Bartłomiej Szmatloch

Inżynier Sprzedaży
Piekary, małopolskie

Umiejętności

Microsoft Office Negocjacje Sprzedaż Negocjacje z dostawcami Hydraulika Siłowa Techniki sprzedaży i negocjacji Znajomość Hydrauliki i Pneumatyki Siłowej Ofertowanie i wycenianie

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Timken Polska Sp. z o.o.
Territory Sales Manager
PL
- Uczestniczenie w procesie planowania popytu, zbieranie i przekazywanie informacji dotyczących aktywności klienta i aktualnej sytuacji na rynku
- Aktywne zwiększanie udziału firmy Timken na określonym terytorium, osiąganie wymaganego czasu spędzanego na spotkaniach zarówno z aktualnymi jak i potencjalnymi klientami (face-to-face time). Osiąganie wymaganej liczby kontaktów z klientem i realizowanie indywidualnych celów sprzedażowych
- Dbanie o relacje z klientami na wszystkich szczeblach organizacji, usprawnianie kontaktów z klientami we współpracy z Działem Marketingu, Działem Obsługi Klienta, Działem Inżynieryjnym, Produkcją, Łańcuchem Dostaw i innymi działami firmy
- Wpływanie na decyzje klienta przy wykorzystaniu znajomości jego specyfiki i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów i prototypów. Budowanie kompetencji w zakresie rozpoznawania nieoczywistych potrzeb klienta, reprezentowanie interesów klienta itp. Rozwijanie możliwości zwiększania sprzedaży nowych produktów i usług.
- Dostrzeganie zagrożenia ze strony konkurencji i tworzenie taktyk mających na celu wykorzystanie mocnych stron i potencjału firmy do zwiększania sprzedaży. Analiza danych dotyczących przemysłu i technologii w celu zapoznania się z trendami. Analiza rozwiązań oferowanych przez konkurencję oraz ich strategii sprzedażowych/rynkowych.
- Uczestniczenie w promowaniu marki na targach i konferencjach.
EN:
- Participating in the demand planning process, collecting and transmitting information on customer activity and the current market situation
- Active increase of Timken's participation in a specific territory, achieving the required time spent in meetings with both current and potential clients (face-to-face time). Achieving the required number of contacts with the client and achieving individual sales goals
- Caring for relationships with clients at all levels of the organization, improving contacts with clients in cooperation with the Marketing Department, Customer Service Department, Engineering Department, Production, Supply Chain and other departments of the company
- Influencing client's decisions using knowledge of its specificity and implementation of new solutions, products and prototypes. Building competences in the field of recognizing non-obvious customer needs, representing customer interests, etc. Developing opportunities to increase sales of new products and services.
- Recognizing the threat from the competition and creating tactics aimed at using the strengths and potential of the company to increase sales. Analysis of industry and technology data to learn about trends. Analysis of solutions offered by the competition and their sales / market strategies.
- Participating in promoting the brand at fairs and exhibitions
Timken Polska Sp. z o.o.
- senior sales engineer
PL
- Uczestniczenie w procesie planowania popytu, zbieranie i przekazywanie informacji dotyczących aktywności klienta i aktualnej sytuacji na rynku
- Aktywne zwiększanie udziału firmy Timken na określonym terytorium, osiąganie wymaganego czasu spędzanego na spotkaniach zarówno z aktualnymi jak i potencjalnymi klientami (face-to-face time). Osiąganie wymaganej liczby kontaktów z klientem i realizowanie indywidualnych celów sprzedażowych
- Dbanie o relacje z klientami na wszystkich szczeblach organizacji, usprawnianie kontaktów z klientami we współpracy z Działem Marketingu, Działem Obsługi Klienta, Działem Inżynieryjnym, Produkcją, Łańcuchem Dostaw i innymi działami firmy
- Wpływanie na decyzje klienta przy wykorzystaniu znajomości jego specyfiki i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów i prototypów. Budowanie kompetencji w zakresie rozpoznawania nieoczywistych potrzeb klienta, reprezentowanie interesów klienta itp. Rozwijanie możliwości zwiększania sprzedaży nowych produktów i usług.
- Dostrzeganie zagrożenia ze strony konkurencji i tworzenie taktyk mających na celu wykorzystanie mocnych stron i potencjału firmy do zwiększania sprzedaży. Analiza danych dotyczących przemysłu i technologii w celu zapoznania się z trendami. Analiza rozwiązań oferowanych przez konkurencję oraz ich strategii sprzedażowych/rynkowych.
- Uczestniczenie w promowaniu marki na targach i konferencjach.
EN:
- Participating in the demand planning process, collecting and transmitting information on customer activity and the current market situation
- Active increase of Timken's participation in a specific territory, achieving the required time spent in meetings with both current and potential clients (face-to-face time). Achieving the required number of contacts with the client and achieving individual sales goals
- Caring for relationships with clients at all levels of the organization, improving contacts with clients in cooperation with the Marketing Department, Customer Service Department, Engineering Department, Production, Supply Chain and other departments of the company
- Influencing client's decisions using knowledge of its specificity and implementation of new solutions, products and prototypes. Building competences in the field of recognizing non-obvious customer needs, representing customer interests, etc. Developing opportunities to increase sales of new products and services.
- Recognizing the threat from the competition and creating tactics aimed at using the strengths and potential of the company to increase sales. Analysis of industry and technology data to learn about trends. Analysis of solutions offered by the competition and their sales / market strategies.
- Participating in promoting the brand at fairs and exhibitions
Timken Polska Sp. z o.o.
Inżynier Sprzedaży / Sales Engineer
PL:
- Uczestniczenie w procesie planowania popytu, zbieranie i przekazywanie informacji dotyczących aktywności klienta i aktualnej sytuacji na rynku
- Aktywne zwiększanie udziału firmy Timken na określonym terytorium, osiąganie wymaganego czasu spędzanego na spotkaniach zarówno z aktualnymi jak i potencjalnymi klientami (face-to-face time). Osiąganie wymaganej liczny kontaktów z klientem i realizowanie indywidualnych celów sprzedażowych
- Dbanie o relacje z klientami na wszystkich szczeblach organizacji, usprawnianie kontaktów z klientami we współpracy z Działem Marketingu, Działem Obsługi Klienta, Działem Inżynieryjnym, Produkcją, Łańcuchem Dostaw i innymi działami firmy
- Wpływanie na decyzje klienta przy wykorzystaniu znajomości jego specyfiki i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów i prototypów. Budowanie kompetencji w zakresie rozpoznawania nieoczywistych potrzeb klienta, reprezentowanie interesów klienta itp. Rozwijanie możliwości zwiększania sprzedaży nowych produktów i usług.
- Dostrzeganie zagrożenia ze strony konkurencji i tworzenie taktyk mających na celu wykorzystanie mocnych stron i potencjału firmy do zwiększania sprzedaży. Analiza danych dotyczących przemysłu i technologii w celu zapoznania się z trendami. Analiza rozwiązań oferowanych przez konkurencję oraz ich strategii sprzedażowych/rynkowych.
- Uczestniczenie w promowaniu marki na targach i wystawach.
EN:
- Participating in the demand planning process, collecting and transmitting information on customer activity and the current market situation
- Active increase of Timken's participation in a specific territory, achieving the required time spent in meetings with both current and potential clients (face-to-face time). Achieving the required number of contacts with the client and achieving individual sales goals
- Caring for relationships with clients at all levels of the organization, improving contacts with clients in cooperation with the Marketing Department, Customer Service Department, Engineering Department, Production, Supply Chain and other departments of the company
- Influencing client's decisions using knowledge of its specificity and implementation of new solutions, products and prototypes. Building competences in the field of recognizing non-obvious customer needs, representing customer interests, etc. Developing opportunities to increase sales of new products and services.
- Recognizing the threat from the competition and creating tactics aimed at using the strengths and potential of the company to increase sales. Analysis of industry and technology data to learn about trends. Analysis of solutions offered by the competition and their sales / market strategies.
- Participating in promoting the brand at fairs and exhibitions
Ponar Wadowice S.A.
Product Manager
PL: Doradztwo techniczne oraz proponowanie rozwiązań z zakresu hydrauliki siłowej (specjalizacja pompy osiowo-tłoczkowe oraz zawory proporcjonalne);
Opracowywanie oraz składanie ofert handlowych;
Bezpośrednia współpraca z działem obsługi klienta, działem eksportu oraz przedstawicielami handlowymi w zakresie doradztwa technicznego oraz doboru zamienników za aparaturę innych producentów i ich oferowanie;
Współpraca z innymi wydziałami spółki (serwis, dział montażu układów hydraulicznych);
Analiza stanów magazynowych oraz ich utrzymywanie;
Obsługa reklamacji w kooperacji z działem jakości firmy;
Kreowanie polityki sprzedaży powierzonych grup towarowych poprzez znajomość bieżącej sytuacji rynkowej oraz weryfikację ofert konkurencji;
Systematyczna kontrola poziomu sprzedaży oraz podejmowanie działań handlowych mających na celu realizację założonego poziomu sprzedaży w dziale handlowym;
Samodzielne wprowadzanie do oferty nowych rozwiązań z zakresu hydrauliki siłowej oraz nowych grup towarowych;
Aktywne pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie dotychczasowych relacji z klientami w kooperacji z przedstawicielami handlowymi, wyjazdy do klientów końcowych;
Pozyskiwanie nowych oraz dbanie o utrzymywanie jak najlepszych relacji z dostawcami krajowymi i zagranicznymi;
Organizowanie i prowadzenie szkoleń dla klientów oraz zespołu handlowców;
Aktywne uczestnictwo w targach branżowych, konferencjach B2B z branży: górniczej, energetycznej, marine/off-shore, wojskowej oraz agro (prowadzenie prelekcji).
EN: Technical advice and solutions in the field of hydraulics (specialization axial-piston pumps and proportional valves); The elaboration and submission of
commercial offers;
Direct cooperation with the customer service department, export department and sales representatives in the field of technical support and selection of
replacements for elements of other manufacturers and their offering;
Cooperation with other departments of the company (service department, hydraulic systems division); Analysis of stocks and minimum quantity’s;
Customer claim handling in cooperation with the quality department;
Creating Sales Policy for entrusted group of products through knowledge of the current market situation and verification of offers of the competition;
Systematic monitoring of the level of sales and undertaking commercial activities focused on achieving the target level of sales in the sales department;
Implementing new solutions to the offer in the field of hydraulics and new product groups;
Direct active acquisition of new and maintain existing business relationships with customers;
Cooperation with new and taking care of existing domestic and foreign suppliers with maintaining the best possible business relations; Organizing and
conducting training courses for customers and sales team;
Active participation in trade fairs, B2B conferences for industry: mining, energy, marine / off-shore, military and agricluture (conducting lectures).
Logo
Właściciel
Parabellum Productions
PL: Internetowa, telefoniczna i osobista sprzedaż profesjonalnych usług informatycznych klientom indywidualnym oraz firmom; oferowanie usług dodatkowych takich jak: naprawa/serwis oraz modernizacja komputerów. Tworzenie stron internetowych. Sprzedaż hurtowa i detaliczna komputerów, notebooków, części komputerowych itp., przygotowywanie ofert dla klientów (porównywanie produktów / zestawianie korzyści dla klienta/ sugerowanie alternatywnych produktów) negocjacja cen z dostawcami/hurtowniami.
EN: Internet, telephone and personal sales of professional IT services to consumers and business customers; offering additional services such as: repair / service and modernization of IT equipment. Creating websites. Retail and wholesale of computers, laptops, computer parts, etc., Preparing offers for clients (comparison of products / advantages for the customer / suggesting alternative products) price negotiations with suppliers / wholesalers.
Logo
Kierownik ds. handlowych
GIGA-PROFIT
PL: Kontakty handlowe z klientami i pozyskiwanie nowych, fakturowanie, sporządzanie ofert, realizacja założonego budżetu, monitorowanie płatności, zarządzanie serwisem PC i RTV, doradztwo w doborze sprzętu IT i RTV, modernizacja sprzętu komputerowego, instalowanie oprogramowania, prowadzenie sklepu internetowego, projektowanie serwisów internetowych (HTML, XHTML, JOOMLA), utrzymywanie serwerów oraz wykonywanie prezentacji multimedialnych (Ulead Video Studio, Power Point).
EN: Contacts with customers and attract new, invoicing, participation in public tenders, the implementation of the assumed budget, monitoring of payments, management of the service department, advising in the selection of IT equipment and electronics, modernization of computer equipment, software installation, management of online store, designing websites (HTML , XHTML, JOOMLA), maintaining servers and preparing multimedia presentations (Ulead Video Studio, Power Point).
Tuplex Sp. z o.o.
Handlowiec-Sprzedawca
PL: Praca na stanowisku pracownika działu sprzedaży w firmie Tuplex, wiodącym dystrybutorze tworzyw sztucznych na całą Polskę. Po roku pracy awans na stanowisko handlowca. Główne obowiązki: kontakty handlowe z klientami i pozyskiwanie nowych, negocjacje cen z klientem oraz dostawcami, fakturowanie, sporządzanie ofert, realizacja budżetu, dbanie o poprawne funkcjonowanie komputerów oraz urządzeń w oddziale firmy. Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, prowadzenie działań sprzedażowych dla obecnych klientów, udział w akcjach promocyjnych i promowanie pozytywnego wizerunku firmy.
EN: Working as a sales in the company Tuplex, a leading distributor of plastics solutions for the Polish market. After a year, promotion to the position of the sales person. Main responsibilities: maintaining business relationships with customers and acquiring new, price negotiations with customers and suppliers, invoicing, preparation of offers, realization of the planned budget, taking care of the correct functioning of the computers and devices in the sales office. Maintaining positive relationships with customers, sales activities for existing customers, participation in promotional campaigns and promoting a positive image of the company.

Szkolenia i kursy

- Certyfkat ukończenia szkolenia "Elastyczne rozwiązania mobilne przy zastosowaniu rozdzielaczy wielosekcyjnych PVG oraz pomp wielotłoczkowych osiowych serii 45 produkcji Danfoss (Bibus Menos);
- Certyfikat ukończenia szkolenia "Podstawy Hydrauliki Siłowej" (EMT Systems - H1);
- Napędy i sterowanie hydrauliczne w maszynach i urządzeniach (EMT Systems - H2);
- Elektrohydraulika i hydraulika proporcjonalna (EMT Systems - H3);
- Handlowiec - menadżer własnej sprzedaży (SOT);
- Szkolenie z zakresu filtracji oleju (MP Filtri Italy);
- Budowa i zasada działania przekładni planetarnych (O&K Antriebstechnik GmbH);
- Metody pomiaru, budowa, najważniejsze parametry, dopuszczenia, dobór, montaż i programowanie czujników ciśnienia, poziomu oraz temperatury (IFM Electronic);
- Win Against the Cost of Contamination Seminar (National Fluid Power Centre UK);
- Proportional theory (PID control, Proportional solenoid, Feedback transducers, Hysteresis, Repeatability, Linearization, Step Response, Dead Band, Bode Diagrams) - Duplomatic Oleodinamica S.p.A.

Edukacja

Logo
Informatyka Przemysłowa, magisterskie
Politechnika Śląska w Gliwicach
Logo
Mechatronika, inżynierskie
Wyższa Szkoła Mechatroniki w Katowicach
Logo
Elektryczna i Elektroniczna Automatyka Przemysłowa, średnie
Technikum Hutnicze

Specjalizacje

IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Marketing
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Inżynieria/Technika/Produkcja

Zainteresowania

- informatyka
- muzyka
- podróże
- motocykle
- gry komputerowe
- sport - snowboard

Inne

Prawo jazdy od 2003, kat. A i B, własny samochód.