Regionalny Administrator Systemów Zabezpieczania Teletechnicznego (RASZT) w Ambasadzie RP w Pekinie, Pekin - oferta pracy - GoldenLine.plMinisterstwo Spraw Zagranicznych - Regionalny Administrator Systemów Zabezpieczania Teletechnicznego (RASZT) w Ambasadzie RP w Pekinie

Oferta archiwalna

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatek/kandydatów

na stanowisko

Regionalny Administrator Systemów Zabezpieczania Teletechnicznego (RASZT) w Ambasadzie RP w Pekinie

Miejsce pracy: Pekin

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  1. Administrowanie elektronicznymi SZT oraz zabezpieczeniami mechanicznymi placówek
    w celu ich prawidłowego funkcjonowania poprzez działanie własne (serwisy, helpdesk
    i   szkolenie użytkowników systemów) oraz poprzez działanie firm zewnętrznych.

  2. Nadzorowanie:

  • miejscowych lub krajowych firm realizujących konserwację i naprawy urządzeń infrastruktury technicznej SZT i LAN wraz z zasilaniem dedykowanym placówki
    (w ramach zadań realizowanych przez kierowników administracyjno-finansowych) na podstawie pisemnej decyzji komórki odpowiedzialnej za infrastrukturę w danym zakresie;

  • wszelkich prac remontowych i instalacyjnych w zakresie SZT i LAN;

  • audytów i wykonania projektów poaudytowych związanych z modernizacja okablowania teletechnicznego wraz z dedykowanymi sieciami elektrycznymi

w podległych placówkach z uwzględnieniem ich analizy i oceny (w ramach kompetencji RASZT) ze szczególnym uwzględnieniem placówek, w których zlokalizowano serwery globalnej sieci teleinformatycznej resortu.

  1. Przygotowywanie pod względem logistycznym, merytorycznym (włącznie z udziałem
    w procedurze wyboru firmy realizującej zadanie) i eksploatacyjno-materiałowym przewidywanych do realizacji zadań pionu infrastruktury technicznej komórki odpowiedzialnej za infrastrukturę, w tym odpowiednich dokumentów dla postępowań zamówień publicznych.

  2. Prowadzenie dziennika administratora SZT oraz ewidencji sprzętu zabezpieczenia technicznego i materiałów eksploatacyjnych zgodnie z przepisami o gospodarce środkami podstawowymi i pozabilansowymi oraz zgodnie z wytycznymi komórki odpowiedzialnej za infrastrukturę oraz prowadzenie dokumentacji podległych placówek ze szczególnym uwzględnieniem ich bieżącej aktualizacji.

  3. Planowanie i wnioskowanie do komórki odpowiedzialnej za infrastrukturę w sprawach związanych z zakupami niezbędnymi materiałów oraz elementów do podległych systemów w placówkach zagranicznych.

  4. Opracowywanie corocznego planu i sprawozdania w zakresie:

  • przedsięwzięć możliwych do przewidzenia oraz zrealizowanych;

  • podróży w relacji „z/do” placówka bazowa – placówki regionu terytorialnego;

  • środków finansowych (budżetu) do przyznania przez Centralę MSZ z uwzględnieniem rezerwy na podróże pozaplanowe (awarie, rekonfiguracja oprogramowania itp.) zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi.

  1. Przygotowywanie miesięcznego sprawozdania z realizowanych zadań w poszczególnych placówkach i sporządzanie rocznego raportu o stanie ww. infrastruktury na podległych placówkach oraz wykonywanie innych poleceń, na wniosek Dyrektora komórki merytorycznie nadzorującej stanowisko, związane z zakresem SZT i LAN.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

Niezbędne:

  1. Wykształcenie wyższe inżynierskie lub magisterskie.

  2. Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze branży SZT i LAN.

  3. Przeszkolenie w zakresie branżowym (systemów zabezpieczenia technicznego).

  4. Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajne lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.

  5. Świadectwo kwalifikacji SEP „E” do 1kV.

  6. Prawo jazdy kat. B.

  7. Zgoda na poddanie się odpowiednim badaniom w celu uzyskania uprawnienia pracy na wysokościach

  8. Znajomość języka chińskiego lub języka angielskiego na poziomie B1.

  9. Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych.

  10. Znajomość norm branżowych dot. SZT; zasad i przepisów stosowania SZT oraz aktualnych rozwiązań rynkowych z dziedziny mechanicznych i elektronicznych SZT.

  11. Znajomość przepisów BHP.

  12. Znajomość programu do sporządzania harmonogramów np. MS Project lub programu do projektowania np. AutoCAD.

  13. Znajomość praktycznej obsługi oprogramowania z zakresu instalacji aplikacji i pracy na specjalistycznym oprogramowaniu dedykowanym dla SZT.

  14. Praktyczna i merytoryczna znajomość projektowania instalacji, napraw, montażu oraz funkcjonowania SZT.

  15. Znajomość praktyczna obsługi oprogramowania do przeglądania, opracowywania i analizy dokumentacji technicznej.

  16. Umiejętność współpracy, komunikacji, zorientowania na osiąganie celów, samodzielności i inicjatywy, odporności na stres, kreatywności.

  17. Dyspozycyjność.

Dodatkowe:

  1. Wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne w jednej z wymienionych dziedzin nauk technicznych: automatyka i robotyka, elektronika, informatyka, elektrotechnika,  mechatronika.

  2. Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w pracy w pracy w obszarze branży SZT i LAN.

  3. Zaświadczenie/ certyfikat* ukończenia jednego z kursów:

  • pracownik zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia – projektowanie SZT stopnia 1 do 4;

  • pracownik zabezpieczenia technicznego: montaż, eksploatacja, konserwacja i naprawa urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia lub montaż, eksploatacja, konserwacja i naprawa urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz awaryjne otwieranie w miejscach zainstalowania;

  • inwestorów SZT;

  • kurs z zakresu zasad działania, doboru i instalacji SZT oraz ich poprawnej konfiguracji sprzętowo – programowej wydane przez producentów lub dystrybutorów sprzętu zabezpieczenia technicznego.


*Wydane przez Polską Izbę Systemów Alarmowych (PISA) lub równorzędne wydane przez Zakład Rozwoju Technicznej Ochrony Mienia (TECHOM)


  1. Znajomość jednego z języków obcych: języka angielskiego na poziomie B2, hiszpańskiego, rosyjskiego, niemieckiego lub francuskiego na poziomie B1.

  2. Wiedza techniczna dot. Instalacji SZT i LAN.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV

  • Kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania: http://www.msz.gov.pl/pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/pliki_do_pobrania/ oraz oświadczenia zgodnie ze wzorem dołączonym do ogłoszenia,

  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721 – j.t.), złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy kandydatek / kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.

  • kopia dyplomu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia,

  • kopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

  • kopie dokumentów potwierdzające spełnienie wymagań koniecznych i pożądanych zawartych w kwestionariuszu zgłoszeniowym (np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń, certyfikatów szkoleń, zgoda na poddanie się odpowiednim badaniom w celu uzyskania uprawnienia pracy na wysokościach prawa jazdy, itp.).

Inne dokumenty i oświadczenia

  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach

  • wszelkie dokumenty załączane do oferty przez kandydatki/kandydatów wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.

Wynagrodzenie składać się będzie z:

- wynagrodzenia zasadniczego złotowego wypłacanego w kraju, określonego mnożnikiem kwoty bazowej, w przedziale od 2,1 do 3,3, tj. od ok. 3 935 zł brutto do ok. 6 184 zł brutto,

- świadczenia w walucie (dodatek zagraniczny) wypłacanego w placówce zagranicznej dodatku zagranicznego określonego mnożnikiem kwoty bazowej, ustalany w zależności od nadanego stopnia służbowego, od attaché do II sekretarza tj. od ok. 1860 euro brutto do ok. 2460 euro brutto (od dodatku nie są odprowadzane składki na ubezpieczenie społeczne, odprowadzany jest podatek dochodowy),  

- dodatku stażowego w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego (po udokumentowaniu prawa do tego dodatku).

W okresie pracy w służbie zagranicznej osobie zatrudnionej przysługiwać będzie wynagrodzenie i świadczenia na zasadach określonych w:

  • rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 marca 2009 roku w sprawie określenia stanowisk oraz mnożników do ustalania składników wynagrodzenia w służbie zagranicznej (Dz. U. Nr 40, poz. 324),

  • rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie dodatku zagranicznego i świadczeń przysługujących członkom służby zagranicznej wykonującym obowiązki służbowe w placówce zagranicznej (Dz. U. Nr 239, poz. 2048 z późn. zm.).

Ponadto członkowi służby zagranicznej pełniącemu obowiązki służbowe w placówce zagranicznej przysługują świadczenia wynikające z art. 29 pkt. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o służbie zagranicznej (Dz. U. Nr 128 poz. 1403 z późn. zm.).

Proces naboru będzie składać się z następujących etapów:

  • formalnej weryfikacji zgłoszeń - do kolejnego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu,

  • w zależności od ilości zgłoszeń spełniających wymagania formalne kolejne etapy naboru mogą składać się ze sprawdzianu wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjnej z wybranymi kandydatami - celem rozmowy będzie m.in. poznanie przygotowania i motywacji kandydata do pracy na proponowanym stanowisku oraz sprawdzenie wiedzy wymaganej w ogłoszeniu.  

Termin składania dokumentów: 30.09.2018 r.

Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem: RASZT Pekin 1/2018

Dane osobowe - klauzula informacyjna

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

  • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą przy al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa.

  • Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, adres e-mail: iod@msz.gov.pl

  • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej

  • Informacje o odbiorcach danych: dane nie są przekazywane innym podmiotom.

  • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska)

  • Uprawnienia:

    • prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej

    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

  • Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy
    z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO

  • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Decyduje data wpływu dokumentów do MSZ – Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych
do zatrudnienia będą komisyjnie zniszczone.

W ofercie należy podać adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Kontakt: Wydział Naboru i Organizacji, tel. +48 (22) 523 7806 email: rekrutacja@msz.gov.pl

Aplikuj teraz