Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Adrian Serafin:
Marcel Błaszczyk:
(bo żeby był mem, to musi być minimum fun'u, tu jest zero)

true
Za chwilę pamięć o Lubaszence ze sztuczną fają

no widzisz - dobrze Ci idzie ;-)
(Plus przypadkiem, ale umówmy się, że to prezent świąteczny)

pewnie nie liczysz na rewanż, ale czemu nie. mam gest :-)

Nie jestem wredny, po prostu nie zgadzam się z tym, że Cigger+Lubaszenko ma potencjał viralowo-memowy lub/i, że ktoś to cudo wypuścił na zasadzie "tak złe, że ludzie oszaleją na tym punkcie".

Dla przykładu:
http://www.youtube.com/watch?v=vZGMmcApCSg
http://www.youtube.com/watch?v=l2OpzArD-vc

Jedno i drugie ma TO w sobie. O ile pierwsze można jeszcze rozważać pod kątem przypadku a nie celowego działania (ale huk w uderzaniu o dno jest potężny, echem odbija się w szczególności "zamień kluseczki..."), to drugie jest czystą premedytacją. W obu jest fun, innego rodzaju, ale dający się przecież ująć we wspólny nawias.

Swoją drogą, to też zastanawiam się, czy ten smu...smu...smutek i nostalgia nie wynika z samej osoby Lubaszenki. Nie jest tak wyrazisty jak jego drożsi koledzy po fachu, ani nie jest też kojarzony z żadną konkretną rolą, która mogłaby stanowić link pomiędzy jego pojawieniem się w reklamie e-papierosów a charakterem marki (wiem, widać próbę podpięcia się pod jego emploi aktorskie, ale to jest zszyte bardzo słabo). Właściwie to Lubaszenko zniknął z ekranów pewien czas temu, przez chwilę błysnął chyba w jakimś teleturnieju...no i tyle. Nie zdziwiłbym się, gdyby część odbiorców w ogóle go nie kojarzyła. Jako ambasador marki jest...nijaki? Chociaż paradoksalnie On tutaj pasuje, złośliwie rzecz ujmując.
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Marcel Błaszczyk:

"In space no one can hear you scream"

Aliens

zniknie jak łzy w deszczu.

Lowca Androidow.

Kolega lubi kino SF widze ;P

Moim zdaniem troche za bardzo pastwicie sie nad biednym Lubaszenko, za malo nad producentami tego czegos. Tak jak by to byla jego wina, ze ktos dal mu taki scenariusz, tak to nakrecil i puscil w swiat...
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Łukasz Halastra:
Marcel Błaszczyk:

"In space no one can hear you scream"

Aliens

zniknie jak łzy w deszczu.

Lowca Androidow.

Kolega lubi kino SF widze ;P

Lubi, lubi
Moim zdaniem troche za bardzo pastwicie sie nad biednym Lubaszenko, za malo nad producentami tego czegos. Tak jak by to byla jego wina, ze ktos dal mu taki scenariusz, tak to nakrecil i puscil w swiat...

Nie pastwię się nad biednym Lubaszenko, który prawdopodobnie zgarnął niezłą sumkę za występ
i wcale taki biedny nie jest. To czy jest mu smutno po tym jak się zorientował, jak wypadł, czy też to, że całkiem prawdopodobnie ma to w tyle, nie ma żadnego znaczenia.

Pastwię się natomiast nad realizacją pomysłu wykorzystania Lubaszenki w tej reklamie, która miała służyć...No właśnie, pytanie CZEMU miała służyć? A jestem przekonany, że CZEMUKOLWIEK miała ona służyć, to finalny efekt jest absolutnie zły, pod każdym względem.
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Trudno sie nie zgodzic :)
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Oczywiście trudno jest mi to stwierdzić, ale jestem prawie pewny, ze szanowni dyskutanci nie są targetem tej reklamy. Niezbyt dobrze orientuję się w rynku e-papierosów, ale da się zauważyć przejście w pozycjonowania typu "e-papieros - coś ekskluzywnego, pokaż jaką masz pozycję, pal e-papierosa" do pozycjonowania w stylu "jest taniej, mniej zapłacisz, mniej zasmolisz płuca i w dodatku zajebiście wyglądasz" - e-papierosy nie cieszyły się jakoś super powodzeniem przy pierwszym pozycjonowaniu, więc pora poszerzyć zasięg, dać sobie spokój z ekskluzywnością i uderzyć do tłumów - posługujących się takim a nie innym poczuciem humoru i skojarzeniami :D
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Wiesz ile kosztuje taka zabawa ? Ja wiem. Więc nie tędy droga.

konto usunięte

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Bartłomiej Brzoskowski:
Oczywiście trudno jest mi to stwierdzić, ale jestem prawie pewny, ze szanowni dyskutanci nie są targetem tej reklamy.

Nie jestem wcale przekonany, że tutejsi dyskutanci nie są targetem e-petów. To jedno. A dwa - target, który masz na myśli nie musi mieć aż tak gównianych reklam. Mamy przecież Heńka z Tesco, wylewanie keczupu na białe obrusy, czy Farnę z cyckami dodawanymi do kanapek. Może to wszystko jest głupawe i pretensjonalne, ale jednak nie taki kicz jak z Lubaszenką. Nie jestem także zwolennikiem tezy, że każda reklama jest dobra, bo ktoś za nią zapłacił.

konto usunięte

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Ile kosztuje?
Dagmara D.:
Wiesz ile kosztuje taka zabawa ? Ja wiem. Więc nie tędy droga.
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Michał Pijet:

Nie jestem wcale przekonany, że tutejsi dyskutanci nie są targetem e-petów. To jedno. A dwa - target, który masz na myśli nie musi mieć aż tak gównianych reklam.

Uno: Ja też nie jestem przekonany, dlatego gdybam. Klienci wpadają na różne pomysły, a ja e-fajki widuję już u nastolatków i pań na kasie w osiedlowych sklepiku. Stąd moje myślenie idzie właśnie w tym kierunku.
Drugie uno: jasne, że nie musi - przykładem może być nie tyle Heniek (ze swoim abstrakcyjnym humorem) ile Biedronka - z dość wyraźną grą słów. Dla mnie reklama Cigger jest jakaś masakrą, co nie znaczy, że nie będzie skuteczna - ale o tym się pewnie nie przekonamy.

Dagmara Dłużniewska:

Wiesz ile kosztuje taka zabawa ? Ja wiem. Więc nie tędy droga.


Mówisz o robieniu kiepskich reklam czy o zmianie pozycjonowania?Bartłomiej Brzoskowski edytował(a) ten post dnia 25.12.11 o godzinie 19:56
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Mówię o cenie produktu. Kosztach używania go. W odniesieniu do targetu.
@Mateusz - wrzuć sobie w google.
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Dagmara D.:
Mówię o cenie produktu. Kosztach używania go. W odniesieniu do targetu.

Produkt aspiracyjny?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Bartłomiej Brzoskowski:
Dagmara D.:
Mówię o cenie produktu. Kosztach używania go. W odniesieniu do targetu.

Produkt aspiracyjny?
U palacza ? Albo stać Cię na ekstrawagancję (i palisz coś lepszego niż Popularne) albo Cię nie stać.
To nie jest produkt dla człowieka, który pali - raczej dla kogoś kto chce rzucić. Robotnik budowlany nie będzie tego palił na przerwie, bo go kumple wyśmieją. NIe ubliżając robotnikowi.

konto usunięte

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Ile to może kosztować? Import, licencje, opakowania, dystrybucja, ochrona... Pewnie powyżej miliona zaczyna to mieć sens. Więc ile trzeba na reklamę? 20%, 30%. W takim razie ATL z puli na reklamę to jakieś 5-10% całości. Kilkaset tysięcy.

edit: a myślę, że to koszty producenta, który wprowadza e-pety na rynek pcimsko-wąchockiMichał Pijet edytował(a) ten post dnia 25.12.11 o godzinie 20:44
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Dagmara D.:
U palacza ? Albo stać Cię na ekstrawagancję (i palisz coś lepszego niż Popularne) albo Cię nie stać.
To nie jest produkt dla człowieka, który pali - raczej dla kogoś kto chce rzucić. Robotnik budowlany nie będzie tego palił na przerwie, bo go kumple wyśmieją. NIe ubliżając robotnikowi.

Częściowo tak, częściowo nie - co do robotnika masz rację, ale przy tłumaczeniu w stylu "palę bo nie ma dymu", lub "palę bo jest zdrowszy" już niekoniecznie. Tymczasem ja kilkakrotnie tego typu deklaracje słyszałem. Dodając do tego pozę w stylu "patrz jak ja teraz palę", to mam wątpliwości czy jest to produkt skierowany do osób które chcą rzucić palenie - sama komunikacja Cigger również do tego nie nawiązuje. Oczywiście jasne jest, że z przypadków jednostkowych nie należy wyciągać sądów ogólnych, niemniej mam wątpliwości.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Bartek - pytasz - odpowiadam. Zawsze można zrobić badanie. Ludzie , ktorych znam kupowali e-fajki w celu rzucenia/ograniczenia palenia. I nawet działa. Ale ... jest wiele zamieszania,żeby używać. Ja (N=1) sobie odpuściłam, bo nie chce mi się grzać do jednego sklepu w okolicy , żeby zakupić co trzeba.

Nie wiem do kogo skierowany jest przekaż. I chyba pomysłodawca też nie wie. Bo do produktu pasuje jak pięść do nosa.
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Dagmara - no właśnie dlatego że przekaz do produktu reklama pasuje jak pięść do nosa, to się zastanawiam, czy przypadkiem autor nie wpadł na pomysł "zaaspirowania" target-grupy (jeśli taka istnieje) - no ale nic to. Reklama jest głupia, e-fajek nie kupuję, ale chciałbym zobaczyć dane ze sprzedaży :)
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Bartłomiej Brzoskowski:
Dagmara - no właśnie dlatego że przekaz do produktu reklama pasuje jak pięść do nosa, to się zastanawiam, czy przypadkiem autor nie wpadł na pomysł "zaaspirowania" target-grupy (jeśli taka istnieje) - no ale nic to. Reklama jest głupia, e-fajek nie kupuję, ale chciałbym zobaczyć dane ze sprzedaży :)

Dokładnie. Bez raportów, to tylko czcze narzekanie malkontentów, którzy marketing widzą tylko przez pryzmat własnego "ja i tak wiem lepiej".
To podejście może było zasadne we wczesnych latach 90, kiedy badania w Polsce praktycznie nie istniały, ale czasy się zmieniły i szkoda, że niektórzy mentalnie pozostali w zamierzchłej przeszłości...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

Adrian Serafin:
Bartłomiej Brzoskowski:
Dagmara - no właśnie dlatego że przekaz do produktu reklama pasuje jak pięść do nosa, to się zastanawiam, czy przypadkiem autor nie wpadł na pomysł "zaaspirowania" target-grupy (jeśli taka istnieje) - no ale nic to. Reklama jest głupia, e-fajek nie kupuję, ale chciałbym zobaczyć dane ze sprzedaży :)

Dokładnie. Bez raportów, to tylko czcze narzekanie malkontentów, którzy marketing widzą tylko przez pryzmat własnego "ja i tak wiem lepiej".

Adrian, a słyszałeś o pojęciu "rozmowa" ?Wymieniamy doświadczenie. Przez lata robiłam badania palaczy - co nieco wiem o zachowaniach konsumenckich , drzewie decyzyjnym czy przechodzeniu z jednych marek na inne. Na pewno nie wkleję tu wyników, bo są własnością Klienta. Co nie zmienia faktu, ze mam własne zdanie na ten temat. I chyba możemy wymieniać się opiniami ?

Masz raporty ? Zapraszam. Chętnie przeczytam o sukcesie tej marki. Ale raczej wątpię, bo moda na e-fajki już minęła. I trzeba dużo kasy, żeby ją z powrotem odrodzić. Na pewno ta reklama tego nei zrobi.
To podejście może było zasadne we wczesnych latach 90, kiedy badania w Polsce praktycznie nie istniały, ale czasy się zmieniły i szkoda, że niektórzy mentalnie pozostali w zamierzchłej przeszłości...

Na początku lat dziewięćdziesiątych, gdy badania raczkowały ( i wbrew pozorom istniały) w Polsce głównym nurtem ze strony producentów było coś nieco innego. A mianowicie : "Rzućmy do sklepów, bydło wszystko kupi". A to zupełnie inna bajka, ktora teraz nie ma racji bytu.
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

kto usunął mój post?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Lubaszenko i Cigger - żenada roku?

lol, a cóż to za pytanie? :)

Następna dyskusja:

Szukam sponsora - event prz...




Wyślij zaproszenie do