Janusz Brzyski

Menedżer z 14-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą w branżach FMCG oraz budowlanej (rynek tradycyjny i nowoczesny, B2B,DIY)
Toruń, kujawsko-pomorskie

Umiejętności

Budżety Redagowanie Angielski Microsoft Word Negocjacje Outlook PowerPoint Wystąpienia publiczne Planowanie strategiczne Nauczanie Budowanie zepołu Obsługa klienta 9 lat zarządzania zespołami sprzedażowymi w FMCG,B2C, B2B, DIY, kilkuletnie doświadczenie w obszarze zakupów recyklingowych (paper division)

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Regionalny kierownik sprzedaży
Branża FMCG
- Zarzadzanie sprzedażą w regionie w oparciu o koordynowanie pracą własnego zespołu sprzedażowego
oraz kilkudziesięciu partnerów biznesowych (dystrybutorów niezależnych), negocjacje
Logo
business development manager
Własna działaność
- doradztwo w zakresie optymalizacji funkcjonowania zespołów sprzedażowych;
- przygotowywanie ofert i wprowadzanie nowych produktów do sieci handlowych
FMCG
- wsparcie sprzedażowe dla firmy z branży metalowej, papierniczej, usługowej w
w relacjach B2B ( organizowanie rynku dla potrzeb kontroli jakościowo-ilościowej w obszarze
surowcowym)
Logo
KAM
Silgan White Cap Sp. z o.o. ( wcześniej DGS TO Sp. z o.o.)
- budowanie trwałych relacji B2B wśród klientów z branży
opakowaniowej ( rynek zakrywek Twist Off).
- współudział w tworzeniu indywidualnych rozwiązań projektowych związanych
z zapotrzebowaniem klienta.
- kooperacja z wewnątrz firmowymi służbami produkcyjno-projektowymi
- monitorowanie należności
- pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.
- uzyskiwanie ustalonego budżetu sprzedażowo-operacyjnego.
*(w marcu 2011 r. sfinalizowana sprzedaż spółki, bez przejęcia pracowników zatrudnionych w zakładzie we Włocławku, gdzie finalnie wygaszono działalność firmy)
NOMET Sp. z o.o.
krajowy kierownik sprzedaży (branża okuć stolarki otworowej)
- restrukturyzacja działu sprzedaży
- rekrutacja ,zarządzanie zespołem handlowym i administracją działu (9 os.)
- współtworzenie polityki marketingowej.
- kontakty z kluczowymi klientami firmy (B2B,sieci DIY i rynek tradycyjny)
- tworzenie nowych projektów pod indywidualne zapotrzebowanie rynku.
- ścisła współpraca z działem planowania produkcji
Sukcesy
- nawiązanie bezpośredniej współpracy z kilkoma producentami stolarki otworowej w tym
największym na polskim rynku firmą PORTA SA.
MARWIT Sp.z o.o.
Szef sprzedaży
- rekrutacja i kierowanie zespołem sprzedażowym
- zarządzanie własną siecią dystrybucji (11 oddziałów)
- współtworzenie z dyrektorem generalnym polityki sprzedaży i marketingu firmy
- rozwój rynku pod kątem nowych marek (soki warzywno-owocowe, surówki, sałaty)
- optymalizowanie kosztów dystrybucji, marketingowych i operacyjnych
- negocjowanie warunków współpracy ze strategicznymi klientami firmy
- współpraca z większością sieci handlowych funkcjonujących na rynku polskim

Sukcesy:
- wprowadzenie całego portfolio do Metro Group bez tzw. kosztów wejściowych,
- systematyczne wprowadzanie kolejnych nowych produktów w sieciach
handlowych (takie jak :Auchan, Piotr i Paweł, Alma ,Bomi, Carrefour, Tesco,
Real ,Eurocash, Polomarket, Savia, Eko, Emperia oraz inne sieci o charakterze regionalnym)
z zachowaniem zasady P&L
- prolongowanie kontraktów z kluczowymi podmiotami modern trade.
Logo
kierownik zakupów
Świecie Recykling Sp. z o.o. (Mondi Packaging Group)
- kierowanie zespołem zakupowo -administracyjnym odpowiedzialnym za zabezpieczenie
jednego z dwóch surowców strategicznych (10 os.),
- prowadzenie negocjacji ze strategicznymi dostawcami
- kontrola jakości dostaw
- zarządzanie budżetem zakupowym wartości ponad 100 mln zł
Sukcesy :
- wprowadzenie elastycznych długoterminowych kontraktów z dostawcami surowców,
co zabezpieczyło w 100% potrzeby produkcji ,
- w wyniku renegocjacji istniejących kontraktów uzyskano oszczędności ponad 1 mln €.
- zmodyfikowanie systemu dostaw surowca do zakładu
Nestle Polska S.A.
regional sales manager; wcześniej : area sales manager,kierownik biura sprzedaży , PH
- nadzór i organizacja rynku sprzedaży w regionie PL centralno -południowo-zachodniej
poprzez zarządzanie trzema własnymi centrami dystrybucji, hurtowniami kontraktowymi i
niezależnymi dystrybutorami,
- kierowanie pracą zespołów handlowych – ok. 70 osób, rekrutacja,
- nadzór nad procesami logistycznymi,
- konstruowanie i realizacja budżetów operacyjnych,
- pozyskiwanie, negocjacje i współpraca z sieciami handlowymi,

Sukcesy:
- systematyczny wzrost sprzedaży i wartości numerycznej rynku.
- budowanie skutecznego zespołu gwarantującego dobry wynik.
- dwukrotny tytuł Najlepszego Area Sales Manager'a firmy.

Szkolenia i kursy

Incontext Training & Consultancy „Umiejętność Sprzedaży”
Mach&Partner Consulting „Platforma handlowa klientów, Kierowanie zespołem przedstawicieli handlowych”
Inżynieria Personalna „ Zarządzanie zespołem”
Perfect Training “Empatia a asertywność”

Edukacja

Logo
Zarządzanie Przedsiębiorstwem, MBA
WSB w Toruniu/Franklin University Ohio
Logo
Podyplomowe studia Zarządzania Finansami i Marketingu, studia podyplomowe
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Logo
nauczycielski, magisterskie
Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku

Specjalizacje

Łańcuch dostaw
Zarządzanie łańcuchem dostaw
Sprzedaż
Usługi profesjonalne
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Zakupy
Inżynieria/Technika/Produkcja

Zainteresowania

latem podróże połączone ze zwiedzaniem miejsc historycznych,rowery, zimą narciarstwo

Inne

Tytuły najlepszego Area Sales Managera firmy Nestle Scholler w 2000 w 2001 roku
Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint), Internet

Grupy

Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
UMK jest liderem wśród uczelni Polski Północnej m.in. pod względem potencjału naukowego i liczby studentów (25 tys.). To także największy pracodawca w regionie.