Kamil Kaczmarek

Kamil Kaczmarek MARKETINGOWIEC,
FREELANCE

Temat: Pytanie do psychoterapeutów

Dzień dobry,
jestem w trakcie tworzenia oferty dla gabinetów psychoterapeutycznych i potrzebuję opinii uściślającej, uszczelniającej to, co już zebrałem.

Jeśli znajdą się tutaj dobre duszyczki — będę bardzo wdzięczny ☺.

Więc tak: Specjaliści oferują swoim klientom/pacjentom wsparcie w pokonywaniu trudności życiowych. Począwszy od konsultacji, po psychoterapię indywidualną, par, rodzin czy interwencję kryzysową.

Ceny za godzinę wahają się między 100 a 200 PLN. Aby dowiedzieć się ile zostaje w kieszeni psychoterapeuty — należy odliczyć od tego miesięczne koszty utrzymania ich biznesu. Te z kolei zależą od miesięcznej kwoty za wynajem gabinetu, od tego czy zatrudniają pracowników, itp.

1️⃣ Wobec tego: jaka realnie jest marża w tej działalności?

2️⃣ Ile średnio psychoterapeuci zatrudniają pracowników? (Chyba że to zwykle model jednoosobowej działalności).

W głównej mierze zauważyłem, że psychoterapeuci wykorzystują Instagram do tworzenia infografik, aby wzbudzić zaufanie osób, które po raz pierwszy trafiają na danego specjalistę. Znalazłem też trochę gabinetów, które korzystają z Reklam na Facebooku. Niestety reklamy te nie są najlepsze (moim zdaniem). Instagramowe infografiki są super ?.

Wydaje mi się, że główny sposób pozyskiwania nowych klientów/pacjentów to osoby z polecenia.

3️⃣ Wobec powyższego — co sprawia psychotepeutom największą trudność w marketingu? Brak czasu? Brak znajomości narzędzi?

Dalej: każdy z nas ma jakieś problemy i trudności. Co to są za problemy, ich natężenie, itp. -> to oczywiście indywidualna sprawa każdej osoby.

4️⃣ Natomiast zastanawiam się, czy OGÓLNIE branża nie cierpi na problem, który dosłownie spędza sen z powiek? Jak pilny jest to problem? Czy brak rozwiązania tego problemu generuje koszty?

Przykład: w niektórych niszach może to być sezonowość (np. w niszy psich fryzjerów zwykle w miesiącach zimowych jest mało klientów, ponieważ ludzie boją się świeżo obcięte pieski wyprowadzać na mróz. Z tego powodu psi fryzjerzy muszą wcześniej spodziewać się słabszego okresu i odpowiednio na to zabezpieczyć).

5️⃣ I w końcu: Jaki jest cel większości psychoterapeutów, jaka jest ich ścieżka rozwoju?

Czy dobrze się domyślam, że jest to po prostu zatrudnienie pod siebie większej ilości specjalistów, być może ekspansja marki gabinetu na inne miasta?

Dziękuję za udział w dyskusji i pozdrawiam,
Kamil Kaczmarek