Oferta archiwalna
Zobacz aktualne oferty pracy
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatek/kandydatów
na stanowisko
w wybranych placówkach zagranicznych RP zlokalizowanych m.in.
w Ameryce Płd., w Azji,
w Afryce, na Bliskim Wschodzie oraz na Wschodzie.
Jeśli:
szukasz nowych możliwości rozwoju,
jesteś osobą otwartą i komunikatywną,
chcesz realizować się w środowisku międzynarodowym i zyskać wyjątkowe doświadczenie,
znasz się na finansach i rachunkowości oraz prowadzeniu spraw z szeroko
pojętego obszaru administracyjno-organizacyjnego,
to jesteś osobą której szukamy!
MSZ zaprasza do udziału w naborze!
Celem naboru jest utworzenie listy kandydatów (rezerwy kadrowej), z której będą rekrutowani pracownicy na stanowiska ds. administracyjno-finansowych, kierownik referatu/wydziału w wybranych placówkach zagranicznych RP.
Realizacja zadań głównego księgowego placówki zagranicznej oraz kierownika administracyjnego, zarządzającego majątkiem, nieruchomościami oraz zapewniającego sprawność logistyczną i efektywne funkcjonowanie placówki.
Szczegółowy zakres zadań:
1. Prowadzenie rachunkowości placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, nadzorowanie prawidłowości zawieranych umów, terminowe rozliczanie należności i zobowiązań, przestrzeganie rozliczeń pieniężnych i ochrona wartości pieniężnych w celu prawidłowego funkcjonowania placówki.
3. Dokonywanie wstępnej kontroli w celu zapewnienia zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
4. Sporządzanie planów finansowych, prowadzenie bieżącej kontroli ich wykonania oraz sporządzanie sprawozdań finansowych, nadzorowanie wykonania budżetu placówki, w celu dostarczenia rzetelnej informacji dla dysponenta części budżetowej.
5. Prowadzenie gospodarki majątkowej, samochodowej i nieruchomościami placówki w celu zapewnienia sprawności logistycznej i efektywnego funkcjonowania placówki oraz bezpiecznego użytkowania obiektów, instalacji i wyposażenia placówki, w tym w szczególności przygotowywanie postępowania o zamówienie publiczne we wskazanych obszarach.
6. Nadzorowanie pracy kancelarii w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów i ewidencjonowania spraw pracowniczych w placówce.
7. Dokonywanie kontroli zgodności wniosków o wszczęcie postępowań o zamówienia publiczne i projektów umów z planem finansowym.
8. Dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów dotyczących operacji gospodarczych przed zapłatą.
9. Wykonywanie funkcji konsularnych na terytorium państwa przyjmującego w określonych przypadkach, tj.: w trakcie nieobecności konsula RP - z wyznaczenia przez kierownika placówki oraz w ramach dyżurów konsularnych (w wybranych placówkach zagranicznych).
10. Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy referatu/wydziału w celu zapewnienia terminowej i profesjonalnej realizacji zadań.
1. Umowę o pracę na czas określony (przewidywany czas pracy w placówce zagranicznej – ok. 4 lata)
2. Wynagrodzenie składające się z:
a. wynagrodzenia zasadniczego ok. 5 059 zł brutto,
b. dodatku stażowego w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego (po udokumentowaniu prawa do tego dodatku),
c. dodatku zagranicznego wypłacanego w walucie, zależnego od nadanego stopnia służbowego oraz placówki zagranicznej - w wysokości od ok. 7.000 zł brutto do ok. 12.000 zł brutto.
3. Świadczenia socjalne m. in. zapewnienie służbowego lokalu mieszkalnego w państwie przyjmującym, pokrycie kosztów przesiedlenia do państwa przyjmującego itd.
Podstawa prawna:
Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie i doświadczenie:
a) wykształcenie wyższe magisterskie ekonomiczne o specjalizacji finanse lub rachunkowość oraz powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego na stanowisku księgowego lub na stanowisku do spraw finansowych
lub
b) wykształcenie wyższe magisterskie oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowisku księgowego lub na stanowisku ds. finansowych
lub
c) wykształcenie wyższe magisterskie oraz
oraz powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego na stanowisku księgowego lub na stanowisku do spraw finansowych.
2. Poświadczona znajomość na poziomie C1 co najmniej jednego języka obcego.
(Wykaz dokumentów poświadczających znajomość języków obcych stanowi załącznik nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 2002 r. w sprawie rodzajów badań lekarskich oraz rodzajów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do nadania stopnia dyplomatycznego członkowi służby zagranicznej (Dz. U. nr 151 poz. 1252 z dnia 17 września 2002 r.)
3. Znajomość polskich aktów prawnych:
4. Wiedza merytoryczna:
5. Umiejętności praktyczne:
6. Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
7. Prawo jazdy kat. B.
Wymagania dodatkowe:
1. Studia podyplomowe w zakresie rachunkowości (w tym rachunkowości budżetowej).
2. Znajomość polskich aktów prawnych: ustawy o ochronie danych osobowych, o udzielaniu informacji publicznej, o ochronie informacji niejawnych,
3. Umiejętność pisania i redagowania korespondencji finansowej w języku polskim i w języku urzędowym kraju przyjmującego.
1. Kwestionariusz aplikacyjny (znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania:
http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/pliki_do_pobrania/ , w kwestionariuszu należy podać preferowany region świata)
2. CV
3. Oświadczenia kandydatki/kandydata:
zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721 – j.t.), złożone według wzoru określonego w ww. ustawie
- dotyczy wyłącznie kandydatek / kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.,
4. Kopie dokumentów potwierdzających:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: AF 2/2018
Decyduje data wpływu dokumentów do MSZ
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15.
Warunkiem podjęcia obowiązków służbowych w placówce jest zakończenie procedur przedwyjazdowych, w tym ukończenie szkoleń przedwyjazdowych organizowanych przez MSZ.
Przewidywany czas trwania przygotowania przedwyjazdowego i szkoleń – ok. 2 miesiące.
Większość stanowisk wymaga posiadania uprawnień konsularnych, co wiąże się z dodatkowym przeszkoleniem.
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.
Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje:
http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/zasady_uzyteczne_informacje/
Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach
W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Ministerstwo Spraw Zagranicznych zastrzega sobie prawo zaproszenia do kolejnego etapu naboru wybranych kandydatów.
Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Naboru i Organizacji, tel. +48 (22) 523 7806 lub 523 8309, email: rekrutacja@msz.gov.pl
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.