Temat: Łamanie Ustawy o ochronie danych osobowych przez PURE
A oto co dziś dostałam drogą mailową:
półka prowadzi swoją działalność na terenie Polski zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. W relacjach z naszymi członkami kierujemy się zasadą otwartości i przejrzystości oraz dokładamy wszelkich starań, by komunikacja z nimi odbywała się w sposób nie budzący wątpliwości.
Spółka dochowuje należytej staranności w przechowywaniu i przetwarzaniu danych osobowych swoich klientów, co odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm. ) wraz z aktami wykonawczymi, w tym Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. 2004, nr 100, poz. 1024).
Zbiory danych osobowych przetwarzane przez Spółkę zostały zgłoszone Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych do rejestracji zgodnie z powołanymi powyżej przepisami prawnymi.
Jednocześnie, chcąc rozwiać Pani wątpliwości i obawy odnośnie nowego systemu kontroli wejścia do klubu, korzystania z klubu, w tym z szafek znajdujących się w szatni, pragniemy wskazać, iż Spółka nie przechowuje Pani danych biometrycznych. Wszelkie dane (w tym wypadku punkty skrajne linii papilarnych) przechowywane są na opasce, która jest Pani własnością i znajduje się wyłącznie w Pani posiadaniu.
W momencie wejścia do naszego klubu przykłada Pani opaskę do czytnika oraz każdorazowo palec celem dokonania weryfikacji Pani tożsamości. Dane zapisane na opasce każdorazowo weryfikują się z Pani odciskiem palca. Jak wskazano powyżej, opisana procedura ma miejsce każdorazowo z chwilą wejścia do klubu, właśnie z uwagi na fakt, iż Spółka nie posiada i nie przechowuje tych danych w swoich systemach. Na czytniku nie zostają zapisane żadne dane dotyczące Pani osoby, które przechowywane są na Pani opasce.
Powyższe rozwiązania wprowadzono celem zapewnienia, iż z klubu Spółki korzysta osoba do tego uprawniona. Pani zaś ma pewność, iż podmiot nieuprawniony nie wykorzysta Pani statusu członka do nieuprawnionego wejścia do klubu w Pani imieniu, w tym do dokonania na Pani konto zakupów.