Temat: Reklama i promocja

Witam serdecznie!
Jestem nowa w świecie reklamy i promocji. Mam zamiar otworzyć sklep internetowy z herbatą na początek. Zastanawiam się w jaki sposób i w miarę tanio można dotrzeć do potencjalnych klientów? Która forma reklamy przynosi najlepsze efekty? Zdaje sobie sprawę, ze SEO jest potężnym narzędziem, ale również wypozycjonowanie może zająć dużo czasu. Słyszałam również o Google Adwords i mocno się nad tym zastanawiam. Czy zimne telefony lub listy działają? Jak trafić do grupy docelowej? Nie wiem, z której strony to ugryźć, żeby zainwestowane pieniądze w reklamę mi się zwróciły z nawiązką. Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiednie wskazówki.
Pozdrawiam!

Temat: Reklama i promocja

Jeżeli zależy Ci na zwrocie z reklamy, to moim zdaniem najlepsze jest Google AdWords i SEO.

Jeżeli chodzi o Google AW, to jest to chyba najlepsza metoda na start, bo efekty są widoczne od razu. Zakładasz konto, dokonujesz płatności i od razu możesz się reklamować. Ja w branży meblowej osiągam średni CPC (koszt za kliknięcie w reklamę na google.pl i przejście użytkownika na moją stronę) poniżej 40 groszy. Myślę, że jest to w miarę niska cena za potencjalnego klienta. A jest to klient naprawdę zainteresowany tym, co sprzedajesz.

Co do SEO, to jest on równie (albo prawie) dobry, jak AdWords. Mankamentem jest to, że trzeba trochę poczekać na efekty, no i trzeba dokonać wyboru firmy pozycjonującej. Jeżeli wykupisz jakąś popularną frazę, to opłata za TOP 10 w Google może być dosyć wysoka, dlatego warto się zastanowić nad frazą dla konkretnego obszaru, np. "sklep herbaciany Katowice", ewentualnie nazwa województwa (ale lepiej miasto).

Myślę, że w twojej sytuacji warto się jeszcze zastanowić nad bezpośrednią sprzedażą w Allegro. Jeżeli masz niskie ceny, to możesz przyciągnąć do siebie wielu kupujących. Ważne jest w takim wypadku, żebyś miała porządny szablon strony, który byłby bardzo podobny do twojej strony www. No i nazwa użytkownika mogła by być zarazem Twoim adresem www.

Aha, warto na stronie zainstalować statystyki Google Analytics, pomagają one śledzić skąd przychodzą do nas użytkownicy.

No i jak już przyciągniesz użytkowników, to warto zadbać, aby pozostali jak najdłużej ;). Stąd proponuję wysyłać klientom co jakiś czas informacje o produktach, kupony rabatowe (np. 10%), itp.

To tyle. Myślę, że na początek najlepsze będzie Google AW, albo kilka (na raz) z opcji, które wymieniłem.

Pozdrawiam!Rafał Lebich edytował(a) ten post dnia 01.08.10 o godzinie 23:17
Dominik Golenia

Dominik Golenia Współwłaściciel
Symetria

Temat: Reklama i promocja

Przygotuj jakąś unikatową ofertę dla serwisów, z których korzysta Twoja grupa docelowa (np. próbki, nagrody na konkurs, treści artykułów) i wejdź we współpracę bezpośrednio z witrynami.

Warto także uaktywnić się mocno na forach, na których jest Twoja grupa docelowa.

Nie wiem wokół jakich wyróżników budujesz swoją ofertę, markę, ale warto myśleć o przyciągnięciu społeczności. Stworzenie dla nich jakieś unikatowej funkcji, bazy wiedzy, forum.

To takie "mało budżetowe" metody na start.

Następna dyskusja:

Reklama radiowa - wspierani...




Wyślij zaproszenie do