finansami:

* przygotowywanie raportów oraz okresowych sprawozdań finansowych, zgodnie z polskimi i międzynarodowymi standardami raportowania;
* odpowiedzialność za proces budżetowania spółek i jednostek biznesowych grupy wraz z założeniami (bliska współpraca z Dyrektorami Pionów); kontrola jego realizacji, analiza odchyleń; przygotowanie prognoz wykonania budżetu;
* proponowanie rozwiązań wspierających efektywność finansową biznesu w zakresie optymalizacji kosztów, podatków, zmian w procesach biznesowych oraz wdrażanie nowych technologii;

- w obszarze zarządzania zespołem:

* efektywne zarządzanie zespołami do kilkudziesięciu osób – prowadzenie procesów rekrutacyjnych, wyznaczanie zadań oraz kontrola ich realizacji;
* dbałość o dobrą atmosferę w zespole poprzez działania na rzecz sprawnego przepływu informacji m.in. poprzez promowanie otwartej, dwustronnej komunikacji, wyznaczanie jasnych celów oraz budowę własnego autorytetu wśród podwładnych.
Logo
Central Eastern Europe Procurement Manager
WPP
• negocjacje kontraktów w zakresie następujących kategorii zakupowych: leasing samochodów, usługi telekomunikacyjne, kurierskie, prawne, ubezpieczenia, podróże, produkcja filmowa itp.
• implementacja w/w umów w 40 spółkach należących do WPP
• koordynacja projektów w zakresie badań oraz druku
• realizacja planów oszczędności za pośrednictwem standaryzacji i kategoryzacji wydatków oraz agregowanie wolumenu całej grupy
• rozwój współpracy z dostawcami oraz poprawa jakości obsługi
• kontrola spółek w zakresie zgodności z wytycznymi audytu WPP
• kwartalne raportowanie oszczędności zgodnie ze standardami sieci
Logo
Supplier Performance Manager BTL/Procurement Manager
Diageo Poland Ltd
• zakup materiałów i usług BTL ( tj. materiały promocyjne, zestawy promocyjne, druk POS, usługi marketingowe i promocyjne),
• zakup usług na potrzeby funkcjonowania biura (tj. leasing samochodów, podróże, usługi telekomunikacyjne, wynajem powierzchni magazynowych, usługi prawne, ubezpieczenia)
• prowadzenie negocjacji ze wszystkimi lokalnymi dostawcami
• rozwój współpracy z dostawcami oraz poprawa jakości obsługi
• miesięczne i kwartalne raportowanie oszczędności zgodnie ze standardami sieci
Logo
Credit and Internal Controller
Diageo Poland Ltd
• tworzenie procedur w celu standaryzacji procesów w ramach globalnych standardów,
• udział w tworzeniu planu DRP
• kompleksowa kontrola przestrzegania istniejących procedur
• nadzór nad zasobami firmy
• identyfikacja procesów, tworzenie nowych procedur oraz uaktualnianie procedur istniejących
• kontrola procesu CARM – ocena zgodności i efektywności procesów zachodzących w firmie
• regularne egzekwowanie przeterminowanych należności,
• współpraca z kancelarią adwokacką w celu dochodzenia należności wątpliwych przed sądem,
• kontrola kredytowa odbiorców oraz analiza kont odbiorców i uzgadnianie sald,
•utworzenie grupy branżowej w programie Dun Trade działającej w wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet,
• współpraca z Grupą Euler Hermes w zakresie „Programu analiz branżowych”
• sporządzanie raportów
Logo
Customer Service Clerk
IDV Poland Ltd
• wystawianie faktur VAT, rachunków uproszczonych, zleceń na banderole oraz sprawdzanie ich pod względem merytorycznym,
• ustalanie stanu magazynowego,
• pilotowanie akcji promocyjnych,
• wspieranie sprzedaży poprzez telesales,
• ustalanie tras dostawy do klientów,
• rozliczanie faktur transportu,
• zapewnienie bieżącego przepływu informacji dla Sales Force’a,
• regularne egzekwowanie przeterminowanych należności,
• wprowadzanie zmian do bazy podstawowej SUN i archiwizacja danych,
• sporządzanie raportów

Szkolenia i kursy

2013 r. - certyfikat PRINCE2® Foundation & Practitioner
2011 r. – “ Bravo Solution System”– WPP oraz Bravo
2010 r. – “ Doskonalenie umiejętności menadżerskich “ Europejski Fundusz Społeczny
2009 r. – “ Demand Procurement Management “ – WPP
2009 r. – “ Ariba Management System” – WPP and Ariba
2006 r. – “ Certyfikowany Szef Biura Zarządzania Projektami (PMO) “ – IIR
2006 r. – “ Project Management” – the Institute for International Research,
2003r. – “Tax changes in the light of EU accession” – Ernst & Young.
2003 r.– “Professional business negotiation - strategy and techniques” – INFOR Ltd,
2002 r. – „ Negotiations for managers” – INFOR Ltd,
2000 – “Conference regarding changes in the Commercial Code”, Centre of Finance and Business.
2000 – “Trade debt collection” Centre of Training Tradesman,
2000 - ABC management receivable, the Institute for International Research,
1999 – “Vindication of outstanding invoices – law issues – accounting treatment”, Accounting Foundation,
1998 r. - ,, Excel advanced ’’ – Altkom Academy,
1998 r. - ,, Power Point 97 ’’ – Altkom Academy,
1996 r. - ,, Quality in clients service ’’ – Centre of Training and Personnel Auditor

Edukacja

Logo
Podyplomowe studium Finanse i Opodatkowanie Przedsiębiorstw, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa
Logo
Wydział Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, magisterskie
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Specjalizacje

Finanse/Ekonomia
Inne
Zakupy
Marketing/Reklama/Media
Zakupy
Inne

Zainteresowania

podróże, film

Grupy

sggw
sggw
SGGW to jedna z najstarszych polskich uczelni. Zawsze wysoko w rankingach. Otrzymała tytuł „Najbardziej innowacyjnej i kreatywnej uczelni w Polsce”.
Kogo szkolił skills
Kogo szkolił skills
Grupa tylko tych osób, które szkolił z zarządzania projektami skills. Stworzona w celach wspierania kariery zawodowej absolwentów tych szkoleń.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie