Temat: Częste skurcze nóg.

Witam.

Pływam kraulem, szybko i sprawnie, lecz...w zasadzie bez nóg. Leżą sobie one wyciągnięte swobodnie w wodzie . Robię tak z konieczności, gdyż nawet chwila pracy doprowadza do skurczu: podudzie, łydka, śródstopie, palce. W zasadzie wystarczy, że są tylko lekko napięte, by nie opadały podczas kraula, i czuję czasami, że skurcz jest już blisko. Nie pomaga rower - codziennie po 40 km. Nie pomaga suplementacja potasu i magnezu. Nie pomaga rozciąganie, po prostu gdy wchodzę do wody i zaczynam używać nóg, to źle się to kończy.
Zaznaczę, że biorę leki na astmę (symbicort i jego składnik: formoterol odgrywa tu dużą rolę w utracie potasu), miałem z tego powodu problemy z mięśniami w przeróżnych częściach ciała. Generalnie jest już ok, ale nogi wydają się najbardziej oporne na poprawę. Chciałbym włączyć pracę nóg do moich codziennych wizyt na basenie, ktoś ma jakąś ciekawą radę?Piotr Pudłowski edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 08:34
Mariusz B.

Mariusz B. Ambitny,szczery,po
prostu normalny
facet.

Temat: Częste skurcze nóg.

Witam Piotrze.
Jeśli stosujesz suplementację potasu i magnezu to pamiętaj ,żeby miała ona sens. Tzn "nic nie da stosowanie magnezu jeśli się go zaraz wypłukuje np: poranną kawą.(nie mówię ,że tak jest ale zwróć na to uwagę). Po drugie proponuję co jeden basen(25m) zmieniać styl którym płyniesz np 25 kraul 25m grzbiet. Jazda na rowerze średnio pomaga pływakom a właściwie trochę przeszkadza. Tym bardziej ,że często skurcz bierze się z przemęczenia. Nie wiem jak często pływasz ale może warto zrobić dłuższą przerwę między treningami.
Oczywiście polecę jeden dzień w tyg przeznaczyć na masażystę( masaż częściowy 25min śr 40-60zł) lub saunę i jacuzzi.
Pozdrawiam
Michał Gawor

Michał Gawor NAUKA PŁYWANIA
KRAKÓW | SZKOŁA
PŁYWANIA KRAKÓW |
INSTRUKT...

Temat: Częste skurcze nóg.

Jak mogę doradzić to suplementacja to jedno wyjście, natomiast ja bym dodał do diety np. banany i napoje izotoniczne (polecam niebieski smak - jagodowy) np. 1h przed basenem jak i w trakcie możesz mieć butelkę na basenie lub bidon.

Piotr słusznie zauważył, że kawa wypłukuje magnez, to jedna z przyczyn drugą może być przemęczenie lub np. zła rozgrzewka, czasem warto porozciągać się przed pływaniem.

Jeśli masz możliwość dobrze jest pobiegać np. 5-7 min., ja tak robię biegnąc czasem na zajęcia z autobusu lub tramwaju :)

Osoby początkujące bardzo często mają skurcze w stopach podczas obciągania palcówgdy pływają na plecach.

Należy również pamiętać o regeneracji organizmu i dobrze przespanej nocy.Michał Gawor edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 11:17

Temat: Częste skurcze nóg.

Mariusz B.:
Witam Piotrze.
Jeśli stosujesz suplementację potasu i magnezu to pamiętaj ,żeby miała ona sens. Tzn "nic nie da stosowanie magnezu jeśli się go zaraz wypłukuje np: poranną kawą.(nie mówię ,że tak jest ale zwróć na to uwagę).

Nie piję kawy w ogóle. Magnez stosuję tylko po to, aby zwiększyć wchłanianie potasu - zalecenie lekarza.
Mariusz B.:
>Po drugie proponuję co jeden
basen(25m) zmieniać styl którym płyniesz np 25 kraul 25m grzbiet.

Ale jaki to ma sens, skoro ja potrafię dostać skurcz po prostu trzymając nogę w wodzie? Jeżeli zmienię styl, to będzie to grzbiet bez pracujących nóg.
Mariusz B.:
>Jazda na rowerze średnio pomaga pływakom a właściwie
trochę przeszkadza. Tym bardziej ,że często skurcz bierze się z przemęczenia.

U mnie skurcz bierze się z powodu skutków ubocznych stosowanego leku, w najgorszym momencie nie byłem wstanie przejść 2km. Jeżdżę na rowerze, aby w ogóle cokolwiek robić nogami.
Mariusz B.:
>Nie wiem jak często pływasz ale może warto
zrobić dłuższą przerwę między treningami.

Pływam w pięciodniowym cyklu z 2 dniową przerwą, tylko jaki sens ma przerwa jakakolwiek, skoro nog w ogóle nie używam? Więc z całą pewnością się nie przemęczają.

Oczywiście polecę jeden dzień w tyg przeznaczyć na masażystę( masaż częściowy 25min śr 40-60zł) lub saunę i jacuzzi.

Na masaże chodzę co dwa tyg., gość jest genialny, ale co tydzień się nie odważę, sniaki schodzą dłużej niż tydzień :D

----------------------------------------------------------------------------------------
Michał Gawor:
Jak mogę doradzić to suplementacja to jedno wyjście, natomiast ja bym dodał do diety np. banany i napoje izotoniczne (polecam niebieski smak - jagodowy) np. 1h przed basenem jak i w trakcie możesz mieć butelkę na basenie lub bidon.

Banany jem, ale nie napoje izotoniczne całkowicie mi nie smakują
Michał Gawor:
Piotr słusznie zauważył, że kawa wypłukuje magnez, to jedna z przyczyn drugą może być przemęczenie lub np. zła rozgrzewka, czasem warto porozciągać się przed pływaniem.

Będę musiał spróbować rozciągania ;p
Michał Gawor:
Jeśli masz możliwość dobrze jest pobiegać np. 5-7 min., ja tak robię biegnąc czasem na zajęcia z autobusu lub tramwaju :)

Bieganie całkowicie odpada, mam problem ze stawami kolanowymi
Michał Gawor:
Osoby początkujące bardzo często mają skurcze w stopach podczas obciągania palcówgdy pływają na plecach.

Pamiętam jak po dłuższej przerwie wszedłem do basenu 3-mce temu, dostałem skurcz w podudziu, łydce, i kilku palcach po 25- metrach :P

Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby wrócić do jogi, ale słabo mi się robi, gdy pomyślę sobie, że znowu miałbym zmagać się z uszkodzonym ścięgnem idącym wzdłuż uda do kolana. Najgosze jest to, że jedyną oznaką zbliżającego się bólu...jest sam ból, jakby ktoś przypalał mi nogę ogniem ;p

Kurcze, mam nadzieję, że znajdę jakieś rozwiązanie, zanim całkiem zapomne jak się używa nóg ;pPiotr Pudłowski edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 14:04
Sławomir J.

Sławomir J. Kierownik sekcji
dział finansowy
Siemens Sp. z o.o. ,
Wa...

Temat: Częste skurcze nóg.

40 km na rowerze codziennie+ 5 razy w tygodniu basen?
Fajnie ale skąd tyle czasu...(tez bym chciał) czy to czasowo przed zawodami w biathlonie lub innymi czy też permanentnie?

Nie wiem ile masz lat ale potrzebny jest czas na regenerację.
Pamiętaj o tym. To ważne + sen. Moim zdaniem ciut mniej tych treningów, może warto czasami pójść też na piwo:) nie będziesz tak "zbity" trzebaby sie rozciagać systematycznie (a to nudne )

Nie kumam tylko dlaczego pływakowi ma przeszkadzać rower? Pływacy uzupełniają treningi siłką, biegami, i właśnie rowerem, który jest świetnym wynalazkiem.

W jakim stanie kręgosłup lędźwiowy? co do tych skurczów - bo innych pomysłów poza przetrenowaniem albo kręgosłupem nie mam

pzd

Piotr Pudłowski:
Witam.

Pływam kraulem, szybko i sprawnie, lecz...w zasadzie bez nóg. Leżą sobie one wyciągnięte swobodnie w wodzie . Robię tak z konieczności, gdyż nawet chwila pracy doprowadza do skurczu: podudzie, łydka, śródstopie, palce. W zasadzie wystarczy, że są tylko lekko napięte, by nie opadały podczas kraula, i czuję czasami, że skurcz jest już blisko. Nie pomaga rower - codziennie po 40 km. Nie pomaga suplementacja potasu i magnezu. Nie pomaga rozciąganie, po prostu gdy wchodzę do wody i zaczynam używać nóg, to źle się to kończy.
Zaznaczę, że biorę leki na astmę (symbicort i jego składnik: formoterol odgrywa tu dużą rolę w utracie potasu), miałem z tego powodu problemy z mięśniami w przeróżnych częściach ciała. Generalnie jest już ok, ale nogi wydają się najbardziej oporne na poprawę. Chciałbym włączyć pracę nóg do moich codziennych wizyt na basenie, ktoś ma jakąś ciekawą radę?
Mariusz B.

Mariusz B. Ambitny,szczery,po
prostu normalny
facet.

Temat: Częste skurcze nóg.

Nie kumam tylko dlaczego pływakowi ma przeszkadzać rower? Pływacy uzupełniają treningi siłką, biegami, i właśnie rowerem, który jest świetnym wynalazkiem.

Rower jest świetnym wynalazkiem ja też go lubię ale pozycja ,którą przyjmuje się na rowerze podczas jazdy nie ma nic wspólnego z prawidłowa pozycją pływaka.
Poza tym na rowerze nogi pracują w ruchu,który jest przeciwny do ruchu prawidło wykonywanych nóg w kraulu czy grzbiecie. Noga do końca często sie nie prostuje itd. Ogólnie rower jako urozmaicenie treningów pływackich tak ale w większej dawce treningowej dla osób chcących poprawiać wyniki w pływaniu nie.
Tomasz Falkowski

Tomasz Falkowski Specjalista ds.
projektów
logistycznych,
Dachser sp. z o.o.

Temat: Częste skurcze nóg.

a czy kolega Piotr ma czas na jedzenie posiłków ? wiem, to może być oczywiste ale gdy czytam to wydaje mi się, że kolega ciągle tylko trening, trening, lek na astmę, trening, trening, magnez + potas, trening, trening a gdzie jedzenie ;) oraz jak wspomnieli inni regeneracja/sen.
Treningów bez skurczowych życzę.

Temat: Częste skurcze nóg.

Czy to nie Inge de Bruijn - trzykrotna rekordzistka świata kraulem na 50 metrów spędzałą sporo czasu na rowerze, aby wzmocnić siłę nóg? Pamiętam jak komentator sportowy o tym wspominał podczas olimpiady w sydney.
Jednak ja jeżdżę na rowerze dla rekreacji...20km/h nawet nie jest nawet blisko wyczynu - średnio 2/3 dziadków w wieku 65-70 lat wymija mnie bez problemu ;)

Basen jest także koniecznością, nie pływam forsownie, pływam tyle ile mogę - przez 30 min, bez użycia nóg, od nóg mam rower ;p.

Posiłki jem bardzo regularnie, i nieźle zbilansowane...

Może koledzy zechcą zrozumieć w końcu. Że cała historia zaczęła się grubo przed jakimkolwiek wysiłkiem fizycznym w postaci basenu/roweru. Historia jest b. krótka, choć lekko zawiła, zaczęła się w momencie leczenia kanałowego, gdzie wielodniowy bół zęba powodował gigantyczne przykurcze, w szczególności ramion, potem łydek. Ból powodował przykurcze, po kilku tygodniach takich wrażeń dochodziło do nieustannego porażenia nerów (nie wiem jak to fachowo nazwać). Wielu nazywa to przewianiem...gdy nie mogą ruszyć szyją w jedną ze stron. Mnie się tak działo z ramionami...we wszystkie stron. Przeszedł mi jeden 3-5 dniowy atak, po 1-2 dniach zaczynał się kolejny. Tak było przez kilka miesięcy. Uratowały mnie masaże i przede wszystkim basen. Nie dochodzi już do ataków, ale że nie mam już pracy, bo przestałem sobie radzić fizycznie, to też mam czas na to wszystko.
Sprawa jest poważna, to też poważnie do niej podchodzę i chętnie powitam poważne porady. Z góry dziękuję ;)
Tomasz Falkowski

Tomasz Falkowski Specjalista ds.
projektów
logistycznych,
Dachser sp. z o.o.

Temat: Częste skurcze nóg.

teraz ta sprawa inaczej wygląda. Chętnie bym pomógł ale nie potrafię. Powodzenia i wytrwałości życzę

Temat: Częste skurcze nóg.

Pomogły intensywne masaże stóp. Masażysta ma interesujący przyrząd, stalowa kulka na uchwycie i napiernicza uciskowo gdzie najbardziej boli. W zasadzie to już po pierwszym masażu puściło, od tamtego czasu nie dostałem żadnego skurczu.

Temat: Częste skurcze nóg.

Piotr Pudłowski:
Pomogły intensywne masaże stóp. Masażysta ma interesujący przyrząd, stalowa kulka na uchwycie i napiernicza uciskowo gdzie najbardziej boli. W zasadzie to już po pierwszym masażu puściło, od tamtego czasu nie dostałem żadnego skurczu.

Dzięki serdeczne za rady

Temat: Częste skurcze nóg.

Pomogły intensywne masaże stóp. Masażysta ma interesujący przyrząd, stalowa kulka na uchwycie i napiernicza uciskowo gdzie najbardziej boli. W zasadzie to już po pierwszym masażu puściło, od tamtego czasu nie dostałem żadnego skurczu.

Dzięki serdeczne za rady

Temat: Częste skurcze nóg.

Witam Piotr

Masz ten sam problem co ja. U mnie utrata potasu jest pozostałością po operacji i chorobie nowotwrowej. Tez duzo pływam ale musze suplementować potas i magnez. Z magnezem jest łatwiej, bo trudno go przedawkować. Z potasem jest sprawa poważna. Tak samo niebezpieczny jest niedobór jak i nadmiar. Nalezy uwazać z suplementacją i nie brac wszystkiego co reklamują. Poza tym, wiem że potas pochodzący z suplementów wchłania sie bardzo słabo, szczegolnie w stanach chorbowych, lub po chorobie. Nie wiem jak u Ciebie jest z żołądkiem. Jezeli nie masz problemów z trawieniem polecam Ci Jedzenie duzych(bez przesady) ilości, wszelkich orzechów. Posiadają potas, który przetwarza nasz organizm i o wiele łatwiej przyswaja. Oczywiście wiesz, że trzeba zachować pewne rygory dietetyczne, choćby z tą kawą. Spróbuj tych orzechów i jezeli nie szkodzą Ci na trawienie, powinieneś
po pewnym czasie zauwazyć powazne zmiany na lepsze, czego nigdy nie doświadczysz przez suplementy. Ich organizm nie trawi i mechanizm przyswajania potasu czy magnezu jest zupełnie inny. Zyczę dobrego pływania, pełna parą. Jerzyp.

Temat: Częste skurcze nóg.

Jeśli chodzi o mnie jak mam zażywać magnez to mam sprawdzony lek- Laktomag B6- magnez w witamina B6. Wspomaga mnie właśnie jak mam skurcze nóg, przy arytmii serca, mogą go brać dzieci od roku, kobiety w ciąży. Bezpieczny jest, ma bananowy smak to i synek chętnie pije, można podac rozkruszony nawet w formie zawiesiny http://amara.pl/produkt/laktomag-b6/
Anna Tytko

Anna Tytko Biuro Posła na Sejm
Grzegorza
Pisalskiego

Temat: Częste skurcze nóg.

Paulina K.:
Jeśli chodzi o mnie jak mam zażywać magnez to mam sprawdzony lek- Laktomag B6- magnez w witamina B6. Wspomaga mnie właśnie jak mam skurcze nóg, przy arytmii serca, mogą go brać dzieci od roku, kobiety w ciąży. Bezpieczny jest, ma bananowy smak to i synek chętnie pije, można podac rozkruszony nawet w formie zawiesiny http://amara.pl/produkt/laktomag-b6/


kupiłam Laktomag B6 bo córkę bardzo nogi bolały, skurcze miała , ten lek na prawde polecam. Wysoka dawka magnezu no i dzieci chętnie wypiją bo smakuje bananowo. Przynajmniej to przebadany lek, wpisany w rejestr a nie byle suplement



Wyślij zaproszenie do