Jarosław Pokus

Jarosław Pokus Monitoring retail
manager, Hiper-com

Temat: Prezentacja rynku KAWY

Witam,

Dla koneserów i nie tylko, zainteresowanych rynkiem kawy w Polsce, podsyłam link do ciekawej prezentacji na temat udziałów producentów, udziału marek własnych oraz do ogólnego rozeznania udziału kategorii na naszym rodzimym podwórku. Prezentacja jest o tyle ciekawa, że dane pochodzą z gazetek handlowych, czyli produktów promowanych przez największych producentów.

http://www.slideshare.net/HiperCom/kawa-strategie-prod...

Czy Waszym zdaniem są to interesujące dane?
Piotr M.

Piotr M. Brand management

Temat: Prezentacja rynku KAWY

Ciekawe dane, dzięki.
Z pewnością są obarczone zbyt dużym ryzykiem błędu, aby patrzeć na nie w szerszym kontekście, ale właśnie choćby dla celów promocyjnych można już z tego skorzystać.
Muszę jednak zadać pytanie o metodologię, a zwłaszcza o źródła danych - jak bardzo szczegółowo wnikano w jak dużą ilość gazetek? Jakie dane wyciągano? Czy liczba modułów to jedyna dana, jaką brano pod uwagę?
Zastanawia mnie trochę tak wysoka pozycja Leclerca na slajdzie 16.Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.10.13 o godzinie 21:03
Jarosław Pokus

Jarosław Pokus Monitoring retail
manager, Hiper-com

Temat: Prezentacja rynku KAWY

Dziękuje za zainteresowanie. Proszę zwrócić uwagę, że dane zebrane w tej analizie są oparte na produktach promowanych w gazetkach handlowych. Więc ryzyko błędu pojawia się wówczas gdy część gazetek mogłaby nie zostać zarejestrowana. Na szczęście sieci dość skutecznie promują gazetki handlowe w internecie łącznie z lokalnymi wydaniami dla danego miasta/regionu. Przykładamy dużą wagę do monitoringu promocji sieci handlowych, głównie do gazetek handlowych. Dzięki temu dane, które prezentujemy odzwierciedlają to co producenci oraz sieć starają się promować najbardziej, czyli promocyjną cenę dla klienta.

Analiza kaw była badana przez parametr liczby modułów, które ukazały się w gazetkach. Wyjątkiem jest ostatni slajd, który uwzględnia liczbę SKU (Stock Keeping Unit).

Wysoki udział E.Leclerca w slajdzie 16 jest efektem tego, że jeśli porównać gazetki handlowe w formacie Hipermarket, to E.Leclerc zajmuję pierwsze miejsce pod względem ilości promowanych produktów. I jest to zazwyczaj dwu, a czasami trzykrotnie większa liczba. Do tego oprócz ogólnopolskiej edycji gazetki (która obowiązuje zazwyczaj przez okres dwóch tygodni) dochodzą wydania lokalne dla poszczególnych miast. Tesco, Carrefour, Kaufland wydają gazetki ogólnopolskie (z niewielkimi mutacjami) na każdy tydzień miesiąca. Auchan nie wydaję cyklicznie gazetki ogólnopolskiej, posiada gazetki lokalne, ale w mniejszym stopniu nasilenia niż E.Leclerc. Liczba modułów w hipermarketach jest dużo niższa niż w E.Leclercu. Przez co udział reklamowanych produktów jest niższy, co pokazuję % udział na przykładzie kawy.

Temat: Prezentacja rynku KAWY

TCHIBO

Następna dyskusja:

Prezentacja rynku Czekolad




Wyślij zaproszenie do