Jarosław Górski
marketing terytorialny, ekonomia międzynarodowa, zarządzanie strategiczne - badam, szkolę, doradzam, organizuję :)
Wypowiedzi
-
Cześć Krzysztof! Do tej pory odbyły się 2 edycje studiów i na bazie tych doświadczeń mogę powiedzieć, że są one kształcące zarówno dla "zaawansowanych samorządowców" (uczyliśmy kilku dyrektorów departamentów w urzędach miast i marszałkowskich), jak i dla osób, które dopiero chcą się związać z samorządami (np. osoby tuż po studiach albo chcące się przekwalifikować). Jedno nie ulega kwestii: marketing miejsc to bardzo prężna dziedzina życia.
-
Rekrutacja na III edycję studiów podyplomowych "MARKETING TERYTORIALNY - promocja rozwoju regionów i miast" jest w toku. Zajęcia na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczną się jeszcze w październiku tego roku.
Wśród wykładowców są doświadczeni eksperci z branży marketingowej, mogący się pochwalić sporym doświadczeniem w pracy dla miast i regionów.
Serdecznie zapraszam!
http://coin.wne.uw.edu.pl/jgorski/podyplomowe/index.htm -
Rekrutacja na III edycję studiów podyplomowych "MARKETING TERYTORIALNY - promocja rozwoju regionów i miast" jest w toku. Zajęcia na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczną się jeszcze w październiku tego roku.
Wśród wykładowców są doświadczeni eksperci z branży marketingowej, mogący się pochwalić sporym doświadczeniem w pracy dla miast i regionów.
Serdecznie zapraszam!
http://coin.wne.uw.edu.pl/jgorski/podyplomowe/index.htm -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy marter
-
Jak skutecznie i efektywnie promować gminę w Internecie? Czy prowadzenie aktywności miasta w mediach społecznościowych to prosta sprawa? Jakie sposoby reklamy w Internecie wybrać? Jak przygotować dobry newsletter?
15 marca (wtorek) w Warszawie, w pracowni komputerowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Best Place organizuje warsztat kompetencyjny pt. „Promocja miasta i gminy w Internecie”.
„Promocja miasta i gminy w Internecie” to kompleksowe szkolenie skierowane przede wszystkim do przedstawicieli samorządu terytorialnego. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób poznają szeroki wachlarz dostępnych dzisiaj możliwości komunikacyjnych i promocyjnych gminy/miasta w Internecie – od strony internetowej (m.in. badanie użyteczności strony), poprzez reklamę w wyszukiwarkach (warsztat AdWords) i serwisach społecznościowych, reklamę graficzną i video, po mailingi i newslettery. Warsztat odbywa się w specjalne do tego celu przystosowanej sali multimedialnej, gdzie każdy z uczestników ma możliwość korzystania z komputera i Internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma certyfikat potwierdzający nabycie w/w kompetencji.
Koszt uczestnictwa jednej osoby to tylko 700 zł brutto, przy zgłoszeniu większej liczby osób udzielane są rabaty.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami warsztatu na stronie:
http://bestplaceinstytut.org/programy-i-projekty/eduka... -
Jak skutecznie i efektywnie promować gminę w Internecie? Czy prowadzenie aktywności miasta w mediach społecznościowych to prosta sprawa? Jakie sposoby reklamy w Internecie wybrać? Jak przygotować dobry newsletter?
15 marca (wtorek) w Warszawie, w pracowni komputerowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Best Place organizuje warsztat kompetencyjny pt. „Promocja miasta i gminy w Internecie”.
„Promocja miasta i gminy w Internecie” to kompleksowe szkolenie skierowane przede wszystkim do przedstawicieli samorządu terytorialnego. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób poznają szeroki wachlarz dostępnych dzisiaj możliwości komunikacyjnych i promocyjnych gminy/miasta w Internecie – od strony internetowej (m.in. badanie użyteczności strony), poprzez reklamę w wyszukiwarkach (warsztat AdWords) i serwisach społecznościowych, reklamę graficzną i video, po mailingi i newslettery. Warsztat odbywa się w specjalne do tego celu przystosowanej sali multimedialnej, gdzie każdy z uczestników ma możliwość korzystania z komputera i Internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma certyfikat potwierdzający nabycie w/w kompetencji.
Koszt uczestnictwa jednej osoby to tylko 700 zł brutto, przy zgłoszeniu większej liczby osób udzielane są rabaty.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami warsztatu na stronie:
http://bestplaceinstytut.org/programy-i-projekty/eduka... -
W tym roku po raz drugi o nagrody w Konkursie Klubu Twórców Reklamy Polski będą konkurować samorządy.
W konkursie działa bowiem kategoria "Marketing Miejsc", której Partnerem jest Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Kategoria "Marketing Miejsc" powstała w zeszłym roku jako odpowiedź na dynamiczny wzrost profesjonalnych działań mających na celu promocję oraz budowanie wizerunku polskich regionów i miast.
Prace konkursowe można składać do końca lutego, poinformujcie tych, którzy mają czym się pochwalić w temacie promocji miast, czy regionów.
szczegóły:
http://ktr.org.pl/category/1-konkurs-ktr/kategorie-1-k... -
Wydział Nauk Ekonomicznych UW zaprasza do udziału w studiach podyplomowych „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”.
W ramach studiów uruchomione zostaną 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw” -
Startujemy na WNE UW ze studiami podyplomowymi "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw" - 4 kierunki specjalizacyjne, cena to niespełna 313 zł za rok (dofinansowanie z EFS)
http://wne.uw.edu.pl- 13.01.2011, 20:52
-
Na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW trwa rekrutacja na studia podyplomowe "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw", w ramach których uruchomione będą 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl, w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”. -
Na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW trwa rekrutacja na studia podyplomowe "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw", w ramach których uruchomione będą 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl, w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”. -
Na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW trwa rekrutacja na studia podyplomowe "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw", w ramach których uruchomione będą 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl, w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”. -
Na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW trwa rekrutacja na studia podyplomowe "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw", w ramach których uruchomione będą 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl, w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”. -
Na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW trwa rekrutacja na studia podyplomowe "Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw", w ramach których uruchomione będą 4 kierunki specjalizacyjne:
1. Studia menedżersko-ekonomiczne dla inżynierów;
2. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw – identyfikacja, pomiar, przeciwdziałanie;
3. Efektywność ekonomiczna małych i średnich przedsiębiorstw;
4. Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
Rekrutacja trwa do 31 stycznia 2011 r., pierwsze zajęcia odbędą się w marcu 2011 r. Z uwagi na współfinansowanie studiów ze środków UE, odpłatność dla Słuchaczy za roczny program wynosi jedynie 312,87 zł.
Szczegóły dot. studiów, w tym zasad rekrutacji znajdują się na stronie http://wne.uw.edu.pl, w zakładce „studia podyplomowe” pod nazwą „Efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstw”. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Fundusze Europejskie
-
POZNAŃ i WROCŁAW oraz ŚLĄSKIE i MAŁOPOLSKIE LIDERAMI PROMOCJI
Według wyników badania „PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W OPINII SZEFÓW PROMOCJI” przeprowadzonego przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc szefowie promocji największych polskich jednostek samorządu terytorialnego najbardziej doceniają starania promocyjne Poznania i Wrocławia, a spośród województw: śląskiego i małopolskiego. Na dalszych miejscach w tym rankingu pojawiały się miasta: Gdańsk, Lublin, Gdynia, Szczecin i Kraków.
Poznań znalazł się także na czele kolejnego rankingu – na najbardziej widoczne działania promocyjne. Zdeklasował w tym zestawieniu kolejne samorządy – woj. śląskie i miasto Łódź.
Wrocław, Poznań, Warszawa i Sopot – to z kolei miasta, na których wizerunek najsilniej wpływa wizerunek i postawa ich liderów – prezydentów: Rafała Dutkiewicza, Ryszarda Grobelnego, Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz Jacka Karnowskiego.
Każde miasto czy region, niezależnie od atrakcyjności swych walorów, chce przyciągać turystów. Według respondentów z tego zadania najlepiej wywiązują się Małopolska i jej stolica Kraków. Co ciekawe ranking zdominowały regiony, na kolejnych miejscach wymieniane są bowiem województwa śląskie i pomorskie. W promocji dla biznesu liderami znów zostali: Poznań i Wrocław.
Wśród największych barier, które utrudniają działalność promocyjną polskich miast i regionów, szefowie biur promocji wymienili: niewystarczającą współpracę z sektorem prywatnym, procedury związane z zamówieniami publicznymi, postawę radnych, postawę prezydenta/marszałka, brak odpowiednich kwalifikacji pracowników wydziałów/referatów promocji.
O BADANIU
Projekt badawczy pt. „PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W OPINII SZEFÓW PROMOCJI” został zrealizowany przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc w okresie 15.09-30.10.2010 r. przy pomocy ankiety internetowej. Badanie miało na celu ustalenie opinii respondentów na temat tego, które miasta i regiony najlepiej wykonują zadania promocyjne. Dodatkowym celem było i zdiagnozowanie barier w promowaniu jednostek samorządu terytorialnego. Do udziału w nim zaproszone zostały osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za promocję w urzędach miast i gmin powyżej 100 tys. mieszkańców oraz w urzędach marszałkowskich (łącznie 55 jednostek samorządowych).
Pełna wersja Raportu do pobrania:
http://www.bestplaceinstytut.org/RAPORT.pdf -
Ostatnio dużo się mówiło o sprawie pomnika Chrystusa Króla w Świebodzinie. Historia ta została potraktowana jako ciekawostka nie tylko w kraju ale i poza granicami.
O tym kontrowersyjnym polskim rekordzie świata można poczytać tutaj:
http://bestplaceinstytut.org/kontrowersyjny-rekord-czy... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy marter
-
Festiwal Reklamy Ad Days 2010 - zapraszam w szczególności na "Place Shockvertising"
- 19.11.2010, 23:02
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy marter