Paweł Czyszczoń

Paweł Czyszczoń Student,
Politechnika Śląska
w Gliwicach

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

Witam, proszę o poradę dotyczącą mojego treningu. A więc, obecnie (po świętach) ważę gdzieś ponad 100kg przy wzroście 186cm. Pływam prawie codziennie od niecałego roku z 2 miesięczną przerwą (prędzej ważyłem 95kg) i widzę efekty w tempie i czasie pływania. Aktualnie jestem w stanie pływać godzinę bez przerywania i po dzisiejszym pływaniu (1,5km w 35min stylem klasycznym), chciałem popływać grzbietem i kraulem i tu tkwi mój problem , mimo efektów przy żabce nic się nie zmieniło przy kraulu i grzbiecie, potrafię przepłynąć jeden basen i koniec, muszę odpocząć kilka minut i znów mogę płynąć, nie wiem czy problem tkwi w kondycji czy wydolności płuc ? Co mam robić aby być w stanie przepłynąć z 2, 3, 4 baseny kraulem bez zatrzymywania się ? Z góry dziękuję za każdą poradę, chętnie przeczytam posty na temat odżywiania, co jeść a czego unikać (docelowo chcę ważyć 90kg).

Pozdrawiam Paweł. :)
Gizela R.

Gizela R. Software tester

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

Hej

Ja do niedawna tez moglam zabka plywac non stop
ale chce sprobowac sil w triathlonie,wiec.. kraulem musze sie jakos poduczyc
umialam przeplynac kraulem jedna dlugosc i to z wypluciem pluc prawie..

Mialam problem,az tak sie zawzielam ze idac 3 dni z rzedu i na ten 3ci juz przeplynelam spokojnie 8..

to bylo z 1.5-2miesiace temu teraz moge z 40 przeplynac
u mnie za to problem z technika, plywam za wolno
w 10minut 16-18basenow. niektorzy zabka szybciej plyna

Plywam za to z oddechem na 3..jak to zrobic? nie wiem..ja wypuszczam pod woda , wode ustami tez(wczesniej nie) i samymi ustami, badz nos+usta, poprobuj, rob najpierw cwiczenia z deska sama na oddech nabieraj sobie go co jakis czas i pod woda wypuszczaj powietrze
inne cwiczenie "strzalka"(znana z dziecinstwa:))
te cwiczenia z dziecinstwa sens maja;))

a teraz sie nie mecze przy plywaniu(oddech), meczyly tez mnie rece(mam slabe i bolaly na 4 dlugosci), teraz jakos juz nie,tez wyczulam, ale wciaz za wolno plywam..;/

a poza tym: http://www.naukaplywania.org/oswajanie-z-woda/oddech-w...
i google

pozdrawiamGizela R. edytował(a) ten post dnia 05.01.13 o godzinie 21:04
Paweł Czyszczoń

Paweł Czyszczoń Student,
Politechnika Śląska
w Gliwicach

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

Mam dokładnie tak samo, po przepłynięciu basenu kraulem/grzbietem przy dość dużej prędkości wypluwam płuca, jedynie jestem w stanie następny basen przepłynąć żabką i to powoli bo nie potrafię wyrównać oddechu.

Jutro udam się na basen i poćwiczę. Może uda się przepłynąć przynajmniej dwa bez przerwy.
Dzięki za link, kilka ciekawych informacji znalazłem ;).

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

Witaj,
1.5 km w 35 minut klasykiem to fajny wynik - także jeśli chodzi o oddychanie i wydolność - to jest moim zdaniem ok, bo w czym, jak w czym - ale w "żabce" trudno sterować oddychaniem: jeden oddech na cykl (a on trochę trwa) i nic więcej.
Inaczej to wygląda w kraulu i grzbiecie, z którymi masz problemy...- wbrew pozorom, uważam że tu jest o wiele łatwiej (grzbiet to już w ogóle)... wnioskuję więc (mogę się mylić), że Twój problem nie leży do końca w samym oddychaniu - tylko w technice tych stylów (prawdopodobnie mało pływałeś tymi stylami).
Jak wspomniała Gizela - z deską oddychanie - to podstawa, ale po 2-3 tygodniach dołóż do tego tzw. "dokładanki" - zwłaszcza kraulowe (mogą być też z deską - jeśli rączki nie są za mocne - wówczas łatwiej).

Zobaczysz - efekty przyjdą szybciej, niż byś się tego spodziewał :)
Pozdrawiam!

PS. Alternatywnie - nie wiem, jak pływasz - ale możesz także próbować minimalizować ilość ruchów w klasyku na jedną długość basenu - aby np. zejść do 6-7 na 25m (to wymaga sporo powietrza :) ). A jeśli jest tak, że już osiągasz takie efekty, to na pozostałe style pozostaje jedynie praca nad techniką :)
Sławomir J.

Sławomir J. Kierownik sekcji
dział finansowy
Siemens Sp. z o.o. ,
Wa...

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

hm warto może urozmaicić trening - moim zdaniem należy probowac pływać zmiennym lub dołączać min drugi dodatkowy styl do zaby.

Sama żaba to za mało. Poza tym to chyba nie za zdrowo tyle kopnięć - szkoda ciut lędźwi i kolan. Żaba to bardzo trudny styl technicznie

35 min 1,5 km klasykiem to bardzo ciekawy, moim zdaniem dobry wynik.
Mariusz B.

Mariusz B. Ambitny,szczery,po
prostu normalny
facet.

Temat: Trening pływacki - praca na kondycją.

Jeśli pływa Pan tzw żabką to oprócz ogólnej kondycji i większego oswojenia z wodą nie wykonuje Pan ruchów(cykli związanych z kraulem czy grzbietem) Skoro ich Pan nie wykonuje nie może być mowy aby poczuł Pan pozycję, dostosował oddech czy też wyćwiczył ruchy służące tym stylom.
Jeśli chce Pan poprawić kraula proszę zacząć od najprostszej rzeczy a mianowicie od pływania tzw strzałką. Kiedy kończy się powietrze z pomocą ruchu rąk do żabki proszę nabrać powietrze.(nogi pracują jak do kraula.Drugi basen proszę przepłynąć na plecach z rękami wzdłuż tułowia pracując nogami do grzbietu( tu też ćwiczy Pan ruch kraulowy).
Jeśli to zrobi Pan na jednej godzinie po 6razy(6*25m + 6*25m)(po każdym basenie(25m) proszę zrobić 5 wydechów do wody nosem) Proszę napisać, powiem co dalej:-).
Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do