Temat: automatyczne tworzenie wiersza do nowoutworzonej kolumny

Witam,

Niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć odpowiedzi na następującą kwestię.
Potrzebuję, aby w momencie, gdy dodaję nową kolumnę w jednym arkuszu w innym automatycznie dodawał się wiersz w określonym miejscu. Czy jest to możliwe do zrobienia i jak? Będę wdzięczny za pomoc, bo już wyczerpałem swoje możliwości i nie mam pojęcia jak to zrobić...

Pozdrawiam
Michał
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: automatyczne tworzenie wiersza do nowoutworzonej kolumny

Czy arkusz w którym dodajesz kolumnę jest powiązany z miejscem gdzie są wiersze?
Zapewne jeśli była ty to tabela danych a na niej podstawie tabela przestawna to jej odświeżenie dało by możliwość pobrania danych do tej tabeli, jednakże sam proces odświeżenia nie dodaje elementów wiersza, jedynie obliczy ponownie dane w Cache gdzie będzie można taką kolumnę dodać do obszaru wierszy TP.

Jeśli jednak nie masz żadnych tabel i żadnych TP to w jaki sposób jeden arkusz może wpływać na drugi? Taka czynność powinna być zaprogramowana a dodanie kolumny to procedury zdarzeniowe.

Temat: automatyczne tworzenie wiersza do nowoutworzonej kolumny

Nazwy arkuszy:
1. "elementy" - dane ułożone poziomo
obrazowo:
nóżka, zawias, prowadnica, szyna

2. "akcesoria" - dane ułożone pionowo
obrazowo:
nóżka
zawias,
prowadnica
szyna

powiązanie arkuszy:
w arkuszu "akcesoria" w określonych komórkach wpisane są reguły... "=elementy!A1";"=elementy!B1"...B2...B3 itd.

Po co te reguły? Chodzi o to, żeby to co wpiszę w kolejnych kolumnach w arkuszu "elementy" automatycznie zapisywało się w arkuszu "akcesoria", ale pionowo. Nawiasem mówiąc, to miałem z tym problem, bo jak kopiuje się regułę do poniższej komórki, to excel też w regule wpisuje analogicznie, czyli na przykład: kopiuj "elementy!A1" - wklej - wynik: "elementy!A2" (a powinno być B1). Nie wiedziałem, jak to zrobić i wpisałem ręcznie regułę w każdej komórce. Przy okazji może wiesz jak zapisać taką regułę, żeby dane się automatycznie przenosiły z poziomu do pionu. Próbowałem transpozycji i nic to nie dało.

Ale wracając do rzeczy... chodzi o to, że może być tak, że w arkuszu "elementy" między np kolumną nóżka, a zawias dodam inną kolumnę, bo nie będę mógł tego zrobić w kolejnym ciągu. I teraz jak dodam taką kolumnę w tym arkuszu "elementy", to żeby wiersz w arkuszu "akcesoria" dodał się automatycznie między właśnie tymi samymi elementami czyli
nóżka
(nowy wiersz)
zawias

Co o tym myślisz? Może efekt, który chcę osiągnąć możliwy jest w inny sposób.

Man nadzieję, że napisałem zrozumiale. W razie czego dopowiem, co trzeba.

Pozdrawiam
Michał
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: automatyczne tworzenie wiersza do nowoutworzonej kolumny

Samo się nic nie przypisze. Możesz użyć kopiowania i transpozycji albo użyć formuły która obliczy spodziewany wynik. Jeśli formula będzie w tabeli danych to nowy rekord uzupełni elementy tych kolumn, które miały formuły powyżej. Polecam formułę =TRANSPONUJ()

Następna dyskusja:

Zmiana nazwy kolumny




Wyślij zaproszenie do