Konrad Łęcki

Konrad Łęcki Senior SEO
Specialist

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Jak oceniacie jego szanse w Polsce?


Obrazek

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

trzeba się temu przyjrzeć dokładnie
Ilona Trzeciak

Ilona Trzeciak kurs na strategiczne
myślenie

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Serwis jest z pewnością najbardziej spamującą aplikacją na FB, bo z tej domeny zdecydowanie najczęściej otrzymuje zaproszenia od znajomych. Sama sobie jeszcze zdania nie wyrobiłam, za mało kontentu jak na razie, za to bardzo polecam lekturę Gazety.pl w temacie :

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,1111112...
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Moje trochę bardziej hura optymistyczne podejście do Pinteresta ;)

"Dlaczego warto być na Pinterest"Artur Roguski edytował(a) ten post dnia 17.02.12 o godzinie 15:50
Agata Chmielewska

Agata Chmielewska
http://achmielewska.
com

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

ja dopiero od wczoraj badam serwis, nie wiem czy podchwycę, na chwilę obecną jakoś nie przemawia do mnie
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

W każdym razie zapraszam do swoich boardów - http://pinterest.com/usidus/

;P
Diana W.

Diana W. "Nothing is
impossible, the word
itself says i'm
possible...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Na dzień dzisiejszy, Pinterest to chyba najszybciej rosnąca i zbierająca uczestników strona internetowa :)

Jestem ciekawa, jak firmy podchwycą możliwość zaistnienia w tym miejscu.
Pierwsze wskazówki już są :)
http://www.socialmediaexaminer.com/26-tips-for-using-p...

Czy inni podążą za GE? :)
http://pinterest.com/generalelectric/

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Diana W.:
Na dzień dzisiejszy, Pinterest to chyba najszybciej rosnąca i zbierająca uczestników strona internetowa :)

Jestem ciekawa, jak firmy podchwycą możliwość zaistnienia w tym miejscu.
Pierwsze wskazówki już są :)
http://www.socialmediaexaminer.com/26-tips-for-using-p...

Czy inni podążą za GE? :)
http://pinterest.com/generalelectric/
Co w związku z tym? Dlaczego moja firma miałaby tam być, dlaczego miałbym wygospodarować zasoby w mojej firmie? Czy tam są moi klienci, w jakiej liczbie uu z Polski? Drogie geeki - ochłońcie.

Od ponad dwóch lat nadal trafiam na beton w firmach, dla których działania w sm są kosmosem. Zdecydowana większość nie umie i nie wie, jak skutecznie wykorzystać choćby Facebooka do promocji własnych usług i produktów. A co dopiero Pinterest?

Są w sm, bo "tak trzeba", "bo inni też, to my też". A to jest pierwszy krok do katastrofy - być, żeby tylko być. Jak się nie ma pomysłu, nie ma strategii, to lepiej się tam w ogóle nie pojawiać. Albo dobrze, albo wcale.

Podsumowując: Pinterest - "tak" dla geeków, obserwacji, podniecania się nowym tworem, który trochę namiesza w sm. "Nie" dla firm i marek.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Co w związku z tym? Dlaczego moja firma miałaby tam być, dlaczego miałbym wygospodarować zasoby w mojej firmie? Czy tam są moi klienci, w jakiej liczbie uu z Polski? Drogie geeki - ochłońcie.

Od ponad dwóch lat nadal trafiam na beton w firmach, dla których działania w sm są kosmosem. Zdecydowana większość nie umie i nie wie, jak skutecznie wykorzystać choćby Facebooka do promocji własnych usług i produktów. A co dopiero Pinterest?

Są w sm, bo "tak trzeba", "bo inni też, to my też". A to jest pierwszy krok do katastrofy - być, żeby tylko być. Jak się nie ma pomysłu, nie ma strategii, to lepiej się tam w ogóle nie pojawiać. Albo dobrze, albo wcale.

Podsumowując: Pinterest - "tak" dla geeków, obserwacji, podniecania się nowym tworem, który trochę namiesza w sm. "Nie" dla firm i marek.

To jest zły, ale niestety typowy dla naszego i nie tylko, rynku, sposób myślenia. Taka appka jak Pinterest oraz inne podobne i w ogóle nowy open graph fejsa daje nowe ciekawe mozliwości. Niedawno czytałem, że Pinterest generuje wiecej trafiku niż Twitter i Google+

Zatem wygląda na to, że takie rozwiązanie jest korzystne np. dla ecommerce. Dla mnie wniosek jest taki, że firmy powinny walczyć, aktywnie działać w sprawie popularyzacji korzystnego i pozytecznego narzędzia a nie czekać czy się "przyjmni".

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Mirek Usidus:
To jest zły, ale niestety typowy dla naszego i nie tylko, rynku, sposób myślenia. Taka appka jak Pinterest oraz inne podobne i w ogóle nowy open graph fejsa daje nowe ciekawe mozliwości. Niedawno czytałem, że Pinterest generuje wiecej trafiku niż Twitter i Google+

"Sprzedawanie" Pinterestu firmom, jako narzędzia w obrębie social media marketingu, to sprzedawanie w tym momencie ściemy. Ja w tym maczać palców nie zamierzam, ale jak ktoś chce, to proszę bardzo.

OK, za 1, 2, 3 miesiące podchwycą to największe brandy, firmy, marki i korporacje w Polsce. Środowisko sm i geeków zacznie się jeszcze bardziej ekscytować pierwszymi dobrymi przykładami wykorzystania Pinterestu w PL. Ale jak dobrze wiemy, to ci najmniejsi i średni przedsiąbiorcy mogą na sm ugrać najwięcej. Co masz dla nich do zaoferowania przy niskich budżetach, mniejszych siłach przerobowych i znikomym zainteresowaniem Pinterestu w PL? Czy wiesz, ilu na tę chwilę uu z Polski korzysta z Pinterestu?
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

"Sprzedawanie" Pinterestu firmom, jako narzędzia w obrębie social media marketingu, to sprzedawanie w tym momencie ściemy. Ja w tym maczać palców nie zamierzam, ale jak ktoś chce, to proszę bardzo.

OK, za 1, 2, 3 miesiące podchwycą to największe brandy, firmy, marki i korporacje w Polsce. Środowisko sm i geeków zacznie się jeszcze bardziej ekscytować pierwszymi dobrymi przykładami wykorzystania Pinterestu w PL. Ale jak dobrze wiemy, to ci najmniejsi i średni przedsiąbiorcy mogą na sm ugrać najwięcej. Co masz dla nich do zaoferowania przy niskich budżetach, mniejszych siłach przerobowych i znikomym zainteresowaniem Pinterestu w PL? Czy wiesz, ilu na tę chwilę uu z Polski korzysta z Pinterestu?

Chyba sie nie rozumiemy. To nie jest jakaś tam zewnętrzna wobec nas rzeczywistość a my sobie popatrzymy czy to sie rozwinie czy nie. To narzędzie, takie jak koło np.

Jeśli jesteś przekonany, że koło się przyda ludziom, z którym pracujesz, to aktywnie propagujesz koło a nie czekasz "co z tego wyniknie".

Koło rozpropagowane będzie uzywane :)

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Kamil Newczyński:

OK, za 1, 2, 3 miesiące podchwycą to największe brandy, firmy, marki i korporacje w Polsce. Środowisko sm i geeków zacznie się jeszcze bardziej ekscytować pierwszymi dobrymi przykładami wykorzystania Pinterestu w PL. Ale jak dobrze wiemy, to ci najmniejsi i średni przedsiąbiorcy mogą na sm ugrać najwięcej. Co masz dla nich do zaoferowania przy niskich budżetach, mniejszych siłach przerobowych i znikomym zainteresowaniem Pinterestu w PL? Czy wiesz, ilu na tę chwilę uu z Polski korzysta z Pinterestu?

Tylko jest coś takiego jak bonus za bycie pierwszym. Wszystko trzeba kalkulować w kategoriach ryzyka biznesowego - tak jak z hossą na giełdzie, jeśli KAŻDY kupuje akcje to wiadomo że większość już straci. Analogicznie, kiedy na Pinterest będą już wszyscy, to nie będzie to zysk tylko ograniczanie strat.

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Mirek Usidus:

Chyba sie nie rozumiemy. To nie jest jakaś tam zewnętrzna wobec nas rzeczywistość a my sobie popatrzymy czy to sie rozwinie czy nie. To narzędzie, takie jak koło np.

Jeśli jesteś przekonany, że koło się przyda ludziom, z którym pracujesz, to aktywnie propagujesz koło a nie czekasz "co z tego wyniknie".

Koło rozpropagowane będzie uzywane :)
Marku, koło i Pinterest? Kompletnie nietrafione porównanie. Pinterest dla większości firm w Polsce jest potrzebne jak świni siodło :) Naprawdę chcesz mi powiedzieć, że firma skorzysta z Pinterestu, "bo trzeba go propagować i nie czekać, co z tego wyniknie"? :DKamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 12.03.12 o godzinie 12:45

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Marcin Śpiewak:

Tylko jest coś takiego jak bonus za bycie pierwszym. Wszystko trzeba kalkulować w kategoriach ryzyka biznesowego - tak jak z hossą na giełdzie, jeśli KAŻDY kupuje akcje to wiadomo że większość już straci. Analogicznie, kiedy na Pinterest będą już wszyscy, to nie będzie to zysk tylko ograniczanie strat.
Marcinie, dla mnie to też jest nietrafione porównanie. Nie znam się na inwestowaniu i giełdzie, ale sądzę, że gracze mają zawsze, nawet minimalną, perspektywę większych czy mniejszych zysków od biedy cyferek, wykresów i prognoz, które zachęcą ich do aktywności.

Jak chcesz przekonać małą czy średnią firmę do zainwestowania w Pinterest. Ja się pytam jeszcze raz: czy ktoś wie, ilu uu użytkowników ma Pinterest w PL? Kim są ci ludzie, czy to są potencjalni klienci tych firm? Być, żeby być, bo trzeba to propagować, ryzykować jak na giełdzie - to są naprawdę bardzo kiepskie argumenty.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 12.03.12 o godzinie 12:47
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Pinterest ma moim zdaniem bardzo mocno zdefiniowane branże, którym się opłaca być na tej platformie. Wystarczy popatrzeć na zestawienia najbardziej popularnych kategorii.

Do tego Pinterest jest raczej dla pani Zosi robiącej świetne potrawy i Alicji, która szyje gorsety na zamówienie niż dla Coca Coli.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Marku, koło i Pinterest? Kompletnie nietrafione porównanie. Pinterest dla większości firm w Polsce jest potrzebne jak świni siodło :) Naprawdę chcesz mi powiedzieć, że firma skorzysta z Pinterestu, "bo trzeba go propagować i nie czekać, co z tego wyniknie"? :D

Pinterest dowodzi swojej przydatności dla pewnych branż, bo lepiej generuje trafik niż Twitter i G+ razem wzięte. Na Zachodzie to robi ogromne wrażenie. Można z tego wyciagać wniosku lub nie.

Użyłem analogii z kołem bo patrzę na SM jak na narzędzia, które sie bierze i wykorzystuje jesli można.

Mogę użyć innej analogii, np. technika 3D. Wielu powie, jak ty, że to potrzebne im jak świeni siodło, ale znajdą się tacy, np. w branży gier, którzy zobaczą w tym swoją szansę, ale muszą też zadbać o promocję samej technologii.

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Artur Roguski:

Do tego Pinterest jest raczej dla pani Zosi robiącej świetne potrawy i Alicji, która szyje gorsety na zamówienie niż dla Coca Coli.
Czyli dla wykluczonych cyfrowo. Wspomniane przez Ciebie osoby to beton social mediowy. To jest właśnie to, o czym wspomniałem wcześniej: większość do tej pory ma ogromne problemy z ogarnięciem Facebooka, a co dopiero Pinterest? Geeki, blogerzy (głównie szafiarki i wizażystki), duże marki i korporaje z budżetami - tak. Dla reszty to jeszcze dłuuugo będzie czarna magia w PL.

konto usunięte

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Mirek Usidus:
Marku, koło i Pinterest? Kompletnie nietrafione porównanie. Pinterest dla większości firm w Polsce jest potrzebne jak świni siodło :) Naprawdę chcesz mi powiedzieć, że firma skorzysta z Pinterestu, "bo trzeba go propagować i nie czekać, co z tego wyniknie"? :D

Pinterest dowodzi swojej przydatności dla pewnych branż, bo lepiej generuje trafik niż Twitter i G+ razem wzięte. Na Zachodzie to robi ogromne wrażenie. Można z tego wyciagać wniosku lub nie.

Użyłem analogii z kołem bo patrzę na SM jak na narzędzia, które sie bierze i wykorzystuje jesli można.

Mogę użyć innej analogii, np. technika 3D. Wielu powie, jak ty, że to potrzebne im jak świeni siodło, ale znajdą się tacy, np. w branży gier, którzy zobaczą w tym swoją szansę, ale muszą też zadbać o promocję samej technologii.

Marku, ale z jakich danych i źródeł korzystasz? Odpowiem za Ciebie: z globalnych statystyk Pinteresta.

Pytam zatem: jak one się mają do polskiego poletka? Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że przekonasz polską firmę globalnymi danymi, wskazującymi na generowanie większego ruchu niż Twitter czy G+? Poza tym, to kolejne bardzo kiepskie porównanie, bo ani Twitter, ani G+, jako skuteczne narzędzie social media marketingowe dla mniejszych i średnich firm, w Polsce się nie przyjął, więc do czego my to porównujemy? :) Błagam, nie kupujmy w ciemno takich chwytów marketingowych (że Pinterest lepiej generuje ruch ruch niż T i G+ razem wzięte).

Każdy kraj, każdy region to zupełnie inna mentalność, inne zachowanie użytkowników, inne przyzwyczajenia. U nas T i G+ funkcjonują głównie w świadomości heavy userów, geeków itp. Tam nie ma szerokiej klienteli dla polskich firm.

Nawet jeśli Pinterest jest w teorii dobry dla jakiś branż, firm, czy osób (twórców), to zapominacie o jednym: czy tam jest odbiorca/klient tych podmiotów? W jakiej ilości? Z jakim zasięgiem, z jaką efektywnością w docieraniu w PL. Bo na co pani Zosi statystyki globalnego ruchu z Pinterestu, skoro oferuje swoje produkty i usługi tylko w PL? To tak, jakbyś polskiego rolnika przekonywał o skuteczności stosowania pewnych narzędzi czy technologii do uprawy, które sprawdziły się w jakiś stopniu tylko u amerykańskich farmerów.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 12.03.12 o godzinie 22:48
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Kamil Newczyński:
Mirek Usidus:
Marku, koło i Pinterest? Kompletnie nietrafione porównanie. Pinterest dla większości firm w Polsce jest potrzebne jak świni siodło :) Naprawdę chcesz mi powiedzieć, że firma skorzysta z Pinterestu, "bo trzeba go propagować i nie czekać, co z tego wyniknie"? :D

A zatem, szanowny Krzysztofie
Marku, ale z jakich danych i źródeł korzystasz? Odpowiem za Ciebie: z globalnych statystyk Pinteresta.

Pytam zatem: jak one się mają do polskiego poletka? Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że przekonasz polską firmę globalnymi danymi, wskazującymi na generowanie większego ruchu niż Twitter czy G+? Poza tym, to kolejne bardzo kiepskie porównanie, bo ani Twitter, ani G+, jako skuteczne narzędzie social media marketingowe dla mniejszych i średnich firm, w Polsce się nie przyjął, więc do czego my to porównujemy? :) Błagam, nie kupujmy w ciemno takich chwytów marketingowych (że Pinterest lepiej generuje ruch ruch niż T i G+ razem wzięte).

Każdy kraj, każdy region to zupełnie inna mentalność, inne zachowanie użytkowników, inne przyzwyczajenia. U nas T i G+ funkcjonują głównie w świadomości heavy userów, geeków itp. Tam nie ma szerokiej klienteli dla polskich firm.

Nawet jeśli Pinterest jest w teorii dobry dla jakiś branż, firm, czy osób (twórców), to zapominacie o jednym: czy tam jest odbiorca/klient tych podmiotów? W jakiej ilości? Z jakim zasięgiem, z jaką efektywnością w docieraniu w PL. Bo na co pani Zosi statystyki globalnego ruchu z Pinterestu, skoro oferuje swoje produkty i usługi tylko w PL? To tak, jakbyś polskiego rolnika przekonywał o skuteczności stosowania pewnych narzędzi czy technologii do uprawy, które sprawdziły się w jakiś stopniu tylko u amerykańskich farmerów.

Twoje myślenie przypomina mi, skoro jesteśmy przy analogiach rolniczych, myslenie chłopa orzącego pole, któremu ktoś przyniesie barometr. On, podnosząc głowę znad skiby, reaguje: "A na co mnie to?!"

Tymczasem barometr chłopu może się bardzo przydać.

Przemyśl to

Temat: Nowy gracz w social media - Pinterest

Mam pytanie a znacie jakieś polskie marki które są na Pintereście i czy posiadacie jakieś statystyki tego serwisu w Polsce?

Następna dyskusja:

SOCIAL MEDIA JAKO NOWY ORĘ...




Wyślij zaproszenie do